
Kaj je drop shipping? (Vir slike: Unsplash)
Osnovno o drop shippingu
Drop shipping je model enostavnejšega upravljanja dobavne verige preko enega (spletnega) posrednika, ki poveže kupca z grosistom in s tem skrajša dobavno verigo in marže. Prodajalec (portal) nima zaloge ponujenih artiklov, ampak kupčevo naročilo preusmeri neposredno k proizvajalcu ali grosistu. Posrednik si zagotovi provizijo, ki znaša mnogo manj kot provizije v klasičnih spletnih in navadnih trgovinah.
Drop shipping se je razširil z razvojem posredniškega portala AliExpress, ki kupca poveže s kitajskimi podjetji. AliExpress omogoča kitajskim (malim) podjetjem, da dosežejo kupce po celem svetu. Od spletnih ponudnikov, kot je Amazon, se AliExpress razlikuje v tem, da nima svoje zaloge ponujenih artiklov, ampak le povezuje neodvisne prodajalce s kupci. V tem pogledu je AliExpress bolj podoben portalu eBay, na katerem neodvisni prodajalci, ki niso nujno podjetja, ponudijo svoje izdelke. Podobno kot na eBayu lahko na strani AliExpress oglašujejo tudi fizične osebe.
Postopek drop shippinga
Posrednik oglašuje izdelke na spletnem portalu, v katalogu ali na podoben način, vendar ne drži svoje zaloge ponujenih izdelkov. Kupec izbere blago, posrednik pa povpraševanje posreduje proizvajalcu/posredniku, ki blago pošlje neposredno kupcu, brez posrednika. Posrednik (ponudnik portala/kataloga) tako sodeluje le v prvi fazi zbiranja in posredovanja ponudb, ne pa pri dostavi blaga.
Drop shipping je pogost pri grosističnih naročilih, sploh pri gradbenem materialu. Gradbinec bo na portalu izbral količino in kvaliteto blaga, ki bo nato dostavljeno neposredno na gradbišče s strani samega proizvajalca, ne posrednika. Drop shipping je prav tako pogost pri spletnih dražbah, vedno pogosteje pa se uporablja tudi za velika naročila po meri.
Pogosta praksa je, da na portalu ni znano, kdo je proizvajalec ali prodajalec blaga. S tem se zaščiti samega proizvajalca, da lahko še naprej prodaja pri drugih posrednikih, ne le preko drop shippinga. Takšno poslovanje poznamo tudi pod imenom blind shipping. Problem takšnega modela je v tem, da kupec nima naslova proizvajalca za morebitno vračilo blaga. Pri vračilu blaga zato sodeluje posrednik, kar lahko predstavlja problem pri kratkih rokih za vračilo.
Prednosti in slabosti
Glavne prednosti drop shippinga so tri:
- denarni tok ni obremenjen s številnimi posredniki, ampak poveže proizvajalca s kupcem prek enega samega vmesnika v fazi ponudbe,
- vsi členi v verigi se izognejo nepotrebnim zalogam,
- proizvajalec lahko ohrani svojo anonimnost in tako na drugih trgih prodaja iste izdelke po drugačnih cenah.
Tveganja, povezana z drop shippingom, so naslednja:
- ponudba pri posredniku ne odraža stanja zalog pri proizvajalcu, saj ni posodobljena po vsakem nakupu,
- omejene možnosti za preverjanje kakovosti blaga, kar lahko vodi do nakupa ponarejenega in/ali nekvalitetnega blaga.