Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Ko je blagovna znamka registrirana, lahko njena vrednost raste ali pada. To je odvisno od tega, koliko podjetnik vanjo vlaga, pa tudi od tržnih sil in samega uspeha podjetja. Vlaganje v znamko naj podjetnik dojema kot naložbo, saj blagovna znamka predstavlja del premoženja podjetja. Lahko se jo licencira, proda ali uporabi pri poroštvu, zato vprašanje njene vrednosti vsekakor ni brezpredmetno.
vrednost znamke

Vrednost znamke lahko skozi čas raste ali pada, odvisno od pozornosti, ki jo znamki nameni imetnik. (Vir slike: Pixabay)

Registracija znamke je prvi korak, ki svetu pokaže, da podjetnik svoje poslovanje jemlje resno. Najuspešnejša podjetja vlagajo v ugled svoje znamke že od samega začetka.

Doseganje velike prepoznavnosti blagovne znamke pa terja svoj čas in mero potrpežljivosti. Tudi ugled najbolj znanih znamk, kot npr. Apple ali Coca-Cola, ni bil zgrajen čez noč. Ko je prepoznavnost dosežena, pa še več trdega dela in predanosti terja ohranjanje vrednosti znamke skozi čas in ohranjanje znamke v ospredju pozornosti potrošnikov.

Oglaševanje je ključ

Prvi korak do ustvarjanja razpoznavnosti znamke je njeno pametno oglaševanje. Če potrošnik kupuje določen proizvod, označen z znamko, mora seveda najprej vedeti, da ta znamka obstaja. Znamka naj se zato primarno pojavlja v okolju, kjer se giblje ciljna skupina potrošnikov, ki jo podjetje želi privabiti h nakupu. S tem se doseže, da potrošniki znamko prepoznajo in posledično kupijo izdelek, oziroma storitev, ki jo označuje. Večanje zavedanja o obstoju znamke pri potrošnikih torej pomaga k večanju prodaje izdelka ali storitve. Hkrati pa lahko povprečnega potrošnika, ki običajno kupuje generične izdelke, spremeni v stranko, ki je do konca življenja zvesta izdelkom enega podjetja.

Velike vsote, ki jih podjetja porabijo za oglaševanje in trženje, pa ne bodo dobra investicija, če je oglaševalska kampanja slabo zastavljena. Če je potrošnik zmeden in na koncu ne ve, katero podjetje prodaja proizvod, ki ga zanima, cilj ni bil dosežen. V mislih potrošnikov je torej s pametnim oglaševanjem potrebno ustvariti povezavo med proizvodom in znamko (ter podjetjem). V nasprotnem primeru bo potrošnik morda raje izbral primerljiv proizvod, ki ga nudi konkurenca.

Poskrbite za razlikovanje vaše znamke

Preprečevanje zmede med potrošniki predstavlja temelj prava industrijske lastnine, kamor spadajo tudi znamke. Primaren namen znamke je torej omogočiti razlikovanje proizvodov in storitev podjetja od njegovih konkurentov, na istem segmentu trga.

Ko beseda nanese na znamke, večina pomisli na katero od znanih besednih znamk. Pa vendar predmet zaščite niso le besede, tudi barve so lahko ključni element znamke in se kot take lahko zaščitijo. Kot primer lahko navedemo znano ameriško znamko Tiffany, pod katero se prodaja nakit. Ko pomislimo na nakit v modri škatlici, bo večina takoj ustvarila miselno povezavo s podjetjem Tiffany, ne glede na to, ali je ime znamke izpisano na škatlici. To je lep primer, kjer je – bolj kot ime – barva ključni razpoznavni element znamke.

Kaj pa ko dosežemo razpoznavnost?

Marsikdo težko verjame, da je mogoče doseči takšno raven prepoznavnosti znamke, da se njeno ime pogovorno uporablja že kot splošno poimenovanje za določen izdelek. Pa vendar obstaja kar nekaj takih znamk.

Določena podjetja so z dolgotrajnim grajenjem ugleda svojih znamk dosegla takšno prepoznavnost znamk, da se te uporabljajo kot oznaka za določen generični izdelek – npr. znamka Labelloo se pogosto uporabi kot splošno poimenovanje za mazila za ustnice. Tudi pri podjetju Kleenex, ki proizvaja robčke, opažajo, da se njihovo ime pogosto uporablja kot poimenovanje robčkov na splošno. To vsekakor predstavlja problem. Takšna podjetja morajo namreč vrednost svoje znamke ohranjati tako, da javnost in konkurenco stalno opominjajo, da njihova znamka ni generično ime za izdelek, temveč registrirana znamka. Generična oz. splošna uporaba znamke bi sčasoma lahko privedla do izgube zaščite.

Registracija znamke na začetku podjetniške poti razumljivo lahko predstavlja precejšen strošek. Pa vendar, če podjetnik skozi leta vlaga v razpoznavnost svoje znamke, se njena vrednost povečuje in se zato lahko izkaže za dobro naložbo.

VIRI: EUIPO, Legalzoom

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Trenutno je brexit vroča tema, ki se še vedno vsakodnevno pojavlja na naslovnicah novic. EU je pred kratkim odobrila že drugo prestavitev brexita, tokrat do 31. oktobra. Nekaj časa za dosego dogovora je torej še ostalo, preverili pa smo, kakšen bo položaj imetnikov mednarodnih znamk, v katerih je imenovana v EU, v primeru, da dogovora ne bo. Preberite več >>

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine. Preberite več >>

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

V članku predstavljamo deset znamk, ki imajo trenutno največjo vrednost na svetu. Kot je opaziti, so njihovi imetniki predvsem velika podjetja, ki so na trgu prisotna že desetletja. Rast vrednosti znamke do takšnih razsežnosti torej zahteva svoj čas in trud, saj ni dosežena kar čez noč. Preberite več >>

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Pred registracijo znamke je podjetnik soočen s kar nekaj temeljnimi odločitvami, ena od teh je tudi izbira območja zaščite njegove znamke. V članku smo zato razdelali osnovne prednosti in slabosti ter razlike pri registraciji znamke v Sloveniji ali v EU, ki bodo podjetniku v pomoč pri njegovi odločitvi. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Kršitev in pravno varstvo blagovne znamke

Kršitev in pravno varstvo blagovne znamke

Pred vstopom na trg je priporočljivo pregledati ustrezne baze podatkov, saj obstaja možnost, da so logotip, besedna zveza ali slogan, s katerimi se želite pojavljati in predstavljati na trgu, že pravno zavarovani kot blagovna znamka. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

14.06.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP