MP intervju: Tomaž Erjavec – Doctrina d.o.o.

Pred kratkim je na slovenski startup sceni zaživelo novo podjetje. Startup Doctrina d.o.o., ki deluje na področju izobraževanja lekarniških delavcev, sta ustanovila podjetnika Tomaž Erjavec in Jure Pučko ob podpori investitorja Salus d.d..
MP intervju: Tomaž Erjavec - Doctrina d.o.o.

MP intervju: Tomaž Erjavec – Doctrina d.o.o.

Tomaž, povej nam malo več o investitorju, ki je v startup Doctrina d.o.o. vložil denarna sredstva.

Investitor in hkrati tudi partner je podjetje Salus d.d., ki je ena vodilnih veletrgovin na področju celovite oskrbe slovenskega trga z zdravili, medicinskimi pripomočki in drugimi farmacevtskimi izdelki. Njihov lastniški delež v podjetju Doctrina d.o.o. je 30-odstotni, investicija v podjetje pa je znašala 50 tisoč evrov.

Glede na to, da je Salus veliko podjetje, saj ima okoli 200 milijonov prihodkov, je nekoliko nepričakovano, da ste ga pridobili kot partnerjav tej fazi podjetja. Za startupe tak način pridobivanja investitorjev namreč ni ravno tipičen način: ponavadi v tej fazi pridobijo poslovnega angela, nato pa se širijo naprej s kakšnim strateškim partnerjem. Kako si jih v tem primeru uspel prepričati?

Koncept je bil že prej potrjen na trgu in zelo dobro dodelan. Kar nekaj ponudb se je odprlo samih od sebe, mi pa smo v prvi vrsti iskali partnerja, predvsem zato, ker ti poveča kredibilnost in ker je lahko tvoj mentor, ki ti odpira vrata na tem področju.

Tukaj je bil Salus kot neodvisno podjetje ter kot kanal med farmacevtskim podjetjem in med lekarnami najboljša izbira. Tudi oni so hoteli priložnost, da pomagajo novemu podjetju, da zaženejo svojo zgodbo: da na eni strani pomagajo farmacevtskim podjetjem, na drugi strani pa lekarnam.

Intervju s Tomažem o podjetju Oculus >>

Si tudi lastnik tehnološkega startupa Oculus. Kako boš opravljal delo v obeh podjetjih? Imaš v podjetju solastnika? Boš prisoten na dveh frontah ali se boš posvetil le enemu podjetju?

Posvetil se bom obema. Skupaj s soustanoviteljem Juretom Pučkom si bova delo pri Doctrini razdelila. Ravnokar pa tudi pripravljam predlog za Ministrstvo za javno upravo, da mi poviša število ur v dnevu na 32 ur 🙂

Našel si investitorja, ki prihaja iz panoge tvojega podjetja. Že nekaj časa se nakazujejo trendi v smeri, da najdeš neko večje podjetje in jim ponudiš rešitev, s katero bi rešil njihove težave ali jim omogočil prihranke v prihodnosti. Nato to rešitev razviješ in jo prodaš ali pa narediš svoje podjetje in jih nato prosiš za investicijo. Tudi ti si šel v to, drugo smer. Povej nam malo več o tem, kako ti jih je pravzaprav sploh uspelo prepričati?

Dejansko sem zavrtel telefon, na spletu pogledal pod osebno izkaznico o tem, kdo bi bil zanimiv sogovornik, in ga poklical. Že naslednji dan smo imeli sestanek.

Tako se je začela ta zgodba, ves postopek je trajal približno od letošnjega januarja dalje. Bila je zelo zanimiva izkušnja: iz sestanka v sestanek se je tudi naš izdelek razvijal v pravo smer, povečeval se je tudi interes. Nato smo nekega dne prišli do faze, ko smo si rekli, da je čas, da ustanovimo podjetje.

Omenil si že, da si za 50 tisoč evrov predal 30 odstotkov lastništva v podjetju. Kaj poleg denarja od investitorja še pričakuješ?

Primarni namen tako ali tako ni bila sama investicija, ampak poiskati pravega partnerja. Pravi partner ti lahko olajša marsikatero pot, od njega se lahko veliko naučiš, lahko ti odpre kakšna vrata in poveča kredibilnost.

Menim, da smo izbrali pravega partnerja, gre za podjetje, ki zelo dobro funkcionira na slovenskem tržišču, vsi ga poznajo in ima zelo veliko znanja. Mislim, da so s tem nastali zdravi temelji za rast in razvoj podjetja.

Si imel še kakšno drugo opcijo, ko si iskal investitorja, ali si se že v začetku usmeril na njih?

Priporočamo branje: Zaživel je novi slovenski startup – Doctrina d.o.o.

Imeli smo nekaj drugih opcij, ampak bile so zgolj ponudbe. Pogovori niso šli dlje kot do tega, da so izkazali interes, saj smo že takoj nakazali, da iščemo pravega partnerja in da smo s potencialnim partnerjem že začeli pogovore.

Glede na to da je Salus d.d. ogromno podjetje: ali se že nakazuje kakšna njihova nadaljnja vloga pri produktu? Kakšne pa so tvoje nadaljnje želje glede prihodnosti podjetja: bi ga rad čimprej prodal ali si želiš, da pred tem še zraste?

Pravzaprav o tem še niti nisem razmišljal. Veliko se ukvarjamo s tem, kako produkt vpeljati na trg, da ga bodo za svojega vzele tako lekarne kot tudi farmacevtska podjetja. So pa tudi druge želje, na primer to, da se mogoče kasneje usmerimo tudi na zdravnike ali na kakšen drug trg.

V video predstavitvi smo opazili, da sodelujete tudi z Anjo Križnik Tomažin. Za način delovanja vašega podjetja je komunikacija zelo pomembna. Kako se je pričela ta zgodba?

Velik del časa smo posvetili sami komunikaciji, saj smo želeli, da bodo video vsebine zares odlične. Prav zato smo se povezali s profesionalko na tem področju, Anjo Križnik Tomažin, ki bo pri nas skrbela za to, da bodo farmacevtska podjetja pripravila kakovostno vsebino.

Ugotovili smo namreč, da ni dovolj le ena ideja ali nek trend. Pomemben je predvsem “delivery”. Naši naročniki bodo po vsakem predavanju, ki ga bodo objavili na portalu, dobili povratne informacije od zaposlenih v lekarnah: kako kvalitetna je bila njihova vsebina, kako jasna so njihova sporočila in podobno. Želimo, da so njihove spletne prezentacije vsakič boljše in da zadostujejo visokim standardom in merilom.

Več o podjetju na spletni strani: www.doctrina.si

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje