MP intervju: Sašo Djoković – Virtu

Podjetje Virtu je s poslovanjem začelo že takrat, ko je bila panoga računalništva v oblakih pri nas še precej v povojih. Svoj produkt, storitev popolne pisarne računalništva v oblaku, so poimenovali Flip IT.
MP intervju: Sašo Djoković - Virtu

MP intervju: Sašo Djoković – Virtu

Sašo, podjetje Virtu poznamo že nekaj časa. Ko ste začeli s poslovanjem, je bila panoga računalništva v oblakih še precej v povojih. Sedaj se razvija, na trg vstopajo tudi veliki igralci. Kako bi ocenil razvoj računalništva v oblaku v preteklih letih? Smo konkurenčni v primerjavi s tujino?

Najprej bi želel postaviti pravi kontekst Oblaka. Veliki igralci so na našem trgu že leta, saj napredna podjetja uporabljajo storitve Salesforce, Sugar CRM, Saas in ostale že precej časa. Enako je z storitvami Infrastrukturnega oblaka in Platforme, ki jih v Sloveniji ponujajo IT podjetja za kolokacijo ali oblike gostovanja več kot 10 let. Torej sama ponudba “velikih igralcev” ne prinaša nič novega ali revolucionarnega, razen morda v prodajnih ekipah ponudnikov/preprodajalcev, ki še niso pripravljeni na novo realnost.

Najbolj se razvija trg SaaS, ki je res aktiven v Sloveniji, in katerega bi označil tudi za konkurenčnega tujini, med njimi bi izpostavil Spico, Intrix ter Saop in Pantheon, ki so že dosegli prepoznavnost zunaj meja Slovenije. Enako velja za NIL Hypercenter v smislu infrastrukture in seveda naš Flip IT koncept ICTaaS, ki zajema vse od virtualizacije mreže do aplikacijskega vmesnika. Ostali ponudniki so se zadovoljili s preprodajo Cloud storitev velike dvojice iz ZDA. Tu pa bolj velja, da se kvaliteta ocenjuje po finančnih vložkih v marketing in ne po dejanskih lastnostih produkta.

Vaš produkt ste poimenovali Flip IT. Kdo je vaša ciljna publika? So to mala, večja podjetja? Ciljate na določeno skupino podjetij?

“Flip IT je imelo delovno ime Unified Office, kar je bil tudi namen produkta.”

Flip IT je imelo delovno ime Unified Office, kar je bil tudi namen produkta. Popoln outsourcing IT za mala podjetja v Sloveniji, na osnovi virtualizacije vsega (VDI,VPN,IaaS,PaaS, SaaS). Torej en ponudnik, en kontakt in en račun za popolno IT poslovanje. Torej resnična brezkrbna pisarna. Skupina podjetij, na katera ciljamo, so podjetja od 10-300 uporabnikov, ki nimajo ali ne želijo imeti lastnega IT oddelka, ter želijo preglednost stroškov in investicije v IT. Omejitve glede dejavnosti ni, saj imamo širok nabor različnih podjetij. V zadnjem letu smo postavili tudi 2 večji banki v tujini, kjer se Flip IT preprodaja preko partnerjev, ki imajo vlogo Ponudnika storitve, kot je Virtu v Sloveniji. Z razvojem na slovenskem trgu je Flip IT postal mnogo več kot samo storitev izvajanja IT in samo licenciranje Flip IT avtomatizacijskih orodij z poslovnim svetovanjem presega meje naše države.

Ste neke vrste spinoff večjega podjetja, vaše sestrsko podjetje je NIL, eno izmed večjih tehnoloških podjetij v Sloveniji. Kaj vse vam je NIL nudil pri zagonu vaših storitev? Bi bil možen vstop v vašo panogo, če ne bi imeli zaledja NILa?

Brez NILa ne bi bilo Flip IT. Financiranje projekta, razvoj, nabor inženirjev, podporne ekipe, inovacije, vse je plod dela NIL ekipe, ki smo dokazali svojo inovativnost, znanje in motivacijo z uspehom na tujih trgih. Danes ekipa, ki se je kalila na Flip IT deluje na globalnem trgu in ponuja svoje znanje telekomom in sistemskim integratorjem, ki želijo prenesti Flip IT koncept na svoje trge. Čudovito je delati z vsemi temi mladimi inženirji, ki so rasli s produktom od študentov do cenjenih strokovnjakov NILa, in so po 4 letih na projektu še vedno zagnani kot prvi dan. Za to se jim javno zahvaljujem. To je NIL, brez katerega ne bi bilo našega produkta.

Ob začetku trženja je bilo računalništvo v oblaku precej nov produkt. Morali ste orati ledino ter napraviti trg. Kako ste se spopadli s problemom, da trg pravzaprav še ni poznal vašega produkta?

Prepoznavnost, referenčne stranke in seveda iskanje priložnosti v medijih ter partnerji so nam pomagali orati ledino. Lahko rečem, da delo še ni koncano, je pa dobro, da so začeli ponudniki storitev oglasevati storitve, ki vsebujejo Oblak, tako, da nam ni treba več nositi stroška celotnega osveščanja trga. Mi se bolj posvečamo direktnemu nagovarjanju trga in individualnem pristopu, saj rabimo izkušnje uporabnikov in feedback. S tem se učimo in izboljšujemo portfelj doma in v tujini.

Glede na to, da ste v konkurenci z nekaterimi večjimi slovenskimi ter svetovnimi podjetji, imate na tem področju kaj težav z “nagajanjem”? Vas morda kdo “dumpingira” ali kaj podobnega?

Ne bi rekel, saj so mi vsi domači ponudniki potencialni kupci, le da tuji telekomi in sistemski integratorji prej ugotovijo, da smo komplementarni in ne konkurenca. Malce nas tožijo oziroma lovijo na besede v oglasih, ampak nič kritičnega. Seveda so podjetja v državni lasti najbolj radodarna s cenami, ki nimajo ekonomske logike za storitev. Ampak se ne splača ukvarjati s tem, saj na koncu stranka oceni kaj dobi za ceno.

Z velikimi svetovnimi podjetji, kot so Cisco, VMware in EMC smo partnerji na razpisih in projektih, tako da je sodelovanje odlično. Sam koncept je “vendor independent” tako, da bi praviloma lahko sodelovali s katerimkoli tehnološkim partnerjem, ampak vedno izberemo preverjene in tehnološke leaderje.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Zelo dejavni ste tudi na mednarodnih trgih. V katerih državah ste prisotni? Kaj je bila vaša glavna prednost pri prodoru na tuj trg?

Flip IT se v tujini ponuja kot t.i. White label. Trenutno imamo stranko Vodacom v Južni Afriki, ki je ponudnik Datacenter storitve Office in a Cloud, ki je replika Flip IT za velika podjetja in se preprodajajo s pomočjo ostalih telekomov in sistemskih integratorjev v Sub Saharan Africa. V Maroku imamo partnerja za velika podjetja, ki je postavil eno vodilnih Maroških investicijskih bank na naš sistem. Ter sodelovanje na Bližnjem Vzhodu s partnerjem, kjer je ponudnik Flip IT storitve Oman Data Park in ponuja oba modela za mala in srednje velika podjetja ter velika podjetja. Ravno začenjamo projekt v Savdski Arabiji in Katarju, ki nam bo pričel prinasati licenčnino v 2013.

Glavna prednost Flip IT je, da za razliko od ostalih ponudnikov ponuja celovitost storitve, ki zajema vse obstoječe produkte in ponudbo naših partnerjev ter jim omogoča avtomatizacijo procesov postavitve strank in ponudbe v Oblaku. To da smo tudi ponudnik v Sloveniji in JAR je vsekakor prednost, saj ne ugibamo, ampak vemo.

Več o podjetju Virtu in njihovem produktu najdete na spletni strani: Flip IT

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje