Crowdfunding kot spodbuda za inovativnost v podjetju

Avtor Maja Borštnik — 18.10.2013
Komentiraj!
Različne crowdfunding platforme, kot sta na primer Kickstarter in Indiegogo, so priljubljene predvsem pri startup podjetnikih. Visokotehnološko podjetje IBM pa dokazuje, da se lahko crowdfunding uporablja tudi znotraj podjetja, in sicer kot odličen način za pridobivanje novih poslovnih idej.
Crowdfunding kot spodbuda za inovativnost v podjetju

Crowdfunding kot spodbuda za inovativnost v podjetju (Vir slike: sxc.hu)

Spletne crowdfunding platforme, ki so v prvi vrsti namenjene zbiranju denarnih sredstev za mlada zagonska podjetja, so dandanes že močno priljubljene in razširjene po svetu. Slovenski podjetniki se večinoma poslužujejo predvsem dveh: Kickstarterja in Indiegoga

Visokotehnološko podjetje IBM, ki deluje v več kot 170 državah po vsem svetu, pa je sedaj dokazalo, da lahko crowdfunding v poštev pride tudi znotraj podjetja, in sicer kot odličen način za spodbujanje inovativnosti med zaposlenimi. 

Namesto, da bi s crowdfundingom zbirali denarna sredstva, so v okviru enomesečnega poskusnega projekta v podjetju IBM 500 zaposlenih naprosili, da na interni spletni platformi prispevajo svoje zamisli v obliki poslovnih idej ter, da med poslovnimi idejami svojih sodelavcev izberejo tisto, ki se jim zdi najbolj zanimiva in perspektivna.

Fantastičen start novega slovenskega izdelka na Kickstarterju: FlyKly Smart Wheel!

Vsak zaposleni je ob prvi prijavi na spletno platformo avtomatično prejel 100 dolarjev virtualnega denarja, znesek pa je lahko porabil tako, da ga je namenil enemu izmed projektov svojih sodelavcev. Veljalo je le eno pravilo: da zaposleni denarja ne nameni svojemu projektu.

Kot so ugotovili v podjetju IBM, se je poskusno obdobje izkazalo za zelo produktivnega. Zaposleni so pokazali veliko mero kreativnosti, med njimi pa se je vzpostavila tudi zdrava mera tekmovalnosti in zagretosti za inovacije. Nekatere poslovne ideje, ki so jih predlagali zaposleni, pa je podjetje že implementiralo v svoj delovni proces, kar je izboljšalo poslovanje celotnega podjetja. 

Interna spletna platforma, ki deluje na principu crowdfundinga, je v podjetju IBM sicer obstajala že prej, toda vanjo se je redno vključevalo le slabih 10 odstotkov zaposlenih. V okviru enomesečnega poskusnega obdobja, ko je podjetje močno okrepilo promoviranje omenjene platforme, pa se je v projekt aktivno vključilo več kot 45 odstotkov zaposlenih.

Ideja o podobnih načinih spodbujanja inovativnosti se je sicer že porodila tudi v drugih podjetjih. Podjetje Coffee & Power je že poročalo o tem, da so tako povečali povezanost svoje podjetniške ekipe, zaposleni pa so povedali, da so veliko bolj zadovoljni na delovnem mestu kot prej, saj lahko izražajo svoje zamisli in se čutijo koristnejše. 

Poznate še kakšen dober način spodbujanja inovativnosti v podjetju? Sporočite nam v komentarjih!

Vir: Inc.com

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice