
MP intervju: Bojan Blažica – POSADI.SI (Fotografija: osebni arhiv Posadi.si)
Pri tem v primeru, da ste popoln začetnik oz. začetnica ni potrebno imeti nikakršnih zadržkov, saj ciljno skupino aplikacije predstavljajo tako sveži kot izkušeni vrtnarji in vrtnarice. O razvoju mobilne aplikacije in zametkih ideje za le-to, smo se pogovarjali z idejnim vodjo projekta, doktorjem informacijskih in komunikacijskih znanosti, Bojanom Blažico.
Posadi.si sestavlja šest mladih interdisciplinarnih profilov. Kdo vse predstavlja integralni del vaše šesterice?
V ekipi so še Vanja Blažica, Marko Novak, Tilen Blažica, Peter Krivec in Robert Malečkar. Vsi se med seboj že dolgo poznamo in smo pripravljeni poprijeti za vsako delo, v grobem pa lahko rečem, da je Marko naš glavni programer, pri čemer mu z Robertom pomagava, Tilen prinaša v ekipo pravniška znanja in s Petrom skrbi za marketing, večinoma preko socialnih omrežij, Vanja pa bo kot meteorologinja poskrbela za vremensko napoved in model za namakanje.
Kje se skrivajo zametki vaše ideje, ki ste jo pred kratkim uspešno testirali in posledično kmalu tudi realizirali?
Ideja se je porodila ob pogledu na očetov setveni koledar poln zapiskov in opomb ter ob njegovem navdušenem razlaganju teh zapiskov: kdaj in kam je lani sadil, kaj je zraslo, kaj ne, kako je letos spremenil načrt, pristop in tako naprej. Vse skupaj je bilo primerno za digitalizacijo, za pripravo aplikacije. Julija lani sva se z Markom udeležila Startup Weekenda in tam predstavila idejo. Odziv je bil odličen; med udeleženci, predvsem pa med ljudmi, ki smo jih anketirali, kar nam je dalo zagon za nadaljnje delo.
Brezplačna aplikacija Posadi.si, ki ste jo po vzoru številnih setvenih koledarjev dopolnili tudi s spletno stranjo z integriranim forumom, predstavlja visoko stopnjo asistence pri vrtnarjenju. Kakšne probleme vse, menite, da omenjena aplikacija (še) rešuje?
Res je, aplikacija skupaj s spletno stranjo in forumom v prvi vrsti predstavlja celostno rešitev problema informiranja vrtnarjev. To velja tako za začetnike, ki iščejo osnovne informacije o tem, kako k vrtnarstvu sploh pristopiti in kje pravzaprav začeti, kot tudi izkušene mojstre, ki občasno naletijo na kakšen nov problem in želijo svoje znanje razširiti ali ga deliti z drugimi. Posadi.si smo si zamislili tako, da vrtnarja popelje skozi celoten proces vrtnarjenja. Od planiranja vrta pozimi, preko sajenja, zalivanja, obdelovanja ter pobiranja, predelave in izmenjave pridelkov. Ob tem bo lahko vrtnar svoje uspehe in znanje delil z ostalimi, nakupoval opremo in semena in še kaj se bo verjetno našlo.
Fotografija: Vanja Blažica
Na kakšen način je formirana unikatna konkurenčna prednost portala in aplikacije Posadi.si?
Kot sem že omenil, Posadi.si uporabnika spremlja in podpira skozi celoten proces vrtnarjenja – od planiranja vrta, do priprave jedi iz pridelane zelenjave. Prednost je v boljši dostopnosti informacij, na primer v tem, da uporabnikom ni treba brskati po nepreglednih forumih, da pridejo do želenega odgovora. Dodatna prednost je tudi v tem, da se Posadi.si razvija v dialogu z uporabniki. Tako smo na primer na zahtevo uporabnikov pridobili dovoljenje za uporabo setvenega koledarja Marije Thun.
Kako opredeljujete svojo ciljno skupino? Predvidevam namreč, da je le-ta omejena tudi s posedovanjem pametnega telefona …
Posadi.si je uporaben tako za vrtnarje začetnike kot za izkušene vrtnarje. Večinoma so to ženske in moški v tridesetih letih, mlade družine, ki si želijo okusne in zdrave zelenjave, vrtnarjenje jim je v veselje in jih sprošča. Posedovanje telefona je nujno zgolj za aplikacijo, medtem ko je napredni forum za izmenjavo znanj dostopen tudi na spletu. V planu imamo tudi popolnoma spletno različico za vse, ki nimajo primernega telefona. Kot zanimivost – pred kratkim nas je uporabnica razveselila z novico, da je zaradi Posadi.si kupila tablico.
Fotografija: Vanja Blažica
Glede na samo področje vaše poslovne ideje me zanima, ali ste tudi sami kot ekipa v prostem času navdušeni vrtičkarji?
Vsi smo iz ‘vrtnarskih’ družin in smo šli skozi vajeništvo in še vedno pomagamo na vrtovih naših staršev, a lastnih vrtov še nimamo. Zaenkrat nekaj začimbnic na balkonu stanovanja, v prihodnje pa kaj več, ko bo priložnost za to.
So v vaših nadaljnjih vizijah morda skriti tudi načrti širjenja v tujino ali boste ostali fokusirani na ciljno skupino znotraj slovenskih meja?
Tudi tujino imamo v mislih. Del ekipe je bil izbran v TechPeaks ‘pospeševalnik ljudi’ v Trentu (http://techpeaks.eu/). Ker je regija središče plezalnega športa, smo prijavili projekt aplikacije za plezanje, saj bomo lahko testirali potencial ideje, ob tem pa vneto nadaljevali z razvojem Posadi.si. TeachPeaks je globoko povezan z lokalno strokovno in ekonomsko skupnostjo regije Trentino, kar nam lahko odpre marsikatera vrata pri širitvi na italijanski trg. Prednost tega programa je tudi ta, da v njem sodelujejo mladi podjetniki iz 18 različnih držav in ravno ta poznanstva nam lahko olajšajo prodor tudi drugod po svetu. Priložnost sodelovanja se je pokazala že v vikendu med 28. in 30. 3., ko je v Trentu potekal Startup Weekend, kjer smo predstavili idejo projekta Posadi.si. Naši skupini so se pridružili še člani iz Italije, Madžarske in Romunije in postavili smo osnovo za mednarodno različico Posadi.si – Tomup.co. Na našem facebook profilu je objavljena tudi anketa v angleščini in italijanščini, s katero bomo ugotovili, če in kako se vrtnarji v tujini razlikujejo od naših.