Kakšni izzivi čakajo podjetnike, ki se odločijo za množično financiranje?

Množično financiranje si utira pot med najbolj priljubljene vire financiranja mladih podjetij. Za to skrbi že več kot 1250 spletnih platform za množično financiranje na svetu in nič neobičajnega več ni, da se mlado podjetje odloči svojo poslovno idejo preveriti na ta način.
Kakšni izzivi čakajo podjetnike, ki se odločijo za množično financiranje?

“V nasprotju s klasičnim investitorstvom so podporniki projektov množičnega financiranja v veliki večini zgolj navdušenci nad produktom in se na finance podjetij ne spoznajo tako dobro,” ugotavlja Martin Zwilling (Vir slike: cannafundr.com).

Večina Slovencev se odloči za platformi Kickstarter ali Indiegogo (lani je bilo tu zagnanih več kot 100 kampanj!), pri tem pa ne pridobijo zgolj možnosti za pridobivanje denarnih sredstev, temveč še precej več: dobijo priložnost spoznavanja tržišča in to še preden v razvoj projekta vložijo večje vsote denarja, obenem pa se naučijo ogromno novega tudi o samem poslu, predvsem z vidika marketinga in prodaje.

Navkljub mnogim prednostim pa množično financiranje prinaša tudi nekaj izzivov. Martin Zwilling, priznan angelski investitor, je v Entrepreneurju predstavil nekaj takšnih, ki lahko precej zamajejo poslovanje mladega podjetja, zraven pa dodal tudi nasvete, kako se naj podjetje ob takšnih izzivih tudi odzove.

Izziv št. 1: Stroški kampanje lahko precej presežejo prihodke

V nasprotju s klasičnim investitorstvom so podporniki projektov množičnega financiranja v veliki večini zgolj navdušenci nad produktom in se na finance podjetij ne spoznajo tako dobro,” ugotavlja Zwilling in dodaja, da se je “nemalokrat že zgodilo, da je projekt na Kickstarterju ali Indiegogu sicer uspel, nato pa klavrno propadel, ko bi moral pričeti s poslovanjem.” 

V večini primerov so k temu botrovale prav napačne ocene pri nastalih stroških. Vi kot avtor projekta (oziroma vaša ekipa) ste tisti, ki ste zadolženi za primerno vodenje financ in finančne projekcije, in povsem verjetno je, da vas na morebitno prenizko zastavljeno ceno produkta ne bo opozoril nihče. Ne podajajte se v kampanjo množičnega financiranja nepripravljeni: naredite natančno analizo stroškov že na samem začetku. 

Izziv št. 2: Previsoko zastavljen cilj lahko uniči kredibilnost mladega podjetja

Vsak dober investitor bo znal dobro oceniti sredstva, namenjena za marketing, nakup potrebne opreme ter zaposlitev nove delovne sile v mladem podjetju,” je prepričan Zwilling. To pa je prednost, ki je večina mladih podjetnikov nima, zato težko ocenijo, koliko denarnih sredstev morajo sploh zbrati, da bo projekt lahko uspešen. Če si zastavijo prenizek cilj, jih lahko pokopljejo stroški, če pa je zastavljeni cilj previsok, se lahko težave pojavijo pozneje, ko se podjetje poteguje za sredstva klasičnih investitorjev.

Zwilling zato svetuje, da se o primernem znesku še pred začetkom zbiranja sredstev na Kickstarterju ali Indiegogu posvetujejo s svetovalci ali potencialnimi investitorji v prihodnosti. 

Izziv št. 3: Množica investitorjev lahko preseneti ekipo

Podjetniki, ki so že prejeli denarna sredstva večih različnih investitorjev, dobro vedo, kako težko je usklajevati želje vseh. “Z množičnim financiranjem lahko te številke presegajo sto, celo tisoč investitorjev,” opozarja Zwilling.

Da bi lahko v primernem času zadostili vsem njihovim željam ter jih informirali o vseh podrobnostih projekta, boste morali za sabo imeti profesionalno ekipo, ki ji zaupate. 

Izziv št. 4: Izdelave poslovnega načrta se ne sme preskočiti

Med podjetniki je zasidran mit, da ima poslovni načrt predvsem en namen: zadostiti željam klasičnih investitorjev. Ker pa podporniki na platformah za množično financiranje to niso, se podjetniki dostikrat odločijo, da ta korak preskočijo. 

Toda poslovni načrt je še precej več kot dokument za investitorje. “Vrednost natančnega načrta o poslovanju je izjemna,” je prepričan Zwilling, in dodaja, da se naj neizkušeni podjetniki “pri izdelavi poslovnega načrta posvetujejo s strokovnjaki“.

Izziv št. 5: Upoštevanje želja napačnih podpornikov lahko škoduje podjetju

Tekom kampanje svoje mnenje o samem projektu delijo številni podporniki. “Ti ljudje pa lahko precej zavedejo podjetnike s svojimi mnenji,” svari Zwilling.

Namesto da skušate zadovoljiti željo enega podpornika, raje razmišljajte širše: osredotočite se na masovni trg in skušajte realno določiti, kako bi ugodili čim večji množici. Tako bo poslovna priložnost precej bolj izkoriščena. 

Izziv št. 6: Posebno pozornost je treba nameniti skrbi za intelektualno lastnino 

Platforme množičnega financiranja sicer poskrbijo za pomemben vidik poslovanja (financiranje), a skrbi za intelektualno lastnino ne dajejo večjega poudarka. Prav zato veliko podjetnikov spregleda pomembnost tega področja.

Kampanja množičnega financiranja lahko s strani neznanih podpornikov povzroči precej povpraševanja o podrobnostih izvedbe vašega projekta, a nujno je, da bistvene informacije zadržite zase,” opominja Zwilling. Nikoli ne veste, ali se med njimi namreč skriva tudi kakšen predstavnik konkurenčnega podjetja, ki bo informacije izkoristil v svoj prid. 

Izziv št. 7: Sama kampanja množičnega financiranja nikakor ni brezplačna

“Le najbolj naivni podjetniki verjamejo, da je množično financiranje brezplačno,” opomni Zwilling. V povprečju si platforme za svoje storitve vzamejo okoli 5 odstotkov zbranega zneska. Tu so še provizije bank ter davki, ki jih je treba odšteti na koncu, pa tudi stroški priprave kampanje. Vse to je treba upoštevati v času priprav, v nasprotnem primeru se lahko podjetje znajde v precejšnjih težavah. 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Slovensko zagonsko podjetje Viberate s svojo platformo za povezovanje glasbenikov in organizatorjev koncertov začenja prvo javno ponudbo kovancev. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Na Kickstarterju se bo v kratkem zaključilo zbiranje sredstev za slovenski projekt Wibe, inovativen nosljiv športni pripomoček za krepitev mišic celotnega telesa. Projekt lahko podprete še do 26. julija. Preberite več >>

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja. Preberite več >>

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kickstarter kampanja za posodo za pripravo sira Kefirko je uspešno zaključena! Podjetje Borgla je v drugi tovrstni kampanji na platformi za množično financiranje podprlo skoraj tri tisoč posameznikov. Če želite naročiti posodo, lahko prednaročilo opravite prek platforme Indiegogo. Preberite več >>

Taronska skrivnost na Adrifundu

Taronska skrivnost na Adrifundu

Na Adrifundu se predstavlja nov slovenski projekt: avtorica Maja Mlakar zbira sredstva za izdajo svojega mladinskega romana z naslovom Taronska skrivnost. V le nekaj dneh je dosegla že več kot polovico zastavljenega cilja, podprete pa jo lahko še do konca julija. Preberite več >>

Pridružite se rastlinski revoluciji!

Pridružite se rastlinski revoluciji!

Slovensko podjetje Avokado je razvilo osem različnih okusov tofuja, ki ga tržijo pod blagovno znamko I Like Tofu. Blagovna znamka je že prisotna v 100 trgovinah v Sloveniji in Italiji, zdaj pa je ekipa vzpostavila kampanjo za množično investiranje na platformi Conda. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje