
Mobilni marketing – moderni marketing (Vir: Picjumbo.com)
Povprečni uporabnik ima dandanes vsaj eno mobilno napravo, po nekaterih raziskavah (Marketo Mobile Benchmark) pa ima 49 odstotkov uporabnikov dve mobilni napravi. Kar 80 odstotkov potrošnikov pregleda svoj mobilni telefon v prvih 15 minutah po tem, ko vstane.
Kaj je mobilni marketing in zakaj je tako pomemben?
Uporaba mobilnih naprav je spremenila tudi način nakupovanja. Pred skoraj vsakim nakupom preverimo ponudnika na internetu s pametnim telefonom ali tablico. Podjetja morajo zato v svoje marketinške strategije umestiti tudi komunikacijo z uporabniki prek mobilnih naprav. Ugotoviti morajo načine, kako tržiti ciljnim uporabnikom prek mobilnih naprav z namenom spodbujanja interakcije v vseh fazah nakupnega procesa. Ciljnega kupca lako dosežemo s pošiljanjem sporočil SMS, elektronske pošte, spletnih strani, mobilnih aplikacij in mobilnih obvestil.
Strategija za mobilni marketing v treh korakih
Kot pri vseh aktivnostih spletnega marketinga je tudi pri mobilnem treba začeti s strategijo.
1. Ciljna publika
Najprej moramo čim bolj natančno določiti, s kom bomo komunicirali prek mobilnih naprav. V veliko pomoč je kreiranje t. i. person, ki določajo različne segmente ciljnih kupcev, med drugimi tudi idealnega kupca. Določimo geografske in vedenjske lastnosti (več o podatkih o kupcih lahko preberete v prispevku: E-mail marketing – katere podatke o prejemnikih zbiramo in kako jih uporabimo – 1. del), njihove interese, navade, motivacije. Pri komunikaciji na mobilnih napravah nam persone pomagajo določiti trenutke, ko bomo ujeli določene ciljne uporabnike, izbrati pravo vsebino zanje, razviti ustrezen stil pisanja in načine uporabe informacij na mobilnih napravah.
2. Cilji
Drugi korak strategije za ustrezno komunikacijo so cilji, ki se morajo skladati s cilji, ki smo jih postavili za celostno marketinško strategijo. Odgovoriti moramo na vprašanja, zakaj smo se lotili mobilnega marketinga in kako mislimo, da nam bodo te aktivnosti pomagale pri doseganju poslovnih ciljev. Določimo, kaj je ključno pri trženju: povečanje prepoznavnosti blagovne znamke, pridobivanje novih kupcev, gradnja odnosov s strankami ali drugi.
3. Kazalniki uspeha
Zelo pomemben korak je tudi določitev kazalnikov uspeha. Brez teh ne bomo vedeli, ali je naša komunikacija na mobilnih napravah uspešna, zato je ključno, da konkretno zapišemo kazalnike.
Interakcija uporabnikov
Velikokrat se odločimo za mobilni marketing, da spodbudimo interakcijo s kupci, ki preživijo veliko časa z mobilnimi napravami. Če se komunikacije lotimo pravilno, lahko ustvarimo pozitivne odnose s kupci kjerkoli v vsakem trenutku dneva.
Primeri kazalcev uspeha: število prenesenih aplikacij, frekvenca in trajanje aktivnosti na mobilnih napravah, članstvo v programih zvestobe, pozitivne ocene storitev ali izdelka, število uporabnikov, ki do e-pošte in spletne strani dostopajo prek mobilnih naprav ali kliki na unikatne URL naslove iz SMS sporočil.
Kontakti, uporabniki in prodaja
Pridobivanje novih strank je pomemben (ampak seveda ni edini) kazalec uspeha.
Primeri kazalcev uspeha: število uporabnikov mobilnih naprav, pridobljeni novi kupci prek mobilnih naprav, višina naročila novega kupca, stopnje konverzije, pogostost naročanja posameznega kupca ali nakupi znotraj mobilne aplikacije.
Kakovost storitve
Nenehna dostopnost mobilne aplikacije omogoča grajenje personaliziranega odnosa s posameznim uporabnikom. Z aplikacijami lahko stranki ponudimo odgovore na pogosto zastavljena vprašanja in tako povečamo kakovost svoje storitve.
Primeri kazalcev uspeha: izboljšanje kakovosti storitve, stopnja ponovnih nakupov, zmanjšanje reklamacij.
Mnoga podjetja si še zatiskajo oči in čakajo, da mine „trend“ uporabe mobilnih naprav. Vedeti pa bi morali, da smo uporabniki vse pogosteje in za vse več aktivnosti vezani na pametne telefone in da bodo morali v prihodnosti določiti, na kakšen način bodo izkoristili uporabnikovo navezanost na mobilne naprave.
Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.
Vabimo vas na delavnico Google Analytics!
Datum: 8. 1. 2016 od 15:30 do 18:00
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>