MP intervju: Matko Izlakar-Germ

Se sprašujete, na kakšen način katero izmed svojih idej umetniškega pridiha učinkovito pripeljati v stvarnost? Kako je lahko izdelovanje nakita ne samo hobi, ki pusti prijeten pečat prostemu času, ampak konkreten posel?
MP intervju: Matko Izlakar-Germ

MP intervju: Matko Izlakar-Germ

Odgovor na to sta Matko in Katarina Izlakar-Germ, oblikovalca unikatnega nakita in izdelkov iz pihanega stekla ter obenem tudi par iz zasebnega vidika, ki pri svojem delu izraža veliko stopnjo skladnosti in medsebojnega spoštovanja. Matka smo povprašali o začetkih, pogledih in raznovrstnih vidikih učinkovitega ukvarjanja z oblikovanjem in prodajo nakita.

Blagovna znamka Izlakar-Germ ima v svoji primarni obliki sicer že 30-letno družinsko tradicijo, saj je bil mojster steklopihaštva že Katarinin oče, Franc Germ, ki pa je iz stekla izdeloval predvsem uporabne predmete, kot so vaze in svečniki ter laboratorijske naprave. Kateri dejavniki so vplivali na odločitev, da se lotita posla kot par in nečemu s tradicionalnim pridihom vneseta inovativno svežino, novo ime in svoj pristop dela?

Zadnje čase me veliko ljudi na različnih sejmih in razstavah sprašuje, kako sem začel s to rokodelsko obrtjo, kje sem se naučil, kje dobim ideje, kako nastanejo izdelki, itd. “Usoda mu je naklonjena,” rečemo, kadar govorimo o neki višji moči, ki je nekomu naklonila nekaj čisto določenega. S tem mislimo, da je bilo tej osebi namenjeno, da se ob pravem času znajde na pravem mestu. Vseeno je, ali gre za pozitivno ali negativno lastnost – usoda vedno pomeni, da se je nekaj zgodilo brez našega udejstvovanja. Bilo je določeno vnaprej.

obeski

Obeski (Vir slike: izlakar-germ.si)

Odraščal sem v Medvodah in delal sem različna priložnostna dela kot je npr. ulična prodaja časopisa, prodaja knjig po terenu, nazadnje sem dobil delo kot skladiščnik. V tem času sem spoznal bodočo ženo Katarino, njeni starši so imeli umetnostno obrt steklopihaštva. Njen oče Franc Germ je prvotno izdeloval laboratorijske naprave, kasneje pa razne steklopihaške dekorativne izdelke, vaze, svečnike, itd. Ko je nenadoma umrl, so dela v delavnici zastala, do takrat se ni še nihče naučil njegovih veščin, zato sem se na pobudo tašče sam preizkusil za gorilnikom.

Nekaj osnov so mi pokazali steklopihaški mojstri, ostalo pa sem sam razvijal z vztrajnostjo, dan za dnem. Ugotovil sem, da imam smisel in talent za oblikovanje ter se kmalu zaljubil v to delo. Nikoli prej se nisem ukvarjal z ročnimi deli ali kot otrok izstopal pri umetniškem ustvarjanju, v oblikovanju stekla sem pa našel svojo umetniško žilico… Dano mi je… Velikokrat mi rečejo, da najbrž znam dobro risati in kipariti, in odgovor je ne, ne znam narisati konja, iz stekla pa ga znam oblikovati in tako mi je tudi namenjeno.

In tako sem že prvi dan ustvaril figurice, predvsem slončke za srečo, ki so tudi meni spremenili življenje in me osrečili. Tako sem dan za dnem sedel v delavnici in ustvarjal nove izdelke. Osrečevalo me je, ko sem videl, da izpod mojih rok nastajajo izdelki, za katere si ne bi mogel misliti, da sem jih sposoben narediti. Katarino je to delo spremljalo že od malih nog, veselilo jo je slikanje na steklo, kjer se je pokazal njen talent in ljubezen do stekla in barv.

Združila sva ljubezen in delo ter ustvarila čisto svoje izdelke, predvsem unikaten stekleni nakit pod blagovno znamko IZLAKAR-GERM. Ljubezen do tega dela nama daje energijo in tako se porajajo nove ideje za ustvarjanje vedno novih izdelkov.

Pomlad in poletje preživljata večinoma na slovenski obali, kjer svoje izdelke prodajata na t.i. ‘art marketu’?

Da, rada imava morje, tako sva se odločila, da bova pomlad in poletje preživljala na obali, kjer delava na t.i. ‘art marketu’ v Portorožu. Program izdelkov počasi spreminjava in se prilagajava povpraševanju. Nakit in drobni spominki so izdelki, ki so zanimivi za turiste iz celega sveta. Vsi izdelki pa so narejeni prostoročno in večinoma iz recikliranega stekla.

Glede na katere atribute se unikatni izdelki iz stekla Izlakar-Germ razlikujejo od ostalih na tržišču?

Izdelki Izlakar-Germ so drugačni predvsem zaradi tehnologije oblikovanja. Prozorno steklo je naknadno poslikano z različnimi vzorci in široko paleto barv, domišljija in ideje pa so neomejene.

Je pri tem delu večji poudarek na dejavniku domišljije ali ročne spretnosti?

Eno z drugim.

Ker poleg unikatnega nakita, ki je vajin zaščitni znak, izdelujeta tudi različne vrste živali, pasme psov in astrološka znamenja, je to predvidevam, zanimivo tudi za udeležbo na raznovrstnih sejmih in pasjih razstavah?

Zelo zanimivo je opazovati, kako nastaja izdelek pred tvojimi očmi. Na razstavah psov izdelujem različne pasme po sliki ali celo po nareku stranke, kar je še posebej velik izziv.

Ljubezen do steklopihaštva kot uspešno voden posel, torej … Bi se strinjali z mnenjem vodilnega analitika za področje uspeha, Richarda St. Johna, da je v primeru, ko zadeve počnemo zaradi ljubezni in pristnega entuziazma, denar samo posledica tovrstnega načina dela?

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Točno tako, ker ko nekaj delaš z veseljem, te denar ne obremenjuje. Dober poslovni načrt, dobri ljudje, ki jih imaš okoli sebe in malo sreče, so potrebni dejavniki za uspeh, denar je le posledica tega!

Izzivi, ki blagovno znamko Izlakar-Germ čakajo v prihodnosti?

Znanje in izkušnje v oblikovanju stekla povezati v moderno arhitekturo, dizajn in kiparstvo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje