Paul Graham svetuje mladim podjetnikom

Za Paula Grahama, podjetnika in tveganega kapitalista, ste verjetno že slišali. Pohvali se lahko z zavidljivimi projekti, kot so na primer podjetniški pospeševalnik Y Combinator ter startupa Lisp in Viaweb (slednji je kasneje postal Yahoo! Store).
Paul Graham svetuje mladim podjetnikom

Paul Graham (Vir slike: robsobers.com)

Za vse mlade podjetnike in tiste, ki boste to še postali, je Paul Graham pripravil 13 odličnih nasvetov. Preberite si jih v nadaljevanju.

1. Izberite si primernega soustanovitelja: Podobno kot je izbira pravilne lokacije bistvena za nepremičnino, je izbira primernega soustanovitelja bistvena za podjetje. Vse preostalo – celo poslovna ideja – se lahko kasneje še dodobra spremeni in prilagodi, a ekipa soustanoviteljev bo ostala enaka. Ko gradite ekipo, zato dobro premislite, ali se z izbranim bodočim sodelavcem resnično dobro ujamete.    

2. Začnite čimprej: Predvsem zato, ker se vaše delo do takrat, dokler niste resnično vstopili na tržišče, v resnici sploh še ni dobro pričelo. Ko boste lansirali svoj produkt oziroma storitev, boste hitro ugotovili, kakšen je odziv tržišča. In če bo potrebno, boste tedaj napravili tudi morebitne popravke in izboljšave.

3. Pustite ideji, da se razvije: Nič slabega ni, če svojo poslovno idejo sčasoma povsem spremenite in dodelate. Pomembno je le, da ne zadržujete procesa razvoja ideje, temveč ji pustite, da raste, se razvija in se prilagodi zahtevam tržišča.

4. Spoznajte svoje uporabnike: Veliko sprašujte, saj boste le tako pridobili iskreno mnenje od svojih strank. Spoznali boste, kaj je tisto, kar vašemu produktu ali storitvi manjka, ter tako pridobili možnost, da to popravite. Poleg tega pa ljudje radi vidijo, da se njihovo mnenje upošteva, zato vas bodo nagradili s svojo zvestobo in širjenjem dobre besede o vas in vaši blagovni znamki. 

5. Raje navdušite malo ljudi kot nikogar: Vsak podjetnik sanja o tem, da bi s svojim delom navdušil množice. Toda vsaj na začetku je treba ciljati predvsem na to, da produkt oziroma storitev resnično navduši vsakega novega uporabnika. Na začetku je bolje popolnoma zadovoljiti želje in potrebe peščice, kot pa ponuditi povprečen produkt, ki bo sicer nekoliko zadovoljil večje število ljudi, a ne bo navdušil nikogar.

6. Dobro poskrbite za svoje stranke: V začetnih fazah je nujno, da strankam ponudite dobro uporabniško izkušnjo in odličen odnos z vaše strani. Večina podjetij namreč z njimi ne ravna tako, kot bi si zaslužile, zato bo marsikatera stranka cenila vaše dobro opravljene storitve ter predvsem dober način komunikacije z njimi.

7. Izmerite vse, kar se izmeriti da: Obstaja velika verjetnost, da boste tisto, kar merite, (sčasoma) tudi izboljšali. Presenečeni boste, koliko motivacije boste dobili, ko se bodo številke prvič pomaknile v vaš prid; pa tudi tedaj, ko bodo šle v nasprotno smer. 

8. Ne zapravljajte po nepotrebnem: Zelo verjetno je, da bo vaše mlado podjetje propadlo, če boste denar trošili brez primernega načrta. Ugotovite, kaj resnično potrebujete, in nato v to investirajte. 

9. Čimprej poskrbite za svojo plačo: Če startup že v začetnih mesecih delovanja zasluži dovolj denarja, da si lahko soustanovitelji izplačajo zasluženo plačo, to predstavlja odlično gonilno silo za prihodnost. Potrudite se, da se bo vedno našel denar tudi za vašo plačo.

10. Izločite vse distrakcije: Te pogosto predstavljajo najhujšo težavo podjetnikom. V kolikor vam redna zaposlitev, obstranske dejavnosti in podobno jemljejo preveč časa, se boste morali odločiti, kaj je za vas najbolj pomembno.

11. Ostanite moralno močni: Pogost vzrok za propad startupov se skriva v tem, da podjetniški ekipi zmanjka morale. Vodenje mladega podjetja je namreč izjemno naporno, zato mora podjetnik obdržati visoko stopnjo morale in k tem spodbujati tudi ostale člane ekipe. 

12. Ne odnehajte: Presenečeni boste, ko boste videli, kako daleč ste prišli zgolj zato, ker niste odnehali. 

13. Zavedajte se, da dogovori propadajo: Že po prvih nekaj dogovorih, ki bodo propadli, boste ugotovili, da ni dobro polagati prevelikih upov v dogovore, ki še niso zaključeni. Dostikrat se namreč zgodi, da pogajanja in dogovarjanja potekajo več mesecev, nato pa kljub temu niso uspešna. Ne dovolite, da vam to uniči moralo. Namesto da izgubljate čas s čakanjem, se raje osredotočite na prihodnost.

Vir: PaulGraham.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Obisk inšpektorja v spletni trgovini

Obisk inšpektorja v spletni trgovini

Izvajanje nadzora nad spletnimi trgovinami opravlja med drugimi tudi Tržni inšpektorat RS. V nadaljevanju članek opisuje, katere stvari mora imeti spletna trgovina urejene, da ni deležna globe s strani tržnega inšpektorja. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Če prvič zaposlite za nedoločen čas mlade do 26. leta starosti ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko za prvi dve leti njihove zaposlitve uveljavljate delno vračilo plačanih prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Delo na črno: Kakšne globe grozijo kršiteljem?

Delo na črno: Kakšne globe grozijo kršiteljem?

Delo na črno predstavlja problem, ki ga zakonodajalec in pristojni organi neuspešno poskušajo zajeziti že leta. Pri tem računajo, da bodo potencialne kršitelje od prekrškov odvračale tudi vrtoglavo visoke globe. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje