Napravite močan prvi vtis

Avtor — 09.05.2016
Le nekaj sekund je potrebnih, da si potencialni poslovni partner, investitor ali potrošnik ustvari mnenje o podjetniku in njegovemu podjetju. Na to, ali bo v prihodnosti prišlo do poslovnega sodelovanja, vpliva več različnih dejavnikov: oblačila, telesna drža in celo stisk rok.
Napravite močan prvi vtis

Napravite močan prvi vtis (Vir slike: Pixabay.com)

Prvi vtis je zelo pomemben – nekatere študije pravijo, da večina ljudi odločitev o tem, ali jim je produkt oz. storitev všeč, sprejme v prvih treh sekundah, spet druge pravijo, da je za to potrebnih okoli trideset sekund oziroma največ dve minuti. Kakorkoli že – časa je malo in praviloma imate le eno priložnost, da napravite dober prvi vtis. Pri tem morate poskrbeti predvsem za naslednje: 

Biti morate urejeni

Zelo pomembno je, da vaš sogovornik dobi občutek, da dobro skrbite zase in za svoje telo. Poskrbite za urejene in čiste nohte, urejeno pričesko ter tudi za pravilno izbrana ličila. V nasprotnem bodo ljudje pomislili: če ne zmore poskrbeti niti za svoje telo, kako bo poskrbel za dobro storitev ali kvaliteten produkt? Posel bo v tem primeru zagotovo izgubljen.

Nositi morate primerna oblačila

Ta morajo biti primerna panogi, v kateri poslujete, in trenutni situaciji, v kateri se znajdete. Vas čaka predstavitev pred množico gledalcev? Poskrbite, da se vaša oblačila ne bodo zlila z ozadjem. V tem primeru boste namreč morali nekoliko izstopati. Ste tik pred službenim intervjujem? Raziskave pravijo, da sta v tem primeru modra in črna najprimernejši barvi oblačil, medtem ko je oranžna absolutno odsvetovana. Vsakodnevnemu poslovnemu videzu seveda lahko dodate tudi osebni pridih: želite dati videz odločne, močne osebe? V tem primeru izberite temnejše barve.  

Ne smete pretiravati z nakitom

V kolikor niste operna pevka ali plesalka v nočnem klubu, naj nakit na vašem vratu ali rokah nikakor ne izstopa,” svetuje izkušena karierna svetovalka Jean Baur, ki je svoje ostale nasvete o primernem videzu ob razgovorih za delo in poslovnih sestankih strnila tudi v svoji knjižni uspešnici The Essential Job Interview Handbook. Kot pravi, se bo v tem primeru sogovornik namreč lahko osredotočil zgolj na vaš nakit. 

Vzravnajte hrbtenico

Dobra, vzravnana drža je znak samozavestnega in osredotočenega človeka. Naučite se sedeti vzravnano, z obema nogama na tleh. Ramena potisnite nazaj. Na ta način ne boste zgolj vzdrževali zdravega telesa ob dolgotrajnem sedenju, temveč tudi okolici dali vtis, da vas je vredno poslušati. 

Uporabljajte primerne kretnje rok

Nič ni narobe, če si pri govoru pomagate s kretnjami rok. Prav nasprotno: na ta način boste svoj govor nekoliko oživeli. A pomembno je, da kretnje rok spremljajo tudi vaše besede.

Bodite nasmejani

Ne bodite namrščeni, saj boste sogovorcu ali sogovorcem tako dali vtis, da ste nesproščeni ali celo da nekaj skrivate. Naučite se sogovorca pogledati v oči in se ob tem tudi iskreno nasmejati. 

Odločno stisnite roko

Verjetno ni nič bolj odbijajočega kot mlahav stisk roke ob prvem srečanju. Stisk rok naj bo vedno odločen, pospremi pa naj ga pogled v sogovorčeve oči ter iskren nasmeh. 

Vir: Business Insider

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Načini vplačil v in izplačil iz d.o.o.

Načini vplačil v in izplačil iz d.o.o.

Družbeniki družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) se pogosto soočajo z dvema nasprotujočima si, a povezanima problemoma: kako hipno povečati premoženje družbe in kako dobiti finančna sredstva iz družbe na svoj osebni tekoči račun. Kako ravnati v teh primerih? Preberite več >>

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

Načini zaprtja d.o.o.

Načini zaprtja d.o.o.

Obstaja omejeno število načinov, na katere je možno zapreti d.o.o., in sicer redna ali prisilna likvidacija, prenehanje po skrajšanem postopku, izbris in stečaj. V prispevku so omenjeni postopki predstavljeni s postopkovno-formalnega in stroškovnega vidika. Preberite več >>

Prenos s.p. na družinskega člana

Prenos s.p. na družinskega člana

V poslovni praksi je veliko primerov, ko samostojni podjetniki iz najrazličnejših razlogov prenehajo opravljati svojo dejavnost (med najpogostejšimi je upokojitev) in želijo, da njihovo dejavnost nadaljuje neka druga oseba (njihovi otroci, zakonec, brat, vnuk ali kakšna druga oseba). Preberite več >>

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Nazivi delovnih mest

Nazivi delovnih mest

Večje kot je podjetje, več dela proizvaja in tako potrebuje tudi več zaposlenih, ki jih je zaradi boljše preglednosti, razlik v njihovih sposobnostih in izobrazbi ter drugih dejavnikov, potrebno organizirati v oddelke. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku bo predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem. V tem času je potrebno obvestiti AJPES in zainteresirano javnost. Prijavo za izbris pa se vloži 3 dni pred dejanskim zaprtjem. Preberite več >>

Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Če je vaše podjetje imetnik spletne strani ali spletne trgovine, ki ponuja izdelke fizičnim osebam za privatno uporabo, potem morate imeti na njej objavljene vse zakonsko zahtevane podatke. Kateri so ti podatki, pa si preberite v nadaljevanju. Preberite več >>

Najpogostejše napake startupov

Najpogostejše napake startupov

Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje