FURS bo prejela podatke o finančnih računih iz tujine

FURS bo prejel podatke o finančnih računih iz tujine (Vir slike: Freeimages.com)

FURS bo prejela podatke o finančnih računih iz tujine

Finančna uprava RS je izdala sporočilo za javnost, namenjeno tistim, ki še niso sporočili odprtega plačilnega računa v tujini. FURS bo podatke vsekakor pridobila, če ne od zavezancev, pa na podlagi izmenjave informacij s tujimi institucijami.
FURS bo prejela podatke o finančnih računih iz tujine

FURS bo prejel podatke o finančnih računih iz tujine (Vir slike: Freeimages.com)

FURS je nedavno pristopila k sistemu avtomatične izmenjave podatkov med številnimi državami. Na podlagi tega sistema bo lahko s prihodnjim letom FURS pridobila podatke o plačilnih (TRR) računih, depozitih, skrbniških in drugih finančnih računih bank in hranilnic v državah podpisnicah. Informacije pa ne bodo omejene na gole podatke o obstoju računa, ampak bodo pričale tudi o prometu na računu in obrestih. 

Zakonska podlaga za izmenjavo informacij je Direktiva Sveta 2014/107/EU, ki od držav članic zahteva, da pristopijo k večstranski mednarodni pogodbi o avtomatski izmenjavi informacij o finančnih računih. Pogodbo je dosedaj podpisalo že 84 držav, med drugim vse države članice EU, ki so ob podpisu lahko podale svoje zadržke. Avstrija, na primer, je izjavila, da z izmenjavanjem informacij ne bo začela strogo z začetkom leta 2017, ampak šele v mesecu septembru. Med državami podpisnicami so poleg držav članic Evropske Unije tudi mnogi karibski otoki, ki so doslej veljali za davčne oaze. Četudi EU ne more vplivati na notranjo zakonodajo teh držav, je podpis takšne pogodbe prispeval k napredeku pri pregonu utaje davkov in premoženja.

FURS je v poročilu za javnost zapisala, da je vsak zavezanec, ki ima odprt plačilni račun v tujini, dolžan tega v osmih dneh od odprtja prijaviti finančnemu uradu. Če tega ne stori, je globa za fizično osebo od 200 do 1.200 EUR, za fizično osebo, ki opravlja dejavnost, od 800 do 10.000 EUR, za pravno osebo pa od 1.200 do 30.000 EUR. To je zgolj globa, ki se nanaša na neprijavljen plačilni račun iz tujine. Za druge davčne nepravilnosti (npr. neprijavljene obresti) so zagrožene še dodatne globe. 

Fizične osebe lahko plačilni račun v tujini prijavijo na obrazcu DR-02, rubrika 10. Fizične osebe, ki opravljajo dejavnost, lahko plačilni račun prijavijo na obrazcu DR-03, rubrika 20. Pravne osebe pa lahko plačilni račun v tujini prijavijo na obrazcu DR-04 (rubrika 22). Vsi obrazci so na voljo na spletni strani FURS.

Viri:

  • FURS
  • Zakon o finančni upravi
  • OECD
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP računovodstvo

MP računovodstvo

MP računovodstvo je mreža računovodskih servisov po vsej Sloveniji. Vsa računovodstva uporabljajo sistem e-računovodstva, kar podjetnikom omogoča nižanje stroškov, lažji pregled nad delom in možnost za hitrejše poslovno odločanje. Več >


Vse, kar mora mladi podjetnik vedeti o DDV

Vse, kar mora mladi podjetnik vedeti o DDV

Davčna zakonodaja se dnevno spreminja, kar pomeni, da ji je vedno težje slediti. Eden izmed ključnih davkov, s katerim se sreča podjetnik, je Davek na dodano vrednost. Sicer se zdi, da gre za enostavno obdavčitev, vendar lahko ta davek kaj hitro postane kompleksen in zapleten. Več >

Vrednotenje podjetja

Vrednotenje podjetja

Vrednost podjetja je lahko dejstvo, npr. knjigovodska vrednost, tj. razlika med sredstvi in obveznostmi podjetja, lahko pa je le ocena, ki izhaja iz npr. tržne vrednosti (kakšno vrednost bi za podjetje določil potencialni kupec), diskontirane, vlagateljeve, likvidacijske, zavarovalne vrednosti itd. Več >

Vinjeta in uveljavljanje stroškov

Vinjeta in uveljavljanje stroškov

Vinjeta je v Sloveniji obvezna za vse avtoceste in hitre ceste v upravljanju DARS. Vinjeta je naprodaj od decembra prejšnjega leta in bo v prihodnjem letu obarvana kovinsko-oranžno. Vinjeta spada v kategorijo davčno priznanega odhodka cestnine na službeni poti, zato jo lahko podjetniki uveljavljate v stroške. Več >

Kaj je 13. plača in kdaj se jo lahko izplača?

Kaj je 13. plača in kdaj se jo lahko izplača?

Delodajalci lahko delavcem, v skladu z Zakona o delovnih razmerjih, v decembru izplačajo dodatke k redni letni plači. Nagrajevanje delavcev dokazano prispeva k boljšemu poslovanju podjetja. Prav s tem namenom ZDR-1 omogoča, da je lahko sestavni del plače tudi plačilo za poslovno uspešnost. Več >

Materinski dopust in nadomestilo za bodoče mamice z s.p.-jem

Materinski dopust in nadomestilo za bodoče mamice z s.p.-jem

Kot zavarovanka po Zakonu o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, med katere je uvrščena kot oseba, ki opravlja pridobitno ali drugo dovoljeno dejavnost, ima mati, ki vodi s.p., pravico do materinskega dopusta, ki sodi med pravice iz zavarovanja za starševsko varstvo. Več >

Oznake:,
© 2007-2026 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki | Zemljevid strani