General Motors v partnerstvo z Lyftom

Avtor Maruša Žibert — 06.01.2016
Komentiraj!
Ameriški avtomobilski gigant General Motors in startup Lyft, ki deluje na podoben način kot Uber, sta sklenila partnerstvo. S partnerstvom si obetata veliko premoč nad konkurenti v samovozeči avtomobilski industriji.
General Motors v partnerstvo z Lyftom

Lyft in General Motors sta sklenila partnerstvo (Vir slike: YouTube).

General Motors je v Lyft investiral 500 milijonov dolarjev, s čimer naj bi si pridobil mesto v Lyftovi upravi in dostop do programske opreme tri leta starega startupa, so sporočili iz podjetja. Podjetji načrtujeta postavitev mreže nekakšnih baz po ZDA, v katerih bi Lyftovi vozniki najemali avtomobile, na katere bi se podpisal General Motors. To bi lahko povzročilo razcvet Lyftovega posla, saj bi tako možnost sodelovanja s startupom ponudili tudi tistim, ki nimajo v lasti avtomobila.

Dolgoročni načrt: razvoj avtonomnih vozil

Partnerstvo med podjetjem, ki ima za seboj več kot 100 letno zgodovino, letno proda več kot 100 milijonov avtomobilov v več kot 100 državah in startupom Lyft, ki je na voljo v 190 ameriških mestih (v začetku lanskega leta v 65 mestih), v naslednjih mesecih pa bi lahko vstopil tudi na kitajski in indijski trg, prinaša še en, nov načrt. Ta je dolgoročnejši: razvoj avtonomnih vozil, ki bi jih prebivalci mest uporabljali prek Lyftove mobilne aplikacije. Partnerstvo z General Motors bi Lyftu lahko dalo nov veter v boju s startupom Uber, ki prav tako razvija na svojem samovozečem avtomobilu.

Dan Ammann, predsednik General Motors, je po investiciji v Lyft poudaril, da je njihov skupni cilj spremeniti prihodnost mobilnosti. »Pričakujemo, da se bo naš posel in naša industrija spremenila v naslednjih petih letih bolj, kot se je v zadnjih 50 letih.« Ammana je v partnerstvo prepričala tudi hitra rast startupa, »ki raste hitreje kot katerikoli drugi startup«.

Lyft je danes ocenjen na 5,5 milijarde dolarjev, medtem ko je General Motors ocenjen na 53 milijard dolarjev, torej približno toliko, kot je vreden Uber. Dodajmo, da je Uber za dobri dve leti starejši od Lyfta.

Lyft na ameriških tleh, Uber onstran ZDA

Gre vsekakor za zanimivo partnerstvo. Namreč, pred meseci je prvi mož Lyfta Logan Greene poudaril, da večina ljudi ne bi kupila samovozečega avtomobila. Zdi se, da z novim partnerjem verjame v spremembe na področju tradicionalnega modela avtomobilskega lastništva.

Lyft se še bolj usmerja na ameriški trg (prej omenjeni Indija in Kitajska sta sicer v mislih startupa), v čemer mnogi vidijo napako. Njegov glavni tekmec, Uber, se bolj kot na ameriški trg usmerja v tujino. Razširil se je že v 68 držav, a ne brez težav.

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice