MP intervju: Sašo Djoković - Virtu

MP intervju: Sašo Djoković – Virtu

MP intervju: Sašo Djoković – Virtu

Podjetje Virtu je s poslovanjem začelo že takrat, ko je bila panoga računalništva v oblakih pri nas še precej v povojih. Svoj produkt, storitev popolne pisarne računalništva v oblaku, so poimenovali Flip IT.
MP intervju: Sašo Djoković - Virtu

MP intervju: Sašo Djoković – Virtu

Sašo, podjetje Virtu poznamo že nekaj časa. Ko ste začeli s poslovanjem, je bila panoga računalništva v oblakih še precej v povojih. Sedaj se razvija, na trg vstopajo tudi veliki igralci. Kako bi ocenil razvoj računalništva v oblaku v preteklih letih? Smo konkurenčni v primerjavi s tujino?

Najprej bi želel postaviti pravi kontekst Oblaka. Veliki igralci so na našem trgu že leta, saj napredna podjetja uporabljajo storitve Salesforce, Sugar CRM, Saas in ostale že precej časa. Enako je z storitvami Infrastrukturnega oblaka in Platforme, ki jih v Sloveniji ponujajo IT podjetja za kolokacijo ali oblike gostovanja več kot 10 let. Torej sama ponudba “velikih igralcev” ne prinaša nič novega ali revolucionarnega, razen morda v prodajnih ekipah ponudnikov/preprodajalcev, ki še niso pripravljeni na novo realnost.

Najbolj se razvija trg SaaS, ki je res aktiven v Sloveniji, in katerega bi označil tudi za konkurenčnega tujini, med njimi bi izpostavil Spico, Intrix ter Saop in Pantheon, ki so že dosegli prepoznavnost zunaj meja Slovenije. Enako velja za NIL Hypercenter v smislu infrastrukture in seveda naš Flip IT koncept ICTaaS, ki zajema vse od virtualizacije mreže do aplikacijskega vmesnika. Ostali ponudniki so se zadovoljili s preprodajo Cloud storitev velike dvojice iz ZDA. Tu pa bolj velja, da se kvaliteta ocenjuje po finančnih vložkih v marketing in ne po dejanskih lastnostih produkta.

Vaš produkt ste poimenovali Flip IT. Kdo je vaša ciljna publika? So to mala, večja podjetja? Ciljate na določeno skupino podjetij?

“Flip IT je imelo delovno ime Unified Office, kar je bil tudi namen produkta.”

Flip IT je imelo delovno ime Unified Office, kar je bil tudi namen produkta. Popoln outsourcing IT za mala podjetja v Sloveniji, na osnovi virtualizacije vsega (VDI,VPN,IaaS,PaaS, SaaS). Torej en ponudnik, en kontakt in en račun za popolno IT poslovanje. Torej resnična brezkrbna pisarna. Skupina podjetij, na katera ciljamo, so podjetja od 10-300 uporabnikov, ki nimajo ali ne želijo imeti lastnega IT oddelka, ter želijo preglednost stroškov in investicije v IT. Omejitve glede dejavnosti ni, saj imamo širok nabor različnih podjetij. V zadnjem letu smo postavili tudi 2 večji banki v tujini, kjer se Flip IT preprodaja preko partnerjev, ki imajo vlogo Ponudnika storitve, kot je Virtu v Sloveniji. Z razvojem na slovenskem trgu je Flip IT postal mnogo več kot samo storitev izvajanja IT in samo licenciranje Flip IT avtomatizacijskih orodij z poslovnim svetovanjem presega meje naše države.

Ste neke vrste spinoff večjega podjetja, vaše sestrsko podjetje je NIL, eno izmed večjih tehnoloških podjetij v Sloveniji. Kaj vse vam je NIL nudil pri zagonu vaših storitev? Bi bil možen vstop v vašo panogo, če ne bi imeli zaledja NILa?

Brez NILa ne bi bilo Flip IT. Financiranje projekta, razvoj, nabor inženirjev, podporne ekipe, inovacije, vse je plod dela NIL ekipe, ki smo dokazali svojo inovativnost, znanje in motivacijo z uspehom na tujih trgih. Danes ekipa, ki se je kalila na Flip IT deluje na globalnem trgu in ponuja svoje znanje telekomom in sistemskim integratorjem, ki želijo prenesti Flip IT koncept na svoje trge. Čudovito je delati z vsemi temi mladimi inženirji, ki so rasli s produktom od študentov do cenjenih strokovnjakov NILa, in so po 4 letih na projektu še vedno zagnani kot prvi dan. Za to se jim javno zahvaljujem. To je NIL, brez katerega ne bi bilo našega produkta.

Ob začetku trženja je bilo računalništvo v oblaku precej nov produkt. Morali ste orati ledino ter napraviti trg. Kako ste se spopadli s problemom, da trg pravzaprav še ni poznal vašega produkta?

Prepoznavnost, referenčne stranke in seveda iskanje priložnosti v medijih ter partnerji so nam pomagali orati ledino. Lahko rečem, da delo še ni koncano, je pa dobro, da so začeli ponudniki storitev oglasevati storitve, ki vsebujejo Oblak, tako, da nam ni treba več nositi stroška celotnega osveščanja trga. Mi se bolj posvečamo direktnemu nagovarjanju trga in individualnem pristopu, saj rabimo izkušnje uporabnikov in feedback. S tem se učimo in izboljšujemo portfelj doma in v tujini.

Glede na to, da ste v konkurenci z nekaterimi večjimi slovenskimi ter svetovnimi podjetji, imate na tem področju kaj težav z “nagajanjem”? Vas morda kdo “dumpingira” ali kaj podobnega?

Ne bi rekel, saj so mi vsi domači ponudniki potencialni kupci, le da tuji telekomi in sistemski integratorji prej ugotovijo, da smo komplementarni in ne konkurenca. Malce nas tožijo oziroma lovijo na besede v oglasih, ampak nič kritičnega. Seveda so podjetja v državni lasti najbolj radodarna s cenami, ki nimajo ekonomske logike za storitev. Ampak se ne splača ukvarjati s tem, saj na koncu stranka oceni kaj dobi za ceno.

Z velikimi svetovnimi podjetji, kot so Cisco, VMware in EMC smo partnerji na razpisih in projektih, tako da je sodelovanje odlično. Sam koncept je “vendor independent” tako, da bi praviloma lahko sodelovali s katerimkoli tehnološkim partnerjem, ampak vedno izberemo preverjene in tehnološke leaderje.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Zelo dejavni ste tudi na mednarodnih trgih. V katerih državah ste prisotni? Kaj je bila vaša glavna prednost pri prodoru na tuj trg?

Flip IT se v tujini ponuja kot t.i. White label. Trenutno imamo stranko Vodacom v Južni Afriki, ki je ponudnik Datacenter storitve Office in a Cloud, ki je replika Flip IT za velika podjetja in se preprodajajo s pomočjo ostalih telekomov in sistemskih integratorjev v Sub Saharan Africa. V Maroku imamo partnerja za velika podjetja, ki je postavil eno vodilnih Maroških investicijskih bank na naš sistem. Ter sodelovanje na Bližnjem Vzhodu s partnerjem, kjer je ponudnik Flip IT storitve Oman Data Park in ponuja oba modela za mala in srednje velika podjetja ter velika podjetja. Ravno začenjamo projekt v Savdski Arabiji in Katarju, ki nam bo pričel prinasati licenčnino v 2013.

Glavna prednost Flip IT je, da za razliko od ostalih ponudnikov ponuja celovitost storitve, ki zajema vse obstoječe produkte in ponudbo naših partnerjev ter jim omogoča avtomatizacijo procesov postavitve strank in ponudbe v Oblaku. To da smo tudi ponudnik v Sloveniji in JAR je vsekakor prednost, saj ne ugibamo, ampak vemo.

Več o podjetju Virtu in njihovem produktu najdete na spletni strani: Flip IT

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki