Ali je vaša tržna niša primerna za vaše podjetje?

Avtor — 08.01.2017
Uspeh večine kampanj za spletno trženje je odvisen od načrtovanja. Če se odločite za »napačno« ali nedonosno smer, ne boste dosegli svojega potenciala. Eden najpomembnejših delov strategije je tržna niša. Zakaj je tako pomembna in kako lahko ugotovite, ali je primerna za vas?
Ali je vaša tržna niša primerna za vaše podjetje?

Pri razmišljanju o izbiri tržne niše bodite pozorni na opisane napake. (Vir slike: Unsplash)

Vaša ciljna tržna niša je, kot rečeno, eden najpomembnejših delov vaše strategije za spletno trženje. Tržna niša vašega podjetja se lahko sčasoma spremeni ali pa prilagodi razvoju podjetja. Napačno izbrana tržna niša lahko pokoplje celotno strategijo.

Zakaj je tržna niša pomembna?

Strokovnjaki pravijo, da je izbira niše eden najpomembnejših faktorjev, ki vplivajo na dobičkonosnost vašega bloga ali spletne strani. Tržna niša oblikuje vašo ciljno publiko in hkrati določi, kakšen potencial ima vaša ponudba, izdelek ali storitev. Vpliva tudi na to, kako razvijete ostale dele svoje strategije; napaka v izbiri tržne niše tako lahko potencialno ogrozi uspeh celotnega projekta.

Pogoste napake pri izbiranju niše

Kako lahko ugotovite, da je izbrana tržna niša primerna ali neprimerna za vaše podjetje? Pozorni bodite na naslednje napake.

1. Tržna niša je preširoka.

Ena najpogostejših napak mladih podjetnikov je, da si izberejo preširoko tržno nišo. Tako kot v biologiji tudi v trženju obstajajo ožje in širše niše. Široke tržne niše vsebujejo splošne teme in številčno potencialno ciljno publiko, vendar sta zanje značilna visoko število tekmecev in majhna potencialna relevantnost. Ožje niše imajo manjše potencialne ciljne publike, vendar je njihove pripadnike lažje doseči, saj je na področju manj tekmecev, lahko pa dosežete tudi višjo relevantnost.

Splošen nasvet, ki se ga je smiselno držati, je, da je v začetku bolje izbrati čim ožjo in čim bolj specifično tržno nišo – če boste uspeli, jo lahko še vedno razširite.

2. Na področju je preveč konkurence.

Tudi če izberete ozko nišo, je v njej lahko že veliko tekmecev. Lahko bi na primer želeli oblikovati blog, namenjen kuharjem začetnikom; vendar je konkurenca na tem področju že zelo velika. V taki niši boste težko uspeli, saj morate oblikovati izvirno posebnost, na podlagi katere boste izstopali – pa še to ni 100-odstotno zagotovilo za uspeh.

3. Zanimanja za vašo storitev je premajhno.

Podjetja si včasih izberejo tudi nišo, v kateri ni dovolj potencialnega zanimanja za njihovo ponudbo. Zanimanje je še posebej težko izmeriti, če razmišljate o niši, v kateri še ni potencialnih tekmecev, iz izkušenj katerih bi se lahko učili.

Če ste se znašli v zagati in niste prepričani, da za vašo potencialno storitev ali izdelek ostaja dovolj zanimanja, lahko izvedete kratko raziskavo s pomočjo orodij za oblikovanje anket – tako boste malce bolje spoznali svojo potencialno ciljno publiko.

4. Niša ne nudi prostora za širitev.

Ena največjih prednosti začetne izbire specifične niše je možnost, da svoje poslovanje razširite, ko dosežete svoje osnovne cilje. Tako lahko svojo nišo počasi širite na podlagi svojega slovesa v primerjavi s tekmeci. Da si zagotovite takšno možnost, pa morate že v začetku izbrati nišo, ki takšno širjenje dopušča. Če se preveč omejite, boste ostali zavezani majhni ciljni publiki.

5. Nimate možnosti za razvoj.

Pri izbiranju niše morate biti pozorni tudi na to, da ne boste prehitro izčrpali vsega, kar ponuja. Če na primer izbirate temo za blog, razmislite, o kateri temi boste lahko dalj časa pisali poglobljeno, z različnih vidikov in na različne način. Če se omejite na preozko nišo ali izberete obskurno tematiko, boste ostali brez idej za nove objave v roku meseca ali dveh. Seveda je težko predvideti razvoj posameznih niš, vendar se potrudite in izberite tematiko, ki ima širok dolgoročni potencial.

6. Niste strokovnjaki na izbranem področju.

Zapomnite si, da je vaš cilj hitro postati vodilno ime na izbranem področju. Če tako sami nimate znanja s področja svoje tržne niše, boste kmalu naleteli na težave. Seveda lahko določeno količino znanja pridobite v kratkem času, vendar vam vaše stranke ne bodo zaupale, če svojih trditev ne boste potrdili s svojimi izkušnjami.

7. Nimate dovolj informacij.

Izberite tržno nišo, ki jo dodobra poznate in razumete. Pri tem vam lahko pomaga predhodna raziskava trga – koliko veste o ciljni publiki, ki izkazuje potencialno zanimanje za vašo storitev ali izdelek? Pri tem vam lahko pomagajo različna brezplačna orodja, s katerimi boste pridobili informacije, vedno pa se seveda lahko učite iz izkušenj obstoječih tekmecev na izbranem področju.

Če opazite katero od omenjenih napak, ne obupajte takoj nad svojo idejo; namesto tega razmislite, ali lahko svojo tržno nišo v manjši meri prilagodite oziroma spremenite. Majhen popravek, na primer pridobivanje novega znanja z izbranega področja ali zožitev potencialne niše, lahko idejo, obsojeno na neuspeh, preoblikuje v izjemno uspešno podjetje.

Vir: Small Business Trends

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Načini vplačil v in izplačil iz d.o.o.

Načini vplačil v in izplačil iz d.o.o.

Družbeniki družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) se pogosto soočajo z dvema nasprotujočima si, a povezanima problemoma: kako hipno povečati premoženje družbe in kako dobiti finančna sredstva iz družbe na svoj osebni tekoči račun. Kako ravnati v teh primerih? Preberite več >>

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

Načini zaprtja d.o.o.

Načini zaprtja d.o.o.

Obstaja omejeno število načinov, na katere je možno zapreti d.o.o., in sicer redna ali prisilna likvidacija, prenehanje po skrajšanem postopku, izbris in stečaj. V prispevku so omenjeni postopki predstavljeni s postopkovno-formalnega in stroškovnega vidika. Preberite več >>

Prenos s.p. na družinskega člana

Prenos s.p. na družinskega člana

V poslovni praksi je veliko primerov, ko samostojni podjetniki iz najrazličnejših razlogov prenehajo opravljati svojo dejavnost (med najpogostejšimi je upokojitev) in želijo, da njihovo dejavnost nadaljuje neka druga oseba (njihovi otroci, zakonec, brat, vnuk ali kakšna druga oseba). Preberite več >>

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Nazivi delovnih mest

Nazivi delovnih mest

Večje kot je podjetje, več dela proizvaja in tako potrebuje tudi več zaposlenih, ki jih je zaradi boljše preglednosti, razlik v njihovih sposobnostih in izobrazbi ter drugih dejavnikov, potrebno organizirati v oddelke. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku bo predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem. V tem času je potrebno obvestiti AJPES in zainteresirano javnost. Prijavo za izbris pa se vloži 3 dni pred dejanskim zaprtjem. Preberite več >>

Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Če je vaše podjetje imetnik spletne strani ali spletne trgovine, ki ponuja izdelke fizičnim osebam za privatno uporabo, potem morate imeti na njej objavljene vse zakonsko zahtevane podatke. Kateri so ti podatki, pa si preberite v nadaljevanju. Preberite več >>

Najpogostejše napake startupov

Najpogostejše napake startupov

Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP dogodek: Facebook oglaševanje

MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje