MP intervju: Urška Sršen – BabyWatch

V tokratni MP zgodbi si preberite intervju s podjetnico Urško Sršen, soustanoviteljico startupa BabyWatch. Ekipa mladega podjetja, ki je pobralo že številne nagrade na večih tekmovanjih, je pred kratkim vstopila v Y Combinator, svetovno znan pospeševalni program v Silicijevi dolini!
MP intervju: Urška Sršen - BabyWatch

Sandro in Urška, BabyWatch

BabyWatch je izdelek, ki razveseljuje nosečnice in njihove partnerje. Na kratko nam opišite, kako deluje in kakšne prednosti prinaša uporabniku.

BabyWatch je podjetje, ki se ukvarja z razvojem digitalnih sistemov in visoko tehnoloških izdelkov za prenatalno in neonatalno skrb.

Naš prvi istoimenski izdelek je sistem, ki nosečnicam in njihovim bližnjim omogoča, da s pomočjo prenosne BabyWatch ultrazvočne slušalke, priključene na pametni telefon, poslušajo plodov utrip srca ter delijo te trenutke s svojimi bližnjimi preko BabyWatch aplikacije.

BabyWatch aplikacija bodočim mamicam prav tako omogoča sledenje drugih znakov nosečnosti in nalaganje teh podatkov na GlobalBeat platformo, ki bo na voljo uporabnicam v začetku februarja. Naš drugi produkt, Tedi, je v razvojni fazi in je namenjen mladim staršem, ki želijo boljši nadzor nad okoljem, v katerem njihov novorojenček spi in jim pomaga pri razumevanju otrokovih potreb v teh prvih trenutkih.

Kako ste prišli do ideje? Če imate, nam zaupajte kratko anekdoto iz tega začetnega obdobja.

Do ideje smo prišli čisto spontano. Moj soustanovitelj Sandro se je pred projektom BabyWatch ukvarjal z razvojem IT sistemov v zdravstvu in bančništvu. Preko mene je spoznal mojo mamo, večletno predstojnico Kliničnega oddelka za perinatologijo na Ginekološki kliniki v Ljubljani, ki je postala naš mentor in vir navdiha.

Preko njenega dela na Ginekološki kliniki smo spoznali številne težave, s katerimi se srečujejo zdravniki in nosečnice, predvsem pa ugotovili, kako so se potrebe bodočih mamic nove generacije spremenile in zahtevajo nov pristop k skrbi v nosečnosti.

Za projektom stoji mlada ekipa razvijalcev iz različnih držav. Kako je prišlo do oblikovanja ekipe? Predstavite nam ožje člane ekipe, ki aktivno delajo na razvoju in promociji BabyWatch.

Z BabyWatch projektom sva začela dva soustanovitelja. S Sandrom, našim CEO-jem sva se spoznala neko poletje na Pelješcu. Oba sva namreč zagrizena kite surferja. Sandro je inženir matematike iz Zagreba, ki se s startup podjetništvom ukvarja že od osnovne šole.

K sodelovanju me je povabil, ker je potreboval nekoga, ki bi se ukvarjal z vizualizacijami podatkov v informatičnih sistemih povezanih z zdravstvom. Pred ustanovitvijo BabyWatch sem študirala kiparstvo na ALUO Ljubljana in Kuvataideakatemia v Helsinkih in se ukvarjala z različnimi vizualnimi pristopi.

K projektu so postopoma pristopili novi člani ekipe: Pedro Barrera (MEX); CTO, Morena Simatić (HR); business development, Saša Kolda (HR); iOS & Back-End development, Marko Božić (HR); Back-End development, Ivan Gavran (HR); Back-End development, Filip Kovačić-Popov (HR); product engineering, Damir Šehić (HR); Front-End, Niko Ćurić (HR); product management.

Lansko leto ste se odlično odrezali na mednarodni konferenci Shift v Splitu, kjer ste osvojili prvo mesto in prejeli nagrado v višini 22 tisoč dolarjev. V Berlinu ste se vključili v pospeševalnik StartupBootCamp in tudi tam prejeli denarno nagrado. So tovrstne spodbude dovolj visoke za prve faze startupa? Kako ste ta sredstva porabili vi?

Tovrstne spodbude zagotovo zelo pomagajo, vendar so za hardware produkte, ki zahtevajo bolj ali manj zapleteno prototipiranje, načrtovanje proizvodnje in logistiko, ti zneski premajhni za kritje vseh začetnih stroškov. V našem primeru so bile potrebne precej večje investicije, da smo uspeli izdelati BabyWatch.

Veliko bolj kot denarne nagrade, nam je pomagala medijska pozornost, ki smo je bili po teh prvih uspehih deležni.

babywatch4

Svojo rešitev ste predstavili tudi na crowdfunding platformi Indiegogo. Tam ste v dobrem mesecu dni trajanja kampanje presegli zastavljeni cilj in s pomočjo več kot 100 podpornikov zbrali skoraj 12 tisoč dolarjev. Kako ste porabili zbrani denar? Kakšni so bili odzivi vaših »backerjev«, ko so prejeli BabyWatch?

Zbrani denar smo porabili izključno za proizvodnjo prvih naročil in vzpostavitev osnovne logistike. Svojim prvim podpornikom smo neizmerno hvaležni, brez njih nam nikakor ne bi uspelo prebiti ledu in začeti z realizacijo projekta. Odzivi naših prvih uporabnikov so bili zelo pozitivni in vzpodbudni. Predvsem zelo cenimo konstruktivno postavljena menja in ideje naših prvih podpornikov. BabyWatch je na podlagi njihovih uporabniških izkušenj izjemno napredoval. Lansirali smo že 2. generacijo iOS in Android aplikacije in prav tu so nam zbrane informacije in mneja izjemno pomagala pri uresničitvi visoko funkcionalne in enostavne aplikacije.

Pri crowdfunding kampanjah gre izjemno redko vse po načrtu in velikokrat prihaja do velikih zamud oziroma lahko celotna proizvodnja kar propade, kljub zbranim sredstvom. Tega si pri BabyWatchu nismo mogli privoščiti, nosečnost traja le 9 mesecev. 🙂

Zdi se, da startupa BabyWatch trenutno ne more ustaviti nič: pred kratkim so vas bralci spletnega portala VentureVillage izbrali za tretji najboljši startup leta 2013, na Dunaju pa ste dosegli zmago na prestižnem tekmovanju Pioneers Festival, kar vam je odprlo vrata v Y Combinator, svetovno znan pospeševalni program v Silicijevi dolini. Opišite nam izkušnje iz teh dogodkov, še posebej pa nas zanimajo vtisi po obisku Y Combinatorja.

Zadnjih nekaj mesecev se je res odvilo z neverjetno hitrostjo. Mislim, da je skrivnost uspeha enostavno v zares dobrem produktu in intenzivnem delu.

Z Y/C programom smo šele začeli, tako da veliko vtisov zaenkrat še nimamo. Po prvem vtisu se nam zdijo vse ekipe zares odlične in projekti so nedvomno vrhunski. Vzdušje v Y/C je enkratno, zares dobiš občutek, da si pridobil bazo ljudi, na katere se boš lahko vedno obrnil za neprecenljiv nasvet.

Strokovno komisijo na tekmovanju Pioneers Festival je prepričala tudi finančna plat vašega projekta. Koliko enot izdelka BabyWatch ste že prodali in koliko prihodkov s tem ustvarili? Kakšni so cilji za leto 2014?

BabyWatch je že od septembra v prodaji preko naše internetne strani in v naši bazi imamo že preko 2000 aktivnih uporabnic. Prejeli smo že nekaj velikih naročil za distributerje iz Texasa, Mehike in Avstralije, kar pomeni, da je BabyWatch dobro sprejet na tržišču. Vsi uspehi, kot so zmaga na Pioneers festivalu in vstop v Y/C, so še dodatno potrdili, da ljudje verjamejo v našo vizijo in da vidijo potencial BabyWatch izdelkov.

V letu 2014 se mislimo predvsem osredotočiti na formiranje skupnosti na GlobalBeat platformi, ki bo uporabnicam omogočila popolnoma nov vpogled v nosečnost in skrb za zdravje v tem obdobju. GlobalBeat platforma in skupnost imata tudi velik pomen za digitalizacijo prenatalne nege in izboljšanje komunikacije med pacientkami in zdravniki v prihodnosti.

babywatch3

Ali se že spogledujete z investitorji?

Po vstopu v Y/C program smo vsa pogajanja začasno prekinili, saj smo se odločili, da počakamo z zbiranjem investicij do spomladi. Trenutno imamo dovolj sredstev, da normalno delujemo.

Ste prva Slovenka, ki bo vstopila v Y Combinator. Je BabyWatch vaš prvi podjetniški projekt ali imate s podjetništvom že izkušnje?

BabyWatch je moj prvi podjetniški projekt in sploh prvi stik s podjetniškim okoljem. Sandro ima s podjeništvom veliko več izkušenj. Svoj prvi startup projekt je ustanovil že v osnovni šoli.

Ali imate za naše bralce, mlade podjetnike, ki prav tako sledijo sanjam o uspehu, kakšen koristen nasvet, ki ste se ga naučili v vaši dosedanji podjetniški zgodbi?

1. Startup je eno veliko improviziranje in dokler za njim stoji ekipa s skupno vizijo, ki verjame v idejo in v delo vlaga vso svojo energijo, bo vsak član našel svoj način, kako najbolje prispevati čim več.

2. Svoj produkt postavite na tržišče čim hitreje, tudi če je še daleč od izpiljene verzije. Odziv dejanskih uporabnikov je tisto, kar omogoči napredek in ključne izboljšave.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje