9 podjetnikov je delilo najslabše nasvete, ki so jih kadarkoli prejeli
Jim Koch se ni pustil velikanom, temveč se je s svojim malim pivovarskim podjetjem zapisal v srca množic (Vir slike: Isaac Brekken/Getty Images)
Pri spletni reviji Business Insider so devet uspešnih podjetnikov povprašali, kateri je bil najslabši nasvet, ki so ga kdajkoli prejeli. Prvi del prispevka z najslabšimi možnimi nasveti smo objavili pred nekaj dnevi, tokrat pa si preberite še preostanek.
“Če iščete službo, morebitnemu delodajalcu podajte svojo vizitko.”
Ramit Sethi, avtor priznanega projekta ‘Naučil vas bom obogateti’, ki je leta 2009 izdal tudi knjižno uspešnico z enakim naslovom, je nekoč prejel nasvet, da naj si pripravi poslovne vizitke in nato z njihovo pomočjo ulovi svojega bodočega delodajalca. A Sethi še kako dobro ve, da tovrsten način pridobivanja kontaktov ni pravilen. Bistveno je, da iskalec zaposlitve najprej spozna svoje (psihološke) prepreke, se nauči pogajanja ter ugotovi, kako se je treba obnašati na razgovoru za sanjsko zaposlitev. Ves čas pa je nujna tudi gradnja mreže kontaktov, ki lahko osebi omogočijo prosto pot do samega razgovora.
“Velike korporacije bodo uničile tvoje majhno podjetje.”
V zadnjih 30 letih je pivovarska blagovna znamka Samuel Adams med ljudmi postala izjemno priljubljena in danes podjetje s pivom oskrbuje 1 odstotek celotnega ameriškega pivovarskega tržišča. Številka je presenetljivo visoka, saj skoraj 90 odstotkov omenjenega tržišča zasedajo velike globalne korporacije (npr. belgijsko-brazilska korporacija Anheuser-Busch InBev, ki proizvaja in prodaja blagovne znamke piv, kot so Budweiser, Corona, Beck’s itd.). A Jim Koch, lastnik tega ‘majhnega’, sicer več milijard dolarjev vrednega podjetja, je pred začetkom od očeta prejel resda dobronameren nasvet, da naj se ne podaja v panogo, kjer skoraj celoten trg zaseda nekaj gigantov. Koch nasveta ni upošteval – in zaslovel.
“Namesto da ustanoviš podjetje, raje poišči klasično zaposlitev.”
Danes je poznan po dveh izjemnih startupih: Warby Parker deluje na področju spletne prodaje očal, Harry’s pa na področju mesečnih naročniških paketov britvic za moške. Toda kot študent, ki je še iskal svoj košček mesta na tem svetu, je bil že na poti, da si poišče klasično zaposlitev. Takšen nasvet je namreč dobil od svojih učiteljev. Preden jo je sprejel, je odločitev dobro pretehtal, ignoriral nasvete profesorjev in se podal v podjetništvo.
“Če želiš uspeti, moraš popolnoma spremeniti način poslovanja svojega podjetja.”
Hayley Barna, soustanoviteljica podjetja Birchbox, je že večkrat izjavila, da se mora vsak novopečeni podjetnik pripraviti tudi na številne slabe nasvete, ki jih bo dobil ob gradnji svoje podjetniške poti. Ko sta skupaj s Katio Beauchampovo leta 2010 ustanovili podjetje Birchbox, sta namreč prejeli tudi številne nasvete o tem, kako poslovati. Po mnenju nekaterih bi morali podjetnici spremeniti tudi sam koncept svoje poslovne ideje – namesto večjih mesečnih paketov za naročnike bi moral Birchbox pošiljati manjše paketke, a večkrat mesečno. Tega seveda nista storili in Barna je prepričana, da bi v nasprotnem primeru imeli kar precej težav.
Vir: Business Insider