Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba.
Drop shipping

Kaj je drop shipping? (Vir slike: Unsplash)

Osnovno o drop shippingu

Drop shipping je model enostavnejšega upravljanja dobavne verige preko enega (spletnega) posrednika, ki poveže kupca z grosistom in s tem skrajša dobavno verigo in marže. Prodajalec (portal) nima zaloge ponujenih artiklov, ampak kupčevo naročilo preusmeri neposredno k proizvajalcu ali grosistu. Posrednik si zagotovi provizijo, ki znaša mnogo manj kot provizije v klasičnih spletnih in navadnih trgovinah.

Drop shipping se je razširil z razvojem posredniškega portala AliExpress, ki kupca poveže s kitajskimi podjetji. AliExpress omogoča kitajskim (malim) podjetjem, da dosežejo kupce po celem svetu. Od spletnih ponudnikov, kot je Amazon, se AliExpress razlikuje v tem, da nima svoje zaloge ponujenih artiklov, ampak le povezuje neodvisne prodajalce s kupci. V tem pogledu je AliExpress bolj podoben portalu eBay, na katerem neodvisni prodajalci, ki niso nujno podjetja, ponudijo svoje izdelke. Podobno kot na eBayu lahko na strani AliExpress oglašujejo tudi fizične osebe.

Postopek drop shippinga

Posrednik oglašuje izdelke na spletnem portalu, v katalogu ali na podoben način, vendar ne drži svoje zaloge ponujenih izdelkov. Kupec izbere blago, posrednik pa povpraševanje posreduje proizvajalcu/posredniku, ki blago pošlje neposredno kupcu, brez posrednika. Posrednik (ponudnik portala/kataloga) tako sodeluje le v prvi fazi zbiranja in posredovanja ponudb, ne pa pri dostavi blaga.

Drop shipping je pogost pri grosističnih naročilih, sploh pri gradbenem materialu. Gradbinec bo na portalu izbral količino in kvaliteto blaga, ki bo nato dostavljeno neposredno na gradbišče s strani samega proizvajalca, ne posrednika. Drop shipping je prav tako pogost pri spletnih dražbah, vedno pogosteje pa se uporablja tudi za velika naročila po meri.

Pogosta praksa je, da na portalu ni znano, kdo je proizvajalec ali prodajalec blaga. S tem se zaščiti samega proizvajalca, da lahko še naprej prodaja pri drugih posrednikih, ne le preko drop shippinga. Takšno poslovanje poznamo tudi pod imenom blind shipping. Problem takšnega modela je v tem, da kupec nima naslova proizvajalca za morebitno vračilo blaga. Pri vračilu blaga zato sodeluje posrednik, kar lahko predstavlja problem pri kratkih rokih za vračilo.

Prednosti in slabosti

Glavne prednosti drop shippinga so tri:

  • denarni tok ni obremenjen s številnimi posredniki, ampak poveže proizvajalca s kupcem prek enega samega vmesnika v fazi ponudbe,
  • vsi členi v verigi se izognejo nepotrebnim zalogam,
  • proizvajalec lahko ohrani svojo anonimnost in tako na drugih trgih prodaja iste izdelke po drugačnih cenah.

Tveganja, povezana z drop shippingom, so naslednja:

  • ponudba pri posredniku ne odraža stanja zalog pri proizvajalcu, saj ni posodobljena po vsakem nakupu,
  • omejene možnosti za preverjanje kakovosti blaga, kar lahko vodi do nakupa ponarejenega in/ali nekvalitetnega blaga.
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Mala podjetja so se včasih zanašala na širjenje svojega dosega s pomočjo reklame od ust do ust. Danes so ta način promocije zamenjala družabna omrežja in spletne strani za ocenjevanje storitev. Spletno ocenjevanje vpliva tudi uvrstitev vaše spletne strani v iskalniku Google. Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Dnevni prioriteti, ki ju ne smete zanemarjati

Dnevni prioriteti, ki ju ne smete zanemarjati

Za dobre vodje so značilni vzdržljivost, zagnanost, osredotočenje in disciplina. Življenje podjetnikov je zelo hitro, polno aktivnosti in zadolžitev – zato ste pogosto preveč obremenjeni in popolnoma izčrpani. Ponujamo vam nasvete, kako v tem hektičnem svetu poskrbeti zase. Preberite več >>

Predlog za branje: Scaling Lean

Predlog za branje: Scaling Lean

Ima vaša »velika ideja« potencial? Ali lahko svoj poslovni model preizkusite, še preden bi vanj vložili svoj čas in denar? Na takšna vprašanja odgovarja priročnik Scaling Lean: Mastering the Key Metrics for Startup Growth Asha Maurye, ki je na voljo tudi v MP knjižnici. Preberite več >>

Infografika: Preživetveni vodič startupov v 13 korakih

Infografika: Preživetveni vodič startupov v 13 korakih

Da je preživetje startupov v prvih mesecih in letih majhno, ni novost. Svoja vrata zapre kar 9 od 10 startupov. Zato je pomembno, da na tej poti naredite čim manj napak. Pred vami je preprost vodič, ki so ga pripravili pri Funders and Founders in ki bo vašemu startupu lahko pomagal, da zacveti. Preberite več >>

VIDEO: Nasveti štirih uspešnih podjetnikov

VIDEO: Nasveti štirih uspešnih podjetnikov

Podjetniki večinoma ne uspejo takoj – preden ena od njihovih idej zaživi in postane dobičkonosna, se morajo soočiti s porazi, neuspehi in zavrnitvami. Česa so se na podlagi svojih izkušenj naučili štirje uspešni podjetniki, lahko spoznate v predstavljenem videu. Preberite več >>

Oznake: , ,