Iz prve roke: Preizkušene marketinške metode

Dostikrat je marketing tisto področje, ki podjetnikom povzroča največ preglavic. Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, nas je zanimalo, katerih marketinških metod se poslužujejo nekateri slovenski podjetniki, ki v svoji panogi uspešno delujejo.
Rubrika Iz prve roke

Rubrika Iz prve roke

Podjetje lahko sloni na zelo dobri podjetniški ideji, v ponudbi so lahko odlični izdelki / storitve, vendar pa ne more uspešno poslovati, če prodaja ni dobra. Da bi ta stekla, se mora dober glas o podjetju razširiti med čim širšo publiko. Podjetje si mora stalno prizadevati, da navezuje stike s potencialnimi strankami in ohranja dobre odnose z obstoječimi. To lahko dosega z različnimi marketinškimi metodami.

V zadnjih letih je digitalizacija na vseh področjih korenitno spremenila poslovanje podjetij. Ljudje čedalje več časa preživimo pred računalnikom in pametnim telefonom. Zaradi tega se spreminjajo tudi metode marketinga, ki za podjetje lahko prinesejo največjo dodano vrednost. Nekaj slovenskih podjetnikov nam je zaupalo, katerih marketinških metod se poslužujejo oziroma katere so se v njihovem primeru izkazale kot najbolj uspešne.

Pri tem je treba vedeti, da so zakonitosti od panoge do panoge lahko zelo različne. Pri načrtovanju marketinga moramo vedno imeti pred očmi našo ciljno publiko. Vedeti moramo, kdo so ti ljudje, kje se nahajajo in s kakšnim slogom komuniciranja se jim bomo kar najbolj približali.

Prodor na tuje trge – Mic Melanšek, Mali junaki

Podjetje Mali junaki se ukvarja z izdelavo personaliziranih knjig za otroke. Pravljični junak v izbrani knjigi dobi ime in videz otroka, kateremu je knjiga namenjena. Podjetje sicer posluje že od leta 2013. V tem času so osvojili že številne trge tako po Evropi kot tudi po svetu – uspel jim je celo prodor v Ameriko.

Intervju o podjetju Mali junaki, ki smo ga objavili marca letos, si lahko preberete na naslednji povezavi >>

Prodor na tuje trge je še nekoliko bolj kompleksno področje, kot vzpostavitev zanimanja na domačem tržišču. Kakšnih marketinških metod se je ekipa posluževala pri tem?

Mic Melanšek, soustanovitelj podjetja Mali junaki, nam je zaupal, da je pristop na vsak nov trg do določene mere univerzalen. V prvi fazi delajo na tem, da bi prišlo do končnih uporabnikov čim več produktov. Še vedno se smatrajo kot mlado podjetje, zato si prizadevajo, da se predstavijo vsem potencialnim kupcem.

“V prvih mesecih vstopa na nov trg se poslužujemo naslednjih metod: ponudba cenovno ugodnejših produktov, sodelovanje s širokim krogom vplivnežev, izvedba nagradnih iger. Bistvo je, da naše knjige zaokrožijo med ljudmi.”

Ključ do uspeha je po njegovem mnenju v tem, da je njihov produkt tako unikaten in inovativen, da je zadovoljstvo strank z njim skoraj 100 %. Tako je v sklopu marketinga treba ljudem dati zgolj priložnost, da se spoznajo s produkti. Nato tudi prodaja na tujih trgih steče.

“Ne delamo za dobiček in z namenom, naj bi bilo podjetje za vsako ceno čim več vredno. Pomembno nam je, da so ljudje srečni. Učinki niso vidni čez noč, so pa zato bolj oprijemljivi in na dolgi rok.”

Mic in Rado, ustanovitelja podjetja Mali junaki (Vir: osebni arhiv)

Mic in Rado, ustanovitelja podjetja Mali junaki (Vir: osebni arhiv)

Ljudi je treba pripraviti do smeha – Rok Starič, Rok’s

Rok Starič, zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta 2018, je trg osvojil s produkti blagovne znamke Rok’s – maslo iz oreščkov. Podjetje je prepoznavno tako v Sloveniji kot tudi v tujini, kamor si čedalje bolj uspešno utira pot.

Intervju z njim si lahko preberete na naslednji povezavi >>

V takratnem intervjuju nam je Rok zaupal, da njihov pristop do strank temelji na igrivosti in elementu zabave. Njegovo stališče je, da ljudje v vsakodnevnem življenju potrebujejo kanček dobre volje in to jim želijo ponuditi tudi s svojimi izdelki; tako z okusom produkta kot z izgledom blagovne znamke.

“Po odzivih naših strank vidimo, da so zadovoljne. Da bi jih še bolj osrečili oziroma nasmejali, smo začeli snemati serijo, ki se bo predvajala na socialnih omrežjih enkrat mesečno do konca leta in je tudi dobrodelno naravnana. Naziv bo »bake it or fake it« (prevod: speci ali se pretvarjaj). Gre za zgled iz tujine, ko želijo domači kuharji pripraviti jed nekega mojstra v čim krajšem času. Temu konceptu se bomo približali tudi mi.”

Marketinga se lotevajo tudi s pripravo odličnih receptov, v katerih se uporabi arašidovo maslo. Oglaševanje prek receptov se je izkazalo kot učinkovito, saj stranke kljub odličnemu okusu izdelka dostikrat ne vedo, kaj naj z njim naredijo. S tem, ko dobijo številne ideje za uporabo, se tudi možnost, da se bodo odločile za nakup izdelka, poveča.

Sicer pa podjetje odnose s strankami gradi prek Facebook profila in spletne strani.

Rok Starič, zmagovalec izbora Mladi podjetnik 2018 (Vir: osebni arhiv)

Rok Starič, zmagovalec izbora Mladi podjetnik 2018 (Vir: osebni arhiv)

Oglaševanje prek različnih kanalov – Miha Dolinšek, Vallis MG d.o.o.

Podjetje Vallis MG d.o.o. na trgu deluje že 8 let. Gre za spletno trgovino moje-lece.si, ki se ukvarja s ponudbo kontaktnih leč, dioptrijskih in sončnih očal. Stranka lahko pred opravljenim nakupom izbrana očala preizkusi prek virtualnega ogledala na spletni strani.

Intervju z direktorjem podjetja, Mihom Dolinškom, si lahko preberete na naslednji povezavi >>

Marketinške metode, ki se jih je podjetje posluževalo, so se tekom poslovanja podjetja spreminjale glede na razpoložljiva finančna sredstva. Tako se je v začetnih fazah marketing odvijal po principu “od ust do ust”, kasneje pa so se začeli posluževati tudi Google, e-mail in Facebook oglaševanja.

“Sedaj se poslužujemo tudi oglaševanja na radijskih postajah, mestnih avtobusih, sodelujemo tudi z različnimi influencerji itd. Prizadevamo si, da bi dosegli čim večje število ljudi.”

Miha Dolinšek pravi, da so ugotovili, da podjetje veliko prometa dobi prek družabnega omrežja Facebook. Vseeno se je v njihovem primeru kot najučinkovitejša metoda izkazal e-mail marketing, katerega glavna prednost je v tem, da z njim podjetje nima nobenih stroškov.

Direktor podjetja, Miha Dolinšek (Vir: osebni arhiv)

Direktor podjetja Vallis MG d.o.o., Miha Dolinšek (Vir: osebni arhiv)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Slovenska mikropivovarna Pelicon, ki deluje v Ajdovščini, je leta 2017 osvojila naziv Mladi podjetnik leta. Njena soustanovitelja sta Anita Lozar in Matej Pelicon. Zanimalo nas je, kako podjetje posluje v zdajšnjem stanju ter kakšne so novosti in načrti za v prihodnje. Preberite več >>

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Slovenija se v svetovnem merilu uvršča na 6. mesto glede na število iger pobega na površinsko enoto. Slovenci tako z odprtimi rokami sprejemamo tovrstni koncept igre. Pripravili smo intervju z vodilnim ponudnikom v »escape room« industriji. Preberite več >>

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik je pred leti pustila redno službo in se podala na samostojno pot. Prevzela je ekološko kmetijo, ki je bila prej namenjena le vzreji živali, in na njej vzpostavila turizem. Po 5 letih je odprla še svojo slaščičarno. Tako se je podala novim izzivom naproti in si dokazala, da zmore marsikaj. Preberite več >>

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo povprašali nekatere slovenske podjetnike, kaj bi moral po njihovem mnenju vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo. Katere lastnosti odlikujejo uspešnega podjetnika in kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh? Preberite več >>

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Za to, da je kulinarični projekt Odprta kuhna, ki ga danes pozna že skoraj vsak, prerasel v zgodbo o uspehu, sta zaslužena Alma in Lior Kochavy. Že pred sedmimi leti, ko se je vse skupaj šele dobro začelo, sta imela jasno vizijo: ustvariti največji kulinarični dogodek v državi. Preberite več >>

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Hopalai je startup, ki je marca letos na trg lansiral aplikacijo Kobi. Ta je namenjena otrokom, ki se srečujejo z disleksijo in drugimi bralnimi težavami. Aplikacijo uporablja že skoraj petina vseh slovenskih osnovnih šol. V kratkem nameravajo produkt predstaviti tudi špansko govorečemu trgu. Preberite več >>

Oznake: