Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Minilo je devet mesecev, odkar je Rok Starič z blagovno znamko »Rok's nut butter« zmagal na izboru Mladi podjetnik leta 2018. Kaj mu je prinesla zmaga? Katere tuje trge že osvaja maslo iz oreščkov? S kakšnimi pristopi podjetje poskrbi za veselje svojih strank?
Rok Starič, zmagovalec izbora Mladi podjetnik 2018 (Vir: osebni arhiv)

Rok Starič, zmagovalec izbora Mladi podjetnik 2018 (Vir: osebni arhiv)

Rok Starič je z blagovno znamko »Rok’s« prejemnik naziva Mladi podjetnik leta 2018. Ekipa trenutno šteje sedem oseb. Če so bili njihovi produkti do pred kratkim na voljo le v Lidlovih trgovinah v sklopu Lidlove lojtrce domačih, so zdaj našli stalno mesto na policah v kar 70 Mercatorjih po Sloveniji.

Kakšna je bila tvoja izkušnja z udeležbo na izboru Mladi podjetnik leta?

Izkušnja je bila odlična. Udeleženci smo se povezali med sabo, z dvema ekipama pa smo ostali v rednih stikih. Pogovarjamo se o poslovnih problemih, rešitvah, idejah in možnostih. S puncama iz Pasje gajbe smo ustvarili tudi skupno blagovno znamko; izdelek iz arašidovega masla, ki je namenjen psom – »Dog’s peanut butter«.

Kaj ti je prinesla zmaga na izboru?

Ogromno dela (smeh). Dejstvo je, da smo imeli en mesec po zmagi opravka zgolj z novinarji. Odgovarjal sem na vprašanja, hodil na sestanke.

Je bila pa to dobra metoda brezplačne promocije. Če hočeš iti po tej poti, se temu ne moreš izogniti. Včasih je bilo malce stresno, saj se moraš zraven ukvarjati še s tekočim poslovanjem, ampak vseeno je bila izkušnja pozitivna.

Kar se tiče same zmage, smo zelo veseli, da smo dobili še eno potrditev, da smo na pravi poti.

Nekaj mesecev nazaj si povedal, da je v načrtu tudi vstop na tuje trge. Že delujete na katerem izmed njih oziroma katere tuje trge ste si zadali kot cilj v prihodnje?

V letošnjem letu smo podpisali ekskluzivno pogodbo za distribucijo na slovenskem, srbskem, hrvaškem in italijanskem trgu. Trenutno sklepamo pogodbo z distributerjem za Avstrijo. Kot sem povedal že na MP leta, se nagibamo bolj proti severu. Spogledujemo se s Poljsko. Je pa vprašanje, kako uspešni bomo pri pogajanjih, saj do sklenitve sodelovanja ne pride čez noč. Tovrstni pogovori so velik izziv, ker gre za finančno investicijo in organizacijo logistike.

Dolgoročni cilj je, da pokrijemo še Nemčijo. S Portugalsko smo se že večkrat spogledovali, vendar nam zaenkrat še ni uspelo. Ne vemo točno, kaj je razlog. Zadevo še raziskujemo. Prepričan sem, da nam bo sčasoma uspelo.

Menim, da če pri nečem vztrajaš in si potrpežljiv, se ti vrata sčasoma odprejo.

Na kakšen način se lotevate / boste lotili prodaje na tujih trgih?

Trenutno si pot ubiramo prek distributerjev za posamezne države. Za Slovenijo, Srbijo, Italijo in Hrvaško smo si izbrali enega distributerja, kar se tiče severnih držav pa se trenutno pogovarjamo za Avstrijo posebej in za Poljsko posebej. Iščemo partnerje za dolgoročno sodelovanje.

Maslo iz oreščkov ima številne možnosti uporabe (Vir: Roksnutbutter.com)

Maslo iz oreščkov ima številne možnosti uporabe (Vir: Roksnutbutter.com)

Omenjal si, da ste razmišljali tudi o združitvi s slovaškim podjetjem, ki deluje v enaki panogi. Se je ta ideja razvila?

Ta zadeva se je odvijala, vendar so partnerji odstopili od dogovora. Smisel te združitve bi bil v tem, da pod eno blagovno znamko poslujemo naprej. Mi smo bili v tem razmerju nekoliko bolj dominanten partner, saj smo imeli bolj razdelane strategije.

Prišli smo do ugotovitve, da si ne želijo, da bi jih neka blagovna znamka prevzela. Počutili so se ogrožene, ker bi izgubili svojo identiteto. Še vedno smo v stiku, ne želimo pa stvari delati na silo. Imamo svoj cilj in svojo pot. Če bi se oni tej poti pridružili, bi nas to poneslo na višji nivo, vendar na to očitno še niso bili pripravljeni.

Ste pa še naprej odprti za sodelovanje s podjetji, ki delujejo v enaki panogi?

Seveda, vedno. Trenutno načrtujemo obisk laboratorija, eksperimentalne kuhinje podjetja iz Amsterdama. To prav tako deluje v panogi masla iz oreščkov. Rad spoznavam take ljudi. Vedno se porodijo nove ideje. Zakaj pa ne?

Zanimivost: Rok bo Amsterdam obiskal v okviru intenzivnega podjetniškega vikenda v družbi dr. Jureta Kneza iz Dewesofta in preteklih zmagovalcev izbora MP leta, kar je glavna nagrada izbora Mladi podjetnik leta 2018!

Kdo so vaše ciljne stranke po dosedanjih opažanjih?

Najbolj odzivne na naše izdelke so ženske, stare med 16 in 43 let. Njihova starost se zaradi vpliva posebnih prehranskih navad čedalje bolj niža.

Včasih je bila starostna meja veganov, vegetarijancev ali drugih, ki se držijo posebnih diet, višja, kot je zdaj. Seveda je čedalje več tudi starejših strank, ki spoznavajo pomen vključenosti oreščkov v dieto oziroma v vsakodnevno prehrano.

Kako pristopate do strank? Kakšnih metod marketinga se poslužujete?

Naše stališče je, da ljudje v vsakodnevnem življenju potrebujejo kanček dobre volje. To jim mi želimo ponuditi; v prvi vrsti z okusom produkta in izgledom blagovne znamke. Imamo precej igriv pristop. Tudi sam ne vidim smisla v delu, če se pri njem ne zabavam.

Pred kratkim sem bil v Varaždinu na eni konferenci, kjer so želeli mlade navdihniti, da začnejo razmišljati o svoji prihodnosti in da se mogoče podajo na samostojno podjetniško pot. Radijski in televizijski voditelj je lepo povedal: »Moj cilj je, da vsak dan nekoga pripravim do tega, da se nasmeje od srca.«

Mandljevo maslo (Vir: Rocksnutbutter.com)

Mandljevo maslo (Vir: Rocksnutbutter.com)

Po odzivih naših strank vidimo, da so zadovoljne. Da bi jih še bolj osrečili oziroma nasmejali, smo začeli snemati serijo, ki se bo predvajala na socialnih omrežjih enkrat mesečno do konca leta in je tudi dobrodelno naravnana. Naziv bo »bake it or fake it« (prevod: speci ali se pretvarjaj). Gre za zgled iz tujine, ko želijo domači kuharji pripraviti jed nekega mojstra v čim krajšem času. Temu konceptu se bomo približali tudi mi. Seveda bo šlo za jedi, ki vsebujejo arašidovo maslo.

Druga metoda pristopa je prek receptov. Nekaj receptov pripravim tudi sam, sicer pa sodelujem s puncami, ki se ukvarjajo s tem. V kratkem načrtujemo izid manjše knjižice z recepti, ki je bila pripravljena skupaj s študentko Leo Grom, s slovensko oblikovalko keramike Dašo Kogoj in s fotografom Mihom Peterličem. Najprej bo na voljo v pdf, kasneje pa tudi v tiskani verziji.

Torej dati prek receptov ljudem predloge, kaj vse se da narediti iz tega produkta, in jih tako spodbuditi k nakupu?

Problem je ravno v tem, da ljudje dostikrat ne vedo, kako naj to maslo uporabijo. Imajo predstavo, da se ga skupaj z marmelado namaže na kruh. So pa možnosti precej širše. Izdelek se lahko kombinira npr. z jogurtom, piščancem, morskimi sadeži… Pri nekaterih receptih je poudarek na tem, da so jedi čim bolj zdrave in z nizko vsebnostjo kalorij. Nekateri recepti pa so za sladice – življenje mora biti tudi malo sladko.

Prodate več izdelkov v fizični ali v spletni trgovini?

Največ v fizični. Spletno trgovino stalno nadgrajujemo. Obstoječe funkcije ne omogočajo vsega, kar si želimo. Govorim predvsem o naročninah. Stremimo k temu, da bi izboljšali to področje.

Ker smo še vedno majhna ekipa, včasih traja, da nekaj naredimo in da izpolnimo cilje, ki smo si jih zadali. Trenutno se ukvarjamo s programom za priporočila; da bi si prek spletne strani kupci lahko zagotovili dodaten popust.

Česa si se naučil, odkar imaš svoje podjetje?

Vse mora biti napisano! V poslu ne gre brez dogovorov. V zvezi s tem sem se naučil, da je bolje imeti vse zapisano in se držati tega, kot pa se naslanjati na ustne dogovore. To me je v zadnjih letih večkrat izučilo. Bolj sem previden pri sklepanju novih pogodb in partnerstev. Ravnam se po načelu: »Zavaruj si hrbet«.

Moj nasvet je tudi: »Hiti počasi«. Še vedno se kdaj prenaglim pri odločitvah, vendar sem se naučil biti previden.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

29.01.2020 od 16:45 do 20:00
2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

Anže Miklavec je eden izmed najuspešnejših slovenskih mladih podjetnikov. V prvi fazi smo ga spoznali predvsem prek uspešnih kampanj na Kickstarterju, kjer je skupno zbral že preko 1,2 milijona dolarjev sredstev. Ne samo zbral, ampak tudi porabil za dokončanje prototipov in vzpostavitev serijske proizvodnje produktov kot so Goat Mug, Gina ter vsem dobro poznana (pametna) steklenička za vodo EQUA!
Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

30.01.2020 od 15:00 do 19:00
SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje