Odgovor strokovnjaka: Nakup od fizične osebe

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka si preberite, kako je z enkratnimi posli oziroma z enkratnim opravljanjem dejavnosti (nakup podjetja od fizične osebe), torej v primeru, ko ne gre za opravljanje dejavnosti, za katero bi potrebovali dejavnost registrirati.
odgovor strokovnjaka

Poiskali smo odgovore na vprašanja, ki ste nam jih zastavili naši bralci.

Današnji odgovor je namenjen tistim, ki imate podjetje in bi radi nekaj kupili od fizične osebe, pa tudi fizičnim osebam, ki bi radi svoje imetje prodali podjetju.

O enkratnem poslu fizične osebe, katere dohodek ne zapade pod plačilo dohodnine, govorimo takrat, ko fizična oseba proda na primer rabljeno premičnino, ki jo je kupila ali naredila sama in jo ima že nekaj časa v lasti. Kasneje ugotovi, da stvari ne potrebuje več in jo proda.

Kot primer lahko vzamemo avtomobil. Gre za enkraten posel in ne za opravljanje dejavnosti preprodaje prevoznih sredstev. Ravno tako lahko oseba kot enkraten posel proda nekaj, kar fizična oseba sama izdela za svoje veselje in rabo ter si kasneje premisli in stvar proda.

Ko pa govorimo o izdelavi večjih količin izdelkov, namenjenih za nadaljnjo prodajo, gre za dejavnost – v tem primeru moramo registrirati dejavnost za njeno opravljanje. Če smo zaposleni 40 ur na teden drugje, lahko odpremo popoldanski s.p., lahko pa odpremo tudi klasični s.p. ali kakšno drugo obliko pravne osebe. Kot možnost imamo tudi, da skušamo izdelek uvrstiti v izdelke »Slovenske domače obrti«.

Merila za ocenjevanje izdelkov domače obrti

  1. Merilo kakovosti (ocenjuje se celovita kakovost izdelka in ne le tehnološka).
  2. Merilo tehnološkega procesa ali izdelave (v poštev pridejo najrazličnejše oblike ročne izdelave, pa tudi uporaba sodobnega orodja in priprav).
  3. Merilo gradiva ali materiala (upoštevajo se domača gradiva, gradiva lokalnih okolij; pri izdelkih, ki so posledica vpliva iz tujine, se upoštevajo tudi nova gradiva).
  4. Merilo kulturne dediščine (komisija posebej pozitivno obravnava izdelke in dejavnosti, ki pomenijo prenos in nadaljevanje dediščine).
  5. Merilo celovitosti izdelka (pri tem se upošteva njegova celovita pojavnost in opremljenost).
  6. Merilo aplikativnosti izdelka (gre za opazovanje novih funkcionalnih povezav, ki so času primerne).
  7. Merilo vzgojnih in izobraževalnih sestavin (izdelka).
  8. Merilo ekonomske vrednosti (to merilo se upošteva bolj posredno, saj je vprašanje vsakega izdelovalca posebej, kako bo poskrbel za trženje svojega izdelka).
  9. Merilo trženja (komisija upošteva celovito opremljenost izdelka za tržišče).
  10. Merilo kraja ali območja (upošteva se razne lokalne tipike, nadaljevanje obrtnega izročila, razvijanje obrtnih centrov ipd.).
  11. Merilo števila izdelkov (razmerje med unikati in malimi serijami, kar je seveda odvisno od primera do primera; za replike s certifikati strokovnih ustanov se upošteva najbolj splošno mednarodno pravilo 99 izvodov v seriji).

To pomeni, da lahko priglasimo osebno dopolnilno delo in poslovanje poteka podobno kot pri normirancih: s.p. z normiranimi stroški.

Pravna oseba, ki kupi izdelke od fizične osebe z dopolnilno dejavnostjo, dohodek, ki nastane ob prodaji, napoveduje Dursu preko Rek2 obrazca in v imenu fizične osebe odvaja akontacijo dohodnine. Dohodek in poslovanje seveda ne smeta presegati določenih norm, ki so določene s pravilnikom in z njim povezanim zakonom.

 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Odgovor strokovnjaka: ali imam lahko s.p. tudi za 4 ure?

Odgovor strokovnjaka: ali imam lahko s.p. tudi za 4 ure?

Tokrat v rubriki  odgovarjamo na vprašanje enega naših bralcev, ki ga je zanimalo ali je mogoče odpreti s.p. za 4 ure in pogoji, ki jih je v tem primeru potrebno izpolniti. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za polovični delovni čas

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za polovični delovni čas

Tokrat v rubriki odgovarjamo na vprašanje bralke našega portala, na temo prispevkov za invalidsko in pokojninsko zavarovanje. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Tokratna rubrika Odgovor strokovnjaka bo namenjena podjetnikom, ki svojo davčno osnovo ugotavljajo z upoštevanjem normiranih odhodkov, t. i. normirancem. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Registracija podjetja na domačem naslovu

Odgovor strokovnjaka: Registracija podjetja na domačem naslovu

V današnji rubriki Odgovor strokovnjaka bomo dogovorili na naslednje vprašanje: kakšni so pravno-formalni pogoji za registracijo podjetja in opravljanje dejavnosti na domačem naslovu, torej v lastni oziroma najeti nepremičnini, namenjeni bivanju. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: porodniška in s.p.

Odgovor strokovnjaka: porodniška in s.p.

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka se bomo ukvarjali s porodniškim dopustom samostojnih podjetnic. V nadaljevanju bomo razložili podrobnosti v zvezi z materinskim in starševskim nadomestilom in vplivom le-teh na poslovanje samostojnih podjetnic. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

V tokratni rubriki obravnavamo vprašanje stranke, ki jo je zanimalo, ali mora o odprtju popoldanskega s.p. obvestiti svojega delodajalca. Raziskali smo, kako je to področje urejeno v Zakonu o delovnih razmerjih.   Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: polovični delovni čas in zdravstveno zavarovanje

Odgovor strokovnjaka: polovični delovni čas in zdravstveno zavarovanje

V tokratni rubriki pojasnjujemo, do kakšnega obsega pravic iz zdravstvenega zavarovanja so upravičene osebe, ki so zaposlene za delovni čas krajši od polnega delovnega časa. Preberite več >>

Oznake: , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje