MP intervju: Obelisk – zmagovalec ITIME+ 2012/2013
Na letošnjem pospeševalniku idej ITIME+, ki je namenjen razvoju in komercializaciji rešitev mladih talentov, sta bila z zmago tako nagrajena razvitost poslovne ideje in inovativno delo podjetja Obelisk, ki mu je petčlanska strokovna komisija podelila nagrado v vrednosti 20 tisoč evrov.
Obelisk je bil izbran izmed sedmih predstavljenih finalistov, ki so bili, poleg nagrajenega, še: Adverto Media, Keyboarder, OpenProf, Spotifiq, MyAirBubble in Tom88. Nagrajeni ekipi, ki se ukvarja z rešitvijo za komunikacijsko podporo spletnim trgovinam, sta ček predala Nina Mazgan iz sklada tveganega kapitala META Ingenium in direktor Razvojnega centra za informacijske in komunikacijske tehnologije (RC IKT) Bojan Dremelj. Obelisk svoj nadaljnji razvoj sedaj uresničuje v omenjenem kranjskem RC IKT, mi pa smo se pogovorili z vodjo ekipe, Klemnom Peternelom in izvedeli veliko zanimivih informacij, ki si jih lahko preberete v sledečem intervjuju.
S kakšno idejo ste prepričali komisijo in kje menite, da ste bili boljši od ostalih?
S storitvijo Shopvoice izboljšujemo komunikacijo med obiskovalcem spletne trgovine na eni in agentom trgovine na drugi strani.
Ena glavnih prednosti rešitve je izjemna preprostost uporabe, saj ne potrebuje namestitve programske opreme, temveč se poslužuje najsodobnejših tehnologij, ki so že vgrajene v večino spletnih brskalnikov. Na ta način lahko obiskovalec spletne trgovine z enim samim klikom vzpostavi govorno komunikacijo z osebjem trgovine.
Glavna dodana vrednost za trgovca pa je, da v trenutku vidi, katere produkte si je klicatelj ogledoval ter mu lahko tudi na daljavo pomaga pri težavah s spletnim mestom. Vse to povečuje uporabniško prijaznost trgovine in s tem možnost, da obiskovalec postane kupec.
Spletna stran | shopvoice.eu |
Logotip |
Na kakšne načine vam je vključitev v pospeševalnik idej ITIME+ pomagala pri vašem razvoju?
ITIME+ nam je zagotovil okolje, ki nas je prisililo, da smo se hitro in učinkovito spopadli z največjimi problemi, predvsem s prodajnimi in z marketinškimi. Brez zunanje motivacije in natančno določenega urnika se človek vse prepogosto ukvarja s prijetnejšimi problemi, s težkimi in pomembnimi pa odlaša.
ITIME+ nam je skozi delavnice nudil veliko koristnih informacij in nasvetov, predvsem pa konstruktivno kritiko, ki nas je prisilila v razmišljanje in prečiščevanje produkta in poslovnega modela. V zadnjih treh mesecih smo tako naredili velik napredek na vseh področjih, od razvojnega do poslovnega in prodajnega.
S kakšnimi izzivi ste se soočali na začetku podjetniške poti? So se na začetku snovanja produkta pojavljale kakršne koli tehnične in finančne težave? Kako ste jih reševali?
Ekipa se že več let preizkuša v realizaciji podjetniških idej. Podjetje smo ustanovili z vizijo povečanja učinkovitosti poslovnih komunikacij. V letih, ki so sledila, smo preizkusili številne rešitve – nekatere so zaživele, spet pri drugih pa se je pokazalo, da na trgu preprosto ni dovolj interesa.
Seveda pa želimo tudi v takih primerih čim več tehnologije ponovno uporabiti v novih projektih. Shopvoice je naš najnovejši projekt in verjamemo, da rešuje pomemben problem. Tehničnih težav je vedno dovolj, vendar jih uspešno rešujemo, tudi z ohranjanjem dobrih odnosov z matično fakulteto, kjer je ogromno znanja. Finančne težave smo reševali predvsem z lastnim kapitalom, zelo pomembna pa so bila tudi sredstva iz razpisa P2, ki smo jih prejeli v letu 2010.
Koliko časa je preteklo od osnovne ideje do njene uspešne realizacije?
Konkretna ideja Shopvoice je nastala tik pred prijavo na razpis (december 2012). Razpis smo izkoristili, da smo sami sebi zastavili roke in cilje, ki smo jih v veliki meri tudi uspešno dosegli.
Kateri so bili tisti ključni razlogi, ki so vodili do odločitve, da se podate na podjetniško pot?
Zagotovo tuji in domači zgledi uspešnih podjetij ter želja po samostojnosti. Hkrati je podjetništvo dostopno bolj kot kadar koli, vsaj za tiste, ki so se pripravljeni učiti. Znanja in brezplačne pomoči je na voljo ogromno.
Uspelo vam je realizirati kreativno idejo o komunikacijskem strežniku »Obelisk One«, ki razpolaga s programskimi vmesniki za nadzor in krmiljenje komunikacije. Poleg tega rešitev zagotavlja tudi sodoben spletni vmesnik za krmiljenje in upravljanje komunikacijskih storitev. Lahko poveste več o prednostih vašega produkta za vaše stranke?
Produkt je namenjen predvsem malim podjetjem, omogoča pa poenotenje komunikacij z močnim fokusom na uporabnika. Stranke skozi enostaven spletni vmesnik dobijo vpogled v dostopnost svojih kolegov le z enim klikom in z njimi začnejo klic, konferenčni klic ali sejo neposrednega sporočanja (chat).
V kombinaciji s funkcionalnostmi, ki jih ponujajo mobilni operaterji, strežnik uporabnikom omogoča tudi uporabo mobilne številke kot enotne identitete – kadar je uporabnik v pisarni, lahko sprejema mobilne klice kar na udobnejši namizni telefon.
V najnovejši različici spletnega vmesnika lahko uporabnik, ki je v tujini, svoj službeni telefon uporablja kar neposredno iz tega vmesnika, brez instalacije dodatne programske opreme. V ta namen uporabljamo še zelo svežo, a v prihodnosti zelo pomembno tehnologijo WebRTC.
Ste predvsem ekipa inženirjev, kako pa je s poslovnimi znanji? Se jih je lažje priučiti ali imate v ekipi tudi kakšnega komercialista?
Teh znanj se trudimo priučiti po najboljših močeh, vendar se zavedamo, da bomo morali poiskati ljudi z več izkušnjami na tem področju. Nagrado z razpisa ITIME+ nameravamo uporabiti predvsem v tej smeri.
Osvojiti globalni trg se sliši zelo ambiciozno. Kakšna je po vašem mnenju stopnja potenciala komercializacije rešitve na globalnem trgu? Kakšni so vaši načrti in strategija glede omenjenega?
Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!
Priložnosti iščemo po vsem svetu, saj za ponujanje spletnih storitev ni velikih geografskih ovir. Podobnih rešitev, kot je naša, zaenkrat na globalnem trgu ni veliko, zato je potenciala veliko.
In še za konec – menite, da lahko vodiš globalno podjetje iz Slovenije?
Mislimo, da lahko. Vseeno pa bi premislili vsaj o delni selitvi v tujino, če bi se pokazala taka potreba.