Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba.
Drop shipping

Kaj je drop shipping? (Vir slike: Unsplash)

Osnovno o drop shippingu

Drop shipping je model enostavnejšega upravljanja dobavne verige preko enega (spletnega) posrednika, ki poveže kupca z grosistom in s tem skrajša dobavno verigo in marže. Prodajalec (portal) nima zaloge ponujenih artiklov, ampak kupčevo naročilo preusmeri neposredno k proizvajalcu ali grosistu. Posrednik si zagotovi provizijo, ki znaša mnogo manj kot provizije v klasičnih spletnih in navadnih trgovinah.

Drop shipping se je razširil z razvojem posredniškega portala AliExpress, ki kupca poveže s kitajskimi podjetji. AliExpress omogoča kitajskim (malim) podjetjem, da dosežejo kupce po celem svetu. Od spletnih ponudnikov, kot je Amazon, se AliExpress razlikuje v tem, da nima svoje zaloge ponujenih artiklov, ampak le povezuje neodvisne prodajalce s kupci. V tem pogledu je AliExpress bolj podoben portalu eBay, na katerem neodvisni prodajalci, ki niso nujno podjetja, ponudijo svoje izdelke. Podobno kot na eBayu lahko na strani AliExpress oglašujejo tudi fizične osebe.

Postopek drop shippinga

Posrednik oglašuje izdelke na spletnem portalu, v katalogu ali na podoben način, vendar ne drži svoje zaloge ponujenih izdelkov. Kupec izbere blago, posrednik pa povpraševanje posreduje proizvajalcu/posredniku, ki blago pošlje neposredno kupcu, brez posrednika. Posrednik (ponudnik portala/kataloga) tako sodeluje le v prvi fazi zbiranja in posredovanja ponudb, ne pa pri dostavi blaga.

Drop shipping je pogost pri grosističnih naročilih, sploh pri gradbenem materialu. Gradbinec bo na portalu izbral količino in kvaliteto blaga, ki bo nato dostavljeno neposredno na gradbišče s strani samega proizvajalca, ne posrednika. Drop shipping je prav tako pogost pri spletnih dražbah, vedno pogosteje pa se uporablja tudi za velika naročila po meri.

Pogosta praksa je, da na portalu ni znano, kdo je proizvajalec ali prodajalec blaga. S tem se zaščiti samega proizvajalca, da lahko še naprej prodaja pri drugih posrednikih, ne le preko drop shippinga. Takšno poslovanje poznamo tudi pod imenom blind shipping. Problem takšnega modela je v tem, da kupec nima naslova proizvajalca za morebitno vračilo blaga. Pri vračilu blaga zato sodeluje posrednik, kar lahko predstavlja problem pri kratkih rokih za vračilo.

Prednosti in slabosti

Glavne prednosti drop shippinga so tri:

  • denarni tok ni obremenjen s številnimi posredniki, ampak poveže proizvajalca s kupcem prek enega samega vmesnika v fazi ponudbe,
  • vsi členi v verigi se izognejo nepotrebnim zalogam,
  • proizvajalec lahko ohrani svojo anonimnost in tako na drugih trgih prodaja iste izdelke po drugačnih cenah.

Tveganja, povezana z drop shippingom, so naslednja:

  • ponudba pri posredniku ne odraža stanja zalog pri proizvajalcu, saj ni posodobljena po vsakem nakupu,
  • omejene možnosti za preverjanje kakovosti blaga, kar lahko vodi do nakupa ponarejenega in/ali nekvalitetnega blaga.
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

Ne glede na to, kako pomembni so sestanki, so pogosto povsem neučinkoviti. Izgubljanje rdeče niti pogovora, zamišljenost prisotnih in neupoštevanje zastavljenih ciljev lahko hitro privede do zapravljenega časa. Novo leto prinaša priložnost, ko lahko sestanke naredimo bolj učinkovite. Preberite več >>

Kateri so najslabši nasveti, ki so jih prejeli danes uspešni podjetniki?

Kateri so najslabši nasveti, ki so jih prejeli danes uspešni podjetniki?

Nasveti izkušenejših kolegov so nekaj, kar podjetniki vedno radi slišijo. Toda od časa do časa se zgodi, da nasvet, ki ga prejmejo, naredi več škode kot koristi. Tudi nekateri izmed danes zelo uspešnih podjetnikov so prejeli takšen nasvet, se ga na daleč izognili - ter uspeli. Preberite več >>

Zaposlujete? Preberite, kaj pričakujejo vaši bodoči sodelavci!

Zaposlujete? Preberite, kaj pričakujejo vaši bodoči sodelavci!

Konkurenca med mladimi, zlasti med najuspešnejšimi, je vse večja. Najpomembnejši dejavnik pri iskanju primerne zaposlitve, pravijo kandidati, je možnost pridobivanja in razvoja novih spretnosti, sledijo plača, dobro delovno vzdušje, odnosi in uravnoteženost delovnega in zasebnega življenja. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

12.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje