Skrite pasti verižne kompenzacije

Verižna kompenzacija je eden od načinov, kako lahko obveznost preneha. Po svojem učinku je podobna pobotu, a je med njima nekaj razlik. Verižna kompenzacija ima tudi nekaj skritih pasti, s katerimi se lahko opečemo.
Skrite pasti verižne kompenzacije

Skrite pasti verižne kompenzacije (Vir slike: Hubspot.com)

Za pobot mora biti ustrezna podlaga, trije pogoji morajo biti izpolnjeni. Obligacijski zakonik določa, da dolžnik lahko pobota terjatev, ki jo ima nasproti upniku, s tistim, kar upnik terja od njega, če se obe terjatvi glasita na denar in če sta obe zapadli. Gre za pogoj vzajemnosti, zapadlosti in istovrstnosti. Do pobota pride, ko ga ena stranka drugi enostransko izjavi. Zadostna je izjava ene stranke, potrebe po sklepanju pogodb o kompenzaciji ni.

Kdaj pride do prenehanja obveznosti?

Verižna kompenzacija mu je sicer podobna, a ji manjka eden od treh pogojev. To je pogoj vzajemnosti. Namreč, pri verižni kompenzaciji je vsak udeleženec v pravnem smislu samo z neposrednim predhodnikom in naslednikom v verigi. Do predhodnika je upnik, do naslednika pa dolžnik. Ko jo podpišejo vsi udeleženci, preneha terjatev in nastopijo obveznosti z verižno kompenzacijo. Do prenehanja obveznosti in terjatve v verižni kompenzaciji pa pride tako, da vsak udeleženec kot upnik svojega predhodnika slednjemu odpusti dolg.

Še ena past obstaja glede verižne kompenzacije, ki je mnogi poznajo: zanjo se ne uporabljajo pravila o neizpodbojnosti pobota, zato je izpodbojna.

Kaj je verižna kompenzacija?

Za razliko od enostavne kompenzacije, kjer imamo zgolj dva udeleženca, jih je v tej več. Veljavna pa je zgolj takrat, ko se z njo strinjajo vsi udeleženci in se veriga v celoti zaključi.

Večstranski dogovor za pobot obveznosti in terjatev in omogočajo učinkovit način unovčevanja terjatev. Podobno kot pri medsebojnih kompenzacijah se tudi tukaj zapirajo terjatve in obveznosti dveh ali več pravnih oseb.

Obveznost je poravnana na tisti datum, ki je določen v predlogu kompenzacije oziroma takrat, ko zadnji udeleženec podpiše kompenzacijo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Če prvič zaposlite za nedoločen čas mlade do 26. leta starosti ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko za prvi dve leti njihove zaposlitve uveljavljate delno vračilo plačanih prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Delo na črno: Kakšne globe grozijo kršiteljem?

Delo na črno: Kakšne globe grozijo kršiteljem?

Delo na črno predstavlja problem, ki ga zakonodajalec in pristojni organi neuspešno poskušajo zajeziti že leta. Pri tem računajo, da bodo potencialne kršitelje od prekrškov odvračale tudi vrtoglavo visoke globe. Preberite več >>

Boste plačali davek od trgovanja s kriptovalutami?

Boste plačali davek od trgovanja s kriptovalutami?

FURS je pred kratkim izdal podrobnejša pojasnila o načinu davčne obravnave poslovanja s kriptovalutami. Novost predstavlja predvsem razlaga obveznosti podjetij, ki izdajajo kriptožetone, v zvezi s plačilom DDV.   Preberite več >>

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Sodelavci in nadrejeni nam vsak dan kradejo čas, pravi David Grady. S tem cilja na nekoristne in neproduktivne sestanke, ki so stalnica poslovnega okolja. Preberite več >>

Facebook se bori proti vabam za klike in odzive

Facebook se bori proti vabam za klike in odzive

Uporabniki Facebooka v zadnjem času opažajo vedno več nezaželenih objav, ki jih spodbujajo k všečkanju, deljenju in komentiranju. Facebook bo v kratkem ukrepal proti takšnim objavam. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje