15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde.
15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje (Vir slike: Pixabay.com)

Prav pogajanje je velikokrat odločilno za uspeh ali neuspeh poslovneža na svoji podjetniški poti. V nadaljevanju si zato preberite nekaj nasvetov za učinkovitejše pogajanje.

1. Poslušajte svojega sogovornika: Med najslabše pogajalce zagotovo spadajo tisti posamezniki, ki ne znajo poslušati svojih sogovornikov. Da bi lahko podali najprimernejši odziv ter najboljšo ponudbo, ki bo ustrezna tako za vas kot za vašega sogovornika, morate biti prepričani v to, kaj je zanj pomembno, kakšne so njegove omejitve ter na katerih mestih se vam bo lahko prilagodil.

2. Na sestanek pridite pripravljeni: Preučite spletno stran sogovornikovega podjetja, njegov LinkedIn in Facebook profil ter poiščite tudi druge informacije s pomočjo Googla – vse to storite, še preden pridete na sestanek. Predvsem pa se pri iskanju informacij osredotočite na podobne dogovore, ki jih je vaš sogovornik v preteklosti že sprejel.   

3. Pogajanje naj bo strokovno in vljudno: Nihče si ne želi poslovati z neolikano in žaljivo osebo. Da si ne bi pokvarili možnosti za sodelovanje zdaj in tudi v prihodnosti, bodite vedno vljudni in strokovni. Vaš cilj pri pogajanju mora vedno biti tudi ohranjanje dobrih odnosov.

4. Spoznajte pravo dinamiko pogajanja: Ugotovite, kdo je tisti, ki si močneje želi sprejetje posla. Ste to vi ali vaš sogovornik? Vprašajte se, kakšne alternative ima vaš sogovornik še na voljo, ter upoštevajte dejstvo, da so ponavadi plačniki tisti, ki imajo pri pogajanjih več besede.

5. Pripravite osnutek pogodbe o sodelovanju: V kolikor boste vi tisti, ki bo sestavil prvi osnutek pogodbe o sodelovanju, ste že nagnili tehtnico v vašo stran. Sogovorniku boste namreč podali osnutek, ki ga najverjetneje ne bo več (bistveno) spreminjal. Seveda v primeru, da bo pripravljena pogodba zadostila željam vas in vaše stranke.

6. Bodite pripravljeni, da odkorakate: Če vam pogoji, ki jih je predstavil vaš sogovornik, ne ustrezajo, bodite pripravljeni, da odkorakate. To boste najverjetneje storili s težkim srcem, a lahko se zgodi, da sogovornika spodbudite k hitremu zaključku dogovorov v vaš prid.

7. Ne privolite v nekaj zgolj zato, da ne bi izgubili kupca: V kolikor boste soglašali prav z vsem, kar vam sogovornik predlaga, je povsem verjetno, da vas bo ta pričel izkoriščati. Ko menite, da pogajanja zahajajo izven vaše željene smeri, je morda čas, da postavite končne pogoje in zadevo zaključite.   

8. Zavedajte se, da lahko čas uniči marsikateri dober dogovor: Tekom pogajanj vaše odgovore in vse potrebne dokumente priskrbite čim hitreje, da želja po dogovoru tako pri vas kot tudi pri vašem sogovorniku ne ugasne. A kljub hitrosti dobro premislite, kaj delate in kaj podpisujete.

9. Pridobite tudi ponudbe konkurence: Da boste točneje vedeli, koliko lahko tvegate in kaj lahko zahtevate, za ponudbo povprašajte tudi drugod. Morda boste dobili ustreznejše pogoje drugod, ali pa zgolj boljši položaj za nadaljnje pogajanje. 

10. V kolikor vam ne ustreza zgolj en pogoj, ga pustite za konec: Včasih je bolje, da o takšnih pogojih tako vi kot tudi vaš sogovornik še malo premislite in se medtem lotite preostalih pogojev. 

11. Ugotovite, ali se sploh pogajate s pravo osebo: Lahko se zgodi, da boste sestankovali z osebo nižjega ranga v podjetju, ki ne bo imela možnosti dokončne potrditve ali zavrnitve dogovora. Najbolje je, da v tem primeru zaprosite za sestanek z vodilnimi, ki imajo to moč in pravico.

12. Nikoli ne sprejmite prve ponudbe: Vedno skušajte dobiti več od prve dane ponudbe. V kolikor prodajate stanovanje, ne sprejmite prve cene, ki vam jo je ponudil potencialni kupec – borite se za boljše pogoje.   

13. Postavljajte prava vprašanja: Nikar se ne bojte postavljati vprašanj. Na ta način boste pridobili pomembne informacije, na podlagi katerih lahko osnujete svoje nadaljnje pogajanje.

14. Pogoje pripravite vnaprej: Da bi sogovorniku podali kar najboljši vpogled v vaše želje in potrebe, lahko pripravite dokument z naštetimi željenimi pogoji. Ni potrebno, da gre za uraden dokument, temveč zgolj za neformalen in neobvezujoč osnutek.

15. Priskrbite si pravno pomoč: V primeru večjih, zahtevnejših pogajanj je dobro, da si priskrbite strokovno pravno pomoč. Pri tem ne glejte na denar, temveč na njegovo strokovnost in poprejšnje izkušnje.

Vir: AllBusiness.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Obisk inšpektorja v spletni trgovini

Obisk inšpektorja v spletni trgovini

Izvajanje nadzora nad spletnimi trgovinami opravlja med drugimi tudi Tržni inšpektorat RS. V nadaljevanju članek opisuje, katere stvari mora imeti spletna trgovina urejene, da ni deležna globe s strani tržnega inšpektorja. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Če prvič zaposlite za nedoločen čas mlade do 26. leta starosti ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko za prvi dve leti njihove zaposlitve uveljavljate delno vračilo plačanih prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Delo na črno: Kakšne globe grozijo kršiteljem?

Delo na črno: Kakšne globe grozijo kršiteljem?

Delo na črno predstavlja problem, ki ga zakonodajalec in pristojni organi neuspešno poskušajo zajeziti že leta. Pri tem računajo, da bodo potencialne kršitelje od prekrškov odvračale tudi vrtoglavo visoke globe. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje