Na seznamu je tudi Walt Disney (Vir slike: YouTube).
Največji oglaševalci se vse bolj trudijo unovčiti različne kanale in oglaševanje narediti kar se da učinkovito. Po podatkih letnega poročila Ad Age, ki je spremljalo 200 vodilnih oglaševalcev na tleh ZDA, je kar 38 oglaševalcev lani za oglaševanje namenilo več kot milijardo dolarjev.
Poglejmo, katerih deset podjetij je največjih »zapravljivcev« na tem področju.
10. Walt Disney
Podjetje je v primerjavi z letom prej zapravilo 7,4 odstotka več – 2,1 milijard dolarjev. Največji delež oglaševanje je Walt Disney namenil animirani risanki Ledeno kraljestvo, ki velja za najbolj dobičkonosno riskanko vseh časov.
9. Loreal
Za oglaševanje v lanskem letu so odšteli 2,2 milijarde dolarjev oziroma 2 odstotka manj kot leta 2013. To seveda ne pomeni, da je vodilno kozmetično podjetje na svetu, ki je prisotno v 135 državah in zaposluje okoli 72.800 ljudi, v težavah. Poročilo namreč dodaja, da je veliko podjetij, ki so v lanskem letu zabeležile dodatno rast, v oglaševanje namenilo manj.
8. Fiat Chrysler Automobiles
Fiat se je lani predstavil s številnimi kampanjami, med njimi sta bili tudi Fix it Again in Tony. Lani so namenili kar 14 odstotkov več sredstev za oglaševanje, in sicer 2,2 milijardi dolarjev.
7. American Express
Lani se je podjetje odločilo za spremembo pri oglaševanju, svoj spletni proračun je preusmerilo v programatično oglaševanje, ki je bolj učinkovito od direktne prodaje. Ena bolj znanih kampanj podjetja v lanskem letu je oglas, v katerem je nastopila igralka Tina Fey. American Express je lani za oglaševanje namenil 7,9 odstotkov več sredstev, in sicer 2,4 milijarde dolarjev.
6. Ford Motor Company
Aktivnosti na področju oglaševanja s strani podjetja Ford Motor je lani zajemalo tudi snemanje oglasa za Super Bowl, v katerem je nastopal James Franco. Njihovi izdatki za oglaševanje so se lani sicer zmanjašli za 3,6 odstotka, a še vedno znašali kar 2,5 milijarde dolarjev.
5. Verizon Communications
Lani je podjetje lansiralo stran za vsebinski marketing SugarString, a jo ugasnilo že dva meseca pozneje. Podjetje, ki velja za enega največjih ponudnikov mobilnih storitev in dostopa do spleta je lani za oglaševanje namenilo 2,5 milijardi dolarjev oziroma 3,6 odstotka več kot leta 2013.
4. Comcast Corporation
Za Comcastom je pestro leto, saj so ga zaznamovale številne kritike njegovih uporabnikov. Kljub temu je podjetje velik delež proračuna vložilo v oglase – 3 milijarde dolarjev oziroma 1,7 odstotka manj kot leta 2013 -, posneli so tudi tematski spot za potrebe Super Bowla, ki je obarvan s filmsko uspešnico Zvezdne steze (Star track).
3. General Motors Company
Ena od kampanj, ki je lani izredno izstopala, je bil spot za znamko Chevrolet, v katerem je prvič v televizijskem oglasu nastopal homoseksualni par. Lani so oglaševanju namenili 3,1 milijarde dolarjev, kar je v primerjavi z letom 2013 0,7-odstotni padec.
2. AT&T
Podjetje se je lani uvrstilo med največja B2B podjetja, poleg Microsofta in Appla. 3,3 milijarde dolarjev so lani porabili za oglaševanje, kar glede na leto prej ne predstavlja bistvene spremembe.
1. Procter&Gamble
Velikan je obenem tudi največji svetovni oglaševalec. Podjetje velike vsote denarja namenja digitalnemu oglaševanju, saj so prepričani, da so spletni oglasi bolj učinkoviti od televijskih ali tiskanih. Ena od njihovih kampanj v lanskem letu je na YouTubu dosegla kar 58 milijonov ogledov. Podjetje je lani za oglaševanje zapravilo 4,6 milijarde dolarjev, kar je za okoli 4 odstotke manj kot leta 2013.