MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

Podjetje MESI – Medicinska Elektronika Slovenija, ustanovljeno leta 2010, se ukvarja z razvojem inovativnih medicinskih pripomočkov in s svojim prvim projektom na trgu uspešno uveljavlja medicinsko napravo za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa (ABPI MD).
MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

Njihov proizvod je namenjen zgodnjemu odkrivanju periferne arterijske bolezni (PAB) z oscilometrično metodo in je obenem fokusiran na ciljno skupino nad 50 letom starosti, saj bolezen PAB prizadene približno 15 odstotkov ljudi v prej omenjenih letih.

Mlado nastalo podjetje sestavlja 13 učinkovitih posameznikov različnih profilov, njihovo gledanje na inoviranje tako specifičnega končnega proizvoda in njegovo vpeljavo na trgu, preseganje finančnih težav v samem procesu, pomen dobljene Rektorjeve nagrade in nadaljnje izzive, pa si lahko preberete v sledečem pogovoru.

Za začetek, kaj vas je pravzaprav pripeljalo do razmišljanja v smeri inoviranja tako specifičnega končnega proizvoda?

Potreba kupcev – zdravnikov, ki se vsakodnevno srečujejo s posamezniki, obolelimi za periferno arterijsko boleznijo. Natančneje, srčno-žilni kirurgi so priča posledicam bolezni, ki se lahko zaključi z amputacijo spodnjih okončin. Pomanjkanje enostavnih medicinskih pripomočkov na primarnem nivoju negativno vpliva na nivo izvajanja preventivnih meritev. Periferna arterijska bolezen pa je v 75% asimptomatska. Meritve gleženjskega indeksa se izvajajo samo na posameznikih z bolečinami v nogah.

V preteklosti so meritve izvajali z Dopplerjevo ultrazvočno metodo, ki zahteva 30 minut zdravnikovega časa, je kompleksna za uporabo ter odvisna od edukacije merilca. Sedaj jim mi ponujamo ABPI MD, ki v samo treh minutah izmeri levi in desni gleženjski indeks, je enostaven za uporabo in izračun je avtomatski.

mesi

Ekipa (Vir slike: arhiv podjetja MESI)

Kakšni finančni vložki so bili potrebni za zagon in inoviranje končnega proizvoda ter njegovo vpeljavo na trgu? Kako ste presegli morebitne težave finančnega značaja?

Najpomembnejši vložki v startup podjetje so delo, volja in vizija. Praktično vsi zaposleni v prvih dveh letih poslovanja smo delali cele dneve brezplačno z vizijo, da bomo našo idejo pripeljali na trg, zdravnikom v uporabo. Z vsakim dnem pa smo nabirali izkušnje, kako startup podjetje zbira sredstva za razvoj, vzpostavitev proizvodnje in nakup materiala za proizvodnjo. Tako smo pridobili subvencije razpisa P2 Podjetniškega sklada, pridobili bančno posojilo z garancijo države in, ko smo že aktivno prodajali izdelek na trgu in pokazali, da je le-ta dobro sprejet, pridobili angelsko investicijo.

Smo podjetje, ki razvija, proizvaja in prodaja medicinske naprave in zato so sredstva, ki jih za delovanje potrebujemo, neprimerno višja kot sredstva, ki jih potrebujejo internet startup podjetja.

MESI je eden izmed zmagovalcev Rektorjeve nagrade za naj inovacijo Univerze v Ljubljani. Kaj menite, da so bile prednosti takšnega lepo zvenečega naziva, ki v sebi brez dvoma nosi noto potencialnega uspeha?

Rektorjeva nagrada je na začetku naše poti predstavljala potrditev, odskočno desko v svet podjetništva. Pridružili smo se Ljubljanskemu univerzitetnemu inkubatorju, nadaljevali z razvojem produkta ter gradili podjetje MESI.

Vaš proizvod, merilnik za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa, je usmerjen na precej specifično ciljno skupino, in sicer na ljudi nad 50 letom starosti, ki naj bi imeli večje tendence po zbolevanju za periferno arterijsko boleznijo. Kot je zaslediti, naj bi bilo zaradi kajenja, mastne hrane in stresa po mnenju zdravnikov specialistov v Sloveniji torej kar 900.000 ljudi, ki bi jih omenjena bolezen lahko prizadela. Kolikšno je torej zanimanje (in posledično prodaja) zdravstvenih ambulant, posameznikov in drugih enot za vaš proizvod?

Periferna arterijska bolezen je v večini primerov asimptomatska, napreduje brez vidnih znakov in je zato tudi znana kot tihi ubijalec. Namreč, gre za zožanje arterij v spodnjih okončinah telesa. Pri tem pa je potrebno omeniti, da ima posameznik, obolel za PAB, 6 do 7-krat večje možnosti za nastanek možganske kapi ali srčnega infarkta. Posledično so pravočasne meritve, pri vseh ljudeh starejših od 50 let, ključnega pomena. Slovenski zdravniki se zavedajo pomena pravočasnega diagnosticiranja in zato v večini slovenskih zdravstvenih domov že uporabljajo ABPI MD.

Prednosti avtomatskega merilnika gleženjskega indeksa sta predvsem enostavnost uporabe in prihranek časa pri opravljanju meritve, ki naj bi zmanjšal sedanjih 30 minut na zgolj 1 samo. Se lahko pohvalite še s kakšno konkurenčno prednostjo vašega proizvoda?

Gleženjski indeks predstavlja razmerje tlakov na zgornjih in spodnjih okončinah. Znano je, da posameznikov tlak niha in se spreminja iz minute v minuto. Pri tem pa močno vpliva na rezultat, izmerjen z Dopplerjevo metodo. Namreč, meritve tlakov se izvajajo ločeno ter pri tem pride do zamikov.

Avtomatski merilnik gleženjskega indeksa z uporabo treh manšet omogoča hkratno meritev tlakov in pri tem izloči napako, nastalo zaradi zamikov. Še več, algoritem je zasnovan tako, da javi morebitne napake, nastale med meritvijo. Na primer, če se je bolnik med meritvijo premikal ter s tem vplival na izmerjene rezultate, bo naprava opozorila merilca, naj ponovi meritev.

Gre pri meritvah gleženjskega indeksa za rutinski zdravniški pregled ali v Sloveniji še nismo na tej stopnji?

mesi

Tako evropske kot tudi ameriške smernice poudarjajo pomen izvajanja preventivnih meritev, mi pa smo zdravnikom ponudili enostavno rešitev. V letu in pol smo pripomogli k večji ozaveščenosti bolnikov ter zvišali izvajanje meritev na primarnem nivoju. Rezultati le-tega so se pokazali v višjem številu zgodaj diagnosticiranih bolnikov s periferno arterijsko boleznijo ter še daljšo vrsto na pregled pri angiologu. V UKC Ljubljana so opazili vidno povečanje bolnikov, napotenih z rezultati gleženjskega indeksa, izmerjenega z našo napravo.

Za katere proizvode menite, da bi vašemu potencialno lahko predstavljali konkurenco?

Naša konkurenca je Dopplerjeva ultrazvočna metoda, ki zaenkrat predstavlja zlati standard v medicini.

Vaši nadaljnji izzivi v času recesije in družbeno-gospodarske atmosfere, ki je skladna s slednjo?

Mi verjamemo, da delo krepi telo in duha. Pri tem pa ne razmišljamo o recesiji ter stremimo k doseganju zastavljenih ciljev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje