MP intervju: Robert Farazin – DoubleRecall

DoubleRecall je trenutno eden izmed najbolj mednarodno aktivnih tehnoloških start-upov iz Slovenije. Podjetje je od ideje do vstopa na slovenski trg potrebovalo zgolj 2 meseca in se že nekaj mesecev kasneje preselilo v Silicijevo dolino.
MP intervju: Robert Farazin - DoubleRecall

MP intervju: Robert Farazin – DoubleRecall (Foto: Aleš Beno, Finance)

DoubleRecall je trenutno eden izmed najbolj mednarodno aktivnih tehnoloških start-upov iz Slovenije. S čim se pravzaprav ukvarjate?

DoubleRecall izboljšuje ekonomiko paywall sistemov z učinkovitimi oglasi, ki jih trži medijskim agencijam in oglaševalcem. Doma smo se pozicionirali kot ena izmed monetizacijskih možnosti na spletni strani, v tujini pa predvsem kot dopolnilno monetizacijsko orodje za spletne strani, ki že imajo paywall sistem.

V Sloveniji je že nekaj sorodnih produktov, ki omogočajo monetizacijo spletnih mest. Na primer Plista in Piano. V čem je vaš produkt boljši? Kaj je glavna prednost? Imate kakšno slabost na odpravi katere delate?

Monetizacijo spletnih mest ponujajo tudi bannerji, tekstovni oglasi, itd. Naša glavna razlika med njimi in Plisto je ta, da se mi fokusiramo na engagement uporabnika z oglasom, preko katerega uporabnik dobi do 11x večji priklic blagovne znamke. Piano sistem je klasični paywall, kjer mora uporabnik plačati za dostop. To deluje na nekaj % uporabnikov, na ostalo večino 90%+ pa se fokusiramo mi. Ta dva sistema bi lahko delovala dopolnilno.

Kakšna je bila vaša pot od ustanovitve podjetja do trenutnega glavnega produkta – DoubleRecall? Kje ste dobili idejo?

Idejo smo dobili, ko smo prebrali članek na TechCrunchu, kako je London Times izgubil 90% uporabnikov v dveh mesecih od uvedbe paywall sistema. Od ideje do vstopa na slovenski trg smo potrebovali 2 meseca in se nato čez par mesecev preselili v ZDA. Produkt smo v vmesnem času dopolnjevali ter tudi malo spremenili fokus podjetja – od alternative za paywall smo prišli do komplementarnega orodja za paywall.

Razvili ste tudi nekaj drugih produktov, na primer TimeKiwi, ki ste ga že zelo kmalu prodali. Je bila to posledica dobre ponudbe ali ste ocenili, da imate na voljo boljše projekte? Je skrivnost za kakšen znesek je šlo pri prodaji?

Produkt je bil prodan, ker to ni bil naš glavni fokus, ampak vikend projekt ter zato, ker je bila ponudba dobra. Če primerjamo, po kakšni ceni na uporabnika bo FB naredil IPO, smo mi Timekiwi prodali prepoceni 🙂

Spletna stran doublerecall.com
Logotip DoubleRecall

Pri spletnih projektih smo velikokrat priča temu, da poslovni modeli niso dovolj dobro postavljeni oziroma, da produkti, kljub velikemu številu uporabnikov, ne prinašajo prihodkov. Ste že imeli kak tak projekt? Na kakšni poti ste tu z DoubleRecall? Že proizvajate omembe vredne prihodke ali črpate sredstva iz investicij?

Če se fokusiramo samo na socialna omrežja, potem velja, da je poslovni model na začetku veliko manj pomemben, kot pa rast uporabnikov. V preteklosti smo ze poskušali razviti C2C marketplace, ampak nam je na poti zmanjkalo denarja. Potem smo sli v B2B z DoubleRecall, kjer lahko prihodke dosežeš hitreje in jih tudi smo. Z rastjo smo bili zadovoljni na začetku, sedaj pa več ne. Prihodke ustvarjamo v Sloveniji, za ZDA še vedno črpamo investicijo. TimeKiwi recimo nikoli ni imel prihodkov, a si ga je kupec zaradi rasti uporabnikov vseeno želel.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

S podjetjem ste se kmalu preselili v Silicijevo dolino. Kako bi opisal tamkajšnje razmere v primerjavi s slovenskimi? Je za slovenska IT podjetja, ki se želijo uveljaviti na mednarodnem trgu Silicijeva dolina edina pot?

Silicijeva dolina je območje, kjer se zgrinjajo startup podjetja iz celega sveta. To pomeni, da je konkurenca zelo velika, ampak to je lahko samo dobro. Je tudi edini ecosystem na svetu, kjer se startupi dejansko tudi dnevno prodajajo – in to je ključni del kroga. V Sloveniji pa tudi v Evropi je tega veliko manj in to vsi pozabljajo. Ali se spomniš kdaj je nazadnje katero slovensko podjetje kupilo slovenski startup? 🙂

Mislim, da je obvezno za vsakega mladega, ki želi narediti startup, da gre v Silicijevo dolino čim prej, pa tudi če nima ekipe. Dovolj je, da sanja, da poskuša dobiti prakso pri katerem obstoječem startupu, in gre tja vsaj za poletje. Če je pravi, bo ostal tam in naredil svoj startup.

Prodajna ekipa je torej locirana v ZDA. Kaj pa razvoj? Je v Sloveniji dovolj kakovostnega IT kadra?

V sloveniji je veliko dobrega razvojnega kadra, kar priznava in tudi koristi večina slovenskih startupov, ki poslujejo v tujini. Ambiciozni kadri gredo v tujino in so ponavadi najboljši deli teama, ostali ostajajo doma in spijo v IT oddelkih slovenskih podjetij. Mislim, da jo to velika škoda.

O naših dobrih kadrih se v Silicijevi dolini ne govori kaj veliko, je pa sedaj zelo vroča Romunija. Mi osebno pomagamo vsem, ki nas kontaktirajo – ali delajo kaj z nami, ali jih pa priporočamo katerim drugim startupom. Tukaj bi rad poudaril, da kot reference štejejo samo kaj lahko pokažes, kaj si naredil in ne kakšne ocene si imel na slovenskem faksu.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje