Prva platforma za množično investiranje pričela z delovanjem v Sloveniji

Svoje delovanje je na novinarski konferenci najavila Conda, prva slovenska platforma za množično investiranje. Čeprav je Conda v Sloveniji pionir na področju množičnega investiranja, gre za uveljavljeno vseevropsko platformo, ki na tujih trgih dosega številne vidne uspehe.
Darko Jurić

Z Darkom Jurićem (desno) iz NLB smo se pogovarjali o načinih podpore, ki jih banka nudi mladim podjetnikom.

»Conda je platforma, na kateri se srečata ponudba in povpraševanje projektov ter investitorjev. Na platformi se predstavijo projekti, ki iščejo investicije. Na drugi strani pa se na platformo registrirajo investitorji, ki iščejo tovrstne projekte,« je novo platformo uvodoma predstavil Rok Starič iz Conde Slovenija.

Prihodnost so uresničene sanje inovativnih podjetnikov

»Trdno verjamemo, da prihodnost leži v rokah inovativnih podjetnikov. Zato je naša prednostna naloga, da jih na njihovi poti podpremo in jim pomagamo hitreje priti do sredstev. Podatki raziskave Doing business 2016 kažejo, da je Slovenija na 16. mestu, kako hitro je mogoče ustanoviti podjetje, in na 128. mestu, kako hitro lahko podjetja pridejo do kapitala. To želimo spremeniti in povezati investitorje, ki želijo oplemenititi svoje investicije, ter projekte, ki potrebujejo sveže financiranje. Gre za zanimivo in sodobno obliko financiranja inovativnih poslovnih idej podjetij, s čimer nenehno ustvarjamo nove investicijske priložnosti,« je Starič na novinarski konferenci povzel poslanstvo Conde.

Imaš 100 evrov? Postani mikro poslovni angel!

Do zdaj so bili investitorji predvsem premožni posamezniki, poslovneži, angelski investitorji, ki so predstavljali peščico 10 odstotkov ljudi. S Condo nastajajo mikro poslovni angeli, kar lahko postane vsak od nas. Tako se povečuje nabor potencialnih investitorjev in zmanjšuje višina posamezne investicije. Investicije se tako gibljejo od 100 do 5.000 evrov. Investitor prejme vsakoletne 4,5-odstotne obresti, po zaključku pogodbenega razmerja pa vračilo investicije in bonus od uspešne rasti podjetja. S tem pa se oblikujejo novi mlajši vlagatelji, ki jih ne zanima le dobiček, temveč tudi kakovost, uporabniška izkušnja, blagovna znamka podjetja in družbena odgovornost.

Starič je predstavil tudi prva projekta, ki se bosta v teh dneh predstavila na platformi. Gre za 2 inovativni slovenski podjetji z zanimivimi stortivami oziroma izdelki. Prvo je Borza terjatev, ki je spletna platforma za trgovanje s terjatvami. Imajo že prek 125 registriranih podjetij in so letos naredili že prek 3 milijone prometa s terjatvami. Drugo podjetje pa je Sweet speed iz Koroške, ki izdeluje vrhunske čokoladne praline s skrivnostno formulo za poživitev in dvig energije.

Skrben poslovni model, ki prinaša 85-odstotno uspešnost

Podjetje, zainteresirano za pridobitev investicije, predloži projekt, ki ga Condini strokovnjaki prej skrbno preučijo, da ugotovijo njegovo pravno in finančno stabilnost, poslovno in marketinško strategijo ter kompetentnost vodstva podjetja. To je konkurenčna prednost platforme, ki ji omogoča doseganje 85-odstotne uspešnosti predstavljenih projektov.

»Conda je lokalno podjetje z domačo ekipo, ki pozna slovensko poslovno skupnost. Ker sama platforma izvira iz sosednje Avstrije in tam že uspešno obratuje, smo prenesli zanje in dobre prakse iz tamkajšnjega okolja v lokalno okolje Slovenije,« je še dejal Starič.

Startup life – ‘inkubator ‘ za nastanek Conde

Ustanovitelja Paul Pöltner in Daniel Horak sta se spoznala na dogodku Startup life, ki sta se ga udeležila, ker sta se oba takrat že ukvarjala s start-upi. »Oba sva bila vpeta v finančno tehnološko start-up okolje in imela izkušnje s prodajo in financami. Tako je nekega dne padla ideja o platformi za množično investiranje,« je na novinarski konferenci dejal Paul Pöltner.

V Sloveniji je bila začetna zgodba Conde podobna, saj sta se Marina Markežič in Daniel Horak spoznala na dogodku Startup life Klagenfurt, ki se ga je Marina Markežič udeležila kot predstavnica Zavoda Zmag. Ustanovitelja Conde pa sta ravno razmišljala o širitvi Conde in ‘izvalila’ se je ideja o sodelovanju. V Sloveniji se je začela zbirati ekipa, ki je v prvi polovici leta najprej ustvarila ustrezen ekosistem za nastanek podjetja v Sloveniji, ki bo upravljal platformo in blagovno znamko. Danes Condo Slovenija tako sestavljajo: direktor Vladimir Milošević, Rok Starič, marketing in piar, Marina Markežič, iskanje inovacij, ter Blaž Jamšek, pravnik in vodja kampanj.

Sodelovanje Conde in NLB

Na novinarski konferenci so predstavniki Conde in Centra inovativnega podjetništva NLB sklenili tudi pogodbo o sodelovanju. Ob tem je Darko Jurić, svetovalec pri NLB, povedal: »NLB je v letu 2015 vzpostavila Center inovativnega podjetništva z namenom spodbujanja malega gospodarstva – poleg klasičnega financiranja tudi preko predavanj, delavnic, konferenc, podjetniškega povezovanja … V banki imamo veliko znanja in izkušenj s področja tradicionalnega podjetništva, manj pa smo se ukvarjali z inovativnimi poslovnimi modeli in zanimivimi projekti iz sveta start-upov. Čeprav klasični bančni produkti zaradi svojih specifik nikoli ne bodo namenjeni financiranju start-up podjetij, zanje obstajajo mnoge druge primerne vrste financiranja. Kot najpomembnejša slovenska finančna institucija smo dolžni spoznavati in stranke seznanjati z vsemi priložnostmi, ki na trgu obstajajo in jim omogočiti hitro in kakovostno storitev na enem mestu. Sodelovanje s partnersko platformo Conda lahko opredelimo kot zanimivo nadgradnjo že obstoječih možnosti financiranja v banki. Če so imeli mladi inovativni in podjetni ljudje v preteklosti v bankah malo sogovornikov, se sedaj to hitro spreminja. V NLB tudi s pomočjo naših partnerjev, kot je Conda, zagotavljamo informacije, znanje in pospeševanje poslovanja na enem mestu.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Imaš poslovno idejo, ki bazira na tehnologiji blockchain? Te zanima, kako pripraviti odlično ICO kampanjo? Pripravljamo brezplačen mentorski program ICOrelator, ki bo s predavanji in individualnimi mentorstvi pomagal pri začetnih ovirah ICO kampanje. Prijava je brezplačna in nezavezujoča, zato beri dalje! Preberite več >>


Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Na Kickstarterju te dni sredstva zbira nov slovenski projekt: Jo, majhen odpirač za steklenice, ki je izdelan iz titana. Zaradi svoje majhnosti ga je možno spraviti kar v žep, hkrati pa ga odlikuje tudi enostavna uporaba. Preberite več >>

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

V sredo dopoldne je v kavarni Sputnik potekalo predavanje: “Kaj še ostane Kickstarterju?”, ki je privabilo več kot 30 obiskovalcev. Ti so z zanimanjem prisluhnili strokovnjakoma s področja spletnih platform za množično financiranje Žigi Bercetu in Anžetu Miklavcu. Preberite več >>

Množično financiranje in Slovenci

Množično financiranje in Slovenci

Zbiranje denarnih sredstev preko množičnega financiranja (ang. crowdfunding) je med slovenskimi podjetniškimi ekipami izjemno priljubljeno. Tekom zadnjih nekaj let smo tako našteli že več sto slovensko obarvanih projektov, ki so skupno zbrali že skoraj 10 milijonov dolarjev! Preberite več >>

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Na platformi Indiegogo se predstavlja nov slovenski projekt: elegantne ure blagovne znamke Mossepic, ki se lahko pohvalijo s kar petimi zamenljivimi paščki. Preberite več >>

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovenska blagovna znamka OliLight na Kickstarterju predstavlja večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas. Zbrati želijo 140.000 dolarjev, kampanja pa traja do 26. februarja. Preberite več >>

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Na platformi Kickstarter se predstavlja nov slovenski projekt: ure podjetja Vamatic Watches. Podprete jih lahko do 18. januarja 2018. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Kickstarter predstavlja Drip

Kickstarter predstavlja Drip

Platforma za množično financiranje Kickstarter je pred kratkim predstavila novo storitev oziroma nadgradnjo svoje platforme. Drip je namenjen predvsem umetnikom. Preberite več >>

Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje