Maja Švener – Ličila.si
Kako bi z dvema stavkoma opisala svojo dejavnost in katere so tvoje komperativne prednosti?
S svojo spletno trgovino ponujam ženskam pravo gurmansko ponudbo vseh vrst “cruelty free” ličil, ki niso samo raznolika, ampak tudi nadpovprečno kvalitetna. Predvsem pa je glavna prednost v sloganu “danes naročiš, jutri dobiš”.
Kako si prišla do ideje?
Kot študentka umetnostne zgodovine in filozofije sem si močno želela, da bi preko profesorskega poklica navduševala mlade in jih spodbujala h kreativnosti. Kaj kmalu sem ugotovila, da bi kakšno ravnateljico kap zaradi mojih norih idej, zato je bila podjetniška pot edina rešitev. Ker je bilo znanja veliko in ker na spletu ni bilo podobne trgovine, je bila to ideja za odlično 5.
Kaj tebi v podjetništvu daje energijo in motivacijo?
Moja energijska baterija so zadovoljne stranke, akumulator pa kreativnost. Lučka pa je moj fant Gregor, ki je poleg mene glavni krivec za najino uspešno podjetniško pot.
Spletna stran |
licila.si |
Starost | 23 |
Dejavnost | Spletni marketing |
Pravna oblika | Samostojni podjetnik |
Število sodelavcev | 2 |
S katerimi problemi si se soočala na začetku svoje podjetniške poti?
Predvsem je na začetku težko vzpostaviti zaupanje, ker gre za nakup preko spleta, ampak v zadnjih tednih sem preprosto ugotovila, da mi je uspelo. Pa šele začelo se je. Pa tisti pomisleki okolice, da brez fakultete ne moreš nikjer uspeti. Po mojem se s tem ne bi strinjalo na tisoče mladih diplomantov, ki se večkrat tedensko sprehodijo do zavoda za zaposlovanje.
Si za vstop v podjetništvo pridobivala kakšna podjetniška znanja ali si se zanašala le na funkcionalna znanja s svojega področja?
Malo je talenta, še več razmišljanja in kreative, za ostalo pa je tu »stric Google«.
Si se podjetništva lotila načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?
Odločitev je bila sicer spontana, priprava pa malo manj. Potreben je premislek, kako nastopiti na trgu z ličili, ki je drugače zelo konkurenčen, hkrati pa kot mladi podjetnik na začetku zagotovo nimaš neomejenega kapitala in morajo biti vložki razumni in pa izkoriščeni do zadnjega centa.
Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?
Da so stranke princese, kraljice, ki si zaslužijo super cene, raznolikost, najboljšo kvaliteto izdelkov in ekspresno dostavo. Če pa gre v tem procesu kaj narobe, pa se jim oddolžiš s hitrim odzivom in z darilcem.
Kakšne so marže v panogi, v kateri posluješ?
Marže so resnično odvisne od vsakega proizvajalca posebej, pa tudi od transportnih stroškov, menjalnih tečajev in pogojev proizvajalca. Medtem, ko so nekateri zelo fleksibilni in imajo nižje marže, je pri tistih z višjimi maržami potrebno v nakup produktov vložiti višje zneske.
Če bi lahko začela še enkrat, katerih napak ne bi ponovila?
Beseda »napaka« ne obstaja v mojem podjetniškem slovarju. Če ne bi včasih kaj drugače naredila, potem bi bilo preveč enostavno in se ne bi veselila vseh uspehov.
Kakšni so obeti tvoje nadaljnje podjetniške poti?
Obeti so sončni. Mogoče bodo vmes megleni, ampak reeees samo občasno.
Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!
Nasvet tistim, ki podjetniki šele postajajo.
Vsakdo ima ogromno idej in nadihov, le malokdo pa jih uresniči. Tisti, ki si upa preskočiti to stopničko, je zmagovalec. Na začetku zna biti težko, je pa kasneje največji užitek, ko visoke stopnice postanejo tekoče stopnice. Samo nekaj pogumnih korakov je za to potrebnih.
Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?
Še vsaj štirikrat več zadovoljnih strank v roku enega leta, v roku petih let pa mogoče kakšen teden ali mesec počitnic in veriga spletnih trgovin. Adi Smolar ni kar tako rekel “je treba delat'”.
Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?
Uspeš lahko v vsem, vendar bodi drugačen. Drugačnost pritegne pozornost, predvsem pa ponuja toliko novih idej, ki jih drugi ne želijo uresničiti ali sploh sanjati o njih.