Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Avtor Maruša Žibert — 05.07.2016
Komentiraj!
Startupi, ki za nadaljnji razvoj potrebujejo finančno injekcijo, iščejo naklonjenost investitorjev. Pitchi, kot imenujemo te javne predstavitve, jih lahko popeljejo do cilja – investicije, ki jim zagotovi potrebna sredstva in znanje za nadaljnjo pot.
Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Daymond John, podjetnik in investitor, je razkril dve glavni napaki, ki jih delajo podjetniki med pitchanjem investitorjem (Vir slike: YouTube).

Tokrat se bomo osredotočili na nasveta podjetnika Daymonda Johna, ki se ga morda spominjate iz oddaje Shark Tank. Ameriški investitor in podjetnik je nastope podjetnikov, ki si želijo narediti korak naprej, videl že neštetokrat. Lahko bi rekli, da je videl prav vse možne različice pitchev. Od tistih, ki bi jim na koncu lahko zgolj še zaploskal in se priklonil, pa vse do tistih, ki se končajo z rdečico na obrazu in besedami, ki jih še sam govorec ne razume.

Kaj je najhujša kombinacija pri pitchih, ki jo je videl kot investitor, so ga vprašali radovedni ameriški novinarji. »Toliko jih je, da ne morem povedati zgolj ene,« se je pošalil. »Koliko časa imate?«

John je izpostavil dve glavni napaki, ki jih podjetniki delajo med pitchi, in ti dve sta:

1. Napačna ocena trga

Veliko podjetnikov med pitchem omeni, da vstopajo oziroma da so že prisotni na velikem, na primer 50 milijard dolarjev velikem trgu. Večji del tega trga pa bo postal njihov. To ne pomeni popolnoma nič, meni John. To je tako, kot če bi sam kupil hišo na trilijon dolarjev vrednem trgu in jo plačal v gotovini. Če imate preveč možnosti, potem verjetno nimate dovolj informacij. Bolje, da naredite dobro raziskavo trga in s podatki podkrepite svoje besede, svetuje.

2. Previsoko oceno postavite svojemu podjetju.

Če precenite sebe in svoje podjetje, je to lahko velik problem. Vredni ste toliko, kolikor ste vredni investitorju, ki bo investiral v vas. Če stopite pred investitorje in jim poveste, da potrebujete dva milijona dolarjev za nekaj, kar ste ali pa boste prodali za 50 tisoč dolarjev, to nima smisla, je bil kritičen. Realna ocena podjetja ni zgolj ugibanje, temveč se ta vrti okoli konkretnih številk, ki jih lahko enostavno in hitro razložite.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!