MP intervju: Sašo Djoković – Virtu

Podjetje Virtu je s poslovanjem začelo že takrat, ko je bila panoga računalništva v oblakih pri nas še precej v povojih. Svoj produkt, storitev popolne pisarne računalništva v oblaku, so poimenovali Flip IT.
MP intervju: Sašo Djoković - Virtu

MP intervju: Sašo Djoković – Virtu

Sašo, podjetje Virtu poznamo že nekaj časa. Ko ste začeli s poslovanjem, je bila panoga računalništva v oblakih še precej v povojih. Sedaj se razvija, na trg vstopajo tudi veliki igralci. Kako bi ocenil razvoj računalništva v oblaku v preteklih letih? Smo konkurenčni v primerjavi s tujino?

Najprej bi želel postaviti pravi kontekst Oblaka. Veliki igralci so na našem trgu že leta, saj napredna podjetja uporabljajo storitve Salesforce, Sugar CRM, Saas in ostale že precej časa. Enako je z storitvami Infrastrukturnega oblaka in Platforme, ki jih v Sloveniji ponujajo IT podjetja za kolokacijo ali oblike gostovanja več kot 10 let. Torej sama ponudba “velikih igralcev” ne prinaša nič novega ali revolucionarnega, razen morda v prodajnih ekipah ponudnikov/preprodajalcev, ki še niso pripravljeni na novo realnost.

Najbolj se razvija trg SaaS, ki je res aktiven v Sloveniji, in katerega bi označil tudi za konkurenčnega tujini, med njimi bi izpostavil Spico, Intrix ter Saop in Pantheon, ki so že dosegli prepoznavnost zunaj meja Slovenije. Enako velja za NIL Hypercenter v smislu infrastrukture in seveda naš Flip IT koncept ICTaaS, ki zajema vse od virtualizacije mreže do aplikacijskega vmesnika. Ostali ponudniki so se zadovoljili s preprodajo Cloud storitev velike dvojice iz ZDA. Tu pa bolj velja, da se kvaliteta ocenjuje po finančnih vložkih v marketing in ne po dejanskih lastnostih produkta.

Vaš produkt ste poimenovali Flip IT. Kdo je vaša ciljna publika? So to mala, večja podjetja? Ciljate na določeno skupino podjetij?

“Flip IT je imelo delovno ime Unified Office, kar je bil tudi namen produkta.”

Flip IT je imelo delovno ime Unified Office, kar je bil tudi namen produkta. Popoln outsourcing IT za mala podjetja v Sloveniji, na osnovi virtualizacije vsega (VDI,VPN,IaaS,PaaS, SaaS). Torej en ponudnik, en kontakt in en račun za popolno IT poslovanje. Torej resnična brezkrbna pisarna. Skupina podjetij, na katera ciljamo, so podjetja od 10-300 uporabnikov, ki nimajo ali ne želijo imeti lastnega IT oddelka, ter želijo preglednost stroškov in investicije v IT. Omejitve glede dejavnosti ni, saj imamo širok nabor različnih podjetij. V zadnjem letu smo postavili tudi 2 večji banki v tujini, kjer se Flip IT preprodaja preko partnerjev, ki imajo vlogo Ponudnika storitve, kot je Virtu v Sloveniji. Z razvojem na slovenskem trgu je Flip IT postal mnogo več kot samo storitev izvajanja IT in samo licenciranje Flip IT avtomatizacijskih orodij z poslovnim svetovanjem presega meje naše države.

Ste neke vrste spinoff večjega podjetja, vaše sestrsko podjetje je NIL, eno izmed večjih tehnoloških podjetij v Sloveniji. Kaj vse vam je NIL nudil pri zagonu vaših storitev? Bi bil možen vstop v vašo panogo, če ne bi imeli zaledja NILa?

Brez NILa ne bi bilo Flip IT. Financiranje projekta, razvoj, nabor inženirjev, podporne ekipe, inovacije, vse je plod dela NIL ekipe, ki smo dokazali svojo inovativnost, znanje in motivacijo z uspehom na tujih trgih. Danes ekipa, ki se je kalila na Flip IT deluje na globalnem trgu in ponuja svoje znanje telekomom in sistemskim integratorjem, ki želijo prenesti Flip IT koncept na svoje trge. Čudovito je delati z vsemi temi mladimi inženirji, ki so rasli s produktom od študentov do cenjenih strokovnjakov NILa, in so po 4 letih na projektu še vedno zagnani kot prvi dan. Za to se jim javno zahvaljujem. To je NIL, brez katerega ne bi bilo našega produkta.

Ob začetku trženja je bilo računalništvo v oblaku precej nov produkt. Morali ste orati ledino ter napraviti trg. Kako ste se spopadli s problemom, da trg pravzaprav še ni poznal vašega produkta?

Prepoznavnost, referenčne stranke in seveda iskanje priložnosti v medijih ter partnerji so nam pomagali orati ledino. Lahko rečem, da delo še ni koncano, je pa dobro, da so začeli ponudniki storitev oglasevati storitve, ki vsebujejo Oblak, tako, da nam ni treba več nositi stroška celotnega osveščanja trga. Mi se bolj posvečamo direktnemu nagovarjanju trga in individualnem pristopu, saj rabimo izkušnje uporabnikov in feedback. S tem se učimo in izboljšujemo portfelj doma in v tujini.

Glede na to, da ste v konkurenci z nekaterimi večjimi slovenskimi ter svetovnimi podjetji, imate na tem področju kaj težav z “nagajanjem”? Vas morda kdo “dumpingira” ali kaj podobnega?

Ne bi rekel, saj so mi vsi domači ponudniki potencialni kupci, le da tuji telekomi in sistemski integratorji prej ugotovijo, da smo komplementarni in ne konkurenca. Malce nas tožijo oziroma lovijo na besede v oglasih, ampak nič kritičnega. Seveda so podjetja v državni lasti najbolj radodarna s cenami, ki nimajo ekonomske logike za storitev. Ampak se ne splača ukvarjati s tem, saj na koncu stranka oceni kaj dobi za ceno.

Z velikimi svetovnimi podjetji, kot so Cisco, VMware in EMC smo partnerji na razpisih in projektih, tako da je sodelovanje odlično. Sam koncept je “vendor independent” tako, da bi praviloma lahko sodelovali s katerimkoli tehnološkim partnerjem, ampak vedno izberemo preverjene in tehnološke leaderje.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Zelo dejavni ste tudi na mednarodnih trgih. V katerih državah ste prisotni? Kaj je bila vaša glavna prednost pri prodoru na tuj trg?

Flip IT se v tujini ponuja kot t.i. White label. Trenutno imamo stranko Vodacom v Južni Afriki, ki je ponudnik Datacenter storitve Office in a Cloud, ki je replika Flip IT za velika podjetja in se preprodajajo s pomočjo ostalih telekomov in sistemskih integratorjev v Sub Saharan Africa. V Maroku imamo partnerja za velika podjetja, ki je postavil eno vodilnih Maroških investicijskih bank na naš sistem. Ter sodelovanje na Bližnjem Vzhodu s partnerjem, kjer je ponudnik Flip IT storitve Oman Data Park in ponuja oba modela za mala in srednje velika podjetja ter velika podjetja. Ravno začenjamo projekt v Savdski Arabiji in Katarju, ki nam bo pričel prinasati licenčnino v 2013.

Glavna prednost Flip IT je, da za razliko od ostalih ponudnikov ponuja celovitost storitve, ki zajema vse obstoječe produkte in ponudbo naših partnerjev ter jim omogoča avtomatizacijo procesov postavitve strank in ponudbe v Oblaku. To da smo tudi ponudnik v Sloveniji in JAR je vsekakor prednost, saj ne ugibamo, ampak vemo.

Več o podjetju Virtu in njihovem produktu najdete na spletni strani: Flip IT

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje