Prva platforma za množično investiranje pričela z delovanjem v Sloveniji

Avtor — 14.03.2016
Svoje delovanje je na novinarski konferenci najavila Conda, prva slovenska platforma za množično investiranje. Čeprav je Conda v Sloveniji pionir na področju množičnega investiranja, gre za uveljavljeno vseevropsko platformo, ki na tujih trgih dosega številne vidne uspehe.
Darko Jurić

Z Darkom Jurićem (desno) iz NLB smo se pogovarjali o načinih podpore, ki jih banka nudi mladim podjetnikom.

»Conda je platforma, na kateri se srečata ponudba in povpraševanje projektov ter investitorjev. Na platformi se predstavijo projekti, ki iščejo investicije. Na drugi strani pa se na platformo registrirajo investitorji, ki iščejo tovrstne projekte,« je novo platformo uvodoma predstavil Rok Starič iz Conde Slovenija.

Prihodnost so uresničene sanje inovativnih podjetnikov

»Trdno verjamemo, da prihodnost leži v rokah inovativnih podjetnikov. Zato je naša prednostna naloga, da jih na njihovi poti podpremo in jim pomagamo hitreje priti do sredstev. Podatki raziskave Doing business 2016 kažejo, da je Slovenija na 16. mestu, kako hitro je mogoče ustanoviti podjetje, in na 128. mestu, kako hitro lahko podjetja pridejo do kapitala. To želimo spremeniti in povezati investitorje, ki želijo oplemenititi svoje investicije, ter projekte, ki potrebujejo sveže financiranje. Gre za zanimivo in sodobno obliko financiranja inovativnih poslovnih idej podjetij, s čimer nenehno ustvarjamo nove investicijske priložnosti,« je Starič na novinarski konferenci povzel poslanstvo Conde.

Imaš 100 evrov? Postani mikro poslovni angel!

Do zdaj so bili investitorji predvsem premožni posamezniki, poslovneži, angelski investitorji, ki so predstavljali peščico 10 odstotkov ljudi. S Condo nastajajo mikro poslovni angeli, kar lahko postane vsak od nas. Tako se povečuje nabor potencialnih investitorjev in zmanjšuje višina posamezne investicije. Investicije se tako gibljejo od 100 do 5.000 evrov. Investitor prejme vsakoletne 4,5-odstotne obresti, po zaključku pogodbenega razmerja pa vračilo investicije in bonus od uspešne rasti podjetja. S tem pa se oblikujejo novi mlajši vlagatelji, ki jih ne zanima le dobiček, temveč tudi kakovost, uporabniška izkušnja, blagovna znamka podjetja in družbena odgovornost.

Starič je predstavil tudi prva projekta, ki se bosta v teh dneh predstavila na platformi. Gre za 2 inovativni slovenski podjetji z zanimivimi stortivami oziroma izdelki. Prvo je Borza terjatev, ki je spletna platforma za trgovanje s terjatvami. Imajo že prek 125 registriranih podjetij in so letos naredili že prek 3 milijone prometa s terjatvami. Drugo podjetje pa je Sweet speed iz Koroške, ki izdeluje vrhunske čokoladne praline s skrivnostno formulo za poživitev in dvig energije.

Skrben poslovni model, ki prinaša 85-odstotno uspešnost

Podjetje, zainteresirano za pridobitev investicije, predloži projekt, ki ga Condini strokovnjaki prej skrbno preučijo, da ugotovijo njegovo pravno in finančno stabilnost, poslovno in marketinško strategijo ter kompetentnost vodstva podjetja. To je konkurenčna prednost platforme, ki ji omogoča doseganje 85-odstotne uspešnosti predstavljenih projektov.

»Conda je lokalno podjetje z domačo ekipo, ki pozna slovensko poslovno skupnost. Ker sama platforma izvira iz sosednje Avstrije in tam že uspešno obratuje, smo prenesli zanje in dobre prakse iz tamkajšnjega okolja v lokalno okolje Slovenije,« je še dejal Starič.

Startup life – ‘inkubator ‘ za nastanek Conde

Ustanovitelja Paul Pöltner in Daniel Horak sta se spoznala na dogodku Startup life, ki sta se ga udeležila, ker sta se oba takrat že ukvarjala s start-upi. »Oba sva bila vpeta v finančno tehnološko start-up okolje in imela izkušnje s prodajo in financami. Tako je nekega dne padla ideja o platformi za množično investiranje,« je na novinarski konferenci dejal Paul Pöltner.

V Sloveniji je bila začetna zgodba Conde podobna, saj sta se Marina Markežič in Daniel Horak spoznala na dogodku Startup life Klagenfurt, ki se ga je Marina Markežič udeležila kot predstavnica Zavoda Zmag. Ustanovitelja Conde pa sta ravno razmišljala o širitvi Conde in ‘izvalila’ se je ideja o sodelovanju. V Sloveniji se je začela zbirati ekipa, ki je v prvi polovici leta najprej ustvarila ustrezen ekosistem za nastanek podjetja v Sloveniji, ki bo upravljal platformo in blagovno znamko. Danes Condo Slovenija tako sestavljajo: direktor Vladimir Milošević, Rok Starič, marketing in piar, Marina Markežič, iskanje inovacij, ter Blaž Jamšek, pravnik in vodja kampanj.

Sodelovanje Conde in NLB

Na novinarski konferenci so predstavniki Conde in Centra inovativnega podjetništva NLB sklenili tudi pogodbo o sodelovanju. Ob tem je Darko Jurić, svetovalec pri NLB, povedal: »NLB je v letu 2015 vzpostavila Center inovativnega podjetništva z namenom spodbujanja malega gospodarstva – poleg klasičnega financiranja tudi preko predavanj, delavnic, konferenc, podjetniškega povezovanja … V banki imamo veliko znanja in izkušenj s področja tradicionalnega podjetništva, manj pa smo se ukvarjali z inovativnimi poslovnimi modeli in zanimivimi projekti iz sveta start-upov. Čeprav klasični bančni produkti zaradi svojih specifik nikoli ne bodo namenjeni financiranju start-up podjetij, zanje obstajajo mnoge druge primerne vrste financiranja. Kot najpomembnejša slovenska finančna institucija smo dolžni spoznavati in stranke seznanjati z vsemi priložnostmi, ki na trgu obstajajo in jim omogočiti hitro in kakovostno storitev na enem mestu. Sodelovanje s partnersko platformo Conda lahko opredelimo kot zanimivo nadgradnjo že obstoječih možnosti financiranja v banki. Če so imeli mladi inovativni in podjetni ljudje v preteklosti v bankah malo sogovornikov, se sedaj to hitro spreminja. V NLB tudi s pomočjo naših partnerjev, kot je Conda, zagotavljamo informacije, znanje in pospeševanje poslovanja na enem mestu.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Na Kickstarterju se bo v kratkem zaključilo zbiranje sredstev za slovenski projekt Wibe, inovativen nosljiv športni pripomoček za krepitev mišic celotnega telesa. Projekt lahko podprete še do 26. julija. Preberite več >>

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kickstarter kampanja za posodo za pripravo sira Kefirko je uspešno zaključena! Podjetje Borgla je v drugi tovrstni kampanji na platformi za množično financiranje podprlo skoraj tri tisoč posameznikov. Če želite naročiti posodo, lahko prednaročilo opravite prek platforme Indiegogo. Preberite več >>

Taronska skrivnost na Adrifundu

Taronska skrivnost na Adrifundu

Na Adrifundu se predstavlja nov slovenski projekt: avtorica Maja Mlakar zbira sredstva za izdajo svojega mladinskega romana z naslovom Taronska skrivnost. V le nekaj dneh je dosegla že več kot polovico zastavljenega cilja, podprete pa jo lahko še do konca julija. Preberite več >>

Pridružite se rastlinski revoluciji!

Pridružite se rastlinski revoluciji!

Slovensko podjetje Avokado je razvilo osem različnih okusov tofuja, ki ga tržijo pod blagovno znamko I Like Tofu. Blagovna znamka je že prisotna v 100 trgovinah v Sloveniji in Italiji, zdaj pa je ekipa vzpostavila kampanjo za množično investiranje na platformi Conda. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Pravni fokus: Možnosti za množično financiranje (crowdfunding)

Pravni fokus: Možnosti za množično financiranje (crowdfunding)

Crowdfunding oziroma množično financiranje je alternativni način financiranja poslovnih idej, ki vodijo do uspešnega zagona podjetja. Uporabniku omogoča, da s pomočjo spletne platforme doseže potencialne investitorje in s tem zbere znesek, ki mu pomaga pri ustanovitvi in/ali zagonu podjetja. Preberite več >>

Na izlet s PiPijem!

Na izlet s PiPijem!

Področje ekonomije delitve je v zadnjem času izjemno priljubljeno tako v tujini kot tudi v Sloveniji. Pred kratkim je tako zaživela spletna platforma za t. i. peer to peer car sharing z imenom PiPi. Spregovorili smo z Uršo Hribernik, ki nam je predstavila zanimiv projekt. Preberite več >>

Individualizirana nega kože iz Alp

Individualizirana nega kože iz Alp

Slovenska kozmetična blagovna znamka AlpStories se osredotoča na kozmetične izdelke, ki so narejeni v skladu z edinstvenimi željami in potrebami vsakega posameznika. S kampanjo množičnega investiranja želi AlpStories vnesti individualnost tudi na avstrijski kozmetični trg. Preberite več >>

Dobro jutro, svet iger!

Dobro jutro, svet iger!

"Že stari Rimljani so rekli: Kruha in iger!" Tako je zvenel uvodni stavek v prvo sredino jutro v maju, v prijetni, a še rahlo zaspani atmosferi Svetovne kavarne Sputnik. Z mesečnim dogodkom Startup Cafe smo se ob vonju kave prebudili v svet iger. Preberite več >>

Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje