Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Avtor — 05.07.2016
Startupi, ki za nadaljnji razvoj potrebujejo finančno injekcijo, iščejo naklonjenost investitorjev. Pitchi, kot imenujemo te javne predstavitve, jih lahko popeljejo do cilja – investicije, ki jim zagotovi potrebna sredstva in znanje za nadaljnjo pot.
Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Daymond John, podjetnik in investitor, je razkril dve glavni napaki, ki jih delajo podjetniki med pitchanjem investitorjem (Vir slike: YouTube).

Tokrat se bomo osredotočili na nasveta podjetnika Daymonda Johna, ki se ga morda spominjate iz oddaje Shark Tank. Ameriški investitor in podjetnik je nastope podjetnikov, ki si želijo narediti korak naprej, videl že neštetokrat. Lahko bi rekli, da je videl prav vse možne različice pitchev. Od tistih, ki bi jim na koncu lahko zgolj še zaploskal in se priklonil, pa vse do tistih, ki se končajo z rdečico na obrazu in besedami, ki jih še sam govorec ne razume.

Kaj je najhujša kombinacija pri pitchih, ki jo je videl kot investitor, so ga vprašali radovedni ameriški novinarji. »Toliko jih je, da ne morem povedati zgolj ene,« se je pošalil. »Koliko časa imate?«

John je izpostavil dve glavni napaki, ki jih podjetniki delajo med pitchi, in ti dve sta:

1. Napačna ocena trga

Veliko podjetnikov med pitchem omeni, da vstopajo oziroma da so že prisotni na velikem, na primer 50 milijard dolarjev velikem trgu. Večji del tega trga pa bo postal njihov. To ne pomeni popolnoma nič, meni John. To je tako, kot če bi sam kupil hišo na trilijon dolarjev vrednem trgu in jo plačal v gotovini. Če imate preveč možnosti, potem verjetno nimate dovolj informacij. Bolje, da naredite dobro raziskavo trga in s podatki podkrepite svoje besede, svetuje.

2. Previsoko oceno postavite svojemu podjetju.

Če precenite sebe in svoje podjetje, je to lahko velik problem. Vredni ste toliko, kolikor ste vredni investitorju, ki bo investiral v vas. Če stopite pred investitorje in jim poveste, da potrebujete dva milijona dolarjev za nekaj, kar ste ali pa boste prodali za 50 tisoč dolarjev, to nima smisla, je bil kritičen. Realna ocena podjetja ni zgolj ugibanje, temveč se ta vrti okoli konkretnih številk, ki jih lahko enostavno in hitro razložite.

Preberite tudi
Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših govoropiscev na svetu. Tekom večletne kariere je ustvaril nešteto govorov za znane politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in tudi z ustvarjanjem govorov za podjetnike.

Preberite več >>
Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Veliko razmišljamo o tem, kaj bomo povedali, premalokrat pa, kako bomo to povedali. Ko govorimo o profesionalnem nastopu, so ton, glasnost, razumljivost in dinamičnost ravno tako pomembni kot vsebina. Če želite, da bo vaše sporočilo učinkovito, potem se izogibajte naslednjim spodrsljajem.

Preberite več >>
Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost občinstva, vzpostavimo kredibilnost, jih usmerimo k naši temi in motiviramo k poslušanju, pravi Darlen Price, avtorica knjige o javnem nastopanju.

Preberite več >>
Early Bird za Trening javnega nastopanja le še danes!

Early Bird za Trening javnega nastopanja le še danes!

Trening javnega nastopanja bo temeljil na individualnem pristopu, podkrepljen pa bo z vajami, snemanji in analizami. Skozi teorijo in prakso bomo razvijali komunikacijske veščine ter spodbujali vašo samozavest pri javnem nastopanju.

Preberite več >>
Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Ne glede na podjetniško panogo, v katero vstopate, boste kot podjetnik zagotovo potrebovali odlične govorniške sposobnosti. Če želite uspeti, boste namreč morali tudi javno nastopati – pred mediji, poslovnimi partnerji in nenazadnje tudi pred investitorji!

Preberite več >>
Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop, kljub temu pa obstaja nekaj iztočnic, s katerimi si lahko pomagate, da postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Chris Anderson je v TED govoru razkril, za kaj gre.

Preberite več >>
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.

Preberite več >>
NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

Imate priložnost, da se vpišete na posebno listo obveščanja o 4-tedenskem treningu javnega nastopanja. Z vpisom si zagotovite EDINSTVENO in ČASOVNO OMEJENO ceno, ki je po preteku ponudbe ne bo mogoče dobiti nikjer na našem portalu. Berite dalje!

Preberite več >>
5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku močno pomagajo pri samopromociji in povezovanju s drugimi akterji na trgu, zato le redki zavrnejo priložnost za govor na prepoznavnih konferencah in okroglih mizah.

Preberite več >>
Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Startupi, ki za nadaljnji razvoj potrebujejo finančno injekcijo, iščejo naklonjenost investitorjev. Pitchi, kot imenujemo te javne predstavitve, jih lahko popeljejo do cilja – investicije, ki jim zagotovi potrebna sredstva in znanje za nadaljnjo pot.

Preberite več >>
Oznake: ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje