MP intervju: Jure Lampe – Mobili

Bluetooth SIG, svetovna organizacija, ki združuje preko 20.000 podjetij, ki se ukvarjajo z bluetooth tehnologijo, je aplikacijo SenseView, ki je delo slovenskih razvijalcev iz podjetja Mobili, izbrala za aplikacijo meseca!
MP intervju: Jure Lampe - Mobili

SenseView je aplikacija meseca!

Bluetooth SIG, svetovna organizacija, ki združuje preko 20.000 podjetij, ki se ukvarjajo z bluetooth tehnologijo, je aplikacijo SenseView, ki je delo slovenskih razvijalcev iz podjetja Mobili, izbrala za aplikacijo meseca!

Svetovna organizacija Bluetooth Special Interest Group (Bluetooth SIG), ki nadzira razvoj standardov bluetooth, na svoji spletni strani enkrat mesečno izbere najboljšo aplikacijo, ki deluje preko bluetooth tehnologije. Tokrat je laskavi naziv prejela aplikacija SenseView, ki jo je v razvojnem okolju Mobilis razvila ekipa 12 slovenskih razvijalcev iz podjetja Mobili.

O uspehu mladega visokotehnološkega podjetja, ki že od leta 2008 deluje na področju mobilnih biosenzorskih rešitev, mobilne medicine ter mobilnega zajema podatkov na področju športa, varnosti in izobrazbe, in ki je na omenjenih področjih celo eno izmed vodilnih v svetovnem merilu, smo kontaktirali Jureta Lampeta, izvršnega direktorja v podjetju Mobili.

Aplikacija SenseView je prepričala vodilne strokovnjake na področju bluetooth tehnologije, da so jo izbrali za najboljši izdelek meseca. Pojasnite nam, kaj SenseView pravzaprav je in čemu služi?  

SenseView je prikaz možnosti našega razvojnega okolja Mobilis. Osnovni problem razvijalcev aplikacij za odčitavanje parametrov, ki se uporabljajo v izredno hitro rastočem segmentu (bio) senzorskih rešitev in raziskovalcev, ki analizirajo tako zbrane podatke je, da ima vsaka kombinacija senzor/sprejemna naprava svojo aplikacijo, ki deluje po specifičnih standardih. 

Poleg tega se v današnjem času večinoma pojavljajo zahteve po mobilnem zajemu podatkov in s tem povezanim zajemom podatkov preko mobilnega (pametnega) telefona. Tega se zavedajo tudi proizvajalci senzorjev, ki so v zadnjih letih razvili veliko količino različnih mobilnih senzorjev, ki pa večinoma uporabljajo njim lastne protokole in rešitve, le redki pa se prilagajajo standardom.

SenseView je bil med drugim tudi finalist letošnjega 8. Slovenskega foruma inovacij!

Vsakodnevno se pojavljajo nove ideje o mobilnih aplikacijah, ki rešujejo probleme s področja zdravstva, skrbi za ostarele, športa, dobrega počutja, logistike, transporta in raziskav. Večina teh mobilnih aplikacij se mora zavedati zunanjega sveta, zato uporabljajo različne senzorje. Običajno pa se veliko dobrih idej ustavi pri osnovnem problemu: povezavi, zajemu, prikazu, kripciji in sinhronizaciji zbranih senzorskih podatkov.

Kaj je glavna dodana vrednost Mobilis orodja?

Glavna dodana vrednost Mobilis orodja je v prihranku časa in veliko nižjih stroških razvoja ter v tem, da se razvijalci lahko posvetijo delu, ki ga poznajo, ne pa ukvarjajo z priključitvami različnih senzorjev in problemi, kako pridobiti senzorske podatke. Razvijalci bi potrebovali modul, ki bi ga vgradili v svoje aplikacije in bi omogočal kompletno funkcionalnost delovanja s senzorji, dodali pa bi svoj scenarij in uporabniški vmesnik, napredni uporabniki in raziskovalci pa platformo, s katero lahko sensorske podatke zajemajo. To omogoča naše Mobilis razvojno okolje.

Naj to prikažemo na primeru: V zadnjih letih smo imeli veliko opravka z univerzitetnim in raziskovalnim okoljem in povsod smo naleteli na enak postopek. Raziskovalna skupina je želela opraviti raziskavo, kjer so želeli zbrati veliko količino podatkov iz bio-senzorjev. Izbrali so senzor, ki ga je bilo potrebno priključiti in za to zadolžili enega ali dva (običajno doktorska) študenta, ki sta se potem nekaj mesecev ukvarjala s priklopom senzorjev in trivialnimi problemi, namesto da bi se ukvarjala s tem, kaj naj z zbranimi podatki naredita – izguba časa in denarja ter tratenje znanja in talentov.

Kje se vam je prvič porodila ideja, da razvijete produkt, kot je SenseView?

senseview2

Mobili sodeluje pri več evropskih projektih, ki se ukvarjajo z eZdravjem ali zagotavljanjem skrbi za starejše z nalogo razvoja programske opreme na pametnem telefonu, ki uporabljajo različne senzorje (npr. merilnik pritiska, EKG, glukoze v krvi, temperature, prisotnosti CO2 in podobno).

Pri delu smo kmalu ugotovili, da ne glede na to, kje se naše mobilne rešitve uporabljajo (zdravstvo, skrb za ostarele ali otroke, avtomatizacija hiš, nevarni poklici, industrijska okolja, spremljanje avtomobilov…, skratka povsod, kjer je potrebno neko senzorsko spremljanje), osnova naše rešitve ostaja enaka – nekaj sensorjev, mobilni telefon, prirejen uporabniški vmesnik (npr. drugačen vmesnik za starejše z velikimi napisi in gumbi), skrbnik.

Zato smo razvili modularno rešitev, kjer na osnovi potreb definiramo naprave za spremljanje (senzorji, tipke, pametne ure), uporabniški vmesnik in način komunikacije z zunanjim svetom.

Na tak način lahko zelo hitro pripravimo rešitev za spremljanje srčnih bolnikov na domu, ostarelih, tekačev na maratonu, profesionalnih športnikov (npr. skakalci na finalu smučarskih poletov v Planici), parametrov med vožnjo avtomobila ali pa kaj drugega.

S pomočjo Mobilis lahko pripravimo mobilno sensorsko rešitev za različne potrebe le v delu časa, potrebnem za običajen razvoj in seveda s precej nižjimi stroški.

SenseView si lahko na svojo mobilno napravo brezplačno prenesete na Google Play.

Vendar smo pri tem naleteli na problem, ker je našim kupcem težko razumeti vse možnosti, ki jih Mobilis ponuja. Zato smo razvili nekaj v celoti funkcionalnih rešitev, ki so brezplačno na voljo na Google Play marketu in prikazujejo možnosti delovanja – ena od njih je SenseView, druga pa npr. Seniors Phone. Aplikaciji izgledata popolnoma različno, a obe uporabljata sensorje in sta razviti s pomočjo Mobilis orodja.

Kdo stoji za razvojem aplikacije?

Pri razvoju in pripravi rešitve je sodelovala ekipa 12 ljudi, ki pokrivajo zasnovo, design, razvoj, podporo in trženje.

Vaši profesionalni uporabniki so proizvajalci senzorjev, pa tudi zdravstvene in športne ustanove, kot so na primer fitness klubi in rehabilitacijski centri. Koliko uporabnikov že imate?

Spremljanje smučarskih skakalcev med poleti v Planici si lahko pogledate v videoposnetku.

Rešitev se uporablja za študijo spremljanja približno 150 srčnih bolnikov na domu (Velika Britanija, Italija, trenutno postavljamo tudi sistem v Sloveniji), spremljanje bolnikov v rehabilitacijskem centru v bolnici na Nizozemskem, spremljanje treningov poklicnih gasilcev, merili smo skakalce na finalu smučarskih poletov v Planici in podobno.

YouTube

SenseView, ki je na Google Play, ima po treh mesecih malce pod 10.000 prenosov in nekaj tisoč zelo zvestih uporabnikov (povprečna ocena je 4.9/5.0), kar je za nišno rešitev velik dosežek.

Aplikacija je za prenos in uporabo brezplačna, kakšen je torej vaš poslovni model?

Preverite tudi ostale intervjuje v zavihku MP zgodbe.

SenseView in Seniors Phone na Google Play sta brezplačna, a SenseView ima tudi Profesionalno različico, kjer lahko priključite več enakih senzorjev (npr. 7 športnikov s kupom merjenih parametrov) na eno samo tablico, ki stane pod 300 € in jih spremljate v realnem času (npr. košarkaško ekipo).

Gre za neke vrste Freemium model, kjer lahko uporabnik dobi rešitev brezplačno, dodatne opcije pa plača ali pa naroči popolnoma svojo mobilno sensorsko rešitev, ki jo trži pod svojim imenom.

Več informacij o podjetju najdete na spletni strani Mobili.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje