
Ali vaše podjetje nagrajuje delavce (Vir slike: Bigstockphotos)?
Če ste v vlogi delodajalca in vam besede ne letijo dobro z jezika, ste sredi izgubljene priložnosti. Zaposleni delajo bolje, so bolj lojalni in so tudi bolj srečni v službi, v kateri njihov nadrejeni prepozna njihove napore.
Zakaj nagrajevati?
Glede na anketo, ki jo je izvedel Maritz Research, se zaposleni, ki so pohvaljeni za svoje delo, počutijo bolj cenjenje (5-krat bolj kot tisti, ki niso pohvaljeni), večja verjetnost je, da ostanejo v takšnem podjetju (7-krat večja je ta verjetnost, kot pri tistih, ki niso), večja je tudi možnost za investicijo v podjetju (6-krat večja možnost), čutijo tudi večjo pripadnost (11-krat večjo).
Razlogov, zakaj ne bi pohvalili svoje podrejene, ni in tudi ne smejo obstajati. Nagradite oziroma pohvalite jih lahko na različne načine. Krajše posvetilo, ki ga zapišete na list papirja, priredite družinski dan v pisarni, naročite jih na želeno revijo, za katero je podrejeni prepričan, da mu bo koristila pri nadaljnjem izobraževanju, prost (plačan) dan, delnice podjetja, zahvala prek elektronske pošte, kosilo in podobno.
O nagrajevanju zaposlenih bo govora na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!
Nagrajevanja bo vse več. Tudi pri vas?
V ZDA je sistem nagrajevanja ukoreninjen v sistem. Neka študija iz leta 2003 je razkrila, da sedem od desetih ameriških podjetij uporablja nagrade kot način motiviranja svojih zaposlenih (leta 2011 pa že eno več). Ta podjetja so letno namenila približno milijardo dolarjev za nagrade. Kakšen pa je učinek programov nagrajevanja? Analiza, ki je združila 437 podjetij, je potrdila, da imajo tovrstna podjetja bolj produktivne delavce, večje dobičke in boljši denarni tok, stabilnejše in vrednejše delnice kot tiste, ki ne nagrajujejo.
Vsak program nagrajevanja pa ni učinkovit. Pravzaprav ima lahko uničujoče posledice. Neučinkoviti sistemi lahko namreč zmanjšajo motivacijo, povečajo skepticizem in tako ustvarijo povsem nasproten učinek.
Še nedavno je sistem nagrajevanja temeljil na dvigu zaposlenčeve motivacije. Do večjih sprememb na tem področju je prišlo v zadnjih petih letih. Danes velja za premišljeno orodje vodilnih podjetij na svetu. Raziskave so pokazale, da je sistem priznavanja dosežkov delavca pomemben del. Podjetja, ki so ta sistem prepoznale kot nujen del svojega delovanja, pa imajo bolj lojalne delavce, ki so obenem tudi bolj produktivni in moralni. Zato je ta sistem nujen element strategije vsakega podjetja.
Znesek denarnih nagrad se bo povečal za tretjino
Največja podjetja se strinjajo, da je nagrajevanje, tudi v denarnem pogledu pomembno. Tisti, ki že zdaj »zapravljajo« za svoje zaposlene, načrtujejo zapraviti še več, kaže raziskava IRF. Zakaj? Ker se splača, pravijo v en glas. Znesek, namenjen za nagrade, bodo povečali za več kot tretjino.
Uber nagrajuje poštene
Poglejmo še, kako nagrajujejo velikani, kot sta Uber in Apple. Uber ameriškim taksistom pomaga pri iskanju zdravstvenega zavarovanja, popustih za telefonske račune in popravilu avtomobilov, v Veliki Britaniji pa je nagrada možna v dveh oblikah: za avto (pranje avtomobila, popravilo avtomobila) ali vsakodnevno življenje. Uber podeljuje tudi nagrado Uber Sixth Star. Vsak teden ekipa izbere dva voznika, ki sta opravila svojo nalogo več kot odlično. Nekateri so vrnili pozabljene predmete, na njihovih zadnjih sedežih so se znašli pametni telefoni, tudi diamanti, ki so jih vrnili pozabljivim strankam. Drugi so se potrudili in stranki razkazali mesto. Ti »izjemni vozniki« prejmejo poseben darilen paket Uberja in darilno kartico American Express v višini tisoč dolarjev.
Apple dopustil nakup delnic tudi tistim, ki delajo v njegovih trgovinah
Apple s posebnim občutkom nagrajuje tudi tiste delavce, ki so v podjetju zaposleni več let. Posebne zahvale prejmejo tisti, ki so v podjetju 5, 10 ali več let. V preteklosti so ti zaposleni poleg priznanja za delo prejeli še 6-tedenski plačan dopust. Pozneje jim je Apple podarjal steklene skulpture, v katere so umestili logo podjetja, lani pa je vsem zaposlenim, tudi tistim, ki delajo v Applovih trgovinah, dal možnost nakupa delnice podjetja.