Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Ko je blagovna znamka registrirana, lahko njena vrednost raste ali pada. To je odvisno od tega, koliko podjetnik vanjo vlaga, pa tudi od tržnih sil in samega uspeha podjetja. Vlaganje v znamko naj podjetnik dojema kot naložbo, saj blagovna znamka predstavlja del premoženja podjetja. Lahko se jo licencira, proda ali uporabi pri poroštvu, zato vprašanje njene vrednosti vsekakor ni brezpredmetno.
vrednost znamke

Vrednost znamke lahko skozi čas raste ali pada, odvisno od pozornosti, ki jo znamki nameni imetnik. (Vir slike: Pixabay)

Registracija znamke je prvi korak, ki svetu pokaže, da podjetnik svoje poslovanje jemlje resno. Najuspešnejša podjetja vlagajo v ugled svoje znamke že od samega začetka.

Doseganje velike prepoznavnosti blagovne znamke pa terja svoj čas in mero potrpežljivosti. Tudi ugled najbolj znanih znamk, kot npr. Apple ali Coca-Cola, ni bil zgrajen čez noč. Ko je prepoznavnost dosežena, pa še več trdega dela in predanosti terja ohranjanje vrednosti znamke skozi čas in ohranjanje znamke v ospredju pozornosti potrošnikov.

Oglaševanje je ključ

Prvi korak do ustvarjanja razpoznavnosti znamke je njeno pametno oglaševanje. Če potrošnik kupuje določen proizvod, označen z znamko, mora seveda najprej vedeti, da ta znamka obstaja. Znamka naj se zato primarno pojavlja v okolju, kjer se giblje ciljna skupina potrošnikov, ki jo podjetje želi privabiti h nakupu. S tem se doseže, da potrošniki znamko prepoznajo in posledično kupijo izdelek, oziroma storitev, ki jo označuje. Večanje zavedanja o obstoju znamke pri potrošnikih torej pomaga k večanju prodaje izdelka ali storitve. Hkrati pa lahko povprečnega potrošnika, ki običajno kupuje generične izdelke, spremeni v stranko, ki je do konca življenja zvesta izdelkom enega podjetja.

Velike vsote, ki jih podjetja porabijo za oglaševanje in trženje, pa ne bodo dobra investicija, če je oglaševalska kampanja slabo zastavljena. Če je potrošnik zmeden in na koncu ne ve, katero podjetje prodaja proizvod, ki ga zanima, cilj ni bil dosežen. V mislih potrošnikov je torej s pametnim oglaševanjem potrebno ustvariti povezavo med proizvodom in znamko (ter podjetjem). V nasprotnem primeru bo potrošnik morda raje izbral primerljiv proizvod, ki ga nudi konkurenca.

Poskrbite za razlikovanje vaše znamke

Preprečevanje zmede med potrošniki predstavlja temelj prava industrijske lastnine, kamor spadajo tudi znamke. Primaren namen znamke je torej omogočiti razlikovanje proizvodov in storitev podjetja od njegovih konkurentov, na istem segmentu trga.

Ko beseda nanese na znamke, večina pomisli na katero od znanih besednih znamk. Pa vendar predmet zaščite niso le besede, tudi barve so lahko ključni element znamke in se kot take lahko zaščitijo. Kot primer lahko navedemo znano ameriško znamko Tiffany, pod katero se prodaja nakit. Ko pomislimo na nakit v modri škatlici, bo večina takoj ustvarila miselno povezavo s podjetjem Tiffany, ne glede na to, ali je ime znamke izpisano na škatlici. To je lep primer, kjer je – bolj kot ime – barva ključni razpoznavni element znamke.

Kaj pa ko dosežemo razpoznavnost?

Marsikdo težko verjame, da je mogoče doseči takšno raven prepoznavnosti znamke, da se njeno ime pogovorno uporablja že kot splošno poimenovanje za določen izdelek. Pa vendar obstaja kar nekaj takih znamk.

Določena podjetja so z dolgotrajnim grajenjem ugleda svojih znamk dosegla takšno prepoznavnost znamk, da se te uporabljajo kot oznaka za določen generični izdelek – npr. znamka Labelloo se pogosto uporabi kot splošno poimenovanje za mazila za ustnice. Tudi pri podjetju Kleenex, ki proizvaja robčke, opažajo, da se njihovo ime pogosto uporablja kot poimenovanje robčkov na splošno. To vsekakor predstavlja problem. Takšna podjetja morajo namreč vrednost svoje znamke ohranjati tako, da javnost in konkurenco stalno opominjajo, da njihova znamka ni generično ime za izdelek, temveč registrirana znamka. Generična oz. splošna uporaba znamke bi sčasoma lahko privedla do izgube zaščite.

Registracija znamke na začetku podjetniške poti razumljivo lahko predstavlja precejšen strošek. Pa vendar, če podjetnik skozi leta vlaga v razpoznavnost svoje znamke, se njena vrednost povečuje in se zato lahko izkaže za dobro naložbo.

VIRI: EUIPO, Legalzoom

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Urad EU za intelektualno lastnino (EUIPO) je včeraj objavil razpis Sklada za MSP (Ideas Powered for business SME Fund), ki evropskim MSP nudi finančno pomoč na področju pravic intelektualne lastnine. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Vrhovno sodišče RS je v sodbi III Ips 9/2012 odločilo, da v primeru, ko se slaba vera prijavitelja znamke nanaša le na nekatero blago, za katerega je zahteval registracijo znamke, se znamka lahko izbriše le za to blago (ne pa tudi za blago, glede katerega prijavitelj ni ravnal v slabi veri). Preberite več >>

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov. Preberite več >>

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje