15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

Avtor David Bergant — 24.10.2015
Komentiraj!
Skoraj vsak se kdaj znajde v situaciji, ko zaradi različnih razlogov v službi ne vidi več svetle prihodnosti. Žal se večina teh sprijazni s situacijo in še naprej nesrečni hodijo v službo, s tem pa delajo škodo tako sebi, kot tudi podjetju.
15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje? (Vir slike: Bigstockphoto.com)

Preverite 15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti lastno podjetje.

1. Preidite od besed k dejanjem

Velikokrat poslušamo, kako se naši prijatelji ali sodelavci pritožujejo nad svojo službo ali stanjem v podjetju, kjer delajo. Žal se pritožujejo nam, svojega mnenja pa si večinoma ne upajo povedati svojim nadrejenim. Za to je veliko razlogov, prednjačita pa socialna in finančna varnost. Če ste mladi, nimate kreditov, imate nekaj privarčevanega denarja in še nimate družine, je to idealen čas za razmislek o nadaljnji karieri. V vsakem primeru preidite na naslednji korak.

2. Pogovorite se z nadrejenim

Dogovorite se za sestanek z vašim nadrejenim in mu razložite vašo situacijo. Povejte kaj vas moti, zakaj vas moti, kakšni so vaši cilji, zakaj mislite, da jih v tem podjetju ne boste dosegli itd. Lahko se zgodi, da boste prišli do dogovora, ki bo izboljšal vašo situacijo v službi, kar je seveda velik uspeh. Če do dogovora ne pride ali pa ste že trdno odločeni, da želite ustanoviti svoje podjetje, nadaljujte na naslednji korak.

Uspešni posamezniki kvalitetno preživljajo svoj prosti čas

3. Kaj znam in rad delam?

Napišite seznam stvari, ki jih znate delati in pri tem uživate. Izberite nekaj stvari in za vsako nadaljujte do desetega koraka.

4. Je pravi čas?

Je vaš izdelek ali storitev aktualen? Je tehnologija že dovolj razvita, da jo uporabniki lahko sprejmejo takoj? Glede na raziskave je čas eden izmed najpomembnejših faktorjev za uspeh. Če bi danes začeli prodajati čevlje za hojo po Marsu, najverjetneje ne bi uspeli.

5. Kdo bi potreboval moj izdelek ali storitev?

Kdo so vaše potencialne stranke? So to podjetja, posamezniki? Kakšna podjetja ali posamezniki? Spol, starostna skupina, interesi itd.?

6. Kako jim moj izdelek ali storitev pomaga?

Katere težave rešite z vašim izdelkom ali storitvijo? Ugotovitve nujno vključite v promocijo.

7. Koliko bi bile stranke za to pripravljene plačati?

Zelo pomembno je, da je vrednost vašega izdelka ali storitve večja od cene, seveda pa cena mora biti večja od stroška. 

8. Analizirajte konkurenco

Kdo je vaša konkurenca? V čem ste boljši od konkurence? Zakaj bi uporabniki izbrali vas? V čem ima prednost konkurenca in kako se jim lahko na teh področjih čim bolj približate?

9. Pogovorite se z idealnimi strankami

Izberite si nekaj primerov idealnih strank in jim predstavite vašo idejo ter ugotovitve iz 5., 6., 7. in 8. koraka. Prosite jih za mnenje. Naj vam povedo, kako bi oni še dodatno izboljšali vaš izdelek ali storitev, da bi čim bolj učinkovito rešili svoj problem.

10. Oblikujte načrt za promocijo

Pri oblikovanju načrta za promocijo je zelo pomembno, da upoštevate ugotovitve od 5. do 9. koraka. Kdo potrebuje vaš izdelek ali storitev in kako mu lahko pomaga? Kakšna je cena? V čem ste boljši od konkurence? Kako vas vidijo idealne stranke? Glede na to, komu je vaš izdelek ali storitev namenjena, poiščite ustrezne kanale za promocijo. Iskanje ustreznih kanalov za promocijo prepustite strokovnjakom, saj boste s tem močno zmanjšali možnosti za vlaganje finančnih sredstev v napačne kanale, ki ne bodo prinesli želenih rezultatov.

11. Ustanovite popoldanski s.p.

Če je možno, najprej ustanovitev popoldanski s.p., saj s tem v primeru neuspeha močno zmanjšate tveganje socialne in finančne varnosti. Če imate dovolj kapitala in ste prepričani v vaš uspeh, lahko že takoj pustite službo in ustanovite svoje podjetje.

12. Pridobite povratne informacije in se prilagodite

Bodite v kontaktu z vašimi strankami in jih prosite za čim več povratnih informacij o vašem delu. Mnenja in komentarje vzemite resno in poizkušajte prilagajati vaše delo, tako da boste čim bolj ugodili željam vaših strank. Če kdo ve kakšen izdelek ali storitev je najboljši, so to vaše stranke.

13. Zagotovite si dovolj kapitala za nekaj mesecev

Preden pustite službo, si zagotovite dovolj kapitala za vsaj nekaj mesecev. Višina kapitala in število mesecev sta odvisna predvsem od vašega dela. V kapital nujno vključite še investicije, saj brez njih praktično ne gre.

14. Pustite službo

V podjetju vložite odpoved delovnega razmerja, v času odpovednega roka pa si pripravite vse potrebno za zagon svojega podjetja.

15. Vlagajte v vaše podjetje

Ključno za uspeh vašega podjetja  je vlaganje v promocijo, znanje in opremo. Ne vlagajte v vse, ampak si poiščite pomoč pri izbiri prioritet. Po odprtju podjetja vas bodo najverjetneje kontaktirala podjetja, ki se ukvarjajo z različnimi storitvami, ki jih vi 'nujno' potrebujete, to pa velikokrat ni res. Zakaj? Velikokrat vsem podjetjem ponujajo enake rešitve, pa čeprav je vsako podjetje zgodba zase in zahteva individualen pristop.

16. Zaključek

Pri ustanovitvi podjetja je seveda najbolj pomembno, da vas podjetništvo sploh zanima. Vlagajte v svoje znanje in ideje. Za konec bi vam zaželel še veliko poguma pri odločitvah ter uspešno podjetniško pot. Če boste potrebovali svetovanje, pa sem vam v podjetju Venalis vedno na voljo. Specializiran sem predvsem za promocijo, upravljanje s strankami in upravljanje s kadri. Če ste že podjetnik ali podjetnica in želite izboljšati zadovoljstvo in motivacijo vaših zaposlenih, ne odlašajte. Pišite nam na info@venalis.si.

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice