MP intervju: Ksenja Perko - Pogumni. Kreativni. Podjetni.

MP intervju: Ksenja Perko – Pogumni. Kreativni. Podjetni.

MP intervju: Ksenja Perko – Pogumni. Kreativni. Podjetni.

V Sloveniji imamo znanje in talente, česar se dobro zavedajo tudi avtorji projekta PKP - Pogumni. Kreativni. Podjetni. Projekt se trenutno poteguje za denarna sredstva, ki bodo zbrana na letošnjem Žuru z razlogom konec avgusta, pri čemer jim lahko s svojim glasom pomagate tudi vi!
MP intervju: Ksenja Perko - Pogumni. Kreativni. Podjetni.

MP intervju: Ksenja Perko – Pogumni. Kreativni. Podjetni.

Predstavite nam vizijo in namen projekta PKP – Pogumni. Kreativni. Podjetni.

Mladi so pogumni, kreativni in podjetni. Da bodo to verjeli tudi sami in res zaupali vase in v svoje sposobnosti, jim bodo z novimi znanji, odpiranjem obzorij in pomočjo pri ustvarjanju in realizaciji svojih idej pomagali podjetniki in uspešni posamezniki. 30-urni program PKP bomo izvajali na srednjih šolah po vsej Sloveniji.

Odločili ste se pomagati mladim v podjetništvu. Kaj je botrovalo k odločitvi, da se posvetite prav temu področju?

V Sloveniji imamo znanje in talente, a nam manjkata pogum in podjetnost, ki sta danes temelj uspeha. Včasih je veljalo, da z izobrazbo dobiš službo, a danes so na prvem mestu osebnostne lastnosti in socialne veščine. Vzgajati moramo mlade, ki so notranje motivirani, ustvarjalni, odprti za učenje in pogumni, da se ne bojijo neuspeha.

PKP mladim daje možnost, da zažarijo v svojih talentih in da poskrbijo za svojo prihodnost. Omogoča jim, da socialne veščine pridobijo že v srednji šoli. Ponuja jim prostor za vizije, nove ideje in priložnosti za uspeh.

PKP je iniciativa, ki je zrasla iz evropskega projekta Centres, ki ga v Sloveniji vodi podjetniška mreža CEED Slovenija, ki spodbuja povezovanje in prenos izkušenj med podjetniki in verjamejo v podjetništvo kot pozitivno vrednoto za inovativno in odprto družbo.

Jaz sem sodelovala pri izvedbi pilotnega izobraževalnega programa na 3 srednjih šolah. Skupaj s sodelujočimi podjetniki želimo program razširiti na več srednjih šol. Zato se je iniciativi pridružila tudi mladinska organizacija TiPovej!, v kateri že leta razvijamo izobraževalne programe, ki mlade opogumljajo in usposabljajo za uresničevanje lastnih idej, saj verjamemo, da imajo ljudje, ki znajo jasno predstaviti svoje ideje, več možnosti za uspeh. Več ljudi je sposobnih uresničiti svoje ideje, bolj razvita in uspešna je družba.

Kdo sestavlja vašo podjetniško ekipo?

Podjetniško ekipo PKP sestavljajo Matej Feguš, lastnik podjetja Donar, katerega zadnji uspeh je BEATNIK, stol, ki omogoča predvajanje multimedijskih vsebin, Leon Magdalenc, ki se že od leta 1992 ukvarja s treningi javnega nastopanja, je tudi soavtor priročnika ABC javnega nastopanja, pod psevdonimom T. Zgaga pa piše Dnevnikovo kolumno, Andrej Mercina, arhitekt tako po duši kot po profesiji, ki ima svoj arhitekturni biro Trije arhitekti, Anže Višnar, mlad podjetnik, ki začenja svojo podjetniško pot, Uroš Čimžar, direktor Domence, prvega in največjega slovenskega ponudnika registracije domen, Jasna Suhadolc, podjetje Virtua, v katerem se ukvarja z združevanjem znanj o komuniciranju in uporabniškem vidiku informacijske tehnologije.

In še bi lahko naštevala, veliko podjetnikov je pripravljenih deliti svoje znanje z mladimi.

V okviru projekta PKP organizirate t.i. Šolo za lajf, namenjeno mladim od 15. do 30. leta. Kako bo sestavljen program 30-urnega prenosa znanj in izkušenj na mlade?

Projektu PKP lahko s klikom na povezavo pomagate do denarnih sredstev!

PKP in Šola za lajf tvorita tandem, ki si deli vizijo in program, ki se izvaja na srednjih šolah za dijake. Inovativnost je prav v tem, da vstopamo v formalni šolski sistem in da skupaj z učitelji in podjetniki dijakom damo podporo, da oblikujejo svoje ideje, razvijajo podjetnost in ustvarjalno razmišljanje.

Vzpodbujamo drugačnost, inovativnost, željo po ustvarjanju. Mladim sporočamo, da strah pred neuspehom ni nič neobičajnega – potrebno ga je premagati. Upati si, pomeni uspeti.

PKP je program spodbujanja ustvarjalnega razmišljanja in podjetnosti ter opogumljanja za postavljanje ambicioznih ciljev in uresničevanje sanj za dijake, ki se odvija na srednjih šolah.

Program za posamezno šolo obsega 30 ur, razdeljenih v 7 modulov:

  1. Inspiracija. Zgodba zanimivega človeka, ki je uspel uresničiti svoje sanje.
  2. Moje želje. Moje sanje. Moje inspiracije. Moje vizije.
  3. Moja ideja.
  4. Kdaj je ideja priložnost.
  5. Razne so poti do cilja.
  6. Jaz in moja ideja imava prijatelje.
  7. Ideja naj dobi svojo predstavo.

Končamo z dogodkom MOJ PRVI PITCH, kjer se s svojimi idejami predstavijo dijaki vseh sodelujočih šol.

Prav tako želimo delati z učitelji, ker imajo ključno vlogo pri razvoju in spodbujanju kompetenc ustvarjalnega razmišljanja in podjetnosti med mladimi.

Preberite tudi ostale MP intervjuje!

Na katerih lokacijah bo Šola za lajf potekala? Kako se lahko mladi priključijo programu?

Kar nekaj srednjih šol, tako poklicnih in strokovnih, kot tudi gimnazij, si želi imeti program PKP na svoji šoli. Točnega načrta za to šolsko leto še nimamo in smo v fazi iskanja sredstev za izvedbo programa, saj šole nimajo denarja, da bi pokrile stroške projekta, ki so sicer minimalni, ker podjetniki sodelujejo prostovoljno in s tem prispevajo k projektu.

Mladim bodo z novimi znanji, odpiranjem obzorij in pomočjo pri ustvarjanju in realizaciji svojih idej pomagali podjetniki in uspešni posamezniki. Kdo so mentorji, ki so že potrdili sodelovanje pri projektu?

Najožjo ekipa podjetnikov, ki aktivno sodeluje ne samo pri izvajanju projekta, temveč tudi pri njegovi promociji kot v aktivnostih zbiranja sredstev sestavljajo: Matej Feguš, Andrej Mercina, Leon Magdalenc in Anže Višnar. Za projektom stojita dve organizaciji, in sicer CEED Slovenija in TiPovej!

Potegujete se za denarna sredstva, zbrana na letošnjem Žuru z razlogom konec avgusta. Komisija vas je že izbrala med šest finalistov, ki se potegujejo za zmago. Kako nameravate uporabiti pridobljena sredstva v primeru zmage oz. katerih načinov financiranja se boste poslužili v primeru, da vam ne uspe?

Naj pa izkoristim tudi to priložnost in vse, ki verjamete v podjetništvo in želite šolo, ki bo mlade pripravila na življenje, da podprete s svojim glasom projekt PKP na http://www.orto.si/zurzrazlogom/. Zato, da bomo družba pogumnih, kreativnih in podjetnih. Ker znanje ni samo v učbenikih.Sredstva Žura z razlogom bomo vložili v izvedbo na vsaj 5 srednjih šolah. Če nam ne uspe, bomo sredstva iskali na drugih razpisih in z dogodki.

Vas je ideja navdušila? Projekt lahko s svojim glasom podprete na na naslednji povezavi.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki