Kaj je čustvena inteligentnost in zakaj je pomembna tudi za podjetnike

Zakaj so nekateri posamezniki izjemno uspešni, drugi pa ne morejo uresničiti svojih idej? Če mislite, da je uspešnost posameznikov odvisna od njihovega inteligenčnega količnika, se motite. Uspešne ljudi od neuspešnih pogosto ločuje stopnja čustvene inteligentnosti.
Kaj je čustvena inteligentnost in zakaj je pomembna tudi za podjetnike

Čustvena inteligentnost je ključnega pomena za uspeh. (Vir slike: HubSpot)

Kaj je čustvena inteligentnost?

Čustvena inteligentnost vpliva na to, kako se obnašamo, kako reagiramo na družbene okoliščine in kako sprejemamo osebne odločitve, ki vodijo do pozitivnih rezultatov. Čustveno inteligentnost po definiciji dr. Travisa Bradberryja, avtorja knjige Emotional Intelligence 2.0 in soustanovitelja podjetja TalentSmart, sestavljajo štiri osnovne veščine, ki sodijo k dvema primarnima zmožnostma: osebnostni in družbeni.

Osnovne veščine čustvene inteligentnosti. (Vir slike: LinkedIn)

Osebnostno zmožnost sestavljajo veščine samozavedanja (angl. self-awareness) in samoupravljanja (angl. self-management), ki se osredotočajo na posameznika, ne na njegove odnose z drugimi ljudmi. Osebnostna zmožnost pomeni posameznikovo sposobnost zavedanja svojih čustev in upravljanja svojega vedenja in tendenc.

  • Samozavedanje je posameznikova sposobnost natančnega zaznavanja in zavedanja svojih čustev.
  • Samoupravljanje je posameznikova sposobnost uporabljati svoja čustva in pozitivno vplivati na lastno vedenje.

Socialno zmožnost sestavljajo veščine socialnega zavedanja (angl. social awareness) in upravljanja odnosov (angl. relationship manegement). Socialna zmožnost tako pomeni posameznikovo sposobnost razumevanja počutij, obnašanja in motivov drugih ljudi z namenom učinkovitega odzivanja in izboljšanja kvalitete medosebnih odnosov.

  • Socialno zavedanje je posameznikova sposobnost pravilnega zaznavanja čustev drugih ljudi.
  • Upravljanje odnosov je posameznikova sposobnost uporabljati zavedanje o svojih čustvih in čustvih drugih za uspešno upravljanje z interakcijami.

Čustvena inteligentnost, inteligenčni količnik (IQ) in osebnost

Čustvena inteligentnost je pomemben element posameznikovega obnašanja, ki se razlikuje od njegovega intelekta. Raziskave kažejo, da inteligenčni količnik in stopnja čustvene inteligentnosti nista povezana – tako na podlagi tega, kako pameten je nekdo, ne moremo sklepati o njegovi čustveni inteligentnosti.

Inteligentnost je posameznikova sposobnost učenja in se s časom pravzaprav ne spreminja. Čustvena inteligentnost pa prav nasprotno predstavlja sklop veščin, zmožnosti, ki jih lahko posameznik pridobi in izboljšuje. Čeprav so nekateri posamezniki že »po naravi« bolj čustveno inteligentni od drugih, lahko pridobite visoko stopnjo čustvene inteligentnosti, tudi če vam to ni bilo prirojeno.

Čustvena inteligentnost je eden od osnovnih gradnikov posameznika. (Vir slike: LinkedIn)

Osebnost je zadnji košček sestavljanke. Je tisti stabilni, stalni stil, ki definira vsakogar od nas. Osebnost je rezultat različnih preferenc, na primer nagnjenosti k ekstra- ali introvertiranosti. Tudi osebnost posameznika nam ne more nakazati njegove čustvene inteligentnosti. Tako kot inteligentnost je tudi osebnost stalna in se ne spreminja.

Inteligentnost, čustvena inteligentnost in osebnost tako opisujejo različne elemente psihologije posameznika in nam vsaka na svoj način pomagajo pri celostnem razumevanju posameznika.

Povezava med čustveno inteligentnostjo in uspehom

Ali čustvena inteligentnost vpliva na posameznikov poslovni uspeh? Na kratko: v veliki meri. Čustvena inteligentnost predstavlja učinkovit način za usmerjanje posameznikove energije v eno smer, kar lahko privede do odličnih rezultatov.

V podjetju TalentSmart, ki se ukvarja s testiranjem čustvene inteligence ter povezanimi usposabljanji in treningi, so na podlagi testiranja 34 pomembnih delovnih oziroma profesionalnih veščin ugotovili, da je čustvena inteligentnost posameznika najboljši napovedovalec njegove uspešnosti in učinkovitosti.

Čustvena inteligentnost je temelj različnih ključnih veščin in tako vpliva na večino posameznikovih dejanj in besed.

Različne veščine, povezane s čustveno inteligentnostjo. (Vir slike: LinkedIn)

Rezultati omenjene raziskave so pokazali tudi, da se lahko 90 odstotkov najboljših delavcev pohvali tudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti, medtem ko je to značilno le za 20 odstotkov najslabših delavcev. To pomeni, da je posameznik z nizko stopnjo čustvene inteligentnosti sicer lahko uspešen, vendar je verjetnost nizka.

Ljudje z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti tudi zaslužijo več denarja – letno povprečno 29 tisoč dolarjev več od tistih z nizko stopnjo čustvene inteligentnosti. Povezava med zaslužkom in čustveno inteligentnostjo je tako neposredna, da povišanje stopnje čustvene inteligentnosti za eno točko doda 1300 dolarjev k letnemu zaslužku.

Predstavljene trditve veljajo za vsa področja oziroma industrije, vse stopnje in vse svetovne regije. Strokovnjaki tako še niso našli službe oziroma delovnega mesta, v okviru katerega plača in učinkovitost nista tesno povezani s čustveno inteligentnostjo.

Čustveno inteligentnost lahko izboljšate

Dražljaji, ki vstopijo v naše možgane, najprej potujejo skozi limbični sistem, kjer se oblikujejo čustva. Šele nato vstopijo v sprednji del možganov, kjer se oblikujejo racionalni odzivi nanje. To pomeni, da na dogodke najprej odreagiramo čustveno, šele nato pa se odzove naš razum. Čustvena inteligentnost tako pomeni učinkovito komunikacijo med racionalnimi in čustvenimi centri v možganih.

Čustvena inteligentnost predstavlja ravnotežje med racionalnimi in čustvenimi deli možganov. (Vir slike: LinkedIn)

Nevrologi z izrazom plastičnost opisujejo sposobnost možganov, da se spreminjajo. Ko posameznik spoznava in vadi nove veščine čustvene inteligentnosti, se v njegovih možganih ustvarja na milijarde novih povezav med nevroni. Rast novih povezav tako spodbuja privajanje na nove navade in njihovo uporabo, medtem ko povezave, ki so se nanašale na stare navade, začnejo odmirati.

S ponavljanjem novo pridobljenih čustveno inteligentnih odzivov se v posameznikovih možganih tako ustvarjajo čvrste povezave, ki te odzive spreminjajo v navade. Tako se čez nekaj časa ta oseba na situacije in dogodke začne odzivati čustveno inteligentno, ne da bi o tem sploh razmišljala – to pa je pravzaprav bistvo privajanja na čustveno inteligentnost.

Vir: LinkedIn

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Mali junaki želijo osvojiti tudi ameriški trg

Mali junaki želijo osvojiti tudi ameriški trg

Finalisti izbora Mladi podjetnik 2016, Mali junaki, so se uspešno prebili na nemški in italijanski trg. Že v letošnjem letu nameravajo s pomočjo konkretnega finančnega vložka osvojiti tudi zahtevno tržišče v Združenih državah Amerike. Preberite več >>

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

To, kar smo postali, je rezultat našega ponavljajočega ravnanja, vzorcev in navad. Že Aristotel je ugotovil, da uspeh ni stvar dejanj, ampak stvar navade. Nekaj uspešnih podjetnikov je zaupalo, katere so tiste navade, ki so njim najbolj pomagale na poti do uspeha. Preberite več >>

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Dopolnilna dejavnost na kmetiji kot možnost dodatnega zaslužka

Dopolnilna dejavnost na kmetiji kot možnost dodatnega zaslužka

Dopolnilna kmetijska dejavnost predstavlja vir dodatnega zaslužka in omogoča boljšo rabo proizvodnih zmogljivosti. Kot sekundarna dejavnost prispeva k boljši izrabi pridelkov iz osnovne kmetijske in gozdarske dejavnosti. Preberite več >>

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Prva javna ponudba kriptožetonov oziroma ICO kampanja je priljubljen način za zbiranje sredstev. Žal vedno več projektov oziroma podjetij ne doseže zastavljenih ciljev. Kako lahko zagotovite, da bo vaša kampanja uspešna? Pogovarjali smo se z Vanjo Čas in dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Panorganic iz Ljutomera, že 5 let uspešno deluje. V prihodnosti si obeta nove izzive, ki so povezani tudi s širitvijo iz Prlekije v sosednje države in na vzhodno Evropo. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje