Mobilni marketing – moderni marketing

Mobilni marketing – moderni marketing (Vir: Picjumbo.com)

Mobilni marketing – moderni marketing

Pametni telefoni, tablice in druge mobilne naprave so nam zelo spremenile vsakdanje življenje. Omogočajo komunikacijo, poslovanje in interakcijo na povsem nove načine, ki ustvarjajo neslutene priložnosti za marketingarje.
Mobilni marketing – moderni marketing

Mobilni marketing – moderni marketing (Vir: Picjumbo.com)

Povprečni uporabnik ima dandanes vsaj eno mobilno napravo, po nekaterih raziskavah (Marketo Mobile Benchmark) pa ima 49 odstotkov uporabnikov dve mobilni napravi. Kar 80 odstotkov potrošnikov pregleda svoj mobilni telefon v prvih 15 minutah po tem, ko vstane.

Kaj je mobilni marketing in zakaj je tako pomemben?

Uporaba mobilnih naprav je spremenila tudi način nakupovanja. Pred skoraj vsakim nakupom preverimo ponudnika na internetu s pametnim telefonom ali tablico. Podjetja morajo zato v svoje marketinške strategije umestiti tudi komunikacijo z uporabniki prek mobilnih naprav.  Ugotoviti morajo načine, kako tržiti ciljnim uporabnikom prek mobilnih naprav z namenom spodbujanja interakcije v vseh fazah nakupnega procesa. Ciljnega kupca lako dosežemo s pošiljanjem sporočil SMS, elektronske pošte, spletnih strani, mobilnih aplikacij in mobilnih obvestil.

Strategija za mobilni marketing v treh korakih

Kot pri vseh aktivnostih spletnega marketinga je tudi pri mobilnem treba začeti s strategijo.

1. Ciljna publika

Najprej moramo čim bolj natančno določiti, s kom bomo komunicirali prek mobilnih naprav. V veliko pomoč je kreiranje t. i. person, ki določajo različne segmente ciljnih kupcev, med drugimi tudi idealnega kupca. Določimo geografske in vedenjske lastnosti (več o podatkih o kupcih lahko preberete v prispevku: E-mail marketing – katere podatke o prejemnikih zbiramo in kako jih uporabimo – 1. del), njihove interese, navade, motivacije. Pri komunikaciji na mobilnih napravah nam persone pomagajo določiti trenutke, ko bomo ujeli določene ciljne uporabnike, izbrati pravo vsebino zanje, razviti ustrezen stil pisanja in načine uporabe informacij na mobilnih napravah.

2. Cilji

Drugi korak strategije za ustrezno komunikacijo so cilji, ki se morajo skladati s cilji, ki smo jih postavili za celostno marketinško strategijo. Odgovoriti moramo na vprašanja, zakaj smo se lotili mobilnega marketinga in kako mislimo, da nam bodo te aktivnosti pomagale pri doseganju poslovnih ciljev. Določimo, kaj je ključno pri trženju: povečanje prepoznavnosti blagovne znamke, pridobivanje novih kupcev, gradnja odnosov s strankami ali drugi.

3. Kazalniki uspeha

Zelo pomemben korak je tudi določitev kazalnikov uspeha. Brez teh ne bomo vedeli, ali je naša komunikacija na mobilnih napravah uspešna, zato je ključno, da konkretno zapišemo kazalnike.

Interakcija uporabnikov

Velikokrat se odločimo za mobilni marketing, da spodbudimo interakcijo s kupci, ki preživijo veliko časa z mobilnimi napravami. Če se komunikacije lotimo pravilno, lahko ustvarimo pozitivne odnose s kupci kjerkoli v vsakem trenutku dneva.

Primeri kazalcev uspeha: število prenesenih aplikacij, frekvenca in trajanje aktivnosti na mobilnih napravah, članstvo v programih zvestobe, pozitivne ocene storitev ali izdelka, število uporabnikov, ki do e-pošte in spletne strani dostopajo prek mobilnih naprav ali kliki na unikatne URL naslove iz SMS sporočil.

Kontakti, uporabniki in prodaja

Pridobivanje novih strank je pomemben (ampak seveda ni edini) kazalec uspeha.

Primeri kazalcev uspeha: število uporabnikov mobilnih naprav, pridobljeni novi kupci prek mobilnih naprav, višina naročila novega kupca, stopnje konverzije, pogostost naročanja posameznega kupca ali nakupi znotraj mobilne aplikacije.

Kakovost storitve

Nenehna dostopnost mobilne aplikacije omogoča grajenje personaliziranega odnosa s posameznim uporabnikom. Z aplikacijami lahko stranki ponudimo odgovore na pogosto zastavljena vprašanja in tako povečamo kakovost svoje storitve.

Primeri kazalcev uspeha: izboljšanje kakovosti storitve, stopnja ponovnih nakupov, zmanjšanje reklamacij.

Mnoga podjetja si še zatiskajo oči in čakajo, da mine „trend“ uporabe mobilnih naprav. Vedeti pa bi morali, da smo uporabniki vse pogosteje in za vse več aktivnosti vezani na pametne telefone in da bodo morali v prihodnosti določiti, na kakšen način bodo izkoristili uporabnikovo navezanost na mobilne naprave.

Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.

Vabimo vas na delavnico Google Analytics!
Datum: 8. 1. 2016 od 15:30 do 18:00
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Podjetja, ki ne oglašujejo na spletu, tonejo v pozabo. Razkrivamo, zakaj.

Podjetja, ki ne oglašujejo na spletu, tonejo v pozabo. Razkrivamo, zakaj.

Včasih je veljalo pravilo, da podjetje ne obstaja, če nima svoje spletne strani. Danes podjetje ne obstaja, če ne oglašuje na spletu. Zakaj je tako, smo povprašali več strokovnjakov s področja digitalnega marketinga. Več >

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Več >

Reportaža: Kakšni so trendi digitalnega marketinga v letu 2019?

Reportaža: Kakšni so trendi digitalnega marketinga v letu 2019?

V sredo, 13. 2. 2019, je v Tehnološkem parku Ljubljana potekal dogodek Trendi digitalnega marketinga. Šest predavateljev, vsak strokovnjak na svojem področju, je z udeleženci delilo svoje znanje in izkušnje z različnih vidikov digitalnega marketinga. Več >

Kako si lahko podjetnik pomaga z orodjem Google Analytics?

Kako si lahko podjetnik pomaga z orodjem Google Analytics?

Google Analytics je uporabno orodje za vsako podjetje. Na podlagi podatkov o tem, na kakšen način obiskovalci dostopajo do vaše spletne strani in jo uporabljajo, lahko še izboljšate njihovo izkušnjo in s tem povečate prepoznavnost podjetja. Več >

12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

Ali iščete načine, kako povečati prepoznavnost svoje blagovne znamke? Ali želite nadgraditi svojo spletno trgovino? Ali ste že pomislili na pisanje bloga? Več >

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Dandanes le redkokatero podjetje nima ustvarjene predstavitvene spletne strani, še posebej za spletna podjetja pa je pomembno, da svojo spletno stran opremijo tudi z orodji za merjenje uspešnosti, kot je na primer Google Analytics. Več >

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Več >

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Več >

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Vsi se zavedamo, kako pomembno je spremljati analitiko spletne strani, a vendar si premalokrat vzamemo dovolj časa zanjo. Enkrat na mesec se prijavimo v Google Analytics in preberemo, kakšen je obisk strani v zadnjih 30 dneh. Več >

Video: Z Google Analytics do rasti spletne strani

Video: Z Google Analytics do rasti spletne strani

Z uporabo programa Google Analytics lahko na brezplačen in preprost način spremljate obisk svoje spletne strani ali bloga. Poleg tega lahko na podlagi različnih poročil ugotovite, kako spodbuditi rast svoje spletne strani. V prispevku predstavljamo nekatera koristna orodja. Več >

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki