MP intervju: Peter Pirc - Moje Kartice

Avtor Maja Borštnik — 06.03.2013
Komentiraj!
Aplikacija Moje Kartice, ki zadnje čase žanje veliko pozornosti med slovenskimi uporabniki pametnih mobilnikov in tabličnih računalnikov, je nastala iz povsem praktičnega razloga. Iz kakšnega, si preberite v novem MP intervjuju s Petrom Pircem.
MP intervju: Peter Pirc - Moje Kartice

MP intervju: Peter Pirc - Moje Kartice (Vir slike: Mojekartice.si)

Zaradi številnih članskih izkaznic in kartic ugodnosti so naše denarnice predebele. Razvili ste mobilno aplikacijo Moje Kartice, ki rešuje prav omenjeni problem. Na kratko nam opišite svoj produkt.

Z aplikacijo Moje Kartice si v digitalno obliko shranimo plastične kartice (članske kartice, kartice zvestobe …), ki so opremljene s črtno kodo. Preprosto s telefonom preberemo in shranimo črtno kodo v aplikacijo namesto fizične kartice, ki tako lahko ostane doma v predalu. Naslednjič pokažemo kartico, ki jo prikaže aplikacija.

Kako ste prišli do ideje?

Ideja se je razvila čisto iz družinskih potreb - zbiramo točke in ugodnosti. Velikokrat, ko pride do vprašanja: ”Imate našo kartico?”, se je odgovor glasil: ”Ja, doma v predalu!” - sedaj se to ne dogaja več. Telefon imamo vedno pri roki.

Drugi razlog je seveda v priročnosti, danes nas ima namreč večina med deset in petnajst kartic najrazličnejših programov in take količine ne moremo več nositi v denarnici.

Kakšen je poslovni model aplikacije Moje Kartice? Ali je potrebno za njeno uporabo plačati?

Trenutno je rešitev tako za ponudnike kot za končne uporabnike brezplačna. V testiranju so nove storitve za ponudnike, za te pričakujemo, da bodo omogočale prihodke.

Spletna stran mojekartice.si
Logotip Moje kartice

Aplikacija Moje Kartice je med uporabniki pametnih mobilnikov že zelo poznana. S katerimi težavami ste se soočali na začetku svoje podjetniške poti?

Moje Kartice so “polnočni” projekt, se pravi, da čez dan delamo na projektih, ki nam omogočajo preživetje, večere pa investiramo v prihodnost.

Ali ste za vstop v podjetništvo pridobivali kakšna podjetniška znanja ali ste se zanašali le na funkcionalna znanja s svojega področja?

Kot sem omenil že prej, so Moje Kartice še vedno večerni projekt. Veliko znanj s področja podjetništva, predvsem razvoja produkta, smo dobili v startup šoli Hekovnik, ostalo pa seveda iz knjig in člankov z interneta.

Za to, da so Moje Kartice zaživele, ste morali poskrbeti tudi za marketing, promocijo ipd., hkrati pa ste morali skrbeti za posodobitve in izboljšave aplikacije. Ali ste vse to opravili sami ali imate za seboj ekipo sodelavcev? Na kratko nam jih predstavite.

V ekipi je moja žena Nina, ki skrbi za testiranje, projektno in produktno vodenje. Celostno podobo je pripravil Tomaž Mušič iz studia Marioana, s katerim že vrsto let sodelujemo na različnih projektih, brez njega ne bi šlo. Sam pa skrbim za tehnični del projekta.

Vsa promocija je osnovana na internetu, pridno skrbimo za spletno stran, Facebook skupnost, redno odgovarjamo na vprašanja uporabnikov. Dela kar ne zmanjka. K promociji so pripomogli tudi razni članki v medijih s področja tehnologij in seveda pozitivne kritike uporabnikov.

Koliko prenosov aplikacije ste do sedaj zabeležili? Kdo izvede več prenosov – Android ali iOS uporabniki?

Bližamo se številki 20.000! Android je v veliki prednosti, res pa je, da smo iOS verzijo izdali šele letos. Tudi statistika govori, da je v Sloveniji Android naprav kar nekajkrat več kot iOS. Ponosni smo tudi na visoko zvestobo uporabnikov, ta je ključna za finančno uspešnost celotne rešitve. Upamo, da nam kmalu uspe podpreti še Windows Phone.

Kakšen je odziv prodajalcev, ko morajo namesto s kartic črtne kode odčitati z mobilnih telefonov? Ali se pojavljajo težave in če ja, kakšne so?

Pred letom je bilo kar nekaj začudenih obrazov, ko so prodajalci namesto kartice v roke dobili mobilnik. Danes tega začudenja v večini primerov ni več.

Obstaja tehnična ovira, ki izvira čisto iz fizikalnih lastnosti. Ta preprečuje t. i. laserskim čitalcem branje z LCD ekranov, zato tam, kjer nimajo ustreznih čitalcev, branje ne uspe. O tem skušamo obvestiti uporabnike, da ne bi prihajalo do slabe volje. To oviro se reši z ročnim vpisovanjem kode ali iskanjem po nazivu. Kar nekaj trgovcev se je že lotilo zamenjave problematičnih čitalcev z ustreznimi, ostajajo pa nekateri, ki "prisegajo" na plastiko.

Z aplikacijo Moje Kartice ste lani sodelovali na tekmovanju M:AppFest 2012 in dosegli odlično tretje mesto. Za nagrado ste prejeli potovanje v Silicijevo dolino in izobraževanje v organizaciji zavoda Hekovnik. Na kratko nam opišite svojo izkušnjo.

M:AppFest in vse povezano z njim je bila izjemna izkušnja, morda bi le Mobitel lahko bolje uporabil tekmovanje za svoj PR.

V Hekovniku smo se srečali predvsem s poslovno platjo: s trgi, strankami, z različnimi metodologijami, lean pristopom … Osebno mi je največ pomenila izmenjava izkušenj z ostalimi ekipami in seveda "hekovnikovci" samimi. Pred dobrim mesecem sva se s Tomažem vrnila iz San Francisca. Zabavno je bilo že samo bivanje v Slovenski startup hiši, vsi spremljajoči dogodki, npr. meetup skupine, obisk velikanov Silicijeve doline, računalniškega muzeja … pa so nama dali obilo novih znanj.

Glede na to, da ste kot podjetnik gotovo doživeli že marsikaj, me zanima, katerih napak zagotovo ne bi ponovili, če bi lahko začeli še enkrat?

Če bi lahko začel še enkrat, bi bolje poslušal intuicijo. Vsaj v mladih letih ne smete popustiti racionalnemu razmišljanju, da zaduši kreativni, brezglavi um. Vsekakor bi večkrat uporabil nasvet Jeffa Bezzosa t. i. "Regret Minimization Framework".

Kakšni so vaši načrti za prihodnost?

Trenutno delam na velikem projektu za podjetje Pixi Software, lansko leto smo bili med 50 najhitreje rastočimi IT podjetji v Nemčiji. S koncem aprila končamo prvi mejnik, po tem upam, da bom lahko več časa posvetil rešitvi Moje Kartice. Za letos je naš največji cilj: vzpostavitev storitev za mala in srednje podjetja.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Še kratek nasvet za vse tiste, ki želijo uspeti s svojo aplikacijo, pa ne vedo, kako začeti?

Idejo predstavi kolegom, znancem, strokovnjakom iz branže, preveri trg in konkurenco ... Ko imaš občutek, da je ideja dodelana, prični z MVP produktom. K sodelovanju vedno povabi oblikovalce, mojstre za uporabniško izkušnjo (UX). Testiraj s pravimi uporabniki in prisluhni njihovim mnenjem. Lansiraj čim hitreje, če ne gre, poskusi z drugo idejo! Če ima kakšen bralec konkretno vprašanje, smo vedno na razpolago!

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!