MP intervju: Matko Izlakar-Germ

Se sprašujete, na kakšen način katero izmed svojih idej umetniškega pridiha učinkovito pripeljati v stvarnost? Kako je lahko izdelovanje nakita ne samo hobi, ki pusti prijeten pečat prostemu času, ampak konkreten posel?
MP intervju: Matko Izlakar-Germ

MP intervju: Matko Izlakar-Germ

Odgovor na to sta Matko in Katarina Izlakar-Germ, oblikovalca unikatnega nakita in izdelkov iz pihanega stekla ter obenem tudi par iz zasebnega vidika, ki pri svojem delu izraža veliko stopnjo skladnosti in medsebojnega spoštovanja. Matka smo povprašali o začetkih, pogledih in raznovrstnih vidikih učinkovitega ukvarjanja z oblikovanjem in prodajo nakita.

Blagovna znamka Izlakar-Germ ima v svoji primarni obliki sicer že 30-letno družinsko tradicijo, saj je bil mojster steklopihaštva že Katarinin oče, Franc Germ, ki pa je iz stekla izdeloval predvsem uporabne predmete, kot so vaze in svečniki ter laboratorijske naprave. Kateri dejavniki so vplivali na odločitev, da se lotita posla kot par in nečemu s tradicionalnim pridihom vneseta inovativno svežino, novo ime in svoj pristop dela?

Zadnje čase me veliko ljudi na različnih sejmih in razstavah sprašuje, kako sem začel s to rokodelsko obrtjo, kje sem se naučil, kje dobim ideje, kako nastanejo izdelki, itd. “Usoda mu je naklonjena,” rečemo, kadar govorimo o neki višji moči, ki je nekomu naklonila nekaj čisto določenega. S tem mislimo, da je bilo tej osebi namenjeno, da se ob pravem času znajde na pravem mestu. Vseeno je, ali gre za pozitivno ali negativno lastnost – usoda vedno pomeni, da se je nekaj zgodilo brez našega udejstvovanja. Bilo je določeno vnaprej.

obeski

Obeski (Vir slike: izlakar-germ.si)

Odraščal sem v Medvodah in delal sem različna priložnostna dela kot je npr. ulična prodaja časopisa, prodaja knjig po terenu, nazadnje sem dobil delo kot skladiščnik. V tem času sem spoznal bodočo ženo Katarino, njeni starši so imeli umetnostno obrt steklopihaštva. Njen oče Franc Germ je prvotno izdeloval laboratorijske naprave, kasneje pa razne steklopihaške dekorativne izdelke, vaze, svečnike, itd. Ko je nenadoma umrl, so dela v delavnici zastala, do takrat se ni še nihče naučil njegovih veščin, zato sem se na pobudo tašče sam preizkusil za gorilnikom.

Nekaj osnov so mi pokazali steklopihaški mojstri, ostalo pa sem sam razvijal z vztrajnostjo, dan za dnem. Ugotovil sem, da imam smisel in talent za oblikovanje ter se kmalu zaljubil v to delo. Nikoli prej se nisem ukvarjal z ročnimi deli ali kot otrok izstopal pri umetniškem ustvarjanju, v oblikovanju stekla sem pa našel svojo umetniško žilico… Dano mi je… Velikokrat mi rečejo, da najbrž znam dobro risati in kipariti, in odgovor je ne, ne znam narisati konja, iz stekla pa ga znam oblikovati in tako mi je tudi namenjeno.

In tako sem že prvi dan ustvaril figurice, predvsem slončke za srečo, ki so tudi meni spremenili življenje in me osrečili. Tako sem dan za dnem sedel v delavnici in ustvarjal nove izdelke. Osrečevalo me je, ko sem videl, da izpod mojih rok nastajajo izdelki, za katere si ne bi mogel misliti, da sem jih sposoben narediti. Katarino je to delo spremljalo že od malih nog, veselilo jo je slikanje na steklo, kjer se je pokazal njen talent in ljubezen do stekla in barv.

Združila sva ljubezen in delo ter ustvarila čisto svoje izdelke, predvsem unikaten stekleni nakit pod blagovno znamko IZLAKAR-GERM. Ljubezen do tega dela nama daje energijo in tako se porajajo nove ideje za ustvarjanje vedno novih izdelkov.

Pomlad in poletje preživljata večinoma na slovenski obali, kjer svoje izdelke prodajata na t.i. ‘art marketu’?

Da, rada imava morje, tako sva se odločila, da bova pomlad in poletje preživljala na obali, kjer delava na t.i. ‘art marketu’ v Portorožu. Program izdelkov počasi spreminjava in se prilagajava povpraševanju. Nakit in drobni spominki so izdelki, ki so zanimivi za turiste iz celega sveta. Vsi izdelki pa so narejeni prostoročno in večinoma iz recikliranega stekla.

Glede na katere atribute se unikatni izdelki iz stekla Izlakar-Germ razlikujejo od ostalih na tržišču?

Izdelki Izlakar-Germ so drugačni predvsem zaradi tehnologije oblikovanja. Prozorno steklo je naknadno poslikano z različnimi vzorci in široko paleto barv, domišljija in ideje pa so neomejene.

Je pri tem delu večji poudarek na dejavniku domišljije ali ročne spretnosti?

Eno z drugim.

Ker poleg unikatnega nakita, ki je vajin zaščitni znak, izdelujeta tudi različne vrste živali, pasme psov in astrološka znamenja, je to predvidevam, zanimivo tudi za udeležbo na raznovrstnih sejmih in pasjih razstavah?

Zelo zanimivo je opazovati, kako nastaja izdelek pred tvojimi očmi. Na razstavah psov izdelujem različne pasme po sliki ali celo po nareku stranke, kar je še posebej velik izziv.

Ljubezen do steklopihaštva kot uspešno voden posel, torej … Bi se strinjali z mnenjem vodilnega analitika za področje uspeha, Richarda St. Johna, da je v primeru, ko zadeve počnemo zaradi ljubezni in pristnega entuziazma, denar samo posledica tovrstnega načina dela?

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Točno tako, ker ko nekaj delaš z veseljem, te denar ne obremenjuje. Dober poslovni načrt, dobri ljudje, ki jih imaš okoli sebe in malo sreče, so potrebni dejavniki za uspeh, denar je le posledica tega!

Izzivi, ki blagovno znamko Izlakar-Germ čakajo v prihodnosti?

Znanje in izkušnje v oblikovanju stekla povezati v moderno arhitekturo, dizajn in kiparstvo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje