Hišnim ljubljenčkom prijazna delovna okolja imajo pozitiven vpliv na zaposlene

V ameriški veterinarski kliniki Banefield Pet Hospital so bili ljubljenčki dobrodošli, še preden je bilo to moderno, saj zaposleni že četrt stoletja v službo lahko pripeljejo svojega psa. Pred kratkim so opravili raziskavo na to temo; njene rezultate predstavljamo v prispevku.
Hišnim ljubljenčkom prijazna delovna okolja imajo pozitiven vpliv na zaposlene

Delovna okolja, v katerih so hišni ljubljenčki dobrodošli, se lahko pohvalijo z večjo produktivnostjo in boljšo atmosfero (Vir slike: Picjumbo)

Do sedaj pozitiven vpliv delovnih okolij, kamor zaposleni lahko pripeljejo svoje hišne ljubljenčke, še ni bil dokazan. Spomladi letos pa so v omenjeni kliniki predstavili mnenja zaposlenih in kadrovikov o delovnih okoljih, kjer so hišni ljubljenčki dobrodošli. Rezultati ankete, poimenovane PAWrometer (angl. pets at work barometer), so pokazali, da hišni ljubljenčki na delovnem mestu pozitivno vplivajo na različne vidike delovnega okolja, od zaposlovanja do atmosfere, produktivnosti in zadovoljstva zaposlenih.

Predstavnica klinike Banfield Pet Hospital Tami Majer pravi, da prisotnost hišnih ljubljenčkov v pisarni podira meje. Ko namreč v pisarno pride nov hišni ljubljenček, se vsi zaposleni zberejo, da bi ga spoznali. Ko vodilni kadri v podjetju v službo pridejo s svojimi ljubljenčki, je to priložnost za zaposlene, da svoje nadrejene spoznajo tudi na bolj človeški ravni.

Prednosti hišnih ljubljenčkov v delovnem okolju

Rezultati raziskave o vplivu hišnih ljubljenčkov v delovnem okolju so presegli pričakovanja o pozitivnem vplivu živali v pisarni. Rezultati so pokazali naslednje:

  • 53 % zaposlenih v podjetjih, kjer živali niso dobrodošle, bi bolj verjetno ostalo zaposlenih v podjetju, če bi v službo lahko pripeljali svojega ljubljenčka. Trditev velja tudi za kar 63 % kadrovikov.
  • 82 % zaposlenih in 91 % kadrovikov je mnenja, da bi hišnim ljubljenčkom prijazno delovno okolje povečalo pripadnost zaposlenih podjetju.
  • Zaposleni v podjetjih, kjer so hišni ljubljenčki dobrodošli, poročajo o boljšem počutju (88 %), zmanjšani ravni stresa (86 %) in povečani produktivnosti (67 %).

Predstavnica klinike je razkrila tudi, da pozitivni vplivi niso omejeni samo na lastnike hišnih ljubljenčkov, ampak tudi na druge zaposlene. Poleg tega so živalim prijazna delovna okolja tudi bolj privlačna za potencialne nove kadre, saj so po besedah T. Majer kandidati za službo navdušeni nad pozitivnim vzdušjem, ki vlada v podjetjih, kjer so prisotni tudi hišni ljubljenčki.

Kako zagotoviti primerno delovno okolje, prijazno hišnim ljubljenčkom

Rezultati ankete so pokazali, da več kot petina zaposlenih sicer pravi, da nadrejeni ne nasprotujejo hišnim ljubljenčkom v pisarnah, vendar pa manj kot 9 % zaposlenih in 13 % kadrovikov poroča o uradni hišnim ljubljenčkom prijazni politiki v podjetjih.

Če v podjetju razmišljate o tem, da bi svoja vrata odprli tudi hišnim ljubljenčkom zaposlenih, morate zagotoviti nekatere osnovne pogoje, da bo vaš poskus uspel. Seveda morate pridobiti dovoljenje vodstva in zaposlenih, poleg tega pa v kliniki Banfield priporočajo, da zagotovite primerno, varno in privlačno okolje tako za hišne ljubljenčke kot za zaposlene.

T. Majer ob tem pove, da so lastniki ljubljenčkov seveda najbolj pristojni za odločanje o tem, katero in kakšno okolje je zanje najbolj primerno. V omenjeni veterinarski kliniki so oblikovali uradna priporočila za svoj program oblikovanja delovnih okolij, primernih za hišne ljubljenčke, ki vsebujejo določila, namenjena zagotavljanju varnosti, zdravja in dobrega počutja tako živali kot zaposlenih.

1. Cepljenje

95 % podjetij, kjer so hišni ljubljenčki dobrodošli, sprejema pse svojih zaposlenih, 46 % pa tudi mačke. V kliniki Banfield Pet Hospital od svojih zaposlenih zahtevajo potrdila o rednih cepljenjih živali, preden jih smejo pripeljati s seboj.

2. Ocena

V podjetju so zaposlili profesionalnega pasjega trenerja, ki je pregledal pse in ocenil njihov temperament. Psi, ki so zelo plašni ali po drugi strani zelo agresivni, še posebej v bližini neznancev, morda niso najbolj primerni za delovna okolja. Po evalvaciji prejmejo lastniki psov povodce različnih barv, ki jasno označujejo, kako naj se sodelavci obnašajo do njihovih psov: zeleni povodci na primer označujejo pse, ki so jim všeč stiki z ljudmi in drugimi psi, medtem ko rumeni povodci nakazujejo pse, ki so bolj zadržani in cenijo počasnejše spoznavanje z ljudmi in drugimi psi.

3. Usposabljanje zaposlenih

V kliniki so bili vsi zaposleni seznanjeni z barvami povodcev in njihovimi pomeni ter najboljšimi načini približevanja psom in druženja z njimi. Naučili so se, kako se obnašati v prisotnosti psov in kako prepoznati znake stresa, ter spoznali splošna priporočila, na primer da hišnemu ljubljenčku lahko dajo priboljšek le z dovoljenjem lastnika.

T. Majer je pripomnila tudi, da so pomembni tudi drugi preprosti pogoji, na primer da je živalim vedno na voljo sveža voda ali da jih nekdo redno pelje na sprehod. Po njenem mnenju pa se glede na pozitivne učinke prisotnosti hišnih ljubljenčkov v delovnem okolju na različne vidike angažiranosti zaposlenih ves trud, vložen v zagotavljanje primernosti okolja, konec koncev izplača.

Poleg tega rezultati raziskave kažejo, da je večja razširjenost hišnim ljubljenčkom prijaznih delovnih okolji sprožila še en pozitiven stranski učinek: število ljubljenčkov, posvojenih iz zavetišč, se je povečalo, saj lahko zdaj zaposleni zanje skrbijo tudi v službenem času.

Vir: Inc.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Dopolnilna dejavnost na kmetiji kot možnost dodatnega zaslužka

Dopolnilna dejavnost na kmetiji kot možnost dodatnega zaslužka

Dopolnilna kmetijska dejavnost predstavlja vir dodatnega zaslužka in omogoča boljšo rabo proizvodnih zmogljivosti. Kot sekundarna dejavnost prispeva k boljši izrabi pridelkov iz osnovne kmetijske in gozdarske dejavnosti. Preberite več >>

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Prva javna ponudba kriptožetonov oziroma ICO kampanja je priljubljen način za zbiranje sredstev. Žal vedno več projektov oziroma podjetij ne doseže zastavljenih ciljev. Kako lahko zagotovite, da bo vaša kampanja uspešna? Pogovarjali smo se z Vanjo Čas in dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Panorganic iz Ljutomera, že 5 let uspešno deluje. V prihodnosti si obeta nove izzive, ki so povezani tudi s širitvijo iz Prlekije v sosednje države in na vzhodno Evropo. Preberite več >>

“Naziv mladi podjetnik leta sva izkoristila za krepitev blagovne znamke”

“Naziv mladi podjetnik leta sva izkoristila za krepitev blagovne znamke”

Pivovarna Pelicon je mikropivovarna, ki deluje v Ajdovščini, osrčju Vipavske doline. Vari nefiltrirana, nepasterizirana piva polnega okusa, ki jih lahko najdemo v lokalih po celotni Sloveniji. Anita Lozar in Matej Pelicon sta naša stara znanca, ki smo ju med drugim spoznali v času Kickstarter kampanje. V letu 2017 smo jima podelili naziv mladi podjetnik leta, kar je posledica njunega dobrega dela v preteklih letih. Preberite več >>

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje