Iz prve roke: inovativne metode pristopov na tuje trge

Večina podjetij prej ali slej ugotovi, da je slovenski trg premajhen za realizacijo načrtovanih poslovnih ciljev. Rast podjetij je velikokrat pogojena z vstopom na tuje trge. Predstavljamo vam nekatere slovenske startupe, ki so se prodora v tujino lotili na inovativne načine.
Rubrika Iz prve roke

Rubrika Iz prve roke

Pokica: Razmislite, kje se nahaja vaša ciljna publika

Pokica je startup, ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo kokic po ameriškem zgledu. Ker je pri tem uporabljena posebna vrsta koruze, so te velike in okrogle, poleg tega pa so dodani različni okusi. Podjetje je postalo bolj prepoznavno z udeležbo na projektu Štartaj Slovenija.

Intervju s soustanoviteljem startupa, Urošem Požganom, si lahko preberete na naslednji povezavi >>

Kljub temu, da so Pokice pri nas trenutno na voljo v Sparovih trgovinah, pa se ekipa prodora na tuje trge ni lotila prek klasičnih trgovin z živili.

Ekipa, ki stoji za blagovno znamko Pokica (Foto Miran Juršič)

Ekipa, ki stoji za blagovno znamko Pokica (Foto Miran Juršič)

Ekipa je presodila, da bi bile Pokice, ki imajo že tako nekoliko višjo ceno od običajnih kokic, za hrvaške kupce nekoliko predrage. Medtem ko imamo v Sloveniji 9,5 % davek na živila, ta delež pri naših južnih sosedih znaša kar 25 %. So pa turisti, ki se odločijo za poletno počitnikovanje, tisti, ki so pripravljeni seči nekoliko globlje v žep, zato so se fokusirali nanje.

»Odločili smo se, da se osredotočimo na turistično sezono in obalna mesta. Ciljamo na trgovske verige, male trgovine in kampe, kamor zahajajo turisti. Dobili smo partnerja, ki nam je pomagal pri tem.«

Tudi vstop na nemški trg je bil usmerjen v točno določeno ciljno publiko, v tem primeru na študente, saj so njihove Pokice trenutno na voljo v 13 menzah v sklopu študentskih domov. Vanje zahaja skupaj približno 28.000 študentov in 8.000 zaposlenih iz okolice.

»V Nemčiji je več kot 1.000 menz, ki spadajo pod isto blagovno znamko. Če bi se razširili zgolj nanje, bi bilo to za nas dovolj.«

Ekološka kmetija NašRaj: Oglaševanje prek blogov, kjer se zbirajo ljudje s podobnimi interesi

Valerija Verhovnik se je pred leti podala na samostojno pot na področju eko kmetijstva, turizma in slaščičarstva. Tako si je dokazala, da je iz pravega testa za podjetnico in da je zmožna usklajevati najrazličnejše obveznosti.

O njeni podjetniški poti smo pisali tudi na našem portalu >>

Na njeno kmetijo prihajajo v zadnjih letih predvsem turisti z Nizozemske in Belgije. Naval obiskovalcev iz teh dveh držav je sprožil članek, ki ga je na nizozemski spletni strani, ki je namenjena turistom, ki želijo kampirati na ekoloških kmetijah, napisal eden od zadovoljnih obiskovalcev.

Valerija Verhovnik (Vir: osebni arhiv)

Valerija Verhovnik (Vir: osebni arhiv)

»Zdaj, po 7 letih, se oglaševanja sploh ne lotevamo več, saj je k nam začelo prihajati preveč ljudi. Naša strategija ja namreč graditi na butičnem turizmu.«

Iz Valerijine zgodbe se lahko naučimo, da je pri vstopu na tuje trge smiselno preučiti spletne strani in portale, kjer se zbira naša ciljna publike. To so lahko naši potencialni kanali za oglaševanje naših izdelkov / storitev.

Value Add Games: pojavljanje na sejmih in sklepanje partnerstev

Value Add Games se po eni strani ukvarja z izdelavo lastnih namiznih iger, po drugi strani pa sodeluje z drugimi podjetji in na njihovo željo snuje promocijske in izobraževalne igre z različnimi tematikami.

Prispevek o delovanju podjetja smo objavili tudi na našem portalu >>

V tujini se njihove igre v največji meri prodajajo v Angliji in na Irskem in sicer v trgovinah Smyths Toys Superstore, eni največjih verig na področju prodaje igrač.

Namizne igre Value Add Games so zanimive tako za otroke kot za odrasle (vir: osebni arhiv)

Namizne igre Value Add Games so zanimive tako za otroke kot za odrasle (vir: osebni arhiv)

Kako pa se ekipa sicer loteva pristopa na tuje trge? Direktorica podjetja, Urška Hartman, je povedala, da je pri tem ključnega pomena mreženje med podjetniki, ki delujejo v isti panogi, in navezovanje stikov s trgovci. Največ priložnosti za to se pojavi z obiskovanjem sejmov.

 »Ciljamo tudi na nemški in italijanski trg. Da bi nam to uspelo, je treba vzpostaviti dobra partnerstva. V taki majhni ekipi so to veliki izzivi. Treba si je vzeti čas, iti tja in spoznavati ljudi. Primarno hodimo na take sejme zato, da vzpostavimo čim več kontaktov s trgovci in distributerji pa tudi s proizvajalci.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Opti.Space – slovenska platforma za kratkoročni najem poslovnih prostorov

Opti.Space – slovenska platforma za kratkoročni najem poslovnih prostorov

Opti.Space je prva platforma tako v slovenskem kot svetovnem merilu, ki omogoča kratkoročno oddajanje in najem poslovnih prostorov vseh vrst. Deluje po podobnem principu kot Airbnb in tako omogoča mladim podjetnikom občutno znižanje začetnih stroškov, vezanih na najem poslovnega prostora. Preberite več >>

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Podjetje Chipolo se ukvarja z izdelavo in prodajo sledilnikov za dragocene predmete kot so ključi, denarnica in telefon. Tudi letos se je ekipa udeležila svetovnega sejma zabavne elektronike CES 2019, na katerem so predstavili svoj najnovejši produkt, Chipolo Go, in zanj prejeli nagrado. Preberite več >>

Eva Birsa: »Izzivi so tisti, ki me naredijo močnejšo.«

Eva Birsa: »Izzivi so tisti, ki me naredijo močnejšo.«

Evitas je družinsko podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2016. Gre za spletno trgovino, v kateri so v ponudbi kakovostni izdelki za novorojenčke, otroke in mamice. Preberite več >>

Žan Menart: »Ne plavamo v oblakih, ampak delamo po svojih najboljših močeh.«

Žan Menart: »Ne plavamo v oblakih, ampak delamo po svojih najboljših močeh.«

Smart Optometry je zagonsko podjetje iz Idrije, ki so ga leta 2015 ustanovili Žan Menart, Matic Ozebek in Matic Vogrič. Ekipi se je nato pridružil še Blaž Grah. Podjetje se ukvarja z razvojem digitalnih rešitev za očesno nego. V lanskem letu se je podjetje uvrstilo tudi med polfinaliste izbora Mladi podjetnik leta. Preberite več >>

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Podjetje Woodway je svojo zgodbo o uspehu začelo pisati leta 2013. Zaradi zelo dobre prodaje lesenih ročnih ur, očal, etuijev in drugih modnih dodatkov priznanih proizvajalcev je kmalu prišlo do odprtja šestih fizičnih trgovin po vsej Sloveniji. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokico je širša javnost spoznala že leta 2017, ko so se v sklopu projekta Štartaj Slovenija njihovi izdelki predstavili na Sparovih policah. V lanskem letu se je ekipa uvrstila tudi med finaliste izbora Mladi podjetnik leta. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Oznake: