Valerija Verhovnik (Vir: osebni arhiv)

Valerija Verhovnik (Vir: osebni arhiv)

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik je pred leti pustila redno službo in se podala na samostojno pot. Prevzela je ekološko kmetijo, ki je bila prej namenjena le vzreji živali, in na njej vzpostavila turizem. Po 5 letih je odprla še svojo slaščičarno. Tako se je podala novim izzivom naproti in si dokazala, da zmore marsikaj.
Valerija Verhovnik (Vir: osebni arhiv)

Valerija Verhovnik (Vir: osebni arhiv)

Valerija Verhovnik ima v najemu samooskrbno turistično ekološko kmetijo Našraj. Ukvarja pa se tudi s turizmom; z oddajo sob in prostora za kampiranje. Na posestvu se nahaja tudi ekološki nasad aronije. V Idriji deluje tudi njena slaščičarna Emilija, v sklopu katere Valerija povezuje lokalne proizvajalce in skuša kar v največji meri uporabiti lokalno pridelane sestavine.  

Valerija je tudi ustanovna članica društva Hudournik, ki je bilo ustanovljeno pred enim letom s ciljem razvoja idrijsko – cerkljanskega podeželja. Namen društva je približati to območje turistom; tako iz vidika lokalne kulinarike kot možnosti za izlete po okolici.

Pred leti ste pustili varno službo in se podali v podjetništvo. Kaj vas je motiviralo pri odločitvi, da ste naredili ta korak?

Valerija: Izziv mi je bil prevzeti kmetijo, na njej vzpostaviti turistično dejavnost in iti na svoje. Da sam sebi dokažeš, da nekaj zmoreš, da lahko narediš nekaj iz nič.

Kakšna so bila vaša pričakovanja o podjetništvu, preden ste se podali vanj?

Valerija: Pričakuješ večjo svobodo in zaslužek za varno in kakovostno življenje.

Predvsem sem si želela novih izzivov. Izzivi me motivirajo; sploh takšni, ki večini ljudi predstavljajo nekaj nemogočega.

Pred nekaj leti, ko sem prišla sem, so se mi okoliški ljudje smejali v smislu: »Kdo bo pa hodil sem na dopust?«. Pa hodijo.

Zdaj po toliko letih, ko ste sama svoj šef; kje vidite prednosti in slabosti podjetništva?

Valerija: Prednosti so v tem, da si sam razporejaš čas, da delaš tisto, kar te res veseli. Glavna slabost je birokracija in zaviranje podjetništva s strani države. Po eni strani sem šla v podjetništvo tudi zato, ker nisem hotela imeti opravka s toliko birokracije. Potem pa ugotoviš, da v podjetništvu ni nič boljše.

Kmetija, na kateri je Valerija vzpostavila ekološko kmetijstvo in turizem (Vir: osebni arhiv)

Kmetija, na kateri je Valerija vzpostavila ekološko kmetijstvo in turizem (Vir: osebni arhiv)

Kako se lotevate oglaševanja vaših dejavnosti oziroma kako ste na začetku pristopali do tega področja? Katera metoda se je izkazala za najbolj učinkovito?

Valerija: Začeli smo s Facebookom in Instagramom. Imeli smo tudi srečo, da je k nam na obisk prišel nek Nizozemec, ki je v nas videl potencial in nas je oglaševal na nizozemski spletni strani, ki je namenjena prav turistom, ki želijo kampirati na ekoloških kmetijah. O nas je naredil celo predstavitev v nizozemščini. Tako so nas začeli obiskovati Nizozemci in Belgijci, ki zdaj predstavljajo večino naših gostov.

Zdaj, po 7 letih, se oglaševanja sploh ne lotevamo več, saj je k nam začelo prihajati preveč ljudi. Naša strategija ja namreč graditi na butičnem turizmu. Naši turisti potrebujejo mir in sprostitev. Če je preveč ljudi, tega ne dobijo.

Zdaj prevladuje reklama od ust do ust. Imeli smo tudi to srečo, da so nas prišli ocenjevat kulinarični kritiki in o nas napisali pozitivne ocene. Imeli smo tri take obiske in o nas so napisali članke, ki so pripomogli k dobri reklami.

Kako izgleda vaš povprečen delovni dan, glede na to, da imate toliko zadolžitev na vseh koncih? Kako usklajujete vse obveznosti?

Valerija: Kmetija je organizirana v tolikšni meri, da lahko deluje tudi brez mene. Imamo ljudi, ki skrbijo zanjo in delajo naprej to, kar sem si začrtala v začetku.

Delovni dan je pester. Verjetno bi se marsikdo začudil, če bi vedel, da sploh ni tako organiziran, kot si večina misli. Vmes pride toliko nepričakovanih stvari, da tudi če si ga organiziraš, se hitro vse poruši; sploh kar se tiče kmetije.

Če hočeš delati na toliko različnih področjih, moraš biti res »multitasking« oseba. Ko se začnejo rušiti načrti, ki si si jih postavil, te to ne sme vreči iz tira.

Kakšna je vaša definicija uspeha?

Valerija: Če delaš tisto, kar te res veseli, če delaš s srcem in verjameš v to, potem ti bo uspelo. Verjeti moraš v svoj uspeh. Če ti verjameš v svoj uspeh, bodo vanj verjeli tudi ljudje okoli tebe. Tako bo zgodba lažja.

Če pa imaš sam pomisleke in že štartaš negativno, pa to ni to. Če si podjetnik, moraš biti z dušo in srcem v tem. To ni tako kot redna služba; da greš domov, ko je konec delovnika. Znati moraš poskrbeti za sebe in če imaš zaposlene – tudi zanje. Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.

Kateri pa so bili največji izzivi na vaši podjetniški poti? Kako ste jih premagovali?

Naravne lepote v bližini kmetije (Vir: osebni arhiv)

Naravne lepote v bližini kmetije (Vir: osebni arhiv)

Valerija: Največji izzivi so bili, kot sem že prej povedala, vezani na birokracijo. Še zdaj se soočamo z njimi. Kmetija je na območju naravnega spomenika Gačnik v območju Nature 2000 in Geoparka Idrija. Še vedno nismo uspeli pridobiti vseh potrebnih dovoljenj. Na nekatera dovoljenja čakamo že 4 leta. Ne vem, koliko časa še bomo. Poleg tega je kmetija tudi pod spomeniškim varstvom. To so res največji izzivi, za katere si prej nisem niti predstavljala, da bodo tako težki. Kljub temu, da delujemo v majhnem obsegu, določene institucije ne dovoljujejo nekaterih posegov, ki bi jih želeli narediti.

Nameravali smo izvesti obnovo starega objekta, v katerem smo načrtovali postavitev apartmajev, vendar smo morali vse skupaj ustaviti, ker to ni bilo dovoljeno. Tudi večji posegi v hišo niso dovoljeni, ker se ta nahaja pod spomeniškim varstvom. Poleg tega smo ekološka kmetija, zato je treba upoštevati tudi tovrstne zahteve.

Naši uradniki se držijo črke zakona, kar je po eni strani povsem razumljivo in prav. Vendar je žalostno, da nihče ne pride pogledat na teren, da vidi, kako stvari delujejo v realnosti. Včasih bi bilo bolje, če bi nekdo prišel, pogledal in videl, da to ni tako, kot si oni predstavljajo.

Mogoče še kakšna zaključna misel?

Valerija: Vedno spodbujam ljudi, naj grejo kljub vsem oviram na svoje in počnejo tisto, kar jih veseli. Dobro pa bi bilo, če bi majhni podjetniki kdaj stopili skupaj in dali določene predloge naši administraciji in državi. Potem bi se mogoče stvari vsaj malo spremenile. Vendar enostavno nimamo časa in energije še za to.

Verjamem, da bi šlo dosti več ljudi v podjetništvo, če bi jim bile nekatere stvari pojasnjene na drugačen način. Ko kot podjetnik prideš na naše institucije in predstaviš svoje načrte, ti povejo, da nečesa ne smeš početi in ti razložijo, zakaj ne. Namesto tega bi ti lahko rekli: “Tega ne smeš, ampak skušajmo to narediti na nekoliko drugačen način, da bo ideja vseeno lahko realizirana.”

V tem oziru smo še precej za drugimi državami. Še vedno je veliko, sploh mikro, potencialnih podjetij, ki si ne upajo iti na svoje, ker jih uradniki prestrašijo, še preden se lotijo posla.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki