
MP intervju: Miha Lavtar – Optiweb
Miha, prvi intervju s teboj smo objavili že davnega februarja 2011. Kaj se je spremenilo od takrat?
Ja, od takrat je minilo že kar nekaj časa. Veliko stvari se je tudi spremenilo. Takrat je naša ekipa štela dva, občasno tri člane, stiskali pa smo se v majhni najeti pisarni. Večinoma smo se ukvarjali z optimizacijo. Sedaj je ekipa že štirikrat večja, uporabljamo pa dve pisarni. Ena od teh je kupljena, druga pa najeta. Razširili smo tudi našo ponudbo, tako da sedaj ponujamo celotne spletne rešitve, vsak mesec pa naredimo še kak korak naprej. Vse to se seveda pozna tudi v prihodkih, saj so ti leta 2012 znašali 500 odstotkov več od prihodkov leta 2010. Tudi letos kaže, da bodo precej zrasli.
Uvedli ste kar nekaj novih storitev. Na katere si najbolj ponosen? Ste kakšno tudi opustili?
V zadnjem letu smo se zelo posvetili spletnim trgovinam. Te postavljamo na odprtokodnem sistemu Magento, ki ponuja neomejene možnosti. Postavili smo nekaj zelo kvalitetnih spletnih trgovin, med njimi največjo kolesarsko trgovino v Sloveniji (www.factorystore.si), na katero smo zelo ponosni. Pri svojem delu smo posebej pozorni na to, da trgovino prilagodimo tako za obiskovalca kot za iskalnike, zato so stranke s spletnimi trgovinami zadovoljne, same trgovine pa so zelo visoko uvrščene na iskalnikih. Ena naših glavnih konkurenčnih prednosti je ta, da ponujamo celoten paket storitev, za katere se vedno potrudimo, da so na zelo visokem nivoju.
Prvi intervju z Miho Lavtarjem najdete na povezavi: MP intervju: Miha Lavtar – Optiweb
Optimizacija je še vedno naša primarna dejavnost. Na tem področju imamo tudi kar nekaj prednosti pred konkurenco. Ena od prednosti je naš program, ki dnevno pregleda več kot 12.000 ključnih besed, na podlagi teh pa lahko naredimo precej dobro analizo sprememb, ki jih Google dela na svojem iskalniku in tako ugotovimo, zakaj so pozicije zrasle ali padle.
Letos smo pospešeno začeli delati tudi na prilagojenosti za vse naprave, preko katerih uporabniki dostopajo do spletnega mesta (“responsive design”), ki bo v prihodnosti obvezna lastnost vsake spletne predstavitve. Naša spletna stran sicer še ni prilagojena za vse naprave, zato smo se lotili celotne prenove, ki bo luč ugledala enkrat spomladi. Bo pa definitivno bomba! 🙂
Precej smo naredili tudi na podpori za stranke, saj se trudimo, da so popravki narejeni čim hitreje, čim bolj kvalitetno. Ves čas spremljamo naše strežnike, večkrat letno pa jih tudi nadgradimo.
Smo pa opustili prodajo majic, saj enostavno ni bila profitabilna. Vložili smo veliko truda za nič denarja. Toda poskušati je potrebno, na napakah se učimo. 🙂
Spletna stran | optiweb.si |
Dejavnost | Optimizacija spletnih strani |
Pravna oblika | Samostojni podjetnik |
Število sodelavcev | 9 |
Glede na precej povečan obseg dela ste tudi ekipo verjetno razširili. Ste uspeli pridobiti kakšne subvencije ali nepovratna sredstva?
Da, sedaj dnevno naša ekipa v povprečju šteje 8 članov, toda še vedno potrebujemo kakšno dodatno pomoč – po večini programerje, tako da, če kdo tole bere … 🙂 Sicer pa smo lani redno zaposlili prvo osebo. Zanjo smo dobili tudi subvencijo »Prvi izziv«, ki nam je prinesla sredstva v višini 7.250 evrov, kar nam bo zelo olajšalo prvih 15 mesecev zaposlitve, kolikor mora trajanje zaposlitve trajati. Sem pa s to zaposlitvijo zelo zadovoljen in jo bom zagotovo podaljšal.
Ekipa podjetja Optiweb
V intervjuju pred dvema letoma so zapisani naslednji enoletni in petletni načrti za tvoje podjetje: “V enem letu upam, da pridobim nove poslovne prostore, prodam nekaj tisoč majic na mesec in dobim še kakšnega sodelavca. Petletnega načrta nimam, saj bodo razmere takrat gotovo že precej drugačne kot sedaj.” Kaj se je uresničilo? 🙂
Nove sodelavce smo dobili, prav tako pa nove poslovne prostore. Teh dveh ciljev nismo le dosegli, ampak smo jih kar krepko presegli. Poslovni prostori so bili že pol leta po nakupu premajhni, zato smo najeli še sosednjo pisarno. Trenutno nam tudi obe pisarni ne zadoščata več, zato bomo letos kupili nove, še večje prostore. Zagotovo bodo novi prostori še bolj prijazni do zaposlenih, hkrati pa bo cela ekipa na kupu, kar bo dosti bolje od trenutne situacije, kjer smo ločeni v dveh pisarnah.
Naš cilj za naslednja leta je širitev na sosednje trge. Radi bi odprli kakšno poslovalnico v tujini in odprli kakšno svojo spletno trgovino in/ali aplikacijo.
Pri svojem poslovanju uvajaš vedno nove produkte. Kako prideš do ideje zanje? Napraviš analizo trga? Se držiš načela MVP (minimum viable product)?
Naša ekipa precej spremlja tujino, tako pa tudi opazimo potrebe naših/potencialnih strank. Optiweb ne ponuja nobenih storitev, ki se nam ne zdijo koristne za nas ali naše stranke. Prvo načelo uspeha je prav to, da moraš najprej sam verjeti v svoje produkte in storitve, šele nato pa jih lahko začneš prodajati.
Analiz trga nismo nikoli delali. Odločamo se bolj po načelu zdrave kmečke pameti, ki je pri nas ne manjka, saj nas velika večina prihaja iz kmečkega okolja, zato nam tako delo kot vztrajnost nista tuja. Optiweb ne ponuja produktov, ampak storitve, za katere načelo MPV ni ravno relevantno, saj lahko vsako storitev izvedemo vsaj tako dobro, če ne še bolje, kot največje spletne agencije v Sloveniji.
Tvoje podjetje sedaj posluje že skoraj štiri leta. Kaj je tisto, kar si se v tem času naučil in misliš, da je najbolj pomembno za mlade podjetnike?
Zagotovo je najtežji začetek. Ni denarja, banke ne dajo kreditov, pa tudi referenc še ni … Zato se je treba popolnoma posvetiti stvari, delo pa se nikakor ne zaključi, ko odideš iz podjetja. Tudi ko nisi v službi, iščeš nove ideje, najbolje take s praktičnih življenjskih področij. Potrebna je popolna predanost, saj je v nasprotnem primeru odprtje podjetja kratkoročna stvar.
“Potrebna je popolna predanost, saj je v nasprotnem primeru odprtje podjetja kratkoročna stvar.”
Meni so v poslu ogromno pomagale tudi veze in poznanstva. Že od otroštva sem zelo aktiven na ogromno področjih, tudi na področju prostovoljstva sem bil vedno »za akcijo«. Pri odprtju podjetja se mi je to zelo obrestovalo.
Rad bi dodal še, da je najbolj pomembno, da delaš kvalitetno in pošteno, saj dober glas seže v deveto vas. 🙂 Tudi, če se zaradi tega naredi malce minusa, se to vedno obrestuje in iz tega minusa dobimo kakšen večji in precej bolj dobičkonosen projekt. Mislim, da trenutno dobimo skoraj polovico strank s pomočjo priporočil že obstoječih strank ter s pomočjo našega brandinga. Raznega klicarjenja in teženja se že zelo dolgo nismo posluževali, toda še vedno imamo ogromno dela oziroma vedno več.
Pred nekaj dnevi smo odprli prijave za izbor mladega podjetnika leta 2013. Lahko letos pričakujemo tvojo prijavo? 🙂
Da, letos pa se zna zgoditi, da se prijavimo tudi mi. 🙂 Še posebej, če nam v naslednjih dveh mesecih uspe na noge postaviti naš najnovejši projekt, ki je …
… stop stop, bomo o tem projektu na koncu. 🙂 Uvajamo namreč novo rubriko za pomoč mladim podjetnikom, upam, da te bo zanimalo sodelovanje. 🙂 Še nekaj vprašanj imam pred tem. Spremljaš slovenske mednarodne startupe? Kaj meniš o uspehih v zadnjih mesecih? Bi koga posebej izpostavil?
Da, spremljam startupe, toda ne posebej slovenskih, ampak startupe na splošno po celem svetu. Na primer Kickstarter zelo rad pregledam, saj imajo res super zadeve in se tudi tam dobi kakšna ideja. Me pa zelo veseli, da uspe tudi kakšnim slovenskim startupom narediti kaj za globalni trg.
Kot rečeno, za konec intervjujev uvajamo novost. Prosimo te, da si izbereš eno izmed svojih storitev ter jo za mlada podjetja, ki imajo manj kot 1 leto, ponudiš s 50-odstotnim popustom. Si pripravljen sodelovati?
Da, seveda! Mislim da je tole tudi super, saj potrebujemo reference pri našem najnovejšem projektu Videa.
Videa je inovativna video produkcija, ki je še posebej super za startupe, saj lahko na hiter in zanimiv način predstavijo svojo storitev oziroma produkt. Strankam ponujamo izdelavo snemanega filmčka ali še bolj popularne animacijske predstavitve. Priporočeno trajanje obeh je okrog ene minute.
Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!
Uporabnost video ali animiranih vsebin lahko predstavim na lastnem primeru. Ko brskam po tujih straneh in iščem kakšno storitev, najprej pogledam, ali imajo na spletni strani tudi predstavitveni filmček ter se na podlagi tega takoj odločim, ali bom še naprej brskal po spletni strani ali pa jo bom zapustil. Na podoben način razmišlja večina uporabnikov interneta, zato je res pomembno, da spletno stran naredimo kar najbolj zanimivo.
Cena predstavitve se začne že pri 300 evrih, odvisna pa je seveda od zahtevnosti projekta. Sedaj, ko še potrebujemo reference, lahko dobite še posebej ugodno ponudbo. Več na videa.si.
Miha, hvala za informacije in se vidimo za intervju čez 2 leti. 🙂
Več informacij o Optiwebu najdete na spletni strani: Optiweb.si