Izdan račun za prejeto predplačilo (avansni račun)

Izdan račun za prejeto predplačilo (avansni račun) (Vir slike: Pixabay.com)

Izdan račun za prejeto predplačilo (avansni račun)

Vsak davčni zavezanec mora poskrbeti, da v predpisanih rokih izda račun za blago ali za opravljeno storitev. Obveznost za izdajo računa določa 81. člen ZDDV-1. Enako velja tudi za izdajo računa za prejeto predplačilo.
Izdan račun za prejeto predplačilo (avansni račun)

Izdan račun za prejeto predplačilo (avansni račun) (Vir slike: Pixabay.com)

Račun za predplačilo (avansni račun) je potrebno izdati v primeru, ko prejmemo plačilo od drugega davčnega zavezanca (malega davčnega zavezanca ali zavezanca identificiranega za namene DDV) ali pravne osebe, ki ni davčni zavezanec, preden je blago dobavljeno ali storitev dokončana.

Za potrebe DDV je potrebno avansni račun izdati najkasneje zadnji dan davčnega obdobja, v katerem je bilo predplačilo prejeto. Obveznost za plačilo DDV nastane na dan prejema plačila od prejetega zneska plačila, kar pomeni, da zavezanec plača DDV v mesecu, ko je prejel plačilo za blago oziroma storitev, ne glede na to ali je blago dobavljeno ali storitev opravljena.

Izdan avansni račun mora vsebovati najmanj podatke po 82. oziroma 83. členu ZDDV -1. Na računu za prejeto predplačilo morata biti navedena datum prejema plačila.

Izdane račune za predplačilo je potrebno tudi davčno potrditi, če smo prejeli plačilo v gotovini oziroma v drugi obliki plačila, ki ni neposredno nakazilo na transakcijski račun in gre torej za gotovinsko plačilo po ZDavPR.

Primer računa za predplačilo:

Ne glede na izdajo avansnega računa je, ko je opravljena dobava ali storitev, potrebno izdati še račun. Račun mora poleg zakonsko določenih podatkov vsebovati tudi datum prejetega avansnega plačila in podatke o obračunanem DDV na avansnem računu.

DDV od prejetega predplačila se obračuna po preračunani stopnji. Preračunana stopnja za 22% znaša 18,0328%, preračunana stopnja za 9,5% pa znaša 8,6758%.

Primer 1:

Davčni zavezanec prejme predplačilo za dobavo materiala (DDV 22%) v višini 1.000 evrov. DDV je v tem primeru 180,33 evrov.

Primer 2:

Davčni zavezanec prejme predplačilo za glasbeni nastop (DDV9,5%) v višini 1000 evrov. DDV je v tem primeru 86,76 evrov.

Primer računa z vključenim avansnim plačilom in poračunom DDV:

Računa za predplačilo ni potrebno izdati v primeru: 

  • ko davčni zavezanec prejme predplačilo za dobave blaga in storitev od fizičnih oseb, ki niso davčni zavezanci
  • ko davčni zavezanec prejme predplačilo preden opravi oproščeno dobavo po 46. členu ZDDV-1 (oproščena dobava blaga v EU)*
  • ko v skladu s prvim odstavkom 144. člena Pravilnika o izvajanju ZDDV-1 davčni zavezanec še ni izdal računa za prejeto predplačilo, vendar je do roka za predložitev obračuna DDV za davčno obdobje, v katerem je prejel predplačilo, izdal račun za opravljeno dobavo blaga ali storitev.

V primeru, da se slovenski davčni zavezanec identificira za namene DDV v drugi državi članici, pa mora upoštevati tuja pravila za izdajo računa.

Če račun za prejeto predplačilo ni izdan, se to šteje kot hujši davčni prekršek, ki se ga kaznuje z globo od 2.000 do 125.000 evrov kazni.

Vir:

  • Zakon o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR)
  • Zakon o davku na dodano vrednost (ZDDV-1)
  • Pravilnik o izvajanju zakona o davku na dodano vrednost

Pripravila: Anja Mustar, Kleos računovodske storitve d.o.o.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP računovodstvo

MP računovodstvo

MP računovodstvo je mreža računovodskih servisov po vsej Sloveniji. Vsa računovodstva uporabljajo sistem e-računovodstva, kar podjetnikom omogoča nižanje stroškov, lažji pregled nad delom in možnost za hitrejše poslovno odločanje. Več >


E-račun: kaj je, kdaj je obvezen in kako ga izdati

E-račun: kaj je, kdaj je obvezen in kako ga izdati

E-račun je račun v strukturirani elektronski obliki, ki ga računalnik prebere in obdela sam, brez ročnega vnosa. Od 1. januarja 2028 bodo morala podjetja in samostojni podjetniki za medsebojne dobave v Sloveniji izmenjevati izključno e-račune. Več >

Delna oprostitev plačila prispevkov ob odprtju prvega s.p.

Delna oprostitev plačila prispevkov ob odprtju prvega s.p.

Ob 1. vpisu v poslovni register je mogoče uveljavljati delno oprostitev plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za odprtje s.p. Kakšna je delna oprostitev v praksi, si lahko preberete v spodnjem prispevku. Več >

Pogosto zastavljena vprašanja

Pogosto zastavljena vprašanja

V tem dokumentu smo zbrali najbolj pogosto zastavljena vprašanja, ki se porajajo mladim podjetnikom ob prvih korakih vstopa v podjetništvo. Odgovori so preverjeni s pomočjo prakse ali strokovnjakov. Zbrana vprašanja so na kratko opisana spodaj, odgovore pa si v celoti lahko ogledate na spodnjih povezavah. Več >

Dajanje posojil med podjetji

Dajanje posojil med podjetji

Pravna podlaga za dajanje posojil med podjetji je posojilna pogodba. Ustna posojilna pogodba je veljavna, vendar pa se v praksi pogosto zahteva in tudi priporoča pisna oblika, še posebej za potrebe naknadnega dokazovanja obstoja posojilne pogodbe. Več >

Prispevki za s.p. v času porodniškega dopusta

Prispevki za s.p. v času porodniškega dopusta

Samostojni podjetnicam med porodniškim dopustom ni potrebno plačevati prispevkov, saj jim te plača država iz proračuna. Pravico do materinskega dopusta in nadomestila lahko začnejo koristiti 28 dni pred predvidenim dnem poroda. Več >

Oznake:
© 2007-2026 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki | Zemljevid strani