e-račun

Uporaba e-računa je po novem na voljo tudi podjetnikom in podjetjem z zaposlenimi. (Vir slike: Pixabay)

E-račun sedaj tudi za podjetnike in podjetja z zaposlenimi!

V letu 2019 je FURS omogočil poenostavljeno plačilo prispevkov za socialno varnost samozaposlenim, družbenikom, kmetom, prostovoljcem in popoldanskim s.p. Novost, ki je precej poenostavila plačevanje obveznosti je sedaj na voljo tudi zavezancem, ki plačujejo obvezne dajatve obračunane v obračunu davčnega odtegljaja (REK obrazec).
e-račun

Uporaba e-računa je po novem na voljo tudi podjetnikom in podjetjem z zaposlenimi. (Vir slike: Pixabay)

E-račun je pripravljen na podlagi mesečnega obračuna prispevkov, oziroma obračuna davčnega odtegljaja. Zavezanci na tak način poravnajo dajatve, ki so navedene na e-računu. Ob uvajanju novosti je FURS v spletne banke teh zavezancev poslal e-račune v skupni višini 3.029.739 evrov. Slednje je pomenilo, da so zavezanci svoje obveznosti poravnali s kar 24.788 manj plačilnimi nalogi. Sedaj bodo svoje obvezne dajatve z e-računom lahko poravnali tudi podjetniki in podjetja z zaposlenimi, kar jim bo precej poenostavilo in pospešilo izpolnjevanje teh mesečnih obveznosti.

Prednosti plačevanja z e-računom

Kaj ta poenostavitev pomeni v praksi? Zavezanec bo po novem mesečne obveznosti za pet različnih dajatev namesto s petimi položnicami kot do sedaj, poravnal z enim e-računom. Z enim plačilnim nalogom je torej mogoče plačati različne obvezne dajatve, ki zapadejo v plačilo istočasno in so prihodek različnih blagajn javnega financiranja (npr. prispevki za socialno varnost).

Zavezanec bo e-račun prejel v spletno banko in bo že vseboval vse podatke za izvršitev plačila, kar pomeni, da podatkov več ne bo potrebno vnašati v plačilni nalog. Slednje bo tudi zmanjšalo možnost, da bi zavezanec davčne obveznosti pozabil poravnati.

Kako do e-računa?

Da bo zavezanec obvezne dajatve obračunane z REK obrazcem lahko poravnal z e-računom, mora pri svoji spletni banki oddati prijavo na prejem e-računa. V prijavi se kot »referenčno oznako izdajatelja e-računa« vpiše davčna številka zavezanca, ki oddaja prijavo. S prejeto prijavo se šteje, da se zavezanec strinja s splošnimi pogoji plačevanja obveznih dajatev z e-računom. Prijava mu nato velja do odjave ali do zaprtja računa, kar pomeni, da bo dovolj že ena oddaja prijave.

Prijavo na prejem e-računa lahko zavezanec odda kadarkoli, FURS pa priporoča, da se jo odda do konca meseca. To bo pomenilo, da bo prvi e-račun izdan že za plačilo obveznosti, ki zapadejo v naslednjem mesecu.

Plačilni nalog bo že izpolnjen

Ko bo FURS prejel prijavo na prejem e-računov, bo zavezancu na podlagi oddanega obračuna davčnega odtegljaja (REK obrazca) pripravil zbirni plačilni nalog. Slednji bo vseboval podatke o javnofinančnih blagajnah, vrstah in višini dajatev. Po oddaji REK obrazca bo zbirni plačilni nalog že naslednji dan poslan zavezancu. E-račun bo zavezanec prejel preko banke in bo v enotni standardizirani obliki eSlog, ki bo vključeval tudi obvestilo v pdf obliki. Za izvršitev obveznosti plačila pa bo v spletni banki plačilni nalog, ki bo pripravljen v skladu s poslanim e-računom potrebno še potrditi. Rok za plačilo obveznosti je 5 dni od dneva izplačila dohodka.

V primeru, da ima zavezanec v času plačila e-računa odprte še stare obveznosti iz navedenih dajatev, se bodo najprej poravnale starejše obveznosti. Če pa so obveznosti navedene na e-računu poravnane že pred prejemom e-računa, se slednji v spletni banki zavrne.

VIRI: FURS

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP računovodstvo

MP računovodstvo

MP računovodstvo je mreža računovodskih servisov po vsej Sloveniji. Vsa računovodstva uporabljajo sistem e-računovodstva, kar podjetnikom omogoča nižanje stroškov, lažji pregled nad delom in možnost za hitrejše poslovno odločanje. Več >


Vse, kar mora mladi podjetnik vedeti o DDV

Vse, kar mora mladi podjetnik vedeti o DDV

Davčna zakonodaja se dnevno spreminja, kar pomeni, da ji je vedno težje slediti. Eden izmed ključnih davkov, s katerim se sreča podjetnik, je Davek na dodano vrednost. Sicer se zdi, da gre za enostavno obdavčitev, vendar lahko ta davek kaj hitro postane kompleksen in zapleten. Več >

Vrednotenje podjetja

Vrednotenje podjetja

Vrednost podjetja je lahko dejstvo, npr. knjigovodska vrednost, tj. razlika med sredstvi in obveznostmi podjetja, lahko pa je le ocena, ki izhaja iz npr. tržne vrednosti (kakšno vrednost bi za podjetje določil potencialni kupec), diskontirane, vlagateljeve, likvidacijske, zavarovalne vrednosti itd. Več >

Vinjeta in uveljavljanje stroškov

Vinjeta in uveljavljanje stroškov

Vinjeta je v Sloveniji obvezna za vse avtoceste in hitre ceste v upravljanju DARS. Vinjeta je naprodaj od decembra prejšnjega leta in bo v prihodnjem letu obarvana kovinsko-oranžno. Vinjeta spada v kategorijo davčno priznanega odhodka cestnine na službeni poti, zato jo lahko podjetniki uveljavljate v stroške. Več >

Kaj je 13. plača in kdaj se jo lahko izplača?

Kaj je 13. plača in kdaj se jo lahko izplača?

Delodajalci lahko delavcem, v skladu z Zakona o delovnih razmerjih, v decembru izplačajo dodatke k redni letni plači. Nagrajevanje delavcev dokazano prispeva k boljšemu poslovanju podjetja. Prav s tem namenom ZDR-1 omogoča, da je lahko sestavni del plače tudi plačilo za poslovno uspešnost. Več >

Materinski dopust in nadomestilo za bodoče mamice z s.p.-jem

Materinski dopust in nadomestilo za bodoče mamice z s.p.-jem

Kot zavarovanka po Zakonu o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, med katere je uvrščena kot oseba, ki opravlja pridobitno ali drugo dovoljeno dejavnost, ima mati, ki vodi s.p., pravico do materinskega dopusta, ki sodi med pravice iz zavarovanja za starševsko varstvo. Več >

Oznake:, , , ,
© 2007-2026 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki | Zemljevid strani