Kako naj podjetnik uporabi portal eDavki za obračun prispevkov? (Vir: Pixabay)
Podjetniki morajo najkasneje do 20. v mesecu plačati prispevke za socialno varnost za pretekli mesec. Gre za štiri kategorije teh prispevkov in sicer so to prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, prispevki za zdravstveno zavarovanje, prispevki za starševsko varstvo in prispevki za zaposlitev. Kot osnova za plačilo velja obračun prispevkov, ki ga je treba prek portala eDavki oddati najkasneje do 15. v mesecu.
Dostop do portala eDavki
Da bi podjetnik lahko dostopal do portala eDavki, si mora najprej urediti digitalno potrdilo in se z njim registrirati v sistem. Namestiti si mora tudi elektronsko komponento. Ta služi podpisovanju dokumentov, ki jih bo vlagal.
Ko je to urejeno, gre na spletno stran edavki.durs.si. Zgoraj desno izbere možnost “prijava”. Ob tem se ponudi možnost dostopa prek digitalnega potrdila, kar potrdite, in že ste prijavljeni.
Obračun prispevkov lahko vložite vi ali davčni organ
- Predizpolnjen obračun prispevkov naj bi davčni urad v sistem eDavki predložil 10. v mesecu za pretekli mesec;
- Če do tega datuma tega ni storil, ste to dolžni narediti sami najkasneje do 15. v mesec;
- Lahko se odločite, da boste obračun izpolnili sami, če to storite pred 10. v mesecu;
- Če obrazec izpolnete tako vi kot davčni organ, velja obračun, ki ste ga vložili vi;
- Če ugotovite določene nepravilnosti na predizpolnjenem obračunu s strani davčnega organa, ste ga dolžni popraviti oziroma kreirati novega, ki bo nato zaveden kot veljaven.
Kako sami izpolnete obrazec za obračun prispevkov?
Najprej greste na namizje portala. Izberete možnost “dokumenti”.
Ko pridete na stran z dokumenti, izberete možnost “nov”. Med ponujenimi obrazci možnosti izberete “PODO-OPSVZ – obračun prispevkov za socialno varnost”.
Izberete obdobje, za katerega nameravate izvesti obračun prispevkov. Če ste se v podjetništvo podali prvič in podjetje deluje prvo ali drugo leto, označite opcijo, da zavezanec uveljavlja oprostitev plačila prispevkov na podlagi prvega vpisa.
Odpre se vam obrazec za obračun prispevkov za socialno varnost:
Pod rubriko 060 – tedenski sklad ur zavezanca navedite število ur na teden, za katere ste zavarovani prek podjetja. Če ste zavarovani za polni delovni čas, vpišite 40.
Pomemben podatek je še rubrika o polni zavarovalni osnovi. Ko boste vpisali ta znesek, se bo avtomatsko izračunala vrednost vseh kategorij prispevkov, ko boste izbrali možnost “izračun”.
Kot zavarovalna osnova se šteje višina plače, od katere bodo v vašem primeru obračunani prispevki. Podatek pridobite v aktualnem dokumentu na spletni strani FURS-a: Osnove za plačilo ter zneski prispevkov za socialno varnost. Dokument v prvih dneh novega meseca pripravi Finančna uprava Republike Slovenije. Gledate podatke za pretekli mesec v stolpcu “samozaposleni”.
Nato preverite vse podatke, ki ste jih vnesli na dokument ter kliknite “oddaj vlogo”. Sistem vam bo ponudil možnost, da dokument elektronsko podpišete.
Pregled obdelanega dokumenta
Ne glede na to, ali ste vlogo za obračun oddali sami ali jo je pripravil davčni organ sam, lahko do dokumenta dostopate tako, da kliknete možnost “dokumenti”, nato “vloženi” oziroma “pripravljeni”. Tukaj se vam izpiše seznam dokumentov. Če ste dokument vložili sami, morate počakati, da se njegov status spremeni v “obdelan” (uspešno).
Na podlagi pregleda višine prispevkov za socialno varnost dobljene vrednosti napišete na položnice in tako plačate prispevke za prejšnji mesec.