Kako uporabljati portal eDavki za pregled nad prispevki?

Prek portala eDavki je treba vsak mesec oddati obračun prispevkov za socialno varnost za pretekli mesec. Ta služi kot osnova za plačevanje le-teh. Kako torej uporabljati portal eDavki v te namene?
Kako naj podjetnik uporabi portal eDavki za obračun prispevkov? (Vir: Pixabay)

Kako naj podjetnik uporabi portal eDavki za obračun prispevkov? (Vir: Pixabay)

Podjetniki morajo najkasneje do 20. v mesecu plačati prispevke za socialno varnost za pretekli mesec. Gre za štiri kategorije teh prispevkov in sicer so to prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, prispevki za zdravstveno zavarovanje, prispevki za starševsko varstvo in prispevki za zaposlitev. Kot osnova za plačilo velja obračun prispevkov, ki ga je treba prek portala eDavki oddati najkasneje do 15. v mesecu.

Dostop do portala eDavki

Da bi podjetnik lahko dostopal do portala eDavki, si mora najprej urediti digitalno potrdilo in se z njim registrirati v sistem. Namestiti si mora tudi elektronsko komponento. Ta služi podpisovanju dokumentov, ki jih bo vlagal.

Ko je to urejeno, gre na spletno stran edavki.durs.si. Zgoraj desno izbere možnost “prijava”. Ob tem se ponudi možnost dostopa prek digitalnega potrdila, kar potrdite, in že ste prijavljeni.

Kako dostopati do portala eDavki?

Obračun prispevkov lahko vložite vi ali davčni organ

  • Predizpolnjen obračun prispevkov naj bi davčni urad v sistem eDavki predložil 10. v mesecu za pretekli mesec;
  • Če do tega datuma tega ni storil, ste to dolžni narediti sami najkasneje do 15. v mesec;
  • Lahko se odločite, da boste obračun izpolnili sami, če to storite pred 10. v mesecu;
  • Če obrazec izpolnete tako vi kot davčni organ, velja obračun, ki ste ga vložili vi;
  • Če ugotovite določene nepravilnosti na predizpolnjenem obračunu s strani davčnega organa, ste ga dolžni popraviti oziroma kreirati novega, ki bo nato zaveden kot veljaven.

Kako sami izpolnete obrazec za obračun prispevkov?

Najprej greste na namizje portala. Izberete možnost “dokumenti”.

Na namizju eDavki izberete možnost "dokumenti"

Ko pridete na stran z dokumenti, izberete možnost “nov”. Med ponujenimi obrazci možnosti izberete “PODO-OPSVZ – obračun prispevkov za socialno varnost”.

Izbira dokumenta za obračun prispevkov za socialno varnost

Izberete obdobje, za katerega nameravate izvesti obračun prispevkov. Če ste se v podjetništvo podali prvič in podjetje deluje prvo ali drugo leto, označite opcijo, da zavezanec uveljavlja oprostitev plačila prispevkov na podlagi prvega vpisa.

Označite obdobje, za katero nameravate poravnati prispevke

Odpre se vam obrazec za obračun prispevkov za socialno varnost:

Podatki o zavezancu

Pod rubriko 060 – tedenski sklad ur zavezanca navedite število ur na teden, za katere ste zavarovani prek podjetja. Če ste zavarovani za polni delovni čas, vpišite 40.

Pomemben podatek je še rubrika o polni zavarovalni osnovi. Ko boste vpisali ta znesek, se bo avtomatsko izračunala vrednost vseh kategorij prispevkov, ko boste izbrali možnost “izračun”.

Vpišite zavarovalno osnovo

Kot zavarovalna osnova se šteje višina plače, od katere bodo v vašem primeru obračunani prispevki. Podatek pridobite v aktualnem dokumentu na spletni strani FURS-a: Osnove za plačilo ter zneski prispevkov za socialno varnost. Dokument v prvih dneh novega meseca pripravi Finančna uprava Republike Slovenije. Gledate podatke za pretekli mesec v stolpcu “samozaposleni”.

Dokument, ki ga pripravi FURS: Osnove za plačilo ter zneski prispevkov za socialno varnost

Dokument, ki ga pripravi FURS: Osnove za plačilo ter zneski prispevkov za socialno varnost.

Nato preverite vse podatke, ki ste jih vnesli na dokument ter kliknite “oddaj vlogo”. Sistem vam bo ponudil možnost, da dokument elektronsko podpišete.

Pregled obdelanega dokumenta

Ne glede na to, ali ste vlogo za obračun oddali sami ali jo je pripravil davčni organ sam, lahko do dokumenta dostopate tako, da kliknete možnost “dokumenti”, nato “vloženi” oziroma “pripravljeni”. Tukaj se vam izpiše seznam dokumentov. Če ste dokument vložili sami, morate počakati, da se njegov status spremeni v “obdelan” (uspešno).

Pregled vloženih dokumentov

Pregled vloženih dokumentov.

Na podlagi pregleda višine prispevkov za socialno varnost dobljene vrednosti napišete na položnice in tako plačate prispevke za prejšnji mesec.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP računovodstvo

MP računovodstvo

MP računovodstvo je mreža računovodskih servisov po vsej Sloveniji. Vsa računovodstva uporabljajo sistem e-računovodstva, kar podjetnikom omogoča nižanje stroškov, lažji pregled nad delom in možnost za hitrejše poslovno odločanje. Preberite več >>


Zvišali so se prispevki za socialno varnost samozaposlenih (februar 2024)

Zvišali so se prispevki za socialno varnost samozaposlenih (februar 2024)

Samostojni podjetniki si sami plačujete prispevke za socialno varnost. Poravnati jih morate do 20. v mesecu za pretekli mesec. Kolikšni so aktualni zneski? Preberite več >>

Delna oprostitev plačila prispevkov ob odprtju prvega s.p.

Delna oprostitev plačila prispevkov ob odprtju prvega s.p.

Ob 1. vpisu v poslovni register je mogoče uveljavljati delno oprostitev plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za odprtje s.p. Kakšna je delna oprostitev v praksi, si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Prispevki za enoosebni d.o.o. za poslovodne osebe – februar 2024

Prispevki za enoosebni d.o.o. za poslovodne osebe – februar 2024

Družbeniki enoosebnih družb imate še do 20. v mesecu čas, da plačate prispevke za socialno varnost za pretekli mesec. Preverite, kolikšna je višina aktualnih zneskov. Preberite več >>

Kako podjetnik sam plača prispevke

Kako podjetnik sam plača prispevke

Če želi podjetnik sam obračunati in plačati prispevke, se mora najprej registrirati v sistem eDavki. Registracija v sistem je možna z digitalnim potrdilom pooblaščenga overitelja. Če digitalnega potrdila še nimate, si ga lahko brezplačno priskrbite na upravni enoti. Preberite več >>

Koliko znašajo prispevki za s.p.?

Koliko znašajo prispevki za s.p.?

Na tem mestu si lahko ogledate stopnjo oziroma višino prispevkov za socialno varnost, ki jih mora davčnemu uradu mesečno plačevati vsak samostojni podjetnik. Podatki o višini prispevkov se že nekaj let avtomatsko oddajajo v sistem eDavki, kjer lahko zmeraj preverite svoje obveznosti. Preberite več >>

Prispevki za popoldanski s.p. – januar, februar in marec 2024

Prispevki za popoldanski s.p. – januar, februar in marec 2024

Če svojo dejavnost opravljate prek popoldanskega s.p.-ja, morate do 20. v mesecu poravnati prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ter prispevke za zdravstveno zavarovanje za pretekli mesec. Preberite več >>

Minimalna plača v Sloveniji od 1. januarja 1.253,90 evra

Minimalna plača v Sloveniji od 1. januarja 1.253,90 evra

Zakon o minimalni plači (ZminP) določa, da se minimalna plača enkrat letno uskladi najmanj z rastjo cen življenjskih potrebščin. Za uskladitev se uporabi uradni podatek Statističnega urada Republike Slovenije o medletni rasti cen življenjskih potrebščin decembra preteklega leta glede na december predpreteklega leta, ki je lani znašala 4,2 odstotka. Preberite več >>

Obračuni: delovni dnevi in prazniki v letu 2024

Obračuni: delovni dnevi in prazniki v letu 2024

V članku vam predstavljamo delovne dneve, delovne ure in praznike v letošnjem letu, ki jih potrebujete pri obračunu plač, kilometrin, prevozu na delo in podobno. V uvodu je predstavljena tabela praznikov in dela prostih dni, nato pa sledijo tabele za posamezne mesece. Preberite več >>

Navodila za oddajo davčnega obračuna za normirance

Navodila za oddajo davčnega obračuna za normirance

Samostojni podjetniki, ki ste se odločili, da boste v preteklem letu davčno osnovo ugotavljali z upoštevanjem normiranih odhodkov, morate najkasneje do 31. marca oddati davčni obračun. Pripravili smo navodila, s katerimi si lahko pomagate. Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje