KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Hišnim ljubljenčkom prijazna delovna okolja imajo pozitiven vpliv na zaposlene

V ameriški veterinarski kliniki Banefield Pet Hospital so bili ljubljenčki dobrodošli, še preden je bilo to moderno, saj zaposleni že četrt stoletja v službo lahko pripeljejo svojega psa. Pred kratkim so opravili raziskavo na to temo; njene rezultate predstavljamo v prispevku.
Hišnim ljubljenčkom prijazna delovna okolja imajo pozitiven vpliv na zaposlene

Delovna okolja, v katerih so hišni ljubljenčki dobrodošli, se lahko pohvalijo z večjo produktivnostjo in boljšo atmosfero (Vir slike: Picjumbo)

Do sedaj pozitiven vpliv delovnih okolij, kamor zaposleni lahko pripeljejo svoje hišne ljubljenčke, še ni bil dokazan. Spomladi letos pa so v omenjeni kliniki predstavili mnenja zaposlenih in kadrovikov o delovnih okoljih, kjer so hišni ljubljenčki dobrodošli. Rezultati ankete, poimenovane PAWrometer (angl. pets at work barometer), so pokazali, da hišni ljubljenčki na delovnem mestu pozitivno vplivajo na različne vidike delovnega okolja, od zaposlovanja do atmosfere, produktivnosti in zadovoljstva zaposlenih.

Predstavnica klinike Banfield Pet Hospital Tami Majer pravi, da prisotnost hišnih ljubljenčkov v pisarni podira meje. Ko namreč v pisarno pride nov hišni ljubljenček, se vsi zaposleni zberejo, da bi ga spoznali. Ko vodilni kadri v podjetju v službo pridejo s svojimi ljubljenčki, je to priložnost za zaposlene, da svoje nadrejene spoznajo tudi na bolj človeški ravni.

Prednosti hišnih ljubljenčkov v delovnem okolju

Rezultati raziskave o vplivu hišnih ljubljenčkov v delovnem okolju so presegli pričakovanja o pozitivnem vplivu živali v pisarni. Rezultati so pokazali naslednje:

  • 53 % zaposlenih v podjetjih, kjer živali niso dobrodošle, bi bolj verjetno ostalo zaposlenih v podjetju, če bi v službo lahko pripeljali svojega ljubljenčka. Trditev velja tudi za kar 63 % kadrovikov.
  • 82 % zaposlenih in 91 % kadrovikov je mnenja, da bi hišnim ljubljenčkom prijazno delovno okolje povečalo pripadnost zaposlenih podjetju.
  • Zaposleni v podjetjih, kjer so hišni ljubljenčki dobrodošli, poročajo o boljšem počutju (88 %), zmanjšani ravni stresa (86 %) in povečani produktivnosti (67 %).

Predstavnica klinike je razkrila tudi, da pozitivni vplivi niso omejeni samo na lastnike hišnih ljubljenčkov, ampak tudi na druge zaposlene. Poleg tega so živalim prijazna delovna okolja tudi bolj privlačna za potencialne nove kadre, saj so po besedah T. Majer kandidati za službo navdušeni nad pozitivnim vzdušjem, ki vlada v podjetjih, kjer so prisotni tudi hišni ljubljenčki.

Kako zagotoviti primerno delovno okolje, prijazno hišnim ljubljenčkom

Rezultati ankete so pokazali, da več kot petina zaposlenih sicer pravi, da nadrejeni ne nasprotujejo hišnim ljubljenčkom v pisarnah, vendar pa manj kot 9 % zaposlenih in 13 % kadrovikov poroča o uradni hišnim ljubljenčkom prijazni politiki v podjetjih.

Če v podjetju razmišljate o tem, da bi svoja vrata odprli tudi hišnim ljubljenčkom zaposlenih, morate zagotoviti nekatere osnovne pogoje, da bo vaš poskus uspel. Seveda morate pridobiti dovoljenje vodstva in zaposlenih, poleg tega pa v kliniki Banfield priporočajo, da zagotovite primerno, varno in privlačno okolje tako za hišne ljubljenčke kot za zaposlene.

T. Majer ob tem pove, da so lastniki ljubljenčkov seveda najbolj pristojni za odločanje o tem, katero in kakšno okolje je zanje najbolj primerno. V omenjeni veterinarski kliniki so oblikovali uradna priporočila za svoj program oblikovanja delovnih okolij, primernih za hišne ljubljenčke, ki vsebujejo določila, namenjena zagotavljanju varnosti, zdravja in dobrega počutja tako živali kot zaposlenih.

1. Cepljenje

95 % podjetij, kjer so hišni ljubljenčki dobrodošli, sprejema pse svojih zaposlenih, 46 % pa tudi mačke. V kliniki Banfield Pet Hospital od svojih zaposlenih zahtevajo potrdila o rednih cepljenjih živali, preden jih smejo pripeljati s seboj.

2. Ocena

V podjetju so zaposlili profesionalnega pasjega trenerja, ki je pregledal pse in ocenil njihov temperament. Psi, ki so zelo plašni ali po drugi strani zelo agresivni, še posebej v bližini neznancev, morda niso najbolj primerni za delovna okolja. Po evalvaciji prejmejo lastniki psov povodce različnih barv, ki jasno označujejo, kako naj se sodelavci obnašajo do njihovih psov: zeleni povodci na primer označujejo pse, ki so jim všeč stiki z ljudmi in drugimi psi, medtem ko rumeni povodci nakazujejo pse, ki so bolj zadržani in cenijo počasnejše spoznavanje z ljudmi in drugimi psi.

3. Usposabljanje zaposlenih

V kliniki so bili vsi zaposleni seznanjeni z barvami povodcev in njihovimi pomeni ter najboljšimi načini približevanja psom in druženja z njimi. Naučili so se, kako se obnašati v prisotnosti psov in kako prepoznati znake stresa, ter spoznali splošna priporočila, na primer da hišnemu ljubljenčku lahko dajo priboljšek le z dovoljenjem lastnika.

T. Majer je pripomnila tudi, da so pomembni tudi drugi preprosti pogoji, na primer da je živalim vedno na voljo sveža voda ali da jih nekdo redno pelje na sprehod. Po njenem mnenju pa se glede na pozitivne učinke prisotnosti hišnih ljubljenčkov v delovnem okolju na različne vidike angažiranosti zaposlenih ves trud, vložen v zagotavljanje primernosti okolja, konec koncev izplača.

Poleg tega rezultati raziskave kažejo, da je večja razširjenost hišnim ljubljenčkom prijaznih delovnih okolji sprožila še en pozitiven stranski učinek: število ljubljenčkov, posvojenih iz zavetišč, se je povečalo, saj lahko zdaj zaposleni zanje skrbijo tudi v službenem času.

Vir: Inc.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Čedalje več dela se opravlja s pomočjo računalnika. To za zaposlene pomeni, da vse več ur na dan preživijo pred zasloni, kar lahko zelo negativno vpliva na zdravje. Kako si lahko posameznik pomaga pri tem, da bi bile posledice takega dela kar najmanjše? Preberite več >>

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

To, kar smo postali, je rezultat našega ponavljajočega ravnanja, vzorcev in navad. Že Aristotel je ugotovil, da uspeh ni stvar dejanj, ampak stvar navade. Nekaj uspešnih podjetnikov je zaupalo, katere so tiste navade, ki so njim najbolj pomagale na poti do uspeha. Preberite več >>

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Ste se kdaj spraševali, zakaj so nekateri ljudje izjemno uspešni tako v zasebnem kot v poklicnem življenju? Morda so visoko čustveno inteligentni. Če vas zanima, kaj je čustvena inteligentnost in kako jo razvijati, berite naprej. Preberite več >>

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

Naj gre za bolj ali manj poznano ime, za podjetnika se registracija znamke lahko izkaže kot ključna investicija na njegovi podjetniški poti in mu prihrani marsikatero nevšečnost. Zato je pomembno, da podjetnik še pred podajo v podjetniške vode razume, zakaj so znamke pomemben element pri rasti in razvijanju njegovega poslovanja. Preberite več >>

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje