Stekleničke EQUA (Vir: EQUA)

Stekleničke EQUA (Vir: EQUA)

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu.
Stekleničke EQUA (Vir: EQUA)

Stekleničke EQUA (Vir: EQUA)

O blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY sva se pogovarjala z Anžetom Miklavcem, ki je povedal nekaj o tem, kako je prišlo do ideje o blagovnih znamkah, kako podjetje posluje, kako se loteva razvoja novih izdelkov, kako pristopa na tuje trge, predstavil pa je tudi najnovejšo pridobitev, pametno stekleničko EQUA, ki je pravkar stopila v redno prodajo.

Razvoj blagovnih znamk

Vse skupaj se je začelo leta 2010, ko sta Anže Miklavec in Stella Korošec ustanovila marketinško agencijo ZkotZ d.o.o., pod okriljem katere se je najprej razvila blagovna znamka EQUA. Gre za besedno igro, ki je sestavljena iz dveh delov; »eco« in »aqua«. Vizija je torej prek zadostne količine popite vode poskrbeti za zdravje ljudi, hkrati pa z naravi prijaznimi materiali stekleničk zmanjšati vnos plastične embalaže v okolje.

»Že od samega začetka težimo k trajnostnem delovanju; da se ne proizvaja plastike za enkratno uporabo, da se pije iz stekleničk, ki so narejene iz kakovostnih materialov.«

V težnji po izboljšanju in lansiranju novih produktov se je kasneje razvila ideja o snovanju posodice za pitje kave. Tako je nastal Goat mug. Ta je kmalu požel velik uspeh na mednarodni ravni. Ker gre za tako drugačen produkt, se je posledično razvila nova znamka GOAT STORY, ki ustvarja novo kulturo pitja kave. Kasneje je v tem sklopu nastal tudi aparat za izdelavo kave, Gina. Ekipa tudi izdeluje svojo unikatno kavo.

»Naša zgodba o kavi je »mikro zgodba«. Kava iz vsake vrečke je namreč nekoliko drugačna. Pri komercialni kavi so nas učili, da ima kava določene znamke vedno enak okus. To, kar imamo mi, pa je nišna zgodba. Z njo nagovarjamo ozko ciljno publiko.«

Gina - aparat za pripravo kave (Vir: GOAT STORY)

Gina – aparat za pripravo kave in posoda za kavo Goat mug (Vir: GOAT STORY)

Pomen stalnega inoviranja za rast podjetja

Pomemben temelj obeh blagovnih znamk je v stalnem inoviranju; v lansiranju novih izdelkov in izboljševanju obstoječih. Temu še poseben poudarek dajejo pri blagovni znamki EQUA.

»Velik poudarek dajemo inovacijam, designu in marketingu. Vedno iščemo nove, boljše izdelke z drugačno uporabniško izkušnjo, boljšo tehnologijo itd. V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov in da skušaš na podlagi tega potem tudi inovirati.«

Kako se ekipa loteva snovanja novih idej?

»Velikokrat izhajamo iz sebe. Opazujemo, s katerimi problemi se srečujemo. Ne vprašamo ljudi, kaj si želijo. Računamo in upamo na to, da bo dovolj ljudi, ki bodo razmišljali tako kot mi; da se bodo poistovetili z nekim izdelkom. Pri vsakem produktu vidimo, kaj bi se dalo še izboljšati. Veliko idej nikoli ne realiziramo; Če ugotovimo, da je produkcijska cena previsoka glede na neko malenkost, ki jo želimo izboljšati. Če je cena previsoka, tega tudi trg ne bo pripravljen kupiti. To je proces, pri katerem moraš biti dovolj samokritičen.«

Ko gre za lansiranje novega produkta ali izboljšanje obstoječega, vsak od članov ekipe prispeva svoje ideje. V te namene potekajo tudi interne predstavitve, v sklopu katerih se zbira najboljše predloge. Nikoli pa se ne lotevajo zunanjih raziskav in anket širše javnosti, ampak se o tem dogovorijo znotraj podjetja.

Socialna omrežja kot najbolj učinkovito sredstvo oglaševanja

Anže je povedal, da se marketinga lotevajo predvsem prek socialnih omrežij, ki so se do sedaj izkazala kot najbolj učinkovita. Se pa ekipa trudi, da spremlja najnovejše trende na tem področju in išče nove, inovativne načine za pristop do strank. Pomembno je namreč, da se uporabi vedno nove načine, kako na zanimiv način predstaviti izdelke.

»Pri marketingu ne moreš imeti ustaljenega pristopa, ker se to področje tako hitro spreminja. Družabna omrežja so 3 leta nazaj delovala na povsem drugačen način kot danes. Ugotoviti moramo, kje se nahajajo naše ciljne stranke in jih tam nagovoriti. Pri tem se seveda vedno trudimo izstopati

Da bi s svojimi izdelki pritegnili pozornost, dajo velik poudarek designu izdelkov. Ta je potem promocija že sam po sebi, ko ga uporabnik nosi s sabo in ga drugi povprašajo po njem.

Goat mug (Vir: GOAT STORY)

Goat mug (Vir: GOAT STORY)

Na Kickstarterju so bili predstavljeni že trije izdelki

Kljub temu, da gre za podjetje, ki na trgu uspešno deluje že skoraj 10 let, pa so se odločili, da sredstva za proizvodnjo nekaterih izdelkov zberejo prek Kickstarterja. Na ta način so predstavili izdelke Goat mug (2014, zbranih 458.000 USD), Gina (2016, zbranih 502.000 USD) in EQUA Smart water bottle (2018, zbranih 243.000 USD).

»Za Kickstarter se odločimo le v primerih, ko je izdelek tako drugačen in zanimiv, da se nam zdi ta metoda primerna. Večja kot je inovacija, večje je tveganje, zato potrebujemo več sredstev za razvoj. Za Kickstarter se odločimo, da idejo preverimo na trgu in zberemo sredstva za njeno realizacijo. Gre pa seveda tudi za zelo dobro marketinško metodo.«

Pristop na tuje trge

Tržišče podjetja je trenutno razprostrto po celem svetu. Razteza se od Japonske, Kitajske, Evrope do Severne in Južne Amerike. Se pristop do strank od trga do trga razlikuje?

»Ko lansiramo izdelek, ne gledamo na to, ali je za slovenski, evropski ali kateri drug trg. Za nas je trg samo en. Danes grejo trendi v to smer, da ne delaš več za nek specifičen trg, ampak avtomatično za mednarodni, ker je stopnja globalizacije tako visoka. Na spletni strani imamo obisk s celega sveta, zato se ne omejujemo na države, ampak skušamo delati za cel svet. Mislim, da večina startupov v teh časih razmišlja na podoben način.«

Anže obrazloži, da je slovenski trg za večino podjetij premajhen, zato je čimprejšnji vstop na tuje trge logična poteza. Kljub temu je vesel, da imajo tolikšno podporo tudi na domačih tleh in da tudi v Sloveniji uspešno delujejo.

Glavni trg blagovne znamke EQUA je Evropa, ciljna publika za GOAT STORY razpršena po celem svetu

Podjetje se je zaradi majhnosti slovenskega trga kmalu začelo širiti izven državnih in tudi evropskih mej. Tako v trenutnem stanju Slovenija za EQUA-o predstavlja nekaj manj kot 10 % celotnega trga, za GOAT STORY pa celo manj kot 2 %.

Kako pa je z razširjenostjo blagovnih znamk v svetovnem merilu?

»Blagovna znamka EQUA je najmočnejša v Evropi, ki predstavlja okoli 80 % celotnega trga. Zastopana je predvsem na nemškem trgu, v skandinavskih državah, v Španiji, Franciji, Angliji. Močni so tudi trgi vzhodne Evrope kot so Češka, Slovaška, Hrvaška in Madžarska. V zadnjem času tudi Italija.«

Stekleničke EQUA (Vir: EQUA)

Stekleničke EQUA (Vir: EQUA)

Anže pravi, da je Pri GOAT STORY zgodba nekoliko drugačna, saj gre za bolj nišni izdelek, zato je ciljna publika enakomerno razporejena skoraj po celem svetu; tako na Japonskem, Kitajskem, Evropi kot v Severni in Južni Ameriki.

»Pri GOAT STORY se ne ukvarjamo toliko s tem, kdo so naše stranke, ampak bolj s tem, kakšni so naši izdelki. Stranke nato pridejo same od sebe s celega sveta. Gre bolj za nišo ljudi, ki o kavi razmišlja na drugačen način. Pri nas trend pitja različnih vrst kave še ni tako razvit.«

Aktualni podjetniški izzivi

»Izzivi so vedno isti; Kako narediti nove, še boljše izdelke, nad katerimi bodo ljudje navdušeni in jih bodo radi priporočili tudi drugim. Vse se začne pri dobrem izdelku. Potem moramo o njem povedati še čim boljši zgodbo; s čim boljšo funkcionalnostjo in designom izdelka. Potem je prodaja samo posledica.«

Anže pravi, da so glavni izzivi v tem, kako izdelati čim boljše in čim bolj zanimive izdelke. Pri tem se z ekipo vedno trudijo, da bi čim bolj izboljšali tehnologijo in uporabniško izkušnjo. Trudijo se tudi, da bi cena izdelkov ostala v rangu, ki je sprejemljiv za širšo publiko. Pri tem poudarja, da vseeno ne gre za cenovno najugodnejše izdelke, saj je v ospredju kakovost. Poleg tega proizvodnja še ni tako množična, da bi si to lahko privoščili.

Najnovejša pridobitev – pametna steklenička EQUA

Pametna steklenička EQUA je bila lansko leto že predstavljena na Kickstarterju, po novem pa se jo do kupiti tudi prek spleta >>

Gre za stekleničko, ki se jo uporablja skupaj z aplikacijo, ki jo mora pred tem uporabnik naložiti na telefon. Ta mu zagotavlja izračun količine vode, ki bi jo moral glede na telesne karakteristike in življenjski slog popiti na dan. Aplikacija omogoča spremljanje doseganja zastavljenega cilja, hkrati pa tudi opomne, ko pride čas za naslednji požirek vode.

Pametna steklenička EQUA (Vir: EQUA)

Pametna steklenička EQUA (Vir: EQUA)

»Zelo malo se govori o tem, da je bolj kot količina vode pomembna pogostost pitja. Če konec dneva spiješ 3 litre vode, ni pravega učinka. Zelo pomembno je, kolikokrat na dan piješ. Zato te ta steklenička opomni, da veš, koliko si popil in koliko še moraš, kar lahko marsikomu pride zelo prav. Ta steklenička je seveda dražja od običajne; zaradi proizvodnih stroškov tehnologije, ki smo jo vgradili.«

Steklenička je iz nerjavnega jekla. Gre za naravni material, ki je na trgu že več kot 10 let, je preizkušen in zagotavlja najboljši termo učinek.

»V izdelek smo vložili veliko truda. Želeli smo, da izstopa po izgledu. Vanj smo vgradili tudi pravi kos marmorja, kar je za industrijo mogoče nekoliko nenavadno. Nismo želeli samo posnemati materialov, ampak smo uporabili prave. Izolacijski učinek smo dosegli s tem, da ima steklenička dve steni, med katerima je vakuum.«

Vsebino omogočajo:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki