Stekleničke EQUA (Vir: EQUA)
O blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY sva se pogovarjala z Anžetom Miklavcem, ki je povedal nekaj o tem, kako je prišlo do ideje o blagovnih znamkah, kako podjetje posluje, kako se loteva razvoja novih izdelkov, kako pristopa na tuje trge, predstavil pa je tudi najnovejšo pridobitev, pametno stekleničko EQUA, ki je pravkar stopila v redno prodajo.
Razvoj blagovnih znamk
Vse skupaj se je začelo leta 2010, ko sta Anže Miklavec in Stella Korošec ustanovila marketinško agencijo ZkotZ d.o.o., pod okriljem katere se je najprej razvila blagovna znamka EQUA. Gre za besedno igro, ki je sestavljena iz dveh delov; »eco« in »aqua«. Vizija je torej prek zadostne količine popite vode poskrbeti za zdravje ljudi, hkrati pa z naravi prijaznimi materiali stekleničk zmanjšati vnos plastične embalaže v okolje.
»Že od samega začetka težimo k trajnostnem delovanju; da se ne proizvaja plastike za enkratno uporabo, da se pije iz stekleničk, ki so narejene iz kakovostnih materialov.«
V težnji po izboljšanju in lansiranju novih produktov se je kasneje razvila ideja o snovanju posodice za pitje kave. Tako je nastal Goat mug. Ta je kmalu požel velik uspeh na mednarodni ravni. Ker gre za tako drugačen produkt, se je posledično razvila nova znamka GOAT STORY, ki ustvarja novo kulturo pitja kave. Kasneje je v tem sklopu nastal tudi aparat za izdelavo kave, Gina. Ekipa tudi izdeluje svojo unikatno kavo.
»Naša zgodba o kavi je »mikro zgodba«. Kava iz vsake vrečke je namreč nekoliko drugačna. Pri komercialni kavi so nas učili, da ima kava določene znamke vedno enak okus. To, kar imamo mi, pa je nišna zgodba. Z njo nagovarjamo ozko ciljno publiko.«
Pomen stalnega inoviranja za rast podjetja
Pomemben temelj obeh blagovnih znamk je v stalnem inoviranju; v lansiranju novih izdelkov in izboljševanju obstoječih. Temu še poseben poudarek dajejo pri blagovni znamki EQUA.
»Velik poudarek dajemo inovacijam, designu in marketingu. Vedno iščemo nove, boljše izdelke z drugačno uporabniško izkušnjo, boljšo tehnologijo itd. V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov in da skušaš na podlagi tega potem tudi inovirati.«
Kako se ekipa loteva snovanja novih idej?
»Velikokrat izhajamo iz sebe. Opazujemo, s katerimi problemi se srečujemo. Ne vprašamo ljudi, kaj si želijo. Računamo in upamo na to, da bo dovolj ljudi, ki bodo razmišljali tako kot mi; da se bodo poistovetili z nekim izdelkom. Pri vsakem produktu vidimo, kaj bi se dalo še izboljšati. Veliko idej nikoli ne realiziramo; Če ugotovimo, da je produkcijska cena previsoka glede na neko malenkost, ki jo želimo izboljšati. Če je cena previsoka, tega tudi trg ne bo pripravljen kupiti. To je proces, pri katerem moraš biti dovolj samokritičen.«
Ko gre za lansiranje novega produkta ali izboljšanje obstoječega, vsak od članov ekipe prispeva svoje ideje. V te namene potekajo tudi interne predstavitve, v sklopu katerih se zbira najboljše predloge. Nikoli pa se ne lotevajo zunanjih raziskav in anket širše javnosti, ampak se o tem dogovorijo znotraj podjetja.
Socialna omrežja kot najbolj učinkovito sredstvo oglaševanja
Anže je povedal, da se marketinga lotevajo predvsem prek socialnih omrežij, ki so se do sedaj izkazala kot najbolj učinkovita. Se pa ekipa trudi, da spremlja najnovejše trende na tem področju in išče nove, inovativne načine za pristop do strank. Pomembno je namreč, da se uporabi vedno nove načine, kako na zanimiv način predstaviti izdelke.
»Pri marketingu ne moreš imeti ustaljenega pristopa, ker se to področje tako hitro spreminja. Družabna omrežja so 3 leta nazaj delovala na povsem drugačen način kot danes. Ugotoviti moramo, kje se nahajajo naše ciljne stranke in jih tam nagovoriti. Pri tem se seveda vedno trudimo izstopati.«
Da bi s svojimi izdelki pritegnili pozornost, dajo velik poudarek designu izdelkov. Ta je potem promocija že sam po sebi, ko ga uporabnik nosi s sabo in ga drugi povprašajo po njem.
Na Kickstarterju so bili predstavljeni že trije izdelki
Kljub temu, da gre za podjetje, ki na trgu uspešno deluje že skoraj 10 let, pa so se odločili, da sredstva za proizvodnjo nekaterih izdelkov zberejo prek Kickstarterja. Na ta način so predstavili izdelke Goat mug (2014, zbranih 458.000 USD), Gina (2016, zbranih 502.000 USD) in EQUA Smart water bottle (2018, zbranih 243.000 USD).
»Za Kickstarter se odločimo le v primerih, ko je izdelek tako drugačen in zanimiv, da se nam zdi ta metoda primerna. Večja kot je inovacija, večje je tveganje, zato potrebujemo več sredstev za razvoj. Za Kickstarter se odločimo, da idejo preverimo na trgu in zberemo sredstva za njeno realizacijo. Gre pa seveda tudi za zelo dobro marketinško metodo.«
Pristop na tuje trge
Tržišče podjetja je trenutno razprostrto po celem svetu. Razteza se od Japonske, Kitajske, Evrope do Severne in Južne Amerike. Se pristop do strank od trga do trga razlikuje?
»Ko lansiramo izdelek, ne gledamo na to, ali je za slovenski, evropski ali kateri drug trg. Za nas je trg samo en. Danes grejo trendi v to smer, da ne delaš več za nek specifičen trg, ampak avtomatično za mednarodni, ker je stopnja globalizacije tako visoka. Na spletni strani imamo obisk s celega sveta, zato se ne omejujemo na države, ampak skušamo delati za cel svet. Mislim, da večina startupov v teh časih razmišlja na podoben način.«
Anže obrazloži, da je slovenski trg za večino podjetij premajhen, zato je čimprejšnji vstop na tuje trge logična poteza. Kljub temu je vesel, da imajo tolikšno podporo tudi na domačih tleh in da tudi v Sloveniji uspešno delujejo.
Glavni trg blagovne znamke EQUA je Evropa, ciljna publika za GOAT STORY razpršena po celem svetu
Podjetje se je zaradi majhnosti slovenskega trga kmalu začelo širiti izven državnih in tudi evropskih mej. Tako v trenutnem stanju Slovenija za EQUA-o predstavlja nekaj manj kot 10 % celotnega trga, za GOAT STORY pa celo manj kot 2 %.
Kako pa je z razširjenostjo blagovnih znamk v svetovnem merilu?
»Blagovna znamka EQUA je najmočnejša v Evropi, ki predstavlja okoli 80 % celotnega trga. Zastopana je predvsem na nemškem trgu, v skandinavskih državah, v Španiji, Franciji, Angliji. Močni so tudi trgi vzhodne Evrope kot so Češka, Slovaška, Hrvaška in Madžarska. V zadnjem času tudi Italija.«
Anže pravi, da je Pri GOAT STORY zgodba nekoliko drugačna, saj gre za bolj nišni izdelek, zato je ciljna publika enakomerno razporejena skoraj po celem svetu; tako na Japonskem, Kitajskem, Evropi kot v Severni in Južni Ameriki.
»Pri GOAT STORY se ne ukvarjamo toliko s tem, kdo so naše stranke, ampak bolj s tem, kakšni so naši izdelki. Stranke nato pridejo same od sebe s celega sveta. Gre bolj za nišo ljudi, ki o kavi razmišlja na drugačen način. Pri nas trend pitja različnih vrst kave še ni tako razvit.«
Aktualni podjetniški izzivi
»Izzivi so vedno isti; Kako narediti nove, še boljše izdelke, nad katerimi bodo ljudje navdušeni in jih bodo radi priporočili tudi drugim. Vse se začne pri dobrem izdelku. Potem moramo o njem povedati še čim boljši zgodbo; s čim boljšo funkcionalnostjo in designom izdelka. Potem je prodaja samo posledica.«
Anže pravi, da so glavni izzivi v tem, kako izdelati čim boljše in čim bolj zanimive izdelke. Pri tem se z ekipo vedno trudijo, da bi čim bolj izboljšali tehnologijo in uporabniško izkušnjo. Trudijo se tudi, da bi cena izdelkov ostala v rangu, ki je sprejemljiv za širšo publiko. Pri tem poudarja, da vseeno ne gre za cenovno najugodnejše izdelke, saj je v ospredju kakovost. Poleg tega proizvodnja še ni tako množična, da bi si to lahko privoščili.
Najnovejša pridobitev – pametna steklenička EQUA
Pametna steklenička EQUA je bila lansko leto že predstavljena na Kickstarterju, po novem pa se jo do kupiti tudi prek spleta >>
Gre za stekleničko, ki se jo uporablja skupaj z aplikacijo, ki jo mora pred tem uporabnik naložiti na telefon. Ta mu zagotavlja izračun količine vode, ki bi jo moral glede na telesne karakteristike in življenjski slog popiti na dan. Aplikacija omogoča spremljanje doseganja zastavljenega cilja, hkrati pa tudi opomne, ko pride čas za naslednji požirek vode.
»Zelo malo se govori o tem, da je bolj kot količina vode pomembna pogostost pitja. Če konec dneva spiješ 3 litre vode, ni pravega učinka. Zelo pomembno je, kolikokrat na dan piješ. Zato te ta steklenička opomni, da veš, koliko si popil in koliko še moraš, kar lahko marsikomu pride zelo prav. Ta steklenička je seveda dražja od običajne; zaradi proizvodnih stroškov tehnologije, ki smo jo vgradili.«
Steklenička je iz nerjavnega jekla. Gre za naravni material, ki je na trgu že več kot 10 let, je preizkušen in zagotavlja najboljši termo učinek.
»V izdelek smo vložili veliko truda. Želeli smo, da izstopa po izgledu. Vanj smo vgradili tudi pravi kos marmorja, kar je za industrijo mogoče nekoliko nenavadno. Nismo želeli samo posnemati materialov, ampak smo uporabili prave. Izolacijski učinek smo dosegli s tem, da ima steklenička dve steni, med katerima je vakuum.«
Vsebino omogočajo: