MP intervju: Ksenja Perko – Pogumni. Kreativni. Podjetni.

V Sloveniji imamo znanje in talente, česar se dobro zavedajo tudi avtorji projekta PKP - Pogumni. Kreativni. Podjetni. Projekt se trenutno poteguje za denarna sredstva, ki bodo zbrana na letošnjem Žuru z razlogom konec avgusta, pri čemer jim lahko s svojim glasom pomagate tudi vi!
MP intervju: Ksenja Perko - Pogumni. Kreativni. Podjetni.

MP intervju: Ksenja Perko – Pogumni. Kreativni. Podjetni.

Predstavite nam vizijo in namen projekta PKP – Pogumni. Kreativni. Podjetni.

Mladi so pogumni, kreativni in podjetni. Da bodo to verjeli tudi sami in res zaupali vase in v svoje sposobnosti, jim bodo z novimi znanji, odpiranjem obzorij in pomočjo pri ustvarjanju in realizaciji svojih idej pomagali podjetniki in uspešni posamezniki. 30-urni program PKP bomo izvajali na srednjih šolah po vsej Sloveniji.

Odločili ste se pomagati mladim v podjetništvu. Kaj je botrovalo k odločitvi, da se posvetite prav temu področju?

V Sloveniji imamo znanje in talente, a nam manjkata pogum in podjetnost, ki sta danes temelj uspeha. Včasih je veljalo, da z izobrazbo dobiš službo, a danes so na prvem mestu osebnostne lastnosti in socialne veščine. Vzgajati moramo mlade, ki so notranje motivirani, ustvarjalni, odprti za učenje in pogumni, da se ne bojijo neuspeha.

PKP mladim daje možnost, da zažarijo v svojih talentih in da poskrbijo za svojo prihodnost. Omogoča jim, da socialne veščine pridobijo že v srednji šoli. Ponuja jim prostor za vizije, nove ideje in priložnosti za uspeh.

PKP je iniciativa, ki je zrasla iz evropskega projekta Centres, ki ga v Sloveniji vodi podjetniška mreža CEED Slovenija, ki spodbuja povezovanje in prenos izkušenj med podjetniki in verjamejo v podjetništvo kot pozitivno vrednoto za inovativno in odprto družbo.

Jaz sem sodelovala pri izvedbi pilotnega izobraževalnega programa na 3 srednjih šolah. Skupaj s sodelujočimi podjetniki želimo program razširiti na več srednjih šol. Zato se je iniciativi pridružila tudi mladinska organizacija TiPovej!, v kateri že leta razvijamo izobraževalne programe, ki mlade opogumljajo in usposabljajo za uresničevanje lastnih idej, saj verjamemo, da imajo ljudje, ki znajo jasno predstaviti svoje ideje, več možnosti za uspeh. Več ljudi je sposobnih uresničiti svoje ideje, bolj razvita in uspešna je družba.

Kdo sestavlja vašo podjetniško ekipo?

Podjetniško ekipo PKP sestavljajo Matej Feguš, lastnik podjetja Donar, katerega zadnji uspeh je BEATNIK, stol, ki omogoča predvajanje multimedijskih vsebin, Leon Magdalenc, ki se že od leta 1992 ukvarja s treningi javnega nastopanja, je tudi soavtor priročnika ABC javnega nastopanja, pod psevdonimom T. Zgaga pa piše Dnevnikovo kolumno, Andrej Mercina, arhitekt tako po duši kot po profesiji, ki ima svoj arhitekturni biro Trije arhitekti, Anže Višnar, mlad podjetnik, ki začenja svojo podjetniško pot, Uroš Čimžar, direktor Domence, prvega in največjega slovenskega ponudnika registracije domen, Jasna Suhadolc, podjetje Virtua, v katerem se ukvarja z združevanjem znanj o komuniciranju in uporabniškem vidiku informacijske tehnologije.

In še bi lahko naštevala, veliko podjetnikov je pripravljenih deliti svoje znanje z mladimi.

V okviru projekta PKP organizirate t.i. Šolo za lajf, namenjeno mladim od 15. do 30. leta. Kako bo sestavljen program 30-urnega prenosa znanj in izkušenj na mlade?

Projektu PKP lahko s klikom na povezavo pomagate do denarnih sredstev!

PKP in Šola za lajf tvorita tandem, ki si deli vizijo in program, ki se izvaja na srednjih šolah za dijake. Inovativnost je prav v tem, da vstopamo v formalni šolski sistem in da skupaj z učitelji in podjetniki dijakom damo podporo, da oblikujejo svoje ideje, razvijajo podjetnost in ustvarjalno razmišljanje.

Vzpodbujamo drugačnost, inovativnost, željo po ustvarjanju. Mladim sporočamo, da strah pred neuspehom ni nič neobičajnega – potrebno ga je premagati. Upati si, pomeni uspeti.

PKP je program spodbujanja ustvarjalnega razmišljanja in podjetnosti ter opogumljanja za postavljanje ambicioznih ciljev in uresničevanje sanj za dijake, ki se odvija na srednjih šolah.

Program za posamezno šolo obsega 30 ur, razdeljenih v 7 modulov:

  1. Inspiracija. Zgodba zanimivega človeka, ki je uspel uresničiti svoje sanje.
  2. Moje želje. Moje sanje. Moje inspiracije. Moje vizije.
  3. Moja ideja.
  4. Kdaj je ideja priložnost.
  5. Razne so poti do cilja.
  6. Jaz in moja ideja imava prijatelje.
  7. Ideja naj dobi svojo predstavo.

Končamo z dogodkom MOJ PRVI PITCH, kjer se s svojimi idejami predstavijo dijaki vseh sodelujočih šol.

Prav tako želimo delati z učitelji, ker imajo ključno vlogo pri razvoju in spodbujanju kompetenc ustvarjalnega razmišljanja in podjetnosti med mladimi.

Preberite tudi ostale MP intervjuje!

Na katerih lokacijah bo Šola za lajf potekala? Kako se lahko mladi priključijo programu?

Kar nekaj srednjih šol, tako poklicnih in strokovnih, kot tudi gimnazij, si želi imeti program PKP na svoji šoli. Točnega načrta za to šolsko leto še nimamo in smo v fazi iskanja sredstev za izvedbo programa, saj šole nimajo denarja, da bi pokrile stroške projekta, ki so sicer minimalni, ker podjetniki sodelujejo prostovoljno in s tem prispevajo k projektu.

Mladim bodo z novimi znanji, odpiranjem obzorij in pomočjo pri ustvarjanju in realizaciji svojih idej pomagali podjetniki in uspešni posamezniki. Kdo so mentorji, ki so že potrdili sodelovanje pri projektu?

Najožjo ekipa podjetnikov, ki aktivno sodeluje ne samo pri izvajanju projekta, temveč tudi pri njegovi promociji kot v aktivnostih zbiranja sredstev sestavljajo: Matej Feguš, Andrej Mercina, Leon Magdalenc in Anže Višnar. Za projektom stojita dve organizaciji, in sicer CEED Slovenija in TiPovej!

Potegujete se za denarna sredstva, zbrana na letošnjem Žuru z razlogom konec avgusta. Komisija vas je že izbrala med šest finalistov, ki se potegujejo za zmago. Kako nameravate uporabiti pridobljena sredstva v primeru zmage oz. katerih načinov financiranja se boste poslužili v primeru, da vam ne uspe?

Naj pa izkoristim tudi to priložnost in vse, ki verjamete v podjetništvo in želite šolo, ki bo mlade pripravila na življenje, da podprete s svojim glasom projekt PKP na http://www.orto.si/zurzrazlogom/. Zato, da bomo družba pogumnih, kreativnih in podjetnih. Ker znanje ni samo v učbenikih.Sredstva Žura z razlogom bomo vložili v izvedbo na vsaj 5 srednjih šolah. Če nam ne uspe, bomo sredstva iskali na drugih razpisih in z dogodki.

Vas je ideja navdušila? Projekt lahko s svojim glasom podprete na na naslednji povezavi.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje