MP intervju: Tomaž Erjavec - Doctrina d.o.o.

MP intervju: Tomaž Erjavec – Doctrina d.o.o.

MP intervju: Tomaž Erjavec – Doctrina d.o.o.

Pred kratkim je na slovenski startup sceni zaživelo novo podjetje. Startup Doctrina d.o.o., ki deluje na področju izobraževanja lekarniških delavcev, sta ustanovila podjetnika Tomaž Erjavec in Jure Pučko ob podpori investitorja Salus d.d..
MP intervju: Tomaž Erjavec - Doctrina d.o.o.

MP intervju: Tomaž Erjavec – Doctrina d.o.o.

Tomaž, povej nam malo več o investitorju, ki je v startup Doctrina d.o.o. vložil denarna sredstva.

Investitor in hkrati tudi partner je podjetje Salus d.d., ki je ena vodilnih veletrgovin na področju celovite oskrbe slovenskega trga z zdravili, medicinskimi pripomočki in drugimi farmacevtskimi izdelki. Njihov lastniški delež v podjetju Doctrina d.o.o. je 30-odstotni, investicija v podjetje pa je znašala 50 tisoč evrov.

Glede na to, da je Salus veliko podjetje, saj ima okoli 200 milijonov prihodkov, je nekoliko nepričakovano, da ste ga pridobili kot partnerjav tej fazi podjetja. Za startupe tak način pridobivanja investitorjev namreč ni ravno tipičen način: ponavadi v tej fazi pridobijo poslovnega angela, nato pa se širijo naprej s kakšnim strateškim partnerjem. Kako si jih v tem primeru uspel prepričati?

Koncept je bil že prej potrjen na trgu in zelo dobro dodelan. Kar nekaj ponudb se je odprlo samih od sebe, mi pa smo v prvi vrsti iskali partnerja, predvsem zato, ker ti poveča kredibilnost in ker je lahko tvoj mentor, ki ti odpira vrata na tem področju.

Tukaj je bil Salus kot neodvisno podjetje ter kot kanal med farmacevtskim podjetjem in med lekarnami najboljša izbira. Tudi oni so hoteli priložnost, da pomagajo novemu podjetju, da zaženejo svojo zgodbo: da na eni strani pomagajo farmacevtskim podjetjem, na drugi strani pa lekarnam.

Intervju s Tomažem o podjetju Oculus >>

Si tudi lastnik tehnološkega startupa Oculus. Kako boš opravljal delo v obeh podjetjih? Imaš v podjetju solastnika? Boš prisoten na dveh frontah ali se boš posvetil le enemu podjetju?

Posvetil se bom obema. Skupaj s soustanoviteljem Juretom Pučkom si bova delo pri Doctrini razdelila. Ravnokar pa tudi pripravljam predlog za Ministrstvo za javno upravo, da mi poviša število ur v dnevu na 32 ur 🙂

Našel si investitorja, ki prihaja iz panoge tvojega podjetja. Že nekaj časa se nakazujejo trendi v smeri, da najdeš neko večje podjetje in jim ponudiš rešitev, s katero bi rešil njihove težave ali jim omogočil prihranke v prihodnosti. Nato to rešitev razviješ in jo prodaš ali pa narediš svoje podjetje in jih nato prosiš za investicijo. Tudi ti si šel v to, drugo smer. Povej nam malo več o tem, kako ti jih je pravzaprav sploh uspelo prepričati?

Dejansko sem zavrtel telefon, na spletu pogledal pod osebno izkaznico o tem, kdo bi bil zanimiv sogovornik, in ga poklical. Že naslednji dan smo imeli sestanek.

Tako se je začela ta zgodba, ves postopek je trajal približno od letošnjega januarja dalje. Bila je zelo zanimiva izkušnja: iz sestanka v sestanek se je tudi naš izdelek razvijal v pravo smer, povečeval se je tudi interes. Nato smo nekega dne prišli do faze, ko smo si rekli, da je čas, da ustanovimo podjetje.

Omenil si že, da si za 50 tisoč evrov predal 30 odstotkov lastništva v podjetju. Kaj poleg denarja od investitorja še pričakuješ?

Primarni namen tako ali tako ni bila sama investicija, ampak poiskati pravega partnerja. Pravi partner ti lahko olajša marsikatero pot, od njega se lahko veliko naučiš, lahko ti odpre kakšna vrata in poveča kredibilnost.

Menim, da smo izbrali pravega partnerja, gre za podjetje, ki zelo dobro funkcionira na slovenskem tržišču, vsi ga poznajo in ima zelo veliko znanja. Mislim, da so s tem nastali zdravi temelji za rast in razvoj podjetja.

Si imel še kakšno drugo opcijo, ko si iskal investitorja, ali si se že v začetku usmeril na njih?

Priporočamo branje: Zaživel je novi slovenski startup – Doctrina d.o.o.

Imeli smo nekaj drugih opcij, ampak bile so zgolj ponudbe. Pogovori niso šli dlje kot do tega, da so izkazali interes, saj smo že takoj nakazali, da iščemo pravega partnerja in da smo s potencialnim partnerjem že začeli pogovore.

Glede na to da je Salus d.d. ogromno podjetje: ali se že nakazuje kakšna njihova nadaljnja vloga pri produktu? Kakšne pa so tvoje nadaljnje želje glede prihodnosti podjetja: bi ga rad čimprej prodal ali si želiš, da pred tem še zraste?

Pravzaprav o tem še niti nisem razmišljal. Veliko se ukvarjamo s tem, kako produkt vpeljati na trg, da ga bodo za svojega vzele tako lekarne kot tudi farmacevtska podjetja. So pa tudi druge želje, na primer to, da se mogoče kasneje usmerimo tudi na zdravnike ali na kakšen drug trg.

V video predstavitvi smo opazili, da sodelujete tudi z Anjo Križnik Tomažin. Za način delovanja vašega podjetja je komunikacija zelo pomembna. Kako se je pričela ta zgodba?

Velik del časa smo posvetili sami komunikaciji, saj smo želeli, da bodo video vsebine zares odlične. Prav zato smo se povezali s profesionalko na tem področju, Anjo Križnik Tomažin, ki bo pri nas skrbela za to, da bodo farmacevtska podjetja pripravila kakovostno vsebino.

Ugotovili smo namreč, da ni dovolj le ena ideja ali nek trend. Pomemben je predvsem “delivery”. Naši naročniki bodo po vsakem predavanju, ki ga bodo objavili na portalu, dobili povratne informacije od zaposlenih v lekarnah: kako kvalitetna je bila njihova vsebina, kako jasna so njihova sporočila in podobno. Želimo, da so njihove spletne prezentacije vsakič boljše in da zadostujejo visokim standardom in merilom.

Več o podjetju na spletni strani: www.doctrina.si

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki