KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba.
Drop shipping

Kaj je drop shipping? (Vir slike: Unsplash)

Osnovno o drop shippingu

Drop shipping je model enostavnejšega upravljanja dobavne verige preko enega (spletnega) posrednika, ki poveže kupca z grosistom in s tem skrajša dobavno verigo in marže. Prodajalec (portal) nima zaloge ponujenih artiklov, ampak kupčevo naročilo preusmeri neposredno k proizvajalcu ali grosistu. Posrednik si zagotovi provizijo, ki znaša mnogo manj kot provizije v klasičnih spletnih in navadnih trgovinah.

Drop shipping se je razširil z razvojem posredniškega portala AliExpress, ki kupca poveže s kitajskimi podjetji. AliExpress omogoča kitajskim (malim) podjetjem, da dosežejo kupce po celem svetu. Od spletnih ponudnikov, kot je Amazon, se AliExpress razlikuje v tem, da nima svoje zaloge ponujenih artiklov, ampak le povezuje neodvisne prodajalce s kupci. V tem pogledu je AliExpress bolj podoben portalu eBay, na katerem neodvisni prodajalci, ki niso nujno podjetja, ponudijo svoje izdelke. Podobno kot na eBayu lahko na strani AliExpress oglašujejo tudi fizične osebe.

Postopek drop shippinga

Posrednik oglašuje izdelke na spletnem portalu, v katalogu ali na podoben način, vendar ne drži svoje zaloge ponujenih izdelkov. Kupec izbere blago, posrednik pa povpraševanje posreduje proizvajalcu/posredniku, ki blago pošlje neposredno kupcu, brez posrednika. Posrednik (ponudnik portala/kataloga) tako sodeluje le v prvi fazi zbiranja in posredovanja ponudb, ne pa pri dostavi blaga.

Drop shipping je pogost pri grosističnih naročilih, sploh pri gradbenem materialu. Gradbinec bo na portalu izbral količino in kvaliteto blaga, ki bo nato dostavljeno neposredno na gradbišče s strani samega proizvajalca, ne posrednika. Drop shipping je prav tako pogost pri spletnih dražbah, vedno pogosteje pa se uporablja tudi za velika naročila po meri.

Pogosta praksa je, da na portalu ni znano, kdo je proizvajalec ali prodajalec blaga. S tem se zaščiti samega proizvajalca, da lahko še naprej prodaja pri drugih posrednikih, ne le preko drop shippinga. Takšno poslovanje poznamo tudi pod imenom blind shipping. Problem takšnega modela je v tem, da kupec nima naslova proizvajalca za morebitno vračilo blaga. Pri vračilu blaga zato sodeluje posrednik, kar lahko predstavlja problem pri kratkih rokih za vračilo.

Prednosti in slabosti

Glavne prednosti drop shippinga so tri:

  • denarni tok ni obremenjen s številnimi posredniki, ampak poveže proizvajalca s kupcem prek enega samega vmesnika v fazi ponudbe,
  • vsi členi v verigi se izognejo nepotrebnim zalogam,
  • proizvajalec lahko ohrani svojo anonimnost in tako na drugih trgih prodaja iste izdelke po drugačnih cenah.

Tveganja, povezana z drop shippingom, so naslednja:

  • ponudba pri posredniku ne odraža stanja zalog pri proizvajalcu, saj ni posodobljena po vsakem nakupu,
  • omejene možnosti za preverjanje kakovosti blaga, kar lahko vodi do nakupa ponarejenega in/ali nekvalitetnega blaga.
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Čedalje več dela se opravlja s pomočjo računalnika. To za zaposlene pomeni, da vse več ur na dan preživijo pred zasloni, kar lahko zelo negativno vpliva na zdravje. Kako si lahko posameznik pomaga pri tem, da bi bile posledice takega dela kar najmanjše? Preberite več >>

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

To, kar smo postali, je rezultat našega ponavljajočega ravnanja, vzorcev in navad. Že Aristotel je ugotovil, da uspeh ni stvar dejanj, ampak stvar navade. Nekaj uspešnih podjetnikov je zaupalo, katere so tiste navade, ki so njim najbolj pomagale na poti do uspeha. Preberite več >>

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Ste se kdaj spraševali, zakaj so nekateri ljudje izjemno uspešni tako v zasebnem kot v poklicnem življenju? Morda so visoko čustveno inteligentni. Če vas zanima, kaj je čustvena inteligentnost in kako jo razvijati, berite naprej. Preberite več >>

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

Naj gre za bolj ali manj poznano ime, za podjetnika se registracija znamke lahko izkaže kot ključna investicija na njegovi podjetniški poti in mu prihrani marsikatero nevšečnost. Zato je pomembno, da podjetnik še pred podajo v podjetniške vode razume, zakaj so znamke pomemben element pri rasti in razvijanju njegovega poslovanja. Preberite več >>

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Na nas se je pred kratkim z vprašanjem obrnil podjetnik, ki že nekaj časa pod izbranim imenom trži svoje izdelke. Ker namerava prodajo usmeriti tudi na tuje trge, želi pred tem zavarovati svoje interese in v ta namen registrirati znamko. Zanimalo ga je predvsem, kako do mednarodne znamke. Preberite več >>

Oznake: , ,