
MP intervju: Peter Ličen – Lushna
Ukvarjate se z izdelavo izdelkov iz lesa, kar je za Slovenijo zelo primeren produkt, glede na velike zaloge lesa, ki jih imamo ter zelo slabo izkoriščamo. Nam poveste več o samih produktih? Kaj pravzaprav delate?
Naša rešitev je poleg lesne industrije tesno povezana s turizmom, ki je še vedno rastoča gospodarska panoga v svetu z veliko potenciala. Tudi v turizmu in počitniških navadah ljudi je opaziti premik k vrednotam ekološkega, naravnega in trajnostnega. Ljudje si želijo odgovorno bivanje, več pristnega stika z okoljem, po drugi strani pa se ne želijo odpovedati udobju.
Temu trendu sledi tudi turistična ponudba in eden od odgovorov je pojav t.i. glamuroznega kampinga oz. glampinga, ki prinaša visoko dodano vrednost turističnim destinacijam. Skupina Lushna združuje strokovnjake in podjetja s področij turizma, marketinga, arhitekture in lesne industrije, z namenom zagotavljanja celostnega razvoja, oblikovanja in gradnje glamping turističnih destinacij.
Ključni del naše ponudbe je linija edinstvenih lesenih turističnih objektov Lushna, oblikovanih z mislijo na udobje in pristno izkušnjo narave. Združili smo tradicionalno obdelovanje lesa z modernim dizajnom in vidiki glampinga. Tipe hišk smo prilagodili različnim okoljem in potrebam, vse pa so izdelane iz naravi prijaznih materialov, njihovo inovativno oblikovanje pa omogoča zaščito pred vlago, mrazom, vročino in nepovabljenimi insekti. Z našimi slovenskimi partnerji, Sveo, CBD in Intech-lesom smo izpilili konstrukcijski in proizvodni proces ter logistiko. Tako lahko zagotovimo dolgoletno garancijo, hitro dobavo in dobre cene.
Uspešno turistično destinacijo pa ne ustvarijo le privlačni nastanitveni objekti, zato naša rešitev predstavlja sodelovanje z investitorji skozi celoten proces razvoja in preoblikovanja njihove božanske lokacije do glamurozne destinacije. Vodimo jih od začetka do konca, vse od idejne zasnove, oblikovanja vsebine prostora in identitete destinacije, oblikovanja strateških in izvedbenih dokumentov, do same gradnje in implementacije v poslovanje.
Imate že kakšno prodajo?
Vile Lushna so konstrukcijsko in proizvodno izpopolnjena verzija t.i. kožaric oziroma gozdnih vil, ki stojijo in se jih že da preizkusiti v blejskem kampu Camping Bled. Celostno razvijamo in pričenjamo z gradnjo Lushna destinacije na Blaguškem jezeru v občini Sveti Jurij ob Ščavnici. Skupaj z arhitekturnim birojem Superform smo zasnovali in oblikovali novo glamping destinacijo v Poljanski dolini.
Spletna stran | lushna.com |
Logotip | ![]() |
Kdaj ste pričeli s produktom?
Ideja o celostni rešitvi je zorela in se oblikovala pretekla tri leta. Prvotno kožarico sta zasnovala arhitekta Peter Ličen in Marjeta Fendre. V lanskem letu smo odkupili avtorske pravice izdelka, povezali skupino partnerjev iz vseh segmentov naše ponudbe in oblikovali celostno rešitev ter tržno znamko. Na posameznih področjih smo aktivni že dalj časa. Na trg smo pod skupno znamko Lushna nastopili z lansiranjem nove spletne strani www.lushna.com.
Kako ste prišli do ideje?
Pred tremi leti smo skupaj s kampingom Bled oblikovali takrat zametek ekološke vasice – dve bivalni enoti. Idejno smo se želeli oddaljiti od koncepta bivalnih zabojnikov, ki so še danes najpogostejša izbira pri razvoju ponudbe na tem področju. Po našem mnenju gre pri zabojnikih za posnemanje domačega okolja in preveliko osredotočanje na izkušnjo objekta samega ali njegove opreme, medtem, ko smo koncept kožaric usmerili v izkušnjo narave oziroma okolja v katerega so umeščene.
Že prvo sezono so bile bivalne enote skoraj v celoti zasedene. Ker smo bili del celotnega procesa oblikovanja turističnega produkta smo ugotovili, da ima oblikovanje namestitvene infrastrukture samo po sebi le malo vpliva na uspešnost končnega produkta. Pomemben je proces vključevanja marketinga že v zgodnjih fazah razvoja produkta in ne le ob vstopu na trg.
Ob raziskovanju trga smo ugotovili, da marsikatera zanimiva mala turistična arhitektura navkljub njeni kakovosti, ne prinaša zadovoljivih poslovnih rezultatov. Razlog je v večini primerov v neprimernem organizacijskem, poslovnem in programskem načrtu. Tako je Lushna kot celostna rešitev nastala iz potrebe na trgu po oblikovanju celotnega ustroja turističnega produkta z namenom čim boljše izrabe potencialov same lokacije in objektov. Šele tako lahko trdimo, da ne oblikujemo zgolj turistične infrastrukture, ampak izkušnjo – Lushno izkušnjo.
Na kratko nam predstavite ekipo podjetja Lushna.
Lushna je registrirana tržna znamka podjetja Soba d.o.o. Za potrebe Lushna rešitev smo združili podjetja in posamezne strokovnjake iz področja lesne industrije, turizma, marketinga, arhitekture in gradbeništva in tako vzpostavili Lushna skupino.
Jedro skupine Lushna smo Peter Ličen v vlogi koordinatorja in vodje odprave, Ignacio Lopez Sola kot glava raziskav in razvoja, Jaka Ažman v vlogi marketinškega svetovalca ter Tina Gjud, ki je zadolžena za turistično inteligenco in vsebinsko načrtovanje razvoja destinacij.
Lushna skupina je setavljena iz podjetij Soba, Intech-les, CBD in Svea. Koordinacija in zastopanje Lushna skupine, oblikovanje produktov in storitev, marketing in vodenje razvojnih akcij so naloge Sobe. Intech-les je razvojna agencija, ki med seboj povezuje inovativna podjetja na področju lesne industrije. CBD se ukvarja z konstruiranjem gradbenih konstrukciji, Svea pa z razvojem tehnoloških procesov, izdelavo prototipov, produktov, njihovim transportom in montažo.
S katerimi težavami ste se soočali preden vam je uspelo prodreti na trg?
Na pravi trg nam še ni uspelo prodreti, cilj je namreč tujina in globalni trg. Izziv pa ni samo prodreti, ampak na trgu tudi ostati in se razvijati.
Velik izziv je bil najti prave sodelavce in partnerje iz različnih panog, ki bi se bili pripravljeni povezati za skupen cilj. Iskali smo med slovenskimi podjetji, saj verjamemo, da je v Sloveniji ogromno znanja, potenciala in virov, vendar ne slovimo kot dežela, kjer cveti poslovno povezovanje. Presenečeni smo bili, da smo relativno hitro našli podjetja, ki so bila pripravljena na partnersko sodelovanje in med njimi tudi večje podjetje s tradicijo, kot je Svea.
Bolj neprijetna lokalna zanimivost kot težava, pa je poslovna etika na področju intelektualne lastnine. Izdelek je očitno zanimiv tudi za druga slovenska lesnopredelovalna podjetja, ki si brez sramu prilaščajo naše eksluzivne avtorske pravice do razvoja, izdelave, trženja in prodaje le-tega.
V tujini je glamping že dodobra razširjena oblika turizma. Kako je s ponudbo glampinga v Sloveniji? Se soočate z veliko konkurence?
Konkurenca je več kot dobrodošla! Zdrava tekmovalnost gradi trg in mirnih lokacij z lepim razgledom v Sloveniji še dolgo ne bo zmanjkalo.
Kakšni so vaši načrti za prihodnost?
Ni načrtov, so samo strateško usmerjene kontinuirane akcije in cilji, ki jih nameravamo presegati. Glamping prinaša veliko priložnosti za vlagatelje v turistične destinacije in naš načrt je, da smo na pravem mestu ob pravem času ter da jim lahko zagotovimo vrhunsko rešitev. Ključna je naša edinstvenost, celostni pristop, hitra izvedba, kakovost in cena.
Več informacij najdete na spletni strani www.lushna.com.