Rok Starič, zmagovalec izbora Mladi podjetnik 2018 (Vir: osebni arhiv)

Rok Starič, zmagovalec izbora Mladi podjetnik 2018 (Vir: osebni arhiv)

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Minilo je devet mesecev, odkar je Rok Starič z blagovno znamko »Rok's nut butter« zmagal na izboru Mladi podjetnik leta 2018. Kaj mu je prinesla zmaga? Katere tuje trge že osvaja maslo iz oreščkov? S kakšnimi pristopi podjetje poskrbi za veselje svojih strank?
Rok Starič, zmagovalec izbora Mladi podjetnik 2018 (Vir: osebni arhiv)

Rok Starič, zmagovalec izbora Mladi podjetnik 2018 (Vir: osebni arhiv)

Rok Starič je z blagovno znamko »Rok’s« prejemnik naziva Mladi podjetnik leta 2018. Ekipa trenutno šteje sedem oseb. Če so bili njihovi produkti do pred kratkim na voljo le v Lidlovih trgovinah v sklopu Lidlove lojtrce domačih, so zdaj našli stalno mesto na policah v kar 70 Mercatorjih po Sloveniji.

Kakšna je bila tvoja izkušnja z udeležbo na izboru Mladi podjetnik leta?

Izkušnja je bila odlična. Udeleženci smo se povezali med sabo, z dvema ekipama pa smo ostali v rednih stikih. Pogovarjamo se o poslovnih problemih, rešitvah, idejah in možnostih. S puncama iz Pasje gajbe smo ustvarili tudi skupno blagovno znamko; izdelek iz arašidovega masla, ki je namenjen psom – »Dog’s peanut butter«.

Kaj ti je prinesla zmaga na izboru?

Ogromno dela (smeh). Dejstvo je, da smo imeli en mesec po zmagi opravka zgolj z novinarji. Odgovarjal sem na vprašanja, hodil na sestanke.

Je bila pa to dobra metoda brezplačne promocije. Če hočeš iti po tej poti, se temu ne moreš izogniti. Včasih je bilo malce stresno, saj se moraš zraven ukvarjati še s tekočim poslovanjem, ampak vseeno je bila izkušnja pozitivna.

Kar se tiče same zmage, smo zelo veseli, da smo dobili še eno potrditev, da smo na pravi poti.

Nekaj mesecev nazaj si povedal, da je v načrtu tudi vstop na tuje trge. Že delujete na katerem izmed njih oziroma katere tuje trge ste si zadali kot cilj v prihodnje?

V letošnjem letu smo podpisali ekskluzivno pogodbo za distribucijo na slovenskem, srbskem, hrvaškem in italijanskem trgu. Trenutno sklepamo pogodbo z distributerjem za Avstrijo. Kot sem povedal že na MP leta, se nagibamo bolj proti severu. Spogledujemo se s Poljsko. Je pa vprašanje, kako uspešni bomo pri pogajanjih, saj do sklenitve sodelovanja ne pride čez noč. Tovrstni pogovori so velik izziv, ker gre za finančno investicijo in organizacijo logistike.

Dolgoročni cilj je, da pokrijemo še Nemčijo. S Portugalsko smo se že večkrat spogledovali, vendar nam zaenkrat še ni uspelo. Ne vemo točno, kaj je razlog. Zadevo še raziskujemo. Prepričan sem, da nam bo sčasoma uspelo.

Menim, da če pri nečem vztrajaš in si potrpežljiv, se ti vrata sčasoma odprejo.

Na kakšen način se lotevate / boste lotili prodaje na tujih trgih?

Trenutno si pot ubiramo prek distributerjev za posamezne države. Za Slovenijo, Srbijo, Italijo in Hrvaško smo si izbrali enega distributerja, kar se tiče severnih držav pa se trenutno pogovarjamo za Avstrijo posebej in za Poljsko posebej. Iščemo partnerje za dolgoročno sodelovanje.

Maslo iz oreščkov ima številne možnosti uporabe (Vir: Roksnutbutter.com)

Maslo iz oreščkov ima številne možnosti uporabe (Vir: Roksnutbutter.com)

Omenjal si, da ste razmišljali tudi o združitvi s slovaškim podjetjem, ki deluje v enaki panogi. Se je ta ideja razvila?

Ta zadeva se je odvijala, vendar so partnerji odstopili od dogovora. Smisel te združitve bi bil v tem, da pod eno blagovno znamko poslujemo naprej. Mi smo bili v tem razmerju nekoliko bolj dominanten partner, saj smo imeli bolj razdelane strategije.

Prišli smo do ugotovitve, da si ne želijo, da bi jih neka blagovna znamka prevzela. Počutili so se ogrožene, ker bi izgubili svojo identiteto. Še vedno smo v stiku, ne želimo pa stvari delati na silo. Imamo svoj cilj in svojo pot. Če bi se oni tej poti pridružili, bi nas to poneslo na višji nivo, vendar na to očitno še niso bili pripravljeni.

Ste pa še naprej odprti za sodelovanje s podjetji, ki delujejo v enaki panogi?

Seveda, vedno. Trenutno načrtujemo obisk laboratorija, eksperimentalne kuhinje podjetja iz Amsterdama. To prav tako deluje v panogi masla iz oreščkov. Rad spoznavam take ljudi. Vedno se porodijo nove ideje. Zakaj pa ne?

Zanimivost: Rok bo Amsterdam obiskal v okviru intenzivnega podjetniškega vikenda v družbi dr. Jureta Kneza iz Dewesofta in preteklih zmagovalcev izbora MP leta, kar je glavna nagrada izbora Mladi podjetnik leta 2018!

Kdo so vaše ciljne stranke po dosedanjih opažanjih?

Najbolj odzivne na naše izdelke so ženske, stare med 16 in 43 let. Njihova starost se zaradi vpliva posebnih prehranskih navad čedalje bolj niža.

Včasih je bila starostna meja veganov, vegetarijancev ali drugih, ki se držijo posebnih diet, višja, kot je zdaj. Seveda je čedalje več tudi starejših strank, ki spoznavajo pomen vključenosti oreščkov v dieto oziroma v vsakodnevno prehrano.

Kako pristopate do strank? Kakšnih metod marketinga se poslužujete?

Naše stališče je, da ljudje v vsakodnevnem življenju potrebujejo kanček dobre volje. To jim mi želimo ponuditi; v prvi vrsti z okusom produkta in izgledom blagovne znamke. Imamo precej igriv pristop. Tudi sam ne vidim smisla v delu, če se pri njem ne zabavam.

Pred kratkim sem bil v Varaždinu na eni konferenci, kjer so želeli mlade navdihniti, da začnejo razmišljati o svoji prihodnosti in da se mogoče podajo na samostojno podjetniško pot. Radijski in televizijski voditelj je lepo povedal: »Moj cilj je, da vsak dan nekoga pripravim do tega, da se nasmeje od srca.«

Mandljevo maslo (Vir: Rocksnutbutter.com)

Mandljevo maslo (Vir: Rocksnutbutter.com)

Po odzivih naših strank vidimo, da so zadovoljne. Da bi jih še bolj osrečili oziroma nasmejali, smo začeli snemati serijo, ki se bo predvajala na socialnih omrežjih enkrat mesečno do konca leta in je tudi dobrodelno naravnana. Naziv bo »bake it or fake it« (prevod: speci ali se pretvarjaj). Gre za zgled iz tujine, ko želijo domači kuharji pripraviti jed nekega mojstra v čim krajšem času. Temu konceptu se bomo približali tudi mi. Seveda bo šlo za jedi, ki vsebujejo arašidovo maslo.

Druga metoda pristopa je prek receptov. Nekaj receptov pripravim tudi sam, sicer pa sodelujem s puncami, ki se ukvarjajo s tem. V kratkem načrtujemo izid manjše knjižice z recepti, ki je bila pripravljena skupaj s študentko Leo Grom, s slovensko oblikovalko keramike Dašo Kogoj in s fotografom Mihom Peterličem. Najprej bo na voljo v pdf, kasneje pa tudi v tiskani verziji.

Torej dati prek receptov ljudem predloge, kaj vse se da narediti iz tega produkta, in jih tako spodbuditi k nakupu?

Problem je ravno v tem, da ljudje dostikrat ne vedo, kako naj to maslo uporabijo. Imajo predstavo, da se ga skupaj z marmelado namaže na kruh. So pa možnosti precej širše. Izdelek se lahko kombinira npr. z jogurtom, piščancem, morskimi sadeži… Pri nekaterih receptih je poudarek na tem, da so jedi čim bolj zdrave in z nizko vsebnostjo kalorij. Nekateri recepti pa so za sladice – življenje mora biti tudi malo sladko.

Prodate več izdelkov v fizični ali v spletni trgovini?

Največ v fizični. Spletno trgovino stalno nadgrajujemo. Obstoječe funkcije ne omogočajo vsega, kar si želimo. Govorim predvsem o naročninah. Stremimo k temu, da bi izboljšali to področje.

Ker smo še vedno majhna ekipa, včasih traja, da nekaj naredimo in da izpolnimo cilje, ki smo si jih zadali. Trenutno se ukvarjamo s programom za priporočila; da bi si prek spletne strani kupci lahko zagotovili dodaten popust.

Česa si se naučil, odkar imaš svoje podjetje?

Vse mora biti napisano! V poslu ne gre brez dogovorov. V zvezi s tem sem se naučil, da je bolje imeti vse zapisano in se držati tega, kot pa se naslanjati na ustne dogovore. To me je v zadnjih letih večkrat izučilo. Bolj sem previden pri sklepanju novih pogodb in partnerstev. Ravnam se po načelu: »Zavaruj si hrbet«.

Moj nasvet je tudi: »Hiti počasi«. Še vedno se kdaj prenaglim pri odločitvah, vendar sem se naučil biti previden.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki