Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo povprašali nekatere slovenske podjetnike, kaj bi moral po njihovem mnenju vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo. Katere lastnosti odlikujejo uspešnega podjetnika in kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh?
Rubrika Iz prve roke

Rubrika Iz prve roke

Podjetništvo obsega najrazličnejše panoge, zato je težko dati neke splošne napotke za uspešno poslovanje. Vseeno pa obstajajo neke temeljne zakonitosti, ki se jih je smiselno držati.

Ker nam več kot teorija lahko povedo izkušnje iz prakse, smo za napotke vprašali nekatere že utečene slovenske podjetnike, ki so nam odgovorili na naslednja vprašanja:

  • Katere so tiste osebnostne lastnosti, ki naj bi jih imel uspešen podjetnik?
  • Kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh?
  • Katera je bila njihova največja lekcija na samostojni poti?

Marin Medak, podjetje Della Spina

Marin Medak je pred nekaj meseci z ekipo ustanovil podjetje Della Spina. Ta se ukvarja s spletno prodajo dioptrijskih očal. Izbrane 3 pare lahko stranka najprej 1 teden preizkuša na domu, preden se odloči za nakup.

Intervju o startupu Della Spina si lahko preberete na naslednji povezavi >>

Sicer pa to ni njegov prvi podjetniški podvig. Marin je tudi ustanovitelj trgovine Hobkey, ki se ukvarja s prodajo obeskov za ključe s športnimi motivi, deluje pa v več kot 36 državah po celem svetu.

Marin pravi, da je zelo pomembno, da pred vstopom v podjetništvo posameznik (s)pozna panogo, v kateri namerava delovati.

»Seveda obstajajo izjeme, ki uspejo tudi brez predhodno pridobljenega specifičnega znanja, vendar so možnosti za uspeh večje, če veš, kako stvari delujejo.«

Dodaja, da nikoli ne moreš vedeti vsega in da določene stvari spoznaš šele takrat, ko se z njimi soočiš pri samem poslovanju.

Marin Medak, ustanovitelj podjetja Della Spina (Vir: osebni arhiv)

Marin Medak, ustanovitelj podjetja Della Spina (Vir: osebni arhiv)

Osebnostne lastnosti, ki naj bi jih imel podjetnik?

»Samoiniciativnost, radovednost in vztrajnost. Ko si enkrat sam svoj mojster, delaš toliko in tisto, za kar se sam odločiš.«

Kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh?

»Mora biti zanimiva za druge, da bodo pripravljeni za storitev ali produkt plačati. Reševati mora problem ali imeti močno čustveno povezavo s potencialnimi strankami. Kot primer: kajakaški obeski, ki jih izdelujem, ne rešujejo nobenega problema, a jih ljudje še vedno radi kupijo, saj jih spominjajo na nekaj, kar radi počnejo, in se s tem lahko identificirajo.«

Katera je bila Marinova največja lekcija na samostojni poti?

»Pri Oivu, takrat najmanjšem polnilniku za iPhone na svetu (izdelek je bil leta 2014 predstavljen na Kickstarterju), smo naredili napako, da smo idejo predolgo skrivati pred javnostjo. Nismo zbirali povratnih informacij in kontaktov interesentov. Napake so bile popolnoma začetniške in danes mi ni jasno, kako smo jih lahko naredili. Na srečo smo se iz tega nekaj naučili in zaenkrat to znanje uspešno uporabljamo pri Della Spini.«

Primož Cigler, podjetje Rifuzl

Primož Cigler je skupaj z Manco Behrič ustanovitelj podjetja Rifuzl. Gre za prvo trgovino brez embalaže v Sloveniji, ki je bila realizirana v začetku tega leta.

Ob otvoritvi trgovine smo intervju objavili tudi na našem portalu >>

To pa ni prva Primoževa izkušnja s podjetništvom, saj se je vanj podal že nekaj let prej, leta 2013, ko sta s soustanoviteljem ustanovila podjetje Proteus Themes, pri čemer se ukvarjata s programiranjem in ustvarjata platforme za WordPress.

Primož je o podjetništvu povedal, da enostavnih zmag ni, saj je vsak podjetniški uspeh trdo prigaran.

»Včasih se morda zdi, kot da je nekdo imel zgolj srečo, vendar je za vsakim uspešno izpeljanim projektom vloženega veliko dela, znanja in izkušenj.«

Primož je skozi izkušnje ugotovil, da so začetki vedno težki, tudi če so razmere za lansiranje nekega produkta ali storitve na trg precej ugodne. Bodočim podjetnikom svetuje, naj bodo pripravljeni, da bodo morali za uspeh veliko delati. Meni pa, da se ti na dolgi rok vložen trud vedno obrestuje, če si vztrajen in če delaš pravo stvar.

Manca Behrič in Primož Cigler sta poskrbela za to, da smo dobili prvo trgovino brez embalaže v Sloveniji

Manca Behrič in Primož Cigler (Foto: Petra Kušar).

Osebnostne lastnosti, ki naj bi jih imel podjetnik?

Primož pravi, da je zelo pomembno, da imaš kot podjetnik dovolj poguma, da poskušaš narediti nekaj drugače. Vsaj v začetku poslovanja je treba velikokrat poprijeti za raznorazna dela in to ti mora predstavljati izziv.

»Pomembna je tudi vztrajnost, vendar moraš hkrati vedeti, kdaj ni več smiselno vztrajati. Če si nekaj poskusil že stokrat in še vedno ne deluje, je morda čas, da nekaj spremeniš. Pomembno je tudi, da si odprt za učenje, da budno spremljaš dogajanje okoli sebe; kaj ti pravijo stranke, trg. Da si pripravljen poslušati, se učiti in ne vztrajaš vedno pri svojem.«

Kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh?

Primož pravi, da odgovor na to vprašanje ni tako enostaven.

»Menim, da je najpomembnejše, da ujameš pravi trenutek določenega segmenta; da ujameš nek nov val, ki šele prihaja, vendar se množično še ne govori o neki stvari. V tem začetnem obdobju moraš verjeti sebi, da si na pravi poti. Biti moraš zadovoljen, tudi če imaš malo strank, a so te takšne, ki jim je mar zate.«

Največja lekcija na vajini samostojni poti?

»Delovanje na tovrstnem področju je še precej težji zalogaj, kot sva si predstavljala. Na začetku moraš stisniti zobe in narediti vse, kar je v tvoji moči. Ko prebrodiš prvih nekaj mesecev, postane lažje.«

Kar se tiče splošnega delovanja v podjetništvu, Primož vsem podjetnikom svetuje, naj vlagajo v svoje zaposlene, jih poslušajo in jim pomagajo s svojimi nasveti in izkušnjami.

Eva Štraser, podjetje Evegreen

Eva Štraser je soustanoviteljica podjetja Evegreen, ki se ukvarja z izdelavo bioplastike. Najbolj prepoznavni izdelek je njihov bio razgradljiv lonček za vrtnarjenje, povezujejo pa se tudi s slovenskimi in evropskimi podjetji in jim dobavljajo bioplastiko, ki predstavlja okolju prijazen nadomestek plastiki.

Intervju z Evo Štraser o podjetju Evegreen si lahko preberete na naslednji povezavi >>

Eva pravi, da bi moral vsak, preden se poda v podjetništvo, vedeti, da 80 % novonastalih podjetij propade. Večinoma naj bi bili razlogi finančne narave. Prav zato je smiselno, da posameznik postane čim bolj domač s financami. Tako se bodo njegove možnosti za uspeh povečale.

»Sama v preteklosti nisem imela stika s financami, sem pa domača v razvoju in pri t.i. materialih prihodnosti ter v različnih proizvodnih procesih le-teh, a se hitro priučiš. Vržen si v vodo; na tebi je, ali boš splaval ali potonil.«

Predstavnica podjetja Evegreen, Eva Štraser (Vir: Evegreen)

Predstavnica podjetja Evegreen, Eva Štraser (Vir: Evegreen)

Katere osebnostne lastnosti bi moral imeti podjetnik?

»Pripravite se na boleče zavrnitve, stalno kritiko (tudi s strani bližnjih), izredne finančne pritiske ter na neskončne delovnike – a če se najdete v tem, ste iz pravega testa.«

Kakšna poslovna ideja ima največje možnosti za uspeh?

»Ne iščite niš. Ustvarite novo poslovno kategorijo. Najbolje je, če za to, kar želite početi, še ni tržišča. Tako imate priložnost, da ga ustvarite.«

Evina največja lekcija na samostojni poti?

“Preizkušajte, testirajte trg in če vam ne uspe v prvo, poskusite še v drugo in v tretje. Podjetništvo je znanje, ki se ga lahko priučimo. Res pa je, da zahteva veliko samodiscipline.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Slovenija se v svetovnem merilu uvršča na 6. mesto glede na število iger pobega na površinsko enoto. Slovenci tako z odprtimi rokami sprejemamo tovrstni koncept igre. Pripravili smo intervju z vodilnim ponudnikom v »escape room« industriji. Preberite več >>

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik je pred leti pustila redno službo in se podala na samostojno pot. Prevzela je ekološko kmetijo, ki je bila prej namenjena le vzreji živali, in na njej vzpostavila turizem. Po 5 letih je odprla še svojo slaščičarno. Tako se je podala novim izzivom naproti in si dokazala, da zmore marsikaj. Preberite več >>

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Za to, da je kulinarični projekt Odprta kuhna, ki ga danes pozna že skoraj vsak, prerasel v zgodbo o uspehu, sta zaslužena Alma in Lior Kochavy. Že pred sedmimi leti, ko se je vse skupaj šele dobro začelo, sta imela jasno vizijo: ustvariti največji kulinarični dogodek v državi. Preberite več >>

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Hopalai je startup, ki je marca letos na trg lansiral aplikacijo Kobi. Ta je namenjena otrokom, ki se srečujejo z disleksijo in drugimi bralnimi težavami. Aplikacijo uporablja že skoraj petina vseh slovenskih osnovnih šol. V kratkem nameravajo produkt predstaviti tudi špansko govorečemu trgu. Preberite več >>

Iz prve roke: Preizkušene marketinške metode

Iz prve roke: Preizkušene marketinške metode

Dostikrat je marketing tisto področje, ki podjetnikom povzroča največ preglavic. Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, nas je zanimalo, katerih marketinških metod se poslužujejo nekateri slovenski podjetniki, ki v svoji panogi uspešno delujejo. Preberite več >>

5 slovenskih podjetnic zasnovalo nov izdelek za nego las

5 slovenskih podjetnic zasnovalo nov izdelek za nego las

Z namenom, da na trg lansirajo nov izdelek za nego las, je moči združilo 5 slovenskih podjetnic. Nastala je linija kozmetike, ki nosi podpis dveh znanih slovenskih blogerk. Preberite več >>

Oznake: