MP intervju: Peter Pirc – Moje Kartice

Aplikacija Moje Kartice, ki zadnje čase žanje veliko pozornosti med slovenskimi uporabniki pametnih mobilnikov in tabličnih računalnikov, je nastala iz povsem praktičnega razloga. Iz kakšnega, si preberite v novem MP intervjuju s Petrom Pircem.
MP intervju: Peter Pirc - Moje Kartice

MP intervju: Peter Pirc – Moje Kartice (Vir slike: Mojekartice.si)

Zaradi številnih članskih izkaznic in kartic ugodnosti so naše denarnice predebele. Razvili ste mobilno aplikacijo Moje Kartice, ki rešuje prav omenjeni problem. Na kratko nam opišite svoj produkt.

Z aplikacijo Moje Kartice si v digitalno obliko shranimo plastične kartice (članske kartice, kartice zvestobe …), ki so opremljene s črtno kodo. Preprosto s telefonom preberemo in shranimo črtno kodo v aplikacijo namesto fizične kartice, ki tako lahko ostane doma v predalu. Naslednjič pokažemo kartico, ki jo prikaže aplikacija.

Kako ste prišli do ideje?

Ideja se je razvila čisto iz družinskih potreb – zbiramo točke in ugodnosti. Velikokrat, ko pride do vprašanja: ”Imate našo kartico?”, se je odgovor glasil: ”Ja, doma v predalu!” – sedaj se to ne dogaja več. Telefon imamo vedno pri roki.

Drugi razlog je seveda v priročnosti, danes nas ima namreč večina med deset in petnajst kartic najrazličnejših programov in take količine ne moremo več nositi v denarnici.

Kakšen je poslovni model aplikacije Moje Kartice? Ali je potrebno za njeno uporabo plačati?

Trenutno je rešitev tako za ponudnike kot za končne uporabnike brezplačna. V testiranju so nove storitve za ponudnike, za te pričakujemo, da bodo omogočale prihodke.

Spletna stran mojekartice.si
Logotip Moje kartice

Aplikacija Moje Kartice je med uporabniki pametnih mobilnikov že zelo poznana. S katerimi težavami ste se soočali na začetku svoje podjetniške poti?

Moje Kartice so “polnočni” projekt, se pravi, da čez dan delamo na projektih, ki nam omogočajo preživetje, večere pa investiramo v prihodnost.

Ali ste za vstop v podjetništvo pridobivali kakšna podjetniška znanja ali ste se zanašali le na funkcionalna znanja s svojega področja?

Kot sem omenil že prej, so Moje Kartice še vedno večerni projekt. Veliko znanj s področja podjetništva, predvsem razvoja produkta, smo dobili v startup šoli Hekovnik, ostalo pa seveda iz knjig in člankov z interneta.

Za to, da so Moje Kartice zaživele, ste morali poskrbeti tudi za marketing, promocijo ipd., hkrati pa ste morali skrbeti za posodobitve in izboljšave aplikacije. Ali ste vse to opravili sami ali imate za seboj ekipo sodelavcev? Na kratko nam jih predstavite.

V ekipi je moja žena Nina, ki skrbi za testiranje, projektno in produktno vodenje. Celostno podobo je pripravil Tomaž Mušič iz studia Marioana, s katerim že vrsto let sodelujemo na različnih projektih, brez njega ne bi šlo. Sam pa skrbim za tehnični del projekta.

Vsa promocija je osnovana na internetu, pridno skrbimo za spletno stran, Facebook skupnost, redno odgovarjamo na vprašanja uporabnikov. Dela kar ne zmanjka. K promociji so pripomogli tudi razni članki v medijih s področja tehnologij in seveda pozitivne kritike uporabnikov.

Koliko prenosov aplikacije ste do sedaj zabeležili? Kdo izvede več prenosov – Android ali iOS uporabniki?

Bližamo se številki 20.000! Android je v veliki prednosti, res pa je, da smo iOS verzijo izdali šele letos. Tudi statistika govori, da je v Sloveniji Android naprav kar nekajkrat več kot iOS. Ponosni smo tudi na visoko zvestobo uporabnikov, ta je ključna za finančno uspešnost celotne rešitve. Upamo, da nam kmalu uspe podpreti še Windows Phone.

Kakšen je odziv prodajalcev, ko morajo namesto s kartic črtne kode odčitati z mobilnih telefonov? Ali se pojavljajo težave in če ja, kakšne so?

Pred letom je bilo kar nekaj začudenih obrazov, ko so prodajalci namesto kartice v roke dobili mobilnik. Danes tega začudenja v večini primerov ni več.

Obstaja tehnična ovira, ki izvira čisto iz fizikalnih lastnosti. Ta preprečuje t. i. laserskim čitalcem branje z LCD ekranov, zato tam, kjer nimajo ustreznih čitalcev, branje ne uspe. O tem skušamo obvestiti uporabnike, da ne bi prihajalo do slabe volje. To oviro se reši z ročnim vpisovanjem kode ali iskanjem po nazivu. Kar nekaj trgovcev se je že lotilo zamenjave problematičnih čitalcev z ustreznimi, ostajajo pa nekateri, ki “prisegajo” na plastiko.

Z aplikacijo Moje Kartice ste lani sodelovali na tekmovanju M:AppFest 2012 in dosegli odlično tretje mesto. Za nagrado ste prejeli potovanje v Silicijevo dolino in izobraževanje v organizaciji zavoda Hekovnik. Na kratko nam opišite svojo izkušnjo.

M:AppFest in vse povezano z njim je bila izjemna izkušnja, morda bi le Mobitel lahko bolje uporabil tekmovanje za svoj PR.

V Hekovniku smo se srečali predvsem s poslovno platjo: s trgi, strankami, z različnimi metodologijami, lean pristopom … Osebno mi je največ pomenila izmenjava izkušenj z ostalimi ekipami in seveda “hekovnikovci” samimi. Pred dobrim mesecem sva se s Tomažem vrnila iz San Francisca. Zabavno je bilo že samo bivanje v Slovenski startup hiši, vsi spremljajoči dogodki, npr. meetup skupine, obisk velikanov Silicijeve doline, računalniškega muzeja … pa so nama dali obilo novih znanj.

Glede na to, da ste kot podjetnik gotovo doživeli že marsikaj, me zanima, katerih napak zagotovo ne bi ponovili, če bi lahko začeli še enkrat?

Če bi lahko začel še enkrat, bi bolje poslušal intuicijo. Vsaj v mladih letih ne smete popustiti racionalnemu razmišljanju, da zaduši kreativni, brezglavi um. Vsekakor bi večkrat uporabil nasvet Jeffa Bezzosa t. i. “Regret Minimization Framework”.

Kakšni so vaši načrti za prihodnost?

Trenutno delam na velikem projektu za podjetje Pixi Software, lansko leto smo bili med 50 najhitreje rastočimi IT podjetji v Nemčiji. S koncem aprila končamo prvi mejnik, po tem upam, da bom lahko več časa posvetil rešitvi Moje Kartice. Za letos je naš največji cilj: vzpostavitev storitev za mala in srednje podjetja.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Še kratek nasvet za vse tiste, ki želijo uspeti s svojo aplikacijo, pa ne vedo, kako začeti?

Idejo predstavi kolegom, znancem, strokovnjakom iz branže, preveri trg in konkurenco … Ko imaš občutek, da je ideja dodelana, prični z MVP produktom. K sodelovanju vedno povabi oblikovalce, mojstre za uporabniško izkušnjo (UX). Testiraj s pravimi uporabniki in prisluhni njihovim mnenjem. Lansiraj čim hitreje, če ne gre, poskusi z drugo idejo! Če ima kakšen bralec konkretno vprašanje, smo vedno na razpolago!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


EQUA Smart steklenička zdaj tudi v redni prodaji

EQUA Smart steklenička zdaj tudi v redni prodaji

Pametna steklenička EQUA, za katero je podjetje pred enim letom uspešno zbralo sredstva na Kickstarterju, je zdaj tudi v redni prodaji. Kupite jo lahko prek njihove spletne strani. Preberite več >>

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Slovenska mikropivovarna Pelicon, ki deluje v Ajdovščini, je leta 2017 osvojila naziv Mladi podjetnik leta. Njena soustanovitelja sta Anita Lozar in Matej Pelicon. Zanimalo nas je, kako podjetje posluje v zdajšnjem stanju ter kakšne so novosti in načrti za v prihodnje. Preberite več >>

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Slovenija se v svetovnem merilu uvršča na 6. mesto glede na število iger pobega na površinsko enoto. Slovenci tako z odprtimi rokami sprejemamo tovrstni koncept igre. Pripravili smo intervju z vodilnim ponudnikom v »escape room« industriji. Preberite več >>

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik je pred leti pustila redno službo in se podala na samostojno pot. Prevzela je ekološko kmetijo, ki je bila prej namenjena le vzreji živali, in na njej vzpostavila turizem. Po 5 letih je odprla še svojo slaščičarno. Tako se je podala novim izzivom naproti in si dokazala, da zmore marsikaj. Preberite več >>

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo povprašali nekatere slovenske podjetnike, kaj bi moral po njihovem mnenju vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo. Katere lastnosti odlikujejo uspešnega podjetnika in kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh? Preberite več >>

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Za to, da je kulinarični projekt Odprta kuhna, ki ga danes pozna že skoraj vsak, prerasel v zgodbo o uspehu, sta zaslužena Alma in Lior Kochavy. Že pred sedmimi leti, ko se je vse skupaj šele dobro začelo, sta imela jasno vizijo: ustvariti največji kulinarični dogodek v državi. Preberite več >>

Oznake: , , , ,