MP intervju: Jana Fleišer – Dobra Teta

Jana Fleišer se je na podlagi lastne izkušnje po prvi nosečnosti in izziva, kako svojemu otroku zagotoviti primerno varstvo, odločila za ustanovitev vrtca Dobra Teta in s tem postala novopečena in hkrati tudi zelo uspešna mlada podjetnica.
MP intervju: Jana Fleišer – Dobra Teta

Vir fotografije: osebni arhiv Dobre Tete

Ideja o ustanovitvi zasebnega vrtca se je 28-letni Jani porodila v času njene prve nosečnosti, v začetku leta 2009, ko se je z drugimi nosečnicami pogovarjala o težavah, s katerimi se sooča veliko mladih staršev – predvsem o tem, kam bodo njihovi še nerojeni otroci šli v varstvo po izteku porodniškega dopusta. Sama je tako začela razmišljati o spremembi svoje poslovne poti, ki jo je želela preusmeriti v delo z otroki in v tem duhu razmišljanja počasi začela raziskovati možnosti in prebirati zakonodajo za realizacijo svoje ideje, ki je počasi, a vztrajno, vedno bolj in bolj tlela v njej.

Kakšni so bili vaši prvi koraki, ko ste se odločili podati na podjetniško pot?

Odkar sem začutila, da je čas, da postanem mama, sem razmišljala, kako bi lahko združila moje pretekle poslovne izkušnje in veliko ljubezen do otrok. Že od nekdaj sem želela hoditi po svoji poti, vendar nikoli nisem imela občutka, da imam že dovolj znanja in izkušenj. Med prvo nosečnostjo sem ugotovila, da je prostorska stiska v javnem vrtcu velika in da obstaja dokaj majhna verjetnost, da bom dobila mesto za svojega otroka, ko ga bom potrebovala. Tako sem se lotila raziskovanja takratne situacije.

Po določenem času sem prišla do ugotovitve, da je odprtje vrtca skorajda nemogoč podvig in zato sem se odločila za odprtje varstva, ki je deloval v okviru zavoda – Zavod za kreativno varstvo Pri Dobri teti. Način dela in prostore smo maksimalno prilagodili zakonskim kriterijem za vrtce in 1.9.2011 začeli delovati. Poletje 2011 smo porabili za adaptacijo prostorov in programa ter seveda, oglaševanje.

Kakšni občutki so se vam ob tem porajali?

Iskreno povedano, so bili začetki kar malce grozljivi, saj smo ves denar vložili v prostor in opremo. Ko je končno prišel september, smo začeli mesec z dvema redno zaposlenima vzgojiteljicama in samo petimi vpisanimi otroki in še to sta bila dva domača.

Strašno je, ko že na začetku meseca vidiš, da bo na koncu meseca izguba v višini nekaj tisočakov. Imeli smo tudi malo sreče, saj smo že na samem začetku dobili super otroke z odličnimi starši, ki so nas spodbujali in nam obenem seveda malo pomagali pri promociji iz ust do ust. V mesecu februarju 2011 je že kazalo, da bomo kmalu zapolnili vsa mesta. V juliju 2012 je bil sprejet ZUJF, po katerem so postale varuhinje na domu upravičene do subvencioniranega varstva in to je bil povod, da sem se ponovno zagnala v koncept vrtca, saj smo bili mi kot zavod spet v slabši poziciji in posledično dražji od varuhinj na domu.

So vam na poti realizacije ideje ležale tudi kakšne težke finančno obarvane prepreke ali s tem pri samih začetkih niste imeli težav?

Finančnih preprek v naši zgodbi zagotovo ne manjka, saj nas spremljajo na vsakem koraku. Največji finančni izziv je bil seveda financiranje adaptacij prostorov in nakupa opreme. Veliko težav nam povzročajo tudi obratna sredstva ob vsakem odprtju nove enote. Kljub vsem finančnim težavam pa smo vedno našli pot, saj nikoli nismo razmišljali o ukinitvi, ampak vedno  iščemo le možne rešitve in priložnosti.

Kako bi opredelili poslanstvo Dobre Tete?

Naše poslanstvo je zagotavljanje okolja, kjer se otroci počutijo sprejeti, ljubljeni in varni. Stalno spodbujamo kreativno izražanje, motoričen razvoj in individualni razvoj posameznega otroka.

                                                  Fotografija: Jana Fleišer

Vaša unikatna konkurenčna prednost, s katero se razlikujete od drugih ponudnikov v vašem sektorju?

Zelo dobro poznamo naš cilj in pot, po kateri želimo iti, zato se ne ukvarjamo kaj dosti s konkurenco, ampak raje hodimo po svoji poti. Vsekakor pa spremljamo primere dobre prakse, ki jih potem občasno vključimo tudi v naše delo. Naša unikatna konkurenčna prednost je velika strast in ljubezen do otrok in naša stalna želja po izobraževanju, ki nam omogoča, da smo vsak trenutek boljši.

Kot je zaslediti na vaši spletni strani, v Dobri Teti prirejate tudi rojstnodnevne zabave za otroke z ‘mega tematiko’. Lahko poveste kaj več o tem?

Otrokom želimo ponuditi ne samo praznovanje, ampak čarobno doživetje, ki si ga bodo zapomnili za dolgo časa. Praznovanje rojstnih dni smo začeli organizirati na pobudo staršev. Pri oblikovanju tematik in posameznega praznovanja se prilagodimo slavljencu in željam staršev. Za vsako tematsko praznovanje naše prostore in animatorke začaramo v pravljične junake. Prav tako poskrbimo tudi za slavljenca in povabljene goste. Na podlagi želja staršev smo začeli organizirati praznovanja tudi na domu slavljenca ali v kakšnem drugem prostoru – na primer gasilskem domu. Vedno se maksimalno potrudimo, da je izkušnja neponovljiva in da tematiko prilagodimo željam in sanjam otrok.

Upoštevajoč dejstvo, kako težko je za mlade starše v današnjih časih dobiti ustrezen vrtec, predvidevam, da težav s trenutnim stanjem globoke recesije sami pri vašem delu ne občutite. Ali pač?

Naša zgodba se je začela sredi recesije, tako da delovanja izven recesije sploh ne poznamo, se ga pa vsekakor veselimo. Recesijo močno občutimo prek vseh aktivnosti, ki jih sprejema naša vlada in dogajanja v gospodarstvu. Močno si želimo izboljšanja razmer v državi in v gospodarstvu. Na žalost smo trenutno podjetniki močno obremenjeni in posledično zaposleni po mojem mnenju premalo plačani za svoje odlično in požrtvovalno delo. Skupaj z otroki želimo pomagati ljudem, ki so se znašli v hudi stiski in zato večkrat letno organiziramo različne dobrodelne dogodke.

Bi sebe tudi zasebno opredelili kot veliko ljubiteljico otrok?

Seveda. Otroci so zame pravi čudež, vsak posebej. Vsak dan se jim čudim in sem hvaležna, da jih imam. Navdušujeta me moja Eva in Tom, ter vsi naši vrtčevski čudeži.

                                             Fotografija: osebni arhiv Jane Fleišer

Kakšne pa so vaše nadaljnje vizije za projekt Dobra Teta?

Načrtov imamo še veliko. Naša glavna vizija je postati vrtec odprtega tipa, kar pomeni, da smo vrtec, kjer imamo zaposleni dovolj kvalitetnega, strokovnega znanja, da lahko svetujemo in pomagamo vsem staršem pri izzivih, ki jih prinaša odraščanje in vzgoja otrok.

Trenutno smo v pričakovanju rezultatov javnega razpisa, na katerega smo se prijavili skupaj z BSC-jem na temo izboljšanja duševnega zdravja.

Strokovna komisija vas je izbrala za Mlado podjetnico leta 2014. Lahko podate oceno in svoje občutke glede samega naziva? Kakšen je odziv strank in kako boste slednjega vnovčili v prihodnje?

Na trenutke še vedno težko verjamem, da je prav Dobra teta zmagala v tako močni konkurenci. Zelo sem vesela in ponosna, da je bilo prepoznano naše trde delo in energija, ki smo jo vložili v uresničitev naše vizije in poslanstva. Presenečena sem nad resnično široko medijsko pozornostjo, ki smo jo dobili s tem nazivom in vsemi priznanji, kar nam bo dolgoročno gotovo omogočilo še boljše delo z otroki. Vesela sem predvsem čestitk in pozitivnih misli naših staršev, ki se skupaj z nami veselijo in širijo dober glas o našem delu še naprej. Od podelitve priznanja smo dobili že kar nekaj zanimivih kontaktov, predlogov, povezav oz. medsebojnega sodelovanja in prepričana sem, da se bomo z nekaterimi v prihodnosti ne samo srečali, temveč tudi skupaj uresničili zanimive projekte.

In še za konec – vaš nasvet vsem mladim, ki si na trgu želijo realizirati svojo lastno poslovno idejo?

Verjemite vase, poslušajte in družite se ljudmi, ki jih občudujete. Iz vsake izkušnje izluščite pozitivne ter uporabne stvari in jih vključite v svoje življenje in delo. Sledite sebi in z odprto glavo poslušajte druge. Bodite vztrajni, pogumni, odgovorni in razumni.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

Čarobna dolina reke Soče ponuja podjetnikom obilo priložnosti, a tudi takšnih in drugačnih omejitev. Tudi mladi slovensko - ameriški zakonski par Meinel se ob vodenju hostla in pivovarne Thirsty River sooča s pozitivnimi in negativnimi učinki poslovanja v turističnem biseru. Preberite več >>

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

Leto 2018 je za Domžalčana Roka Stariča, lastnika blagovne znamke Rok’s nut butter, v poslovnem smislu zagotovo prelomno. Naziv Mladi podjetnik leta 2018 je le ena izmed pozitivnih zgodb, ki mu napovedujejo svetlo prihodnost v zahtevnem podjetniškem svetu. Preberite več >>

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Podjetje Bitnik že od leta 2014 deluje na področju kriptovalut in tehnologije veriženja blokov. Njihova osnovna dejavnost je povezana z menjavo in nakupovanjem kriptovalut, obenem pa želijo širši javnosti čim bolje predstaviti svet kriptovalut in povezanih tehnologij. Preberite več >>

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Po uspešni pevski in bančniški karieri se je Hajdi Korošec Jazbinšek odločila, da se preizkusi še v svetu podjetništva. Z odprtjem otroške trgovine Hajdi.si je nadaljevala svojo uspešno kariero. Preberite več >>

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Z uporabo platforme SunContract lahko uporabniki dostopajo do električne energije po nižji ceni. Gre za produkt slovenskega znanja, ki temelji na blockchain tehnologiji. Preberite več >>

Zgodba Pivovarne Pelicon dobiva mednarodni pridih

Zgodba Pivovarne Pelicon dobiva mednarodni pridih

Peto obletnico delovanja pri Pivovarni Pelicon obeležujejo z odmevnimi mednarodnimi sodelovanji s partnerji - pivovarji iz Nemčije, Poljske, Hrvaške in Norveške. Preberite več >>

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje