MP intervju:  Obelisk - zmagovalec ITIME+ 2012/2013

MP intervju: Obelisk – zmagovalec ITIME+ 2012/2013

MP intervju: Obelisk – zmagovalec ITIME+ 2012/2013

Briljantna ideja, ki v sebi nosi potencial za uspeh, strast pri ustvarjanju na izbranem področju, želja pustiti svoj lasten pečat in veliko takega in drugačnega odrekanja so tisti dejavniki, ki običajno lahko služijo kot podlaga za uspešno podjetniško pot.
MP intervju:  Obelisk - zmagovalec ITIME+ 2012/2013

MP intervju: Obelisk – zmagovalec ITIME+ 2012/2013

Na letošnjem pospeševalniku idej ITIME+, ki je namenjen razvoju in komercializaciji rešitev mladih talentov, sta bila z zmago tako nagrajena razvitost poslovne ideje in inovativno delo podjetja Obelisk, ki mu je petčlanska strokovna komisija podelila nagrado v vrednosti 20 tisoč evrov.

Obelisk je bil izbran izmed sedmih predstavljenih finalistov, ki so bili, poleg nagrajenega, še: Adverto Media, Keyboarder, OpenProf, Spotifiq, MyAirBubble in Tom88. Nagrajeni ekipi, ki se ukvarja z rešitvijo za komunikacijsko podporo spletnim trgovinam, sta ček predala Nina Mazgan iz sklada tveganega kapitala META Ingenium in direktor Razvojnega centra za informacijske in komunikacijske tehnologije (RC IKT) Bojan Dremelj. Obelisk svoj nadaljnji razvoj sedaj uresničuje v omenjenem kranjskem RC IKT, mi pa smo se pogovorili z vodjo ekipe, Klemnom Peternelom in izvedeli veliko zanimivih informacij, ki si jih lahko preberete v sledečem intervjuju.

S kakšno idejo ste prepričali komisijo in kje menite, da ste bili boljši od ostalih?

S storitvijo Shopvoice izboljšujemo komunikacijo med obiskovalcem spletne trgovine na eni in agentom trgovine na drugi strani.

Ena glavnih prednosti rešitve je izjemna preprostost uporabe, saj ne potrebuje namestitve programske opreme, temveč se poslužuje najsodobnejših tehnologij, ki so že vgrajene v večino spletnih brskalnikov. Na ta način lahko obiskovalec spletne trgovine z enim samim klikom vzpostavi govorno komunikacijo z osebjem trgovine.

Glavna dodana vrednost za trgovca pa je, da v trenutku vidi, katere produkte si je klicatelj ogledoval ter mu lahko tudi na daljavo pomaga pri težavah s spletnim mestom. Vse to povečuje uporabniško prijaznost trgovine in s tem možnost, da obiskovalec postane kupec.

Spletna stran shopvoice.eu
Logotip shopvoice

Na kakšne načine vam je vključitev v pospeševalnik idej ITIME+ pomagala pri vašem razvoju?

ITIME+ nam je zagotovil okolje, ki nas je prisililo, da smo se hitro in učinkovito spopadli z največjimi problemi, predvsem s prodajnimi in z marketinškimi. Brez zunanje motivacije in natančno določenega urnika se človek vse prepogosto ukvarja s prijetnejšimi problemi, s težkimi in pomembnimi pa odlaša.

ITIME+ nam je skozi delavnice nudil veliko koristnih informacij in nasvetov, predvsem pa konstruktivno kritiko, ki nas je prisilila v razmišljanje in prečiščevanje produkta in poslovnega modela. V zadnjih treh mesecih smo tako naredili velik napredek na vseh področjih, od razvojnega do poslovnega in prodajnega.

S kakšnimi izzivi ste se soočali na začetku podjetniške poti? So se na začetku snovanja produkta pojavljale kakršne koli tehnične in finančne težave? Kako ste jih reševali?

Ekipa se že več let preizkuša v realizaciji podjetniških idej. Podjetje smo ustanovili z vizijo povečanja učinkovitosti poslovnih komunikacij. V letih, ki so sledila, smo preizkusili številne rešitve – nekatere so zaživele, spet pri drugih pa se je pokazalo, da na trgu preprosto ni dovolj interesa.

Seveda pa želimo tudi v takih primerih čim več tehnologije ponovno uporabiti v novih projektih. Shopvoice je naš najnovejši projekt in verjamemo, da rešuje pomemben problem. Tehničnih težav je vedno dovolj, vendar jih uspešno rešujemo, tudi z ohranjanjem dobrih odnosov z matično fakulteto, kjer je ogromno znanja. Finančne težave smo reševali predvsem z lastnim kapitalom, zelo pomembna pa so bila tudi sredstva iz razpisa P2, ki smo jih prejeli v letu 2010.

Koliko časa je preteklo od osnovne ideje do njene uspešne realizacije?

Konkretna ideja Shopvoice je nastala tik pred prijavo na razpis (december 2012). Razpis smo izkoristili, da smo sami sebi zastavili roke in cilje, ki smo jih v veliki meri tudi uspešno dosegli.

Kateri so bili tisti ključni razlogi, ki so vodili do odločitve, da se podate na podjetniško pot?

Zagotovo tuji in domači zgledi uspešnih podjetij ter želja po samostojnosti. Hkrati je podjetništvo dostopno bolj kot kadar koli, vsaj za tiste, ki so se pripravljeni učiti. Znanja in brezplačne pomoči je na voljo ogromno.

Uspelo vam je realizirati kreativno idejo o komunikacijskem strežniku »Obelisk One«, ki razpolaga s programskimi vmesniki za nadzor in krmiljenje komunikacije. Poleg tega rešitev zagotavlja tudi sodoben spletni vmesnik za krmiljenje in upravljanje komunikacijskih storitev. Lahko poveste več o prednostih vašega produkta za vaše stranke?

Produkt je namenjen predvsem malim podjetjem, omogoča pa poenotenje komunikacij z močnim fokusom na uporabnika. Stranke skozi enostaven spletni vmesnik dobijo vpogled v dostopnost svojih kolegov le z enim klikom in z njimi začnejo klic, konferenčni klic ali sejo neposrednega sporočanja (chat).

V kombinaciji s funkcionalnostmi, ki jih ponujajo mobilni operaterji, strežnik uporabnikom omogoča tudi uporabo mobilne številke kot enotne identitete – kadar je uporabnik v pisarni, lahko sprejema mobilne klice kar na udobnejši namizni telefon.

V najnovejši različici spletnega vmesnika lahko uporabnik, ki je v tujini, svoj službeni telefon uporablja kar neposredno iz tega vmesnika, brez instalacije dodatne programske opreme. V ta namen uporabljamo še zelo svežo, a v prihodnosti zelo pomembno tehnologijo WebRTC.

Ste predvsem ekipa inženirjev, kako pa je s poslovnimi znanji? Se jih je lažje priučiti ali imate v ekipi tudi kakšnega komercialista?

Teh znanj se trudimo priučiti po najboljših močeh, vendar se zavedamo, da bomo morali poiskati ljudi z več izkušnjami na tem področju. Nagrado z razpisa ITIME+ nameravamo uporabiti predvsem v tej smeri.

Osvojiti globalni trg se sliši zelo ambiciozno. Kakšna je po vašem mnenju stopnja potenciala komercializacije rešitve na globalnem trgu? Kakšni so vaši načrti in strategija glede omenjenega?

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Priložnosti iščemo po vsem svetu, saj za ponujanje spletnih storitev ni velikih geografskih ovir. Podobnih rešitev, kot je naša, zaenkrat na globalnem trgu ni veliko, zato je potenciala veliko.

In še za konec – menite, da lahko vodiš globalno podjetje iz Slovenije?

Mislimo, da lahko. Vseeno pa bi premislili vsaj o delni selitvi v tujino, če bi se pokazala taka potreba.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, , , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki