Kakšni izzivi čakajo podjetnike, ki se odločijo za množično financiranje?

Množično financiranje si utira pot med najbolj priljubljene vire financiranja mladih podjetij. Za to skrbi že več kot 1250 spletnih platform za množično financiranje na svetu in nič neobičajnega več ni, da se mlado podjetje odloči svojo poslovno idejo preveriti na ta način.
Kakšni izzivi čakajo podjetnike, ki se odločijo za množično financiranje?

“V nasprotju s klasičnim investitorstvom so podporniki projektov množičnega financiranja v veliki večini zgolj navdušenci nad produktom in se na finance podjetij ne spoznajo tako dobro,” ugotavlja Martin Zwilling (Vir slike: cannafundr.com).

Večina Slovencev se odloči za platformi Kickstarter ali Indiegogo (lani je bilo tu zagnanih več kot 100 kampanj!), pri tem pa ne pridobijo zgolj možnosti za pridobivanje denarnih sredstev, temveč še precej več: dobijo priložnost spoznavanja tržišča in to še preden v razvoj projekta vložijo večje vsote denarja, obenem pa se naučijo ogromno novega tudi o samem poslu, predvsem z vidika marketinga in prodaje.

Navkljub mnogim prednostim pa množično financiranje prinaša tudi nekaj izzivov. Martin Zwilling, priznan angelski investitor, je v Entrepreneurju predstavil nekaj takšnih, ki lahko precej zamajejo poslovanje mladega podjetja, zraven pa dodal tudi nasvete, kako se naj podjetje ob takšnih izzivih tudi odzove.

Izziv št. 1: Stroški kampanje lahko precej presežejo prihodke

V nasprotju s klasičnim investitorstvom so podporniki projektov množičnega financiranja v veliki večini zgolj navdušenci nad produktom in se na finance podjetij ne spoznajo tako dobro,” ugotavlja Zwilling in dodaja, da se je “nemalokrat že zgodilo, da je projekt na Kickstarterju ali Indiegogu sicer uspel, nato pa klavrno propadel, ko bi moral pričeti s poslovanjem.” 

V večini primerov so k temu botrovale prav napačne ocene pri nastalih stroških. Vi kot avtor projekta (oziroma vaša ekipa) ste tisti, ki ste zadolženi za primerno vodenje financ in finančne projekcije, in povsem verjetno je, da vas na morebitno prenizko zastavljeno ceno produkta ne bo opozoril nihče. Ne podajajte se v kampanjo množičnega financiranja nepripravljeni: naredite natančno analizo stroškov že na samem začetku. 

Izziv št. 2: Previsoko zastavljen cilj lahko uniči kredibilnost mladega podjetja

Vsak dober investitor bo znal dobro oceniti sredstva, namenjena za marketing, nakup potrebne opreme ter zaposlitev nove delovne sile v mladem podjetju,” je prepričan Zwilling. To pa je prednost, ki je večina mladih podjetnikov nima, zato težko ocenijo, koliko denarnih sredstev morajo sploh zbrati, da bo projekt lahko uspešen. Če si zastavijo prenizek cilj, jih lahko pokopljejo stroški, če pa je zastavljeni cilj previsok, se lahko težave pojavijo pozneje, ko se podjetje poteguje za sredstva klasičnih investitorjev.

Zwilling zato svetuje, da se o primernem znesku še pred začetkom zbiranja sredstev na Kickstarterju ali Indiegogu posvetujejo s svetovalci ali potencialnimi investitorji v prihodnosti. 

Izziv št. 3: Množica investitorjev lahko preseneti ekipo

Podjetniki, ki so že prejeli denarna sredstva večih različnih investitorjev, dobro vedo, kako težko je usklajevati želje vseh. “Z množičnim financiranjem lahko te številke presegajo sto, celo tisoč investitorjev,” opozarja Zwilling.

Da bi lahko v primernem času zadostili vsem njihovim željam ter jih informirali o vseh podrobnostih projekta, boste morali za sabo imeti profesionalno ekipo, ki ji zaupate. 

Izziv št. 4: Izdelave poslovnega načrta se ne sme preskočiti

Med podjetniki je zasidran mit, da ima poslovni načrt predvsem en namen: zadostiti željam klasičnih investitorjev. Ker pa podporniki na platformah za množično financiranje to niso, se podjetniki dostikrat odločijo, da ta korak preskočijo. 

Toda poslovni načrt je še precej več kot dokument za investitorje. “Vrednost natančnega načrta o poslovanju je izjemna,” je prepričan Zwilling, in dodaja, da se naj neizkušeni podjetniki “pri izdelavi poslovnega načrta posvetujejo s strokovnjaki“.

Izziv št. 5: Upoštevanje želja napačnih podpornikov lahko škoduje podjetju

Tekom kampanje svoje mnenje o samem projektu delijo številni podporniki. “Ti ljudje pa lahko precej zavedejo podjetnike s svojimi mnenji,” svari Zwilling.

Namesto da skušate zadovoljiti željo enega podpornika, raje razmišljajte širše: osredotočite se na masovni trg in skušajte realno določiti, kako bi ugodili čim večji množici. Tako bo poslovna priložnost precej bolj izkoriščena. 

Izziv št. 6: Posebno pozornost je treba nameniti skrbi za intelektualno lastnino 

Platforme množičnega financiranja sicer poskrbijo za pomemben vidik poslovanja (financiranje), a skrbi za intelektualno lastnino ne dajejo večjega poudarka. Prav zato veliko podjetnikov spregleda pomembnost tega področja.

Kampanja množičnega financiranja lahko s strani neznanih podpornikov povzroči precej povpraševanja o podrobnostih izvedbe vašega projekta, a nujno je, da bistvene informacije zadržite zase,” opominja Zwilling. Nikoli ne veste, ali se med njimi namreč skriva tudi kakšen predstavnik konkurenčnega podjetja, ki bo informacije izkoristil v svoj prid. 

Izziv št. 7: Sama kampanja množičnega financiranja nikakor ni brezplačna

“Le najbolj naivni podjetniki verjamejo, da je množično financiranje brezplačno,” opomni Zwilling. V povprečju si platforme za svoje storitve vzamejo okoli 5 odstotkov zbranega zneska. Tu so še provizije bank ter davki, ki jih je treba odšteti na koncu, pa tudi stroški priprave kampanje. Vse to je treba upoštevati v času priprav, v nasprotnem primeru se lahko podjetje znajde v precejšnjih težavah. 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Imaš poslovno idejo, ki bazira na tehnologiji blockchain? Te zanima, kako pripraviti odlično ICO kampanjo? Pripravljamo brezplačen mentorski program ICOrelator, ki bo s predavanji in individualnimi mentorstvi pomagal pri začetnih ovirah ICO kampanje. Prijava je brezplačna in nezavezujoča, zato beri dalje! Preberite več >>


Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Na Kickstarterju te dni sredstva zbira nov slovenski projekt: Jo, majhen odpirač za steklenice, ki je izdelan iz titana. Zaradi svoje majhnosti ga je možno spraviti kar v žep, hkrati pa ga odlikuje tudi enostavna uporaba. Preberite več >>

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

V sredo dopoldne je v kavarni Sputnik potekalo predavanje: “Kaj še ostane Kickstarterju?”, ki je privabilo več kot 30 obiskovalcev. Ti so z zanimanjem prisluhnili strokovnjakoma s področja spletnih platform za množično financiranje Žigi Bercetu in Anžetu Miklavcu. Preberite več >>

Množično financiranje in Slovenci

Množično financiranje in Slovenci

Zbiranje denarnih sredstev preko množičnega financiranja (ang. crowdfunding) je med slovenskimi podjetniškimi ekipami izjemno priljubljeno. Tekom zadnjih nekaj let smo tako našteli že več sto slovensko obarvanih projektov, ki so skupno zbrali že skoraj 10 milijonov dolarjev! Preberite več >>

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Na platformi Indiegogo se predstavlja nov slovenski projekt: elegantne ure blagovne znamke Mossepic, ki se lahko pohvalijo s kar petimi zamenljivimi paščki. Preberite več >>

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovenska blagovna znamka OliLight na Kickstarterju predstavlja večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas. Zbrati želijo 140.000 dolarjev, kampanja pa traja do 26. februarja. Preberite več >>

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Na platformi Kickstarter se predstavlja nov slovenski projekt: ure podjetja Vamatic Watches. Podprete jih lahko do 18. januarja 2018. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Kickstarter predstavlja Drip

Kickstarter predstavlja Drip

Platforma za množično financiranje Kickstarter je pred kratkim predstavila novo storitev oziroma nadgradnjo svoje platforme. Drip je namenjen predvsem umetnikom. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje