Kolumna: Ponovno v Silicijevi dolini

Ko smo pred tremi leti in pol pričenjali ustvarjati Hekovnik, je vsako omembo Silicijeve doline spremljala znanstveno-fantastična pokrajina, torej nepredstavljiva in nekje zelo daleč. S petimi ekipami smo se v Silicijevo dolino prvič odpravili leta 2010.
Kolumna: Ponovno v Silicijevi dolini

Kolumna: Ponovno v Silicijevi dolini (Vir slike: sxc.hu)

Oboroženi smo bili z geekovskim ekvivalentom skafandrov in merilnih naprav. Od odpravnikov so nekatera podjetja do danes pridobila že milijone (Visionect), druga so še vedno v ZDA (takrat Flowr, sedaj Zeppelin), nekateri pa še vedno iščejo pravo zgodbo ali celo pišejo knjige (Swizec Teller).

Vrnitev v Silicijevo dolino spremlja občutek časovnega potovanja v pokvarjenem časovnem stroju. Medtem ko je Evropa uradno še vedno v recesiji, se je Silicijeva dolina otresla krize in je 5 korakov naprej. Podjetja uspevajo bolj kot kadar koli prej. Danes sicer postopajo malo bolj previdno, a iznajdljivost, dobre ideje in trdo delo so vedno nagrajeni. Pojavljajo se tržne niše, ki omogočajo novim podjetjem zgodbe o uspehu, ki so tu del vsakdana.

V dolini sem sedaj že mesec dni. Tokrat se ne selim od hotelov do motelov kot kak junak iz romana Philipa K. Dicka, ampak živim v startup hiši, ki smo jo (poleg Hekovnika še Vox.io kot pobudnik, Zemanta, 3fs in hrvaški Shout.em) z navdušenjem zagnali pred približno pol leta. Vzdušje v hiši je zelo pozitivno, prepletamo se podjetniki, študenti, razvijalci, investitorji … Postopoma uvajamo tudi redne dogodke, ki povezujejo evropske startupe z lokalnimi prebivalci (največkrat odseljenci iz Slovenije, Hrvaške, Srbije in ostalih sosednjih držav, ki delajo po znanih startupih, kot so Google, Apple, Twitter …) in z investitorji ter s partnerji iz doline.

Sam se v teh dneh borim za nadaljnje življenje startup hiše. Iščemo novo lokacijo, ki bo še bolj ustrezala temu, kar potrebujejo podjetniki in študenti, ki pridejo v dolino, na drugi strani pa pridobivamo partnerje, ki bodo hišo podprli in tako omogočili njen nadaljnji obstoj. V veselje mi je, da lahko naznanim, da je partnerstvo v hiši med drugim potrdil tudi bolgarski pospeševalnik, kar bo omogočilo mešanje še bolj raznolikih kultur in idej iz celotne t. i. Nove Evrope.

Preberite si tudi ostale MP kolumne.

Da pa ekipe in podjetniki ne bodo kar brez skafandrov in potrebnega predznanja vstopali v dolino silicija, v Hekovniku že petič zapored pripravljamo program BoundBreaker, ki izobrazi in pripravi startup podjetja na kar se da učinkovit in uspešen obisk Silicijeve doline. Prijave so že odprte, mi bomo pa poskrbeli, da bo startup hiša še boljša baza, kot je to zdaj, več kot pripravljena na BoundBreakerjevce, ki bodo vanjo stopili maja.

Avtor kolumne je Tomaž Frelih iz Zavoda Hekovnik.

————————————————————————————————————————-

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Preberite več >>

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Preberite več >>

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Preberite več >>

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Na svetovnem trgu založništva trenutno vlada poplava managerskih knjig, priročnikov in receptov, kako uspeti osebno in poslovno. A le peščica se jih uspe prebiti v ospredje in uveljaviti v poslovni praksi. K sreči se tudi okolje in tehnologija hitro spreminjajo, z njimi pa tudi vedenje potrošnikov. Preberite več >>

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

Veliko podjetnikov meni, da sta PR in marketing isti zadevi, a to ne drži. Marketing je enostavnejši od PR, pri katerem je potrebno ogromno znanja, komunikacijskih veščin in mreženja. Preberite si osem nasvetov, s katerim si boste pripravili soliden PR načrt. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GPDR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GPDR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje