
Bodite pozorni na spremembe v obnašanju svojih zaposlenih. (Vir slike: Pixabay)
Njihov videz se spremeni
Če zaposleni v službo prihajajo nenavadno urejeni, je možno, da se udeležujejo razgovorov za službo. Pozorni bodite tudi na neurejene zaposlene – če so nesrečni, se jim zdi, da njihov videz sploh ni pomemben.
Bolj pogosto so odsotni
Zaposleni, ki ne čutijo več zadovoljstva na delovnem mestu, so bolj pogosto odsotni: odhajajo na bolniški dopust, izkoriščajo proste dneve … Morda v tem času celo iščejo novo zaposlitev. Preden dajo odpoved, pa želijo izkoristiti še vse pravice, ki jim pripadajo.
Njihovo zanimanje za delo se zmanjšuje
Ste opazili, da nekateri zaposleni ne omenjajo več svojih predlogov ali idej na sestankih, da niso vključeni v nove projekte ali da se zdi, da jih delovne naloge ne zanimajo več? Morda jim je vseeno za prihodnost podjetja, saj razmišljajo o odpovedi.
Ne šalijo se več
Zaposleni se prenehajo šaliti s sodelavci, njihovo obnašanje pa postane bolj resno in neposredno, saj jim ni treba več ohranjati dobrih odnosov.
Njihova telesna govorica in obrazna mimika se spremenita
Zaposleni, ki niso več zainteresirani ali jih pestijo občutki krivde, ker že iščejo novo službo, kažejo svoje občutke tudi prek telesne govorice in obrazne mimike. Bodite pozorni na skoraj neopazne spremembe.
Zdijo se odsotni
Se vam zdi, da se vaši zaposleni obnašajo hladno in odsotno, ko se pogovarjate z njimi? Če se to zgodi enkrat, se razlog verjetno skriva le v trenutnem slabem počutju. Če pa se takšno obnašanje ponavlja, morda razmišljajo o odpovedi.
Njihov odnos se očitno spremeni
Zaposleni, ki ne verjamejo več v poslanstvo in vizijo podjetja, lahko postanejo razdražljivi ali sarkastično ocenjujejo načrte in delovne naloge. Tudi nenaden upad energije in volje za delo je lahko znak, da zaposleni razmišlja o novi službi.
Njihovo obnašanje se spremeni
Tudi spremembe v obnašanju (zapiranje vase ali nenadno večkratno obedovanje s sodelavci) lahko pomenijo, da se zaposleni oddaljujejo od podjetja.
Omenijo velike spremembe na domačem terenu
Če se v družinskem življenju zaposlenih zgodi kaj nepričakovanega, lahko začnejo iskati nove priložnosti tudi na službenem področju, da bi na primer delali v bližini doma ali da bi delali v manj stresnem okolju.
Ste že izgubili zaposlene in razmišljate o zaposlitvi novih sodelavcev? Vabljeni na delavnico, kjer boste spoznali kadrovske in druge pravne vidike poslovanja podjetja.
Njihova produktivnost se zmanjša
Če vaši zaposleni naenkrat začnejo prepozno oddajati poročila ali če njihova produktivnost upade, je to lahko znak za alarm. Prezentizem (fenomen, ko so zaposleni na delovnem mestu prisotni le fizično) pogosto pomeni, da se zaposleni pripravljajo na odhod.
Njihov način reševanja konfliktov se spremeni
Zaposleni, ki so včasih vztrajali pri svojem stališču, zdaj pa hitro popustijo, so morda izgubili voljo do dela. Zaposleni, ki so kar naenkrat postali bolj prepirljivi, pa morda gojijo skrite zamere.
Ne želijo se pogovarjati o dolgoročnih projektih in rokih
Zaposleni, ki načrtujejo odhod v novo službo, se bodo izogibali pogovorom o dolgoročnih projektih in se ne bodo želeli zavezati določenim rokom in zadolžitvam.
Sodelavci vam povedo, da se nekaj dogaja
Če vam sodelavci zaupajo, da se jim zdi, da se nekaj dogaja ali da se je nekdo spremenil, jih pozorno poslušajte. Ker vsakodnevno delajo s sodelavci, lahko določene spremembe opazijo pred vami.
Manj pogosto komunicirajo
Zaposleni, ki razmišljajo o odpovedi, manj pogosto komunicirajo: po elektronski pošti, v živo … Tako se želijo izogniti neprijetnim vprašanjem, ki bi jih spravila v zadrego, še preden bi bili pripravljeni na odhod.
Njihov urnik se nenadoma spremeni
Če zaposleni spremenijo svoj urnik (delajo do poznih ur, zamujajo, spreminjajo svoj delovnik), morda poskušajo uskladiti razgovore za službo s svojimi delovnimi obveznostmi.
Ne odzovejo se na poizvedovanje o morebitnih težavah
Če so se vaši zaposleni že odločili, da bodo dali odpoved, se bodo na vaše poizvedovanje o morebitnih problemih odzvali hladno in vam zagotovili, da je vse v najlepšem redu.
Imate slab občutek
Če začutite nelagodje v pisarni ali nesporazume med člani ekipe, ki si jih ne morete razložiti, morda nekateri od vaših zaposlenih razmišljajo o odhodu. Zaupajte svojim občutkom, pogosto imajo prav.