KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

MP intervju: Jana Fleišer – Dobra Teta

Jana Fleišer se je na podlagi lastne izkušnje po prvi nosečnosti in izziva, kako svojemu otroku zagotoviti primerno varstvo, odločila za ustanovitev vrtca Dobra Teta in s tem postala novopečena in hkrati tudi zelo uspešna mlada podjetnica.
MP intervju: Jana Fleišer – Dobra Teta

Vir fotografije: osebni arhiv Dobre Tete

Ideja o ustanovitvi zasebnega vrtca se je 28-letni Jani porodila v času njene prve nosečnosti, v začetku leta 2009, ko se je z drugimi nosečnicami pogovarjala o težavah, s katerimi se sooča veliko mladih staršev – predvsem o tem, kam bodo njihovi še nerojeni otroci šli v varstvo po izteku porodniškega dopusta. Sama je tako začela razmišljati o spremembi svoje poslovne poti, ki jo je želela preusmeriti v delo z otroki in v tem duhu razmišljanja počasi začela raziskovati možnosti in prebirati zakonodajo za realizacijo svoje ideje, ki je počasi, a vztrajno, vedno bolj in bolj tlela v njej.

Kakšni so bili vaši prvi koraki, ko ste se odločili podati na podjetniško pot?

Odkar sem začutila, da je čas, da postanem mama, sem razmišljala, kako bi lahko združila moje pretekle poslovne izkušnje in veliko ljubezen do otrok. Že od nekdaj sem želela hoditi po svoji poti, vendar nikoli nisem imela občutka, da imam že dovolj znanja in izkušenj. Med prvo nosečnostjo sem ugotovila, da je prostorska stiska v javnem vrtcu velika in da obstaja dokaj majhna verjetnost, da bom dobila mesto za svojega otroka, ko ga bom potrebovala. Tako sem se lotila raziskovanja takratne situacije.

Po določenem času sem prišla do ugotovitve, da je odprtje vrtca skorajda nemogoč podvig in zato sem se odločila za odprtje varstva, ki je deloval v okviru zavoda – Zavod za kreativno varstvo Pri Dobri teti. Način dela in prostore smo maksimalno prilagodili zakonskim kriterijem za vrtce in 1.9.2011 začeli delovati. Poletje 2011 smo porabili za adaptacijo prostorov in programa ter seveda, oglaševanje.

Kakšni občutki so se vam ob tem porajali?

Iskreno povedano, so bili začetki kar malce grozljivi, saj smo ves denar vložili v prostor in opremo. Ko je končno prišel september, smo začeli mesec z dvema redno zaposlenima vzgojiteljicama in samo petimi vpisanimi otroki in še to sta bila dva domača.

Strašno je, ko že na začetku meseca vidiš, da bo na koncu meseca izguba v višini nekaj tisočakov. Imeli smo tudi malo sreče, saj smo že na samem začetku dobili super otroke z odličnimi starši, ki so nas spodbujali in nam obenem seveda malo pomagali pri promociji iz ust do ust. V mesecu februarju 2011 je že kazalo, da bomo kmalu zapolnili vsa mesta. V juliju 2012 je bil sprejet ZUJF, po katerem so postale varuhinje na domu upravičene do subvencioniranega varstva in to je bil povod, da sem se ponovno zagnala v koncept vrtca, saj smo bili mi kot zavod spet v slabši poziciji in posledično dražji od varuhinj na domu.

So vam na poti realizacije ideje ležale tudi kakšne težke finančno obarvane prepreke ali s tem pri samih začetkih niste imeli težav?

Finančnih preprek v naši zgodbi zagotovo ne manjka, saj nas spremljajo na vsakem koraku. Največji finančni izziv je bil seveda financiranje adaptacij prostorov in nakupa opreme. Veliko težav nam povzročajo tudi obratna sredstva ob vsakem odprtju nove enote. Kljub vsem finančnim težavam pa smo vedno našli pot, saj nikoli nismo razmišljali o ukinitvi, ampak vedno  iščemo le možne rešitve in priložnosti.

Kako bi opredelili poslanstvo Dobre Tete?

Naše poslanstvo je zagotavljanje okolja, kjer se otroci počutijo sprejeti, ljubljeni in varni. Stalno spodbujamo kreativno izražanje, motoričen razvoj in individualni razvoj posameznega otroka.

                                                  Fotografija: Jana Fleišer

Vaša unikatna konkurenčna prednost, s katero se razlikujete od drugih ponudnikov v vašem sektorju?

Zelo dobro poznamo naš cilj in pot, po kateri želimo iti, zato se ne ukvarjamo kaj dosti s konkurenco, ampak raje hodimo po svoji poti. Vsekakor pa spremljamo primere dobre prakse, ki jih potem občasno vključimo tudi v naše delo. Naša unikatna konkurenčna prednost je velika strast in ljubezen do otrok in naša stalna želja po izobraževanju, ki nam omogoča, da smo vsak trenutek boljši.

Kot je zaslediti na vaši spletni strani, v Dobri Teti prirejate tudi rojstnodnevne zabave za otroke z ‘mega tematiko’. Lahko poveste kaj več o tem?

Otrokom želimo ponuditi ne samo praznovanje, ampak čarobno doživetje, ki si ga bodo zapomnili za dolgo časa. Praznovanje rojstnih dni smo začeli organizirati na pobudo staršev. Pri oblikovanju tematik in posameznega praznovanja se prilagodimo slavljencu in željam staršev. Za vsako tematsko praznovanje naše prostore in animatorke začaramo v pravljične junake. Prav tako poskrbimo tudi za slavljenca in povabljene goste. Na podlagi želja staršev smo začeli organizirati praznovanja tudi na domu slavljenca ali v kakšnem drugem prostoru – na primer gasilskem domu. Vedno se maksimalno potrudimo, da je izkušnja neponovljiva in da tematiko prilagodimo željam in sanjam otrok.

Upoštevajoč dejstvo, kako težko je za mlade starše v današnjih časih dobiti ustrezen vrtec, predvidevam, da težav s trenutnim stanjem globoke recesije sami pri vašem delu ne občutite. Ali pač?

Naša zgodba se je začela sredi recesije, tako da delovanja izven recesije sploh ne poznamo, se ga pa vsekakor veselimo. Recesijo močno občutimo prek vseh aktivnosti, ki jih sprejema naša vlada in dogajanja v gospodarstvu. Močno si želimo izboljšanja razmer v državi in v gospodarstvu. Na žalost smo trenutno podjetniki močno obremenjeni in posledično zaposleni po mojem mnenju premalo plačani za svoje odlično in požrtvovalno delo. Skupaj z otroki želimo pomagati ljudem, ki so se znašli v hudi stiski in zato večkrat letno organiziramo različne dobrodelne dogodke.

Bi sebe tudi zasebno opredelili kot veliko ljubiteljico otrok?

Seveda. Otroci so zame pravi čudež, vsak posebej. Vsak dan se jim čudim in sem hvaležna, da jih imam. Navdušujeta me moja Eva in Tom, ter vsi naši vrtčevski čudeži.

                                             Fotografija: osebni arhiv Jane Fleišer

Kakšne pa so vaše nadaljnje vizije za projekt Dobra Teta?

Načrtov imamo še veliko. Naša glavna vizija je postati vrtec odprtega tipa, kar pomeni, da smo vrtec, kjer imamo zaposleni dovolj kvalitetnega, strokovnega znanja, da lahko svetujemo in pomagamo vsem staršem pri izzivih, ki jih prinaša odraščanje in vzgoja otrok.

Trenutno smo v pričakovanju rezultatov javnega razpisa, na katerega smo se prijavili skupaj z BSC-jem na temo izboljšanja duševnega zdravja.

Strokovna komisija vas je izbrala za Mlado podjetnico leta 2014. Lahko podate oceno in svoje občutke glede samega naziva? Kakšen je odziv strank in kako boste slednjega vnovčili v prihodnje?

Na trenutke še vedno težko verjamem, da je prav Dobra teta zmagala v tako močni konkurenci. Zelo sem vesela in ponosna, da je bilo prepoznano naše trde delo in energija, ki smo jo vložili v uresničitev naše vizije in poslanstva. Presenečena sem nad resnično široko medijsko pozornostjo, ki smo jo dobili s tem nazivom in vsemi priznanji, kar nam bo dolgoročno gotovo omogočilo še boljše delo z otroki. Vesela sem predvsem čestitk in pozitivnih misli naših staršev, ki se skupaj z nami veselijo in širijo dober glas o našem delu še naprej. Od podelitve priznanja smo dobili že kar nekaj zanimivih kontaktov, predlogov, povezav oz. medsebojnega sodelovanja in prepričana sem, da se bomo z nekaterimi v prihodnosti ne samo srečali, temveč tudi skupaj uresničili zanimive projekte.

In še za konec – vaš nasvet vsem mladim, ki si na trgu želijo realizirati svojo lastno poslovno idejo?

Verjemite vase, poslušajte in družite se ljudmi, ki jih občudujete. Iz vsake izkušnje izluščite pozitivne ter uporabne stvari in jih vključite v svoje življenje in delo. Sledite sebi in z odprto glavo poslušajte druge. Bodite vztrajni, pogumni, odgovorni in razumni.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Podjetje Della Spina si prizadeva, da bi bila dioptrijska očala lepega izgleda cenovno dostopna širšemu krogu ljudi. Kupec ima pri tem možnost, da izbrana očala preizkuša en teden, preden se odloči za nakup. Preberite več >>

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Od 24. decembra dalje lahko kupujete v prvi trgovini brez embalaže v Sloveniji. V njej je možno kupiti vse, kar gospodinjstvo potrebuje. Trgovina je locirana v Ljubljani blizu Kina Šiške. Z ustanoviteljema Manco Behrič in Primožem Ciglerjem smo se pogovarjali o tem, kako sta idejo pripeljala do realizacije. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje