Firma podjetja – ime podjetja

Firma je po zakonu o gospodarskih družbah ime, s katerim podjetje posluje. Pri določanju firme je potrebno upoštevati številna pravila, prav tako pa je potrebno dovolj pozornosti posvetiti izbiri imena, saj je navadno ravno firma prvi podatek o podjetju, s katerim pride stranka v stik.
Firma podjetja - ime podjetja

Firma podjetja

Pravila v zvezi s firmo podjetja ureja drugo poglavje zakona o gospodarskih družbah, ki firmo opredeljuje kot ime podjetja, s katerim družba posluje. Firma podjetja se mora po načelu izključnosti jasno razlikovati od firm drugih družb, kar že na prvi pogled loči podjetje od drugih.

Jezik in omejitve pri izbiri firme

Firma je (odvisno od statusne oblike podjetja) sestavljena iz oznake, ki opisuje dejavnost podjetja, oznake, ki opredeljuje statusno obliko podjetja in dodatne sestavine, ki firmo loči od vseh drugih firm (pri s.p. je dovolj osebno ime podjetnika, pri d.o.o. pa je potrebno neko fantazijsko oziroma domišljijsko poimenovanje).

Domišljijska sestavina po novem (novela ZGD-1I) ni jezikovno omejena. Prav tako lahko vsebuje naslednje tuje črke: Y, X, W in Q. Vsebuje lahko tudi druge črke, ki niso v naši abecedi (npr. č, đ…), vendar samo, če besede, ki vsebujejo te črke:

  • ustrezajo firmam, imenom ali priimkom družbenikov, ki so sestavni del firme, ali
  • ustrezajo registriranim znamkam.

Kontrolo fantazijskega imena lahko opravite z aplikacijo.

Omejitve za ime podjetja

Ime podjetja ne sme vsebovati imen ali znakov tujih držav in mednarodnih organizacij.

Omejitve so določene tudi v zvezi z:

  • uporabo besede Slovenija, njenih izpeljank in kratic, s slovensko zastavo in z grbom ter uporabo tistih besed, ki označujejo državo ali samoupravno lokalno skupnost (državni, republiški, občinski), kjer je za dovoljenje potrebno prositi Vlado RS ali pristojni organ samoupravne lokalne skupnosti,
  • uporabo imena, priimka ali psevdonima zgodovinske ali druge znamenite osebe, kjer je za dovoljenje potrebno prositi osebo samo ali v primeru, da je pokojna, njene sorodnike in ministra za javno upravo,
  • prepovedana je uporaba besed ali znakov, ki nasprotujejo zakonu ali morali,
  • prepovedana je uporaba besed, ki vsebujejo znamke ali neregistrirane znake, ki uživajo varstvo po predpisih, ki urejajo znamke.

V primeru, da firma krši zakonske določbe ali se ne razlikuje dovolj jasno od že registriranih firm v Sloveniji, registrski organ zavrne njen vpis v register. Ukrepa lahko tudi že registrirana družba s podobno ali z enako firmo in s tožbo zahteva opustitev firme novega podjetja, njen izbris iz registra in odškodnino, kar lahko stori v treh letih po vpisu podobne firme v register. Zaradi naštetih omejitev vam svetujemo, da pred vpisom firme v register na naslednji povezavi preverite njeno ustreznost.

Zanimivo je tudi, da lahko vsakdo zahteva vpis nameravane firme v register, čeprav ne namerava ustanoviti družbe. Prijavitelj mora ustanoviti družbo v roku enega leta od vpisa, drugače se nameravana firma izbriše iz registra, prenos firme pa je mogoč samo skupaj s podjetjem.

Sestavine firme

Pri poslovanju mora družba uporabljati firmo v takšni obliki, kot je bila vpisana v register, lahko pa uporablja tudi skrajšano firmo, ki je izpeljana iz firme in se mora prav tako razlikovati od firm drugih družb ter se vpisati v register.

Po zakonu lahko firma poleg obveznih sestavin in oznake organizacijske oblike (npr. s p., d.o.o.) vsebuje tudi dodatne sestavine, ki družbo podrobneje označijo, a ne smejo biti zavajajoče glede vrste ali obsega poslovanja (npr. Diskont d.o.o.), prav tako pa ne smejo biti preveč podobne firmi oziroma znaku razlikovanja drugega podjetja in kršiti pravic drugih oseb.

Vsako podjetje si tako lahko izbere dolgo in kratko ime, pri čemer veljajo posebna pravila za različne tipe družb.

Samostojni podjetnik (s.p.)

Dolgo ime: Dejavnost, ime priimek, s.p. (npr. Turistična agencija, Marija Zanzibar, s.p.)

Kratko ime: Ime, priimek, s.p. (npr. Marija Zanzibar, s.p.)

Neobvezna uporaba dodatne sestavine: Dodatna sestavina, (dejavnost), ime, priimek, s. p. (npr. Avantura, Turistična agencija, Marija Zanzibar, s. p. ali Avantura, Marija Zanzibar, s. p.)

Družba z omejeno odgovornostjo (d.o.o.)

Dolgo ime: Obvezna dodatna sestavina, dejavnost, d.o.o. (npr. Avantura, turistična agencija, d.o.o.)

Kratko ime: Obvezna dodatna sestavina, d.o.o. (npr. Avantura, d.o.o.)

Družba z neomejeno odgovornostjo (d.n.o.)

Vsebovati mora priimek (pri fizičnih osebah) ali firmo (pri pravnih osebah) vsaj enega družbenika z navedbo, da je družbenikov več in oznako d.n.o. (npr. Šiviljstvo Abram in ostali, d.n.o.)

Delniška družba (d.d.)

Vsebovati mora obvezno dodatno sestavino, dejavnost in oznako d.d. (npr. Avantura, turistična agencija, d.d.).

Komanditna družba (k.d.)

Vsebovati mora priimek (pri fizičnih osebah) ali firmo (pri pravnih osebah) vsaj enega komplementarja in oznako k.d. (npr. Avantura, turistična agencija, k.d.).

Uporaba tujega jezika

Podjetja, ki jim zaradi različnih razlogov, kot je npr. usmerjenost na tuje trge, bolj ustreza firma v tujem jeziku. Kljub temu, da je lahko fantazijsko ime firme v kateremkoli jeziku, pa morata biti sestavina firme, ki nakazuje dejavnost, in oznaka družbe v slovenskem jeziku.

Prevod firme v tuj jezik pa se lahko uporablja samo skupaj s firmo v slovenskem jeziku.

Izbira imena

Ker je firma podjetja navadno ves čas prisotna pri pojavljanju na trgu, si za njeno izbiro vzemite dovolj časa in upoštevajte dejavnike kot so vaši cilji, ciljni trgi in kupci, predviden čas poslovanja podjetja in način promocije. Kakovost firme je odvisna od dejavnikov kot so izgovorljivost, pomen, vtis in sporočilnost, saj si podjetje z dobrim imenom že pri iskanju prek spletnih brskalnikov zagotovi več prometa na spletni strani.

Preberite tudi: Poslovni račun.

Najboljše je torej izbrati ime, ki je edinstveno, nosi nek pomen ali zgodbo in že na prvi pogled sporoča, s čim se podjetje ukvarja ali pa pri ljudeh sproža asociacije in pozitivne občutke.

VIRI:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Ustanovitev in registracija podjetja (VEM točka)

Ustanovitev in registracija podjetja (VEM točka)

Ob ustanovitvi podjetja (registracija podjetja) se je najprej potrebno odločiti za obliko podjetja. Najpogostejša je odločitev za samostojnega podjetnika (s.p.), predvsem popoldanskega s.p. Sledi odprtje družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.). Po pridobitvi vseh informacij sledi registracija podjetja na VEM točki. Preberite več >>


Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Osnovni kapital je pri določenih vrstah pravnih subjektov obvezen. To naj bi upnikom omogočalo večjo gotovost, da bodo njihove terjatve zares poplačane. Preberite več >>

Obdavčitev zasebnega zavoda

Obdavčitev zasebnega zavoda

Obdavčitev zasebnih zavodov je odvisna od tega, ali so dejavnosti, ki jih opravljajo, pridobitne ali nepridobitne narave. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Samostojni podjetnik in odvisno delovno razmerje

Samostojni podjetnik in odvisno delovno razmerje

V Sloveniji je vse več primerov, ko fizična oseba registrira status samostojnega podjetnika (s.p.), čeprav ima namen delo opravljati le za enega naročnika, v odvisnem razmerju. Preberite več >>

Ustanovitev podjetja na Slovaškem

Ustanovitev podjetja na Slovaškem

Na Slovaškem določila o ustanavljanju podjetij, njihovih pravnih oblikah, pravicah in obveznostih vsebuje trgovinski zakonik. Preberite več >>

Koliko znašajo prispevki za s.p.?

Koliko znašajo prispevki za s.p.?

Na tem mestu si lahko ogledate stopnjo oziroma višino prispevkov za socialno varnost, ki jih mora davčnemu uradu mesečno plačevati vsak samostojni podjetnik. Od januarja 2017 dalje se podatki o višini prispevkov avtomatsko oddajo v e-davke. Preberite več >>

Ustanovitev podjetja v Italiji

Ustanovitev podjetja v Italiji

V poslovnem smislu je Italija od nekdaj slovela kot zelo birokratska država. Liberalizacija na področju podjetniškega udejstvovanja, ki jo je prinesla EU, je zato na marsikaterega poslovneža na Apeninskem polotoku delovala zelo blagodejno. Preberite več >>

Ustanovitev podjetja v Avstriji

Ustanovitev podjetja v Avstriji

Za razliko od Hrvaške, kjer ustanovitev podjetja ne predstavlja posebno hude finančne obremenitve, je lahko ustanovitev podjetja v naši severni sosedi finančno kar zahteven zalogaj – še posebej če govorimo o najbolj razširjeni statusni obliki: GmbH (družbi z omejeno odgovornostjo). Preberite več >>

Oprostitev plačila prispevkov ob odprtju podjetja

Oprostitev plačila prispevkov ob odprtju podjetja

Od 1. julija 2013 dalje je ob 1. vpisu v poslovni register mogoče uveljavljati delno oprostitev plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje