Video: Si za svojo kampanjo množičnega financiranja res želite izjemen uspeh?

Avtor Maja Borštnik — 19.04.2015
Komentiraj!
Jonas Gyalokay, avtor projekta Airtame, ki se je na platformi za množično financiranje Indiegogo v zgodovino vpisal kot eden najbolje financiranih v Evropi, se je sprva svojega crowdfunding uspeha zelo razveselil. A hitro je ugotovil, da takšen uspeh s seboj prinese tudi težave.
Video: Si za svojo kampanjo množičnega financiranja res želite izjemen uspeh?

Video: Si za svojo kampanjo množičnega financiranja res želite izjemen uspeh? (Vir slike: Deathtothestockphoto.com)

Pri snovanju crowdfunding kampanje je Jonas Gyalokay z ekipo sicer upal na čim večji uspeh in čim višji znesek zbranih sredstev, toda šele ko se je zbrani znesek za njegov projekt Airtame ustavil pri skoraj 1,3 milijonih dolarjev, ga je prešinilo, da je pred njim in pred njegovo ekipo veliko dela in neprespanih noči. 

Od tedaj je minilo več kot leto dni, startup Airtame pa se še danes bori s precejšnjimi težavami zaradi izpolnjevanja obljub, ki so jih tedaj dali svojim podpornikom. Kot je ugotovil Gyalokay, veliko podpornikov pomeni precejšnjo odgovornost, ki jo je potrebno čimprej prevzeti. 

Poglejmo, kaj je tisto, kar je čakalo Gyalokaya po njegovem izjemnem uspehu na Indiegogu, ter kaj čaka tudi vas v primeru zelo uspešno izpeljane kampanje. 

1. Ogromno dela, ki ga je treba opraviti vestno in hitro

Množična proizvodnja zahteva precej vnaprejšnjega načrtovanja, pa tudi časa in pridnih rok. Ne le zaradi razvoja in nadgrajevanja produkta, temveč tudi zaradi pridobivanja različnih zakonsko obveznih dovoljenj, primernega pakiranja izdelkov, pošiljanja po pošti in podobnih opravil.

2. Ugotovitev, da so bile vse predpriprave zaman

Le redkokateri podjetnik ob snovanju crowdfunding kampanje upa napovedati izjemen uspeh, zato se tudi redkokdo na takšen uspeh tudi pripravlja. Ko vendarle pride do takšnega uspeha, je zato nenadoma potrebno napraviti nov načrt, ki bo prilagojen množicam podpornikov. 

3. Hitra vzpostavitev različnih komunikacijskih kanalov

Da vaši podporniki ne bi prehitro obupali in izgubili zanimanja za vaš projekt, morate poskrbeti vi sami, in sicer s pomočjo vzpostavitve različnih komunikacijskih kanalov. To pa pogosto predstavlja težave tudi večjim, uveljavljenim podjetjem, ki imajo s tega področja že precej izkušenj. Gre torej za precej težko nalogo. 

4. Spoznanje, da se boste morali še marsičesa naučiti

Ne glede na to, kolikšno znanje ste si nabrali pred zagonom svoje crowdfunding kampanje - ko se bo ta končala, vas bo čakal dolg proces učenja najrazličnejših vidikov poslovanja, s katerimi se najverjetneje še niste soočili: od proizvodnje, zaposlovanja novih sodelavcev do skrbi za stranke in podobnega.

5. Odločanje med kvaliteto ali točnostjo

Ob koncu kampanje boste ugotovili, da lahko žal izbirate zgolj med dvema izmed treh stvari: med časom, denarjem ali kvaliteto. V kolikor se odločite za čas in denar, boste najverjetneje izdelali nekvaliteten produkt, ki ne bo zadovoljil nikogar. Preostane vam torej zgolj še odločanje med tem, ali boste ponudili drage produkte, ampak v doglednem času, ali pa cenovno ugodne produkte, a z daljšimi dobavnimi roki.

6. Iskanje novega proizvajalca

Zelo težko je najti pravega proizvajalca še preden zaženete kampanjo na Indiegogu ali kateri drugi platformi za množično financiranje. Ne morete namreč vedeti, pri kolikšnem številu podpornikov se bo številka ustavila. Iskanje primernega kandidata vas bo doletelo šele kasneje, ko se vaša kampanja zaključi. 

7. Ugotovitev, da ste kampanjo časovno zastavili veliko preveč optimistično

Skoraj vsakdo, ki načrtuje crowdfunding kampanjo, to časovno zastavi veliko preveč optimistično, kar vodi v hude težave kasneje, ko je treba zastavljene roke uloviti in tako izpolniti svoje obljube podpornikom. Gyalokay ni bil izjema, zato se še danes sooča z zamudami in vsakodnevnim pojasnjevanjem množicam ljudi, da svojega naročenega produkta še nekaj časa ne bodo dobili. 

Video: Katere tehnike lahko uporabite pri snovanju svoje crowdfunding kampanje?

Jonas Gyalokay pa ni edini, ki je dosegel izjemen uspeh s crowdfundingom. David Malki, avtor namizne igre Machine of Death, je na Kickstarterju zastavljeni cilj v višini 25 tisoč dolarjev močno presegel, saj je njegov projekt zbral kar 556 tisoč dolarjev.

V videoposnetku si poglejte, kakšne tehnike je uporabil pri snovanju svoje kampanje množičnega financiranja, da je lahko dosegel takšen uspeh:

YouTube

Vir: VentureBeat

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!