4 nasveti Steva Wozniaka za mlade podjetnike

Steve Wozniak, znani soustanovitelj podjetja Apple in sodelavec Steva Jobsa, je pred kratkim v pogovoru s soustanoviteljem podjetja Nextiva Tomasom Gornyjem predstavil nekaj ključnih nasvetov za podjetnike, predvsem tiste, ki šele začenjajo svojo podjetniško pot.
4 nasveti Steva Wozniaka za mlade podjetnike

Steve Wozniak, soustanovitelj podjetja Apple. (Vir slike: Entrepreneur)

1. Svet lahko spreminjate tudi iz ozadja

Mediji so Steva Jobsa pogosto prikazovali kot božansko vizionarsko osebo. Medtem ko je Jobs podjetje predstavljal pod žarometi, je Wozniak trdo delal. V ozadju je zgradil temelje podjetja, medtem ko je Jobs javnosti predstavljal vizijo.

Po Wozniakovih besedah je takšna razporeditev dela ustrezala obema, kar potrjuje njegovo prvo trditev: Uspeh se ne zgodi vedno pod žarometi. Če bi si oba ustanovitelja podjetja Apple želela postati slavna, nobenemu od njiju ne bi uspelo. Za uresničenje njune vizije je bilo ključno prav sodelovanje različnih kompetenc in znanj.

Nauk: Takšno prepričanje je težko osvojiti. Ustanovitelji podjetij pogosto sanjajo o tem, da se bodo nekoč pojavljali na naslovnicah revij in da bodo o njih snemali filme. Ko razmišljate, zakaj ustanavljate svoje podjetje, slava ne sme biti ključen dejavnik. Namesto tega se izogibajte prevelikemu egoizmu, saj vas lahko vaša pretirana samozavest in ponos vodita k napačnim poslovnim odločitvam.

Wozniak je na prvo mesto vedno postavljal podjetje namesto svojega ega – tako je lahko sodeloval pri oblikovanju izjemnih izdelkov.

2. Svoje delo opravljajte z navdušenjem

Wozniak v svojih javnih nastopih izžareva srečo in strast, kar je še posebej razvidno, ko govori o tehnologiji. Nedvomno sta tudi njegova pozitivna energija in navdušenje pripomogla k oblikovanju in proizvodnji tako inovativnih izdelkov.

Wozniak podjetja Apple ni soustanovil zaradi denarja; prav tako na začetku še ni imel dolgoročne vizije. Začel je le zaradi ljubezni do izbranega področja, saj je želel oblikovati izdelke, nad katerimi bi bil sam navdušen.

Nauk: Ko ustanavljate podjetje, se osredotočite na tisto, kar radi in dobro počnete. Nato poiščite stranko, ki bi bila pripravljena kupiti vaš izdelek. Ne obremenjujte se z velikostjo trga. Ko boste testirali svoje delovanje in natančneje oblikovali svojo strategijo, boste odkrili tudi načine za širitev.

Wozniak je povedal: »Moj cilj ni bil zaslužiti ogromno denarja. Moj cilj je bil ustvariti dobre računalnike.«

Pri ustanavljanju podjetja upoštevajte Wozniakove nasvete. (Vir slike: Pixabay)

3. Poiščite nekoga, s katerim lahko ustanovite podjetje kar v garaži

Veliko nadebudnih podjetnikov ustanovi podjetje iz napačnih razlogov. Raje bi bili že takoj prepoznani kot strokovnjaki in vodilni misleci na svojem področju, kot da bi se dejansko posvetili raziskovanju in spoznavanju področja ter se prepustili organskemu razvoju in rasti prepoznavnosti.

Wozniak je v pogovoru dejal: »Poiščite nekoga, ki ustvarja v svoji garaži. S takšno osebo si želite delati.«

Po Wozniakovih besedah so namreč takšni posamezniki navajeni reševati probleme. Svojemu delu se posvečajo ne glede na spodbude, ne glede na nazive, ne glede na prepoznavnost in pozornost.

Nauk: »Garažni« podjetniki se posvečajo svojemu delu, tudi ko jih nihče ne nadzoruje. In kot pravi Wozniak, ponavadi tudi bolje razrešujejo težave kot tisti, ki se lahko pohvalijo z diplomo prestižne fakultete.

4. Oblikujte ekipo, ki si želi uporabljati vaš izdelek

»Oblikujte rešitve za svoje probleme,« je kratko in jedrnato povedal Wozniak.

Ločnica med posamezniki, ki si želijo biti uspešni tehnološki inovatorji, hkrati pa nimajo nikakršne predstave o problemu, ki ga želijo rešiti, in tistimi, ki se natančno zavedajo, kaj želijo storiti, in iščejo čim bolj preproste načine za rešitev zastavljenega problema, je jasna.

Po Wozniakovem mnenju morate vedno biti slednji. Oblikovati in izdelovati morate nekaj, kar boste sami dejansko uporabljali. Nekaj, v kar sami verjamete in nad potencialnim obstojem česar v resničnem življenju ste sami navdušeni. Vse našteto velja tudi za vašo ekipo.

Nauk: Tisto, kar ustvarjate v svojem podjetju, naj rešuje vaš osebni problem in prinese dodano vrednost v vaše življenje. Če skupaj s svojo ekipo želite uporabljati svoj izdelek, ga bodo verjetno želeli uporabljati tudi drugi.

Wozniakovi nasveti so izjemno pomembni za mlade podjetnike. Konec koncev je sam ključna figura v ustanavljanju enega največjih in najpomembnejših podjetij na svetu in oblikovanju nekaterih najbolj inovativnih izdelkov svoje generacije.

Vir: Entrepreneur

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

PayPal je verjetno najbolj poznan in uporabljan posrednik med kupcem in prodajalcem na področju elektronskega poslovanja. Storitve, ki jih nudi so preproste, varne in omogočajo hitro poslovanje na globalni ravni. Preverili smo, kako je s prijavo Paypal računa FURSu. Preberite več >>

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Obisk inšpektorja v spletni trgovini

Obisk inšpektorja v spletni trgovini

Izvajanje nadzora nad spletnimi trgovinami opravlja med drugimi tudi Tržni inšpektorat RS. V nadaljevanju članek opisuje, katere stvari mora imeti spletna trgovina urejene, da ni deležna globe s strani tržnega inšpektorja. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Če prvič zaposlite za nedoločen čas mlade do 26. leta starosti ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko za prvi dve leti njihove zaposlitve uveljavljate delno vračilo plačanih prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje